Waarom zou je het leger in gaan

Gestart door Dave72, 09/10/2006 | 15:41 uur

waarom het leger wat heeft dat meer te bieden

Actie
107 (64.1%)
geld
6 (3.6%)
cariere
26 (15.6%)
opleiding
28 (16.8%)

Totaal aantal stemmen: 28

enrico1972

Klopt Lex,

De site van de Klu heb ik inderdaad uitvoerig bekeken en terugkoppeling hier op het forum zowel Kl en Klu chauffeursfunctie is hier niet te vinden en dat vind ik best jammer.

Maar daar kan je dan weer een onderwerp voor openen natuurlijk en vragen stellen.

Lex

Citaat van: enrico1972 op 03/04/2009 | 16:02 uur
Het kan zijn dat ik het mis heb maar omtrent chauffeur logistiek kan ik maar weinig concrete informatie vinden.
Op de site van de KLu is daar wel enige info over te vinden, maar ik neem aan dat je dat reeds gelezen hebt.
Zelfs herintreders maken in dat vakgebied een kans, volgens de site.
Enige terugkoppeling hierover op het Forum is er (nog) niet geweest, helaas.



skual

Citaat van: enrico1972 op 03/04/2009 | 16:02 uur
Citaat van: skual op 03/04/2009 | 15:35 uur
Citaat van: enrico1972 op 03/04/2009 | 15:13 uur
En inderdaad mikemans als ik de kans krijg om te teken dan doe ik het zeker en mocht het niet bevallen dan kan ik inderdaad weer vertrekken.
Maar voor ik vertrek moet er bij mij wel heel veel gebeuren.

Eh, je kan tegenwoordig weer terug hoor. Ben ik ook mee bezig.

Klopt skual daarom ben ik ook hier om zoveel mogelijk informatie te vergaren omdat ik ook terug wil. Of het gaat lukken is de volgende vraag.
Het kan zijn dat ik het mis heb maar omtrent chauffeur logistiek kan ik maar weinig concrete informatie vinden.

Tip: Het Persco in Den Haag bellen. Dat is de afdeling die zich bezig houden met het project "van werk naar werk".

Big IE

Precies. Niemand, ook ik niet, zegt dat je negatieve geluiden links moet laten liggen. Degenen die dat in mijn betoog lezen moeten toch iets aan hun capaciteiten op het gebied van tekstverklaring doen.

Mijn punt is dat je negatieve maar ook positieve zaken zal tegenkomen bij Defensie. Het enige dat ik gezegd heb is dat je een afweging moet maken tussen beide kanten. En niet alleen maar afgaan op de negatieve geluiden van verbitterde mensen. En nee, ook niet alleen afgaan op hoera-verhalen. Het is immers niet allemaal kommer en kwel maar evenmin allemaal halleluja. ;)


enrico1972

Citaat van: skual op 03/04/2009 | 15:35 uur
Citaat van: enrico1972 op 03/04/2009 | 15:13 uur
En inderdaad mikemans als ik de kans krijg om te teken dan doe ik het zeker en mocht het niet bevallen dan kan ik inderdaad weer vertrekken.
Maar voor ik vertrek moet er bij mij wel heel veel gebeuren.

Eh, je kan tegenwoordig weer terug hoor. Ben ik ook mee bezig.

Klopt skual daarom ben ik ook hier om zoveel mogelijk informatie te vergaren omdat ik ook terug wil. Of het gaat lukken is de volgende vraag.
Het kan zijn dat ik het mis heb maar omtrent chauffeur logistiek kan ik maar weinig concrete informatie vinden.

enrico1972

Citaat van: Kapitein Rob op 03/04/2009 | 14:08 uur
Citaat van: enrico1972 op 03/04/2009 | 13:36 uur
Natuurlijk is het zo dat je niet moet afgaan op wat enkelen roepen die niet meer warm worden van Defensie.
Nee, natuurlijk niet. Je moet alleen afgaan op de positieve geluiden, de PR-praatjes van defensie en vooral niets aannemen van "negatievelingen". Als je de negatieve(re) geluiden negeert, is het gewoon allemaal geweldig. Meneer De Vries zal trots op je zijn!
Citaat van: enrico1972 op 03/04/2009 | 13:36 uur
Maar azijnpissers zal je helaas overal blijven hebben.
Wees er maar blij mee dat er realisten bestaan. Want dan heb je in ieder geval ook deze informatie. Kan je later niet zeggen "dat wist ik niet". Maar het staat je vrij om informatie uit de praktijk van militairen (en burgers) die al jaren rondlopen terzijde te schuiven omdat het elementen bevat die je niet wenst te horen. Geniet van je roze bril, maar een gewaarschuwd (geinformeerd) mens telt voor twee!
Citaat van: enrico1972 op 03/04/2009 | 13:36 uur
Hopelijk is men bij Defensie wel instaat om net als in de Civiele maatschappij om mensen die het niet meer naar hun zin hebben te helpen te vertrekken al dan niet met dwang.
Als eens nagedacht waarom we meer dan 7000 vacatures hebben en het ene na het andere werfluchtballontje wordt opgelaten?
Citaat van: enrico1972 op 03/04/2009 | 13:36 uur
Ik ben blij om te lezen in jou reactie dat er in ieder geval toch nog wel bij sommigen teamgeest heerst.
Alsof o.m. ik geen teamgeest zou hebben. Een beetje nadenken voordat je iets post zou je sieren.....
Citaat van: enrico1972 op 03/04/2009 | 13:36 uur
Best jammer dat er zo weinig mensen zijn die de negatieven hier niet de baas zijn,
Wellicht moet je deze zinsnede nog eens goed bestuderen.....  :P
Citaat van: enrico1972 op 03/04/2009 | 13:36 uur
Maar dat laat mij er niet van weerhouden om toch proberen binnen te gaan komen bij de Luchtmacht.
Als je mening al vaststaat en je alleen positieve zaken wil horen, waarom vraag je dan nog iets?   ???
Citaat van: enrico1972 op 03/04/2009 | 13:36 uur
Eenzijdige informatie ben ik zo wie zo geen voorstander van, er bestaat niet voor niets hoor en wederhoor.
Zeur dan niet!

Beste Kapitein Rob,

Of meneer de Vries of van Middelkoop trots op me zullen zijn zal mij jeuken.
Ik ga echt niet alleen af op de PR-praatjes van Defensie. Ook ik begrijp gelukkig dat niet alles zo mooi is als wat men doet blijken.
Maar als men alleen negatieve geluiden tentoon spreid dan komt er nooit een goede hond op af.
Negatieve geluiden zal ik niet negeren maar je blijft altijd mensen houden die Defensie onderdelen als een plicht zien. En dit terwijl er geen dienstplicht meer bestaat maar omdat men mogelijkerwijs gedwongen wordt door pappa en/of mamma.

Natuurlijk ben ik blij dat er realisten zijn. En hoe meer informatie hoe beter tenslotte.
En ja het kan geen kwaad om ook negatieve geluiden te lezen maar je moet ook denk ik niet alles zo zwart zien als dat het geschreven wordt.
Dus genieten van een roze bril zal ik zeker niet doen.

Nee ik heb nooit nagedacht waarom er zoveel vacatures zijn. Maar kan dat ook niet liggen omdat jaren geleden de dienstplicht is afgeschaft ??

En jou zo het sieren om niet alles aan te trekken wat niet voor jou bedoelt is. Ik heb namelijk nooit aangegeven dat jij als Kapitein Rob geen teamgeest zou hebben !!!!

Mijn mening staat helemaal niet vast ( toch knap dat je dat bij mij uit 5 berichten al kan weten zonder mij te kennen ) en nee ik wil niet alleen maar positieve zaken lezen. En als ik iets wil vragen dan beslis ik dat zelf wel.

Toch knap dat jij vindt dat ik zeur.
Kennen we elkaar dan dat je dit met 5 berichten van mij al kan beoordelen ????

skual

Citaat van: enrico1972 op 03/04/2009 | 15:13 uur
En inderdaad mikemans als ik de kans krijg om te teken dan doe ik het zeker en mocht het niet bevallen dan kan ik inderdaad weer vertrekken.
Maar voor ik vertrek moet er bij mij wel heel veel gebeuren.

Eh, je kan tegenwoordig weer terug hoor. Ben ik ook mee bezig.

enrico1972

Beste mikemans en Kapitein Rob,

Allereerst dank voor jullie reactie.
Toch vind ik het jammer dat er nu wel een inhoudelijke reactie kan plaatsvinden n.a.v. mijn bericht en verbaast het mij dat dit niet in 1e aanleg kon.
Dat het als semi-cynisch wordt ervaren daar kan ik niets aan doen.
Maar komt dat niet doordat er niet gelijk normaal inhoudelijk gereageerd had kunnen worden ??

Ik zal voor het gemak ook per punt mijn mening geven.
1. Actie dit is voor iedereen weer anders te intreperen en actie hoeft zeker niet spectaculair te zijn. Voor de een is actie in het buitenland vechten tegen de tegenstander voor de ander kan dit het leren van wapentechniek betreffen. Dat Defensie een serieuze aangelegenheid is een geen schoolkamp dat hoef je mij ook niet te vertellen. Bij mij is een baan altijd een serieuze aangelegenheid waar wel eens een geintje gemaakt moet kunnen worden op zijn tijd.


2. Buitenleven daar bedoel ik persoonlijk mee dat ik geen kantoor mens ben. En in mijn ogen is Defensie meer buitenleven dan binnenleven ondanks dat je ook je administratie op orde moet maken en dit kan niet altijd buiten gebeuren.

3. Extra zaken leren dit is een heel ruim begrip maar ik hoop tocht echt dat je bij Defensie zaken leert waar je in je vrije tijd wat aan hebt. En bij Defensie leer je volgens mij meer dan in de civiele maatschappij.

4. Burgelijke werktijden daar bedoel ik mee dat ik geen 9 tot 5 mentaliteit heb en van afwisseling hou. Dat ook Defensie zich aan de ATW heeft te houden mag voor zich spreken. Dat het tijdens missies en oefeningen niet van toepassing is begrijp ik ook wel. Vroeger was het ook tijdens de 24 uurswacht die ik draaide ook niet van toepassing.

5. Wat van de wereld zien. Ik weet ook wel dat je geen reis rond de wereld maakt in 80 dagen.  En dat je geen musea gaat bezichtigen en dagelijks op het strand ligt begrijp ik ook wel maar als je in de civiele maatschappij werkt kom je niet verder als het vaste patroon.

6. Sporten. Ik begrijp dat het mooi voorgehouden wordt. Er staat immers niet voor niets als de dienst het toelaat. Dat het niet dagelijks voorkomt snap ik maar dat je na je dienst "gratis"kan sporten vind ik wel netjes. Dat gratis tussen haakjes staat is omdat je belasting betaald dus echt gratis durf ik het ook weer niet te noemen als je begrijp wat ik bedoel.

7. Discipline. Nee wat discipline binnen Defensie betreft heb ik het nieuws niet gevolgd de laatste jaren. Je kan tenslotte ook niet alles volgen en onthouden. Dat het nog wel geleerd wordt ben ik oprecht blij om. Dat men het vervolgens laat verwateren en onderhoud vind ik persoonlijk onbegrijpelijk. Maar helaas hier kan ik niets aanveranderen.

Een romantisch gevoel heb ik nooit gehad bij Defensie.
Ik ben van mening dat je niet moet lullen maar poetsen.
Over één maand is het alweer 16 jaar geleden dat ik de dienst heb moeten verlaten.
Dat er in de afgelopen jaren veel veranderd is dat geloof ik zonder meer.
Dat komt ook in de civiele maatschappij voor en schijnt er mee te maken te hebben dat men met de tijd mee moet.
Of het altijd verstandig is om met de tijd mee te gaan is weer een andere vraag.
En inderdaad mikemans als ik de kans krijg om te teken dan doe ik het zeker en mocht het niet bevallen dan kan ik inderdaad weer vertrekken.
Maar voor ik vertrek moet er bij mij wel heel veel gebeuren.

Bravo 00

#121
Hallo iedereen,

Ik heb even mee gelezen en als men mij de vraag stelt waar om ik in het leger zou gaan is als volgt.

Ik beperk me tot de genoemde punten waar bij ik begin om op te merken dat je alleen in het leger moet gaan als je daar echt geschikt voor bent, ben je hier voor je eigen gevoel niet geschikt voor dan zou ik persoonlijk af raden om in het leger te gaan.

Actie :

Het begrip actie kan op verschillende manieren worden geïnterpreteerd en uitgelegd, de ene persoon vind zijn actie in het op Bivak gaan en de andere persoon vind zijn actie door de verschillende overleving/sport en wapen trainingen die hij of zij krijgt.


Carrière :

Binnen het Ministerie van Defensie bestaan veel lezingen over het begrip Carrière maken, uit eindelijk is er maar een iemand die echt carrière maakt en dat is de bevelhebber der strijdkrachten, die vangt het grote geld waar wij met z'n alle voor werken, en met voor werken bedoel ik dan de gehouden en nog altijd lopende vredesmissies, Carrière maken is voor Jan Soldaat niet weggelegd ondanks de misleidende verhalen die je in de zeer lange en vaak onneembare wandelgangen van het Ministerie van Defensie hoort.

Geld :

Geld is een noodzakelijk kwaad dat op allerlei manieren kan worden verkregen, het is voor mij niet echt een reden om in het leger te gaan, de werkelijke reden dat ik in het leger ging was een vlucht uit huis en niet omdat het geld mij zo aanlokkelijk aanstaarde.

Opleiding :

Het leger is een geheel traject van opleidingen en trainingen en als je aangeeft aan je commandant dat je interesseerd bent in defensie opleidingen en trainingen wordt er door defensie van zelf gekeken of daar mogelijkheden voor zijn.

Wat hier boven omschreven is, is wat ik heb ervaren binnen de krijgsmacht.

Hoor en wederhoor liggen aan de Defensie problematiek ten grondslag met het gevolg dat de een niet weet of heeft ontvangen wat de ander gezegd heeft.

Het motto bij ons op de Brigade was in ieder geval " HIER LIGT JE PLICHT, NIET BIJ JE THUIS "

Groet,

Bravo 00


KapiteinRob

Citaat van: enrico1972 op 03/04/2009 | 13:36 uur
Natuurlijk is het zo dat je niet moet afgaan op wat enkelen roepen die niet meer warm worden van Defensie.

Nee, natuurlijk niet. Je moet alleen afgaan op de positieve geluiden, de PR-praatjes van defensie en vooral niets aannemen van "negatievelingen". Als je de negatieve(re) geluiden negeert, is het gewoon allemaal geweldig. Meneer De Vries zal trots op je zijn!

Citaat van: enrico1972 op 03/04/2009 | 13:36 uur
Maar azijnpissers zal je helaas overal blijven hebben.

Wees er maar blij mee dat er realisten bestaan. Want dan heb je in ieder geval ook deze informatie. Kan je later niet zeggen "dat wist ik niet". Maar het staat je vrij om informatie uit de praktijk van militairen (en burgers) die al jaren rondlopen terzijde te schuiven omdat het elementen bevat die je niet wenst te horen. Geniet van je roze bril, maar een gewaarschuwd (geinformeerd) mens telt voor twee!

Citaat van: enrico1972 op 03/04/2009 | 13:36 uur
Hopelijk is men bij Defensie wel instaat om net als in de Civiele maatschappij om mensen die het niet meer naar hun zin hebben te helpen te vertrekken al dan niet met dwang.

Als eens nagedacht waarom we meer dan 7000 vacatures hebben en het ene na het andere werfluchtballontje wordt opgelaten?

Citaat van: enrico1972 op 03/04/2009 | 13:36 uur
Ik ben blij om te lezen in jou reactie dat er in ieder geval toch nog wel bij sommigen teamgeest heerst.

Alsof o.m. ik geen teamgeest zou hebben. Een beetje nadenken voordat je iets post zou je sieren.....

Citaat van: enrico1972 op 03/04/2009 | 13:36 uur
Best jammer dat er zo weinig mensen zijn die de negatieven hier niet de baas zijn,

Wellicht moet je deze zinsnede nog eens goed bestuderen.....  :P

Citaat van: enrico1972 op 03/04/2009 | 13:36 uur
Maar dat laat mij er niet van weerhouden om toch proberen binnen te gaan komen bij de Luchtmacht.

Als je mening al vaststaat en je alleen positieve zaken wil horen, waarom vraag je dan nog iets?   ???

Citaat van: enrico1972 op 03/04/2009 | 13:36 uur
Eenzijdige informatie ben ik zo wie zo geen voorstander van, er bestaat niet voor niets hoor en wederhoor.

Zeur dan niet!

KapiteinRob

#119
Citaat van: enrico1972 op 03/04/2009 | 13:19 uur
Dan wil ik langs deze weg mikemans en Kapitein Rob bedanken voor hun uitgebreide en onderbouwde reactie's.

Begin eens goed te lezen en na te denken voordat je semi-cynisch commentaar levert. Ik kan me niet herinneren inhoudelijk op jouw vraagstellingen te zijn ingegaan.

Dat ga ik nu dan wel doen, want ik wil de reactie van Big-IE voor zover het op mij zou slaan als zijnde defensie-negatieveling enigzins nuanceren. Ik ben van mening dat defensie in beginsel een geweldig bedrijf kan zijn. Zo heb ik momenteel een fantastische plaatsing en ook ik heb al iets meer gezien van de wereld dan alleen de Albert Heijn. En dan ben ik "maar" een admeur...... Mijn sceptische houding betreft hoofdzakelijk de houding van defensie als organisatie, hoe men met het personeel omgaat en de selectiviteit van het hanteren van regelgeving.

En met Mikemans denk ik dat je het bedrijf zoals je het herinnert voor een groot deel niet meer bestaat. Defensie is wat mij betreft verworden tot een bedrijf waar men elk dubbeltje moet omdraaien op de werkvloer. Ik zal zelfs nog de moeite nemen te reageren op het lijstje punten waarvan jij schijnbaar vindt dat ook ik die heb gesteld (wat niet waar is):

Citaat van: enrico1972 op 03/04/2009 | 13:19 uur
1. Actie want dat heb je niet meer.

Denk niet dat iedereen bij defensie "in actie" is. Het grootste deel heeft gewoon z'n broodtrommeltje bij zich.

Citaat van: enrico1972 op 03/04/2009 | 13:19 uur
2. Buitenleven is er ook niet want je zit binnen.

Tel de gebouwen van defensie eens en maak eens een inschatting van hoeveel mensen daar in werken. Tel dan de militairen die aan het oefenen en sporten zijn. Natuurlijk zijn er zat collega's buiten bezig, maar onderschat de aantallen niet die "gewoon" binnen werken. Niet iedereen is infanterist......

Citaat van: enrico1972 op 03/04/2009 | 13:19 uur
3. Extra zaken leren doe je ook niet meer.

Je leert gewoon wat je nodig hebt voor je functie. Als jij de PR-praatjes van defensie wenst te geloven dat je volop studiefaciliteiten kunt genieten, moet je dat vooral doen en niet naar de waarschuwende geluiden uit de praktijk hier op het forum luisteren.

Citaat van: enrico1972 op 03/04/2009 | 13:19 uur
4. Burgelijke werktijden is de standaard geworden.

Zelfs de ATW is iets waar we ons aan moeten houden. Dus ja, de burgerwetgeving is standaard als het geen oefeningen/ernstmissies betreft.

Citaat van: enrico1972 op 03/04/2009 | 13:19 uur
5. Je ziet niets meer van de wereld want je blijft in Nederland.

Je ziet lang niet meer zoveel van de wereld als vroeger. De KM zit steeds meer op zee met steeds minder schepen, de KL hobbelt de laatste jaren van Bosnie naar Irak en nu naar Afghanistan en met de KLu kom je ook niet verder dan je hangaar, container en/of hotel. Als dat je perceptie is van "iets van de wereld zien".... Op de normale buitenlandplaatsingen en wat oefeningen voor operationele eenheden na zie je n.m.m. dus niet zoveel meer van de wereld......

Citaat van: enrico1972 op 03/04/2009 | 13:19 uur
6. Sporten op de kazerne moet je betalen.

Pffff...... Alleen is er weinig tijd voor sporten omdat we met veel te weinig mensen zijn. En het gewone werk moet ook doorgaan.

Citaat van: enrico1972 op 03/04/2009 | 13:19 uur
7. Discipliene wordt je ook al niet meer geleerd.

Het wordt je wel geleerd, alleen wordt het na de opleiding steeds minder toegepast, laat staan onderhouden.


mikemans

Citaat van: enrico1972 op 03/04/2009 | 13:19 uur
1. Actie want dat heb je niet meer.

Wat voor actie denk je te vinden? Menigeen stelt zich die actie te spectaculair voor.

De tijd dat je niet bezig bent met die actie dan zit je er op te wachten, voor een deel kun je die wachttijd opvullen met sporten maar ik denk zo maar dat dat niet die alom geroemde actie is die men zegt te zoeken.
De rest van de actie bestaat bij een uitzending uit wachtlopen en in een auto zitten met maximaal aandacht voor de omgeving, of er naast lopen. Ook niet echt spectaculaite actie.
De echt spectaculaire dingen zijn als de kogel je rond de oren vliegen en hoewel dat soms bitter noodzakelijk is , is dat niet de doe vakantie die men zich pleegt voor te stellen.

Defensie is niet fijne adrenalinespuitende sutvivalvakantie actie, defensie is serious shit waar je weloverwogen aan moet beginnen. En dat betekend dat je na hebt gedacht over de etische kant van de zaak en wat die voor jou betekend. Want als je dat nog even moet doe tijdens die 'actie' dan kan het wel eens te laat zijn.


Citaat
5. Je ziet niets meer van de wereld want je blijft in Nederland.

Dit is ook zo'n mooie wervingskreet. Je ziet een zeer beperkt aantal plekken van de wereld. Het is geen continue wereldreis met veel vrije tijd.

Citaat
7. Discipliene wordt je ook al niet meer geleerd.

Heb je het nieuws gevolgt de laatste twee jaar?

Citaat
Toch wel fijn om te weten voor je gaat solliciteren. Toch ?

Lijkt me wel.

mensen die tien, twintig jaar geleden bij defensie hebben gewerkt hebben een romantisch idee over hoe het er aan toe gaat. Er is veel veranderd maar de enige manier waarop je dat gaat meemaken is door gewoon weer te tekenen. Als de nieuwe defensie niet bevalt kun je altijd weer opstappen.

enrico1972

Citaat van: Big IE op 03/04/2009 | 10:16 uur
Alvorens al te ingrijpende stappen te nemen zou ik niet alleen afgaan op wat enkelen roepen die niet meer zo warm worden van defensie. Hier tref je nu eenmaal ook personen die defensie als organisatie maar zozo vinden en teleurgesteld zijn geraakt in defensie als werkgever. Er lopen er echter zat rond die nog steeds met plezier naar het werk gaan. Als ik de verhalen lees van militairen die op uitzending zijn geweest en die bijv. het liefst gelijk terug gaan naar Afghanistan omdat zij de onderlinge hechte band missen en het ervoor gaan, dan lijken mij dat nou niet het prototypes van mensen die walgen van hun werk bij defensie. En ook elders bij de organisatie zullen zat mensen zijn die hun ei goed kwijt kunnen.

Big IE wat versta jij onder ingrijpende stappen nemen ?
Natuurlijk is het zo dat je niet moet afgaan op wat enkelen roepen die niet meer warm worden van Defensie.
Maar het blijkt ook voor sommigen al moeilijk om een goed onderbouwde reactie te geven als je een vraag hebt gesteld.
Ik weet ook wel dat het gras niet altijd zo groen is als dat het lijkt of als wat men doet voorkomen tijdens een bijeenkomst.
Hopelijk is men bij Defensie wel instaat om net als in de Civiele maatschappij om mensen die het niet meer naar hun zin hebben te helpen te vertrekken al dan niet met dwang.
Maar azijnpissers zal je helaas overal blijven hebben. Ik ben van mening als je denkt dat het ergens anders beter is dan moet je lekker gaan.

Ik ben blij om te lezen in jou reactie dat er in ieder geval toch nog wel bij sommigen teamgeest heerst.

Citaat van: Big IE op 03/04/2009 | 10:16 uur
Wat ik bedoel is: tegenover ieder forumlid dat zijn of haar best doet defensie zo zwart mogelijk af te schilderen, staan anderen die het nog steeds naar hun zin hebben maar die je hier bijvoorbeeld niet treft. Het is zonde als je dan allerlei stappen gaat ondernemen omdat je slechts eenzijdig geïnformeerd bent.

Best jammer dat er zo weinig mensen zijn die de negatieven hier niet de baas zijn, het is soms net een echte maatschappij.
Maar dat laat mij er niet van weerhouden om toch proberen binnen te gaan komen bij de Luchtmacht.
Eenzijdige informatie ben ik zo wie zo geen voorstander van, er bestaat niet voor niets hoor en wederhoor.

enrico1972

Citaat van: mikemans op 02/04/2009 | 19:28 uur
wat jij zoekt en denkt te vinden bij het leger is reeds lange tijd voorbij ;)
Citaat van: Kapitein Rob op 02/04/2009 | 20:59 uur
Citaat van: enrico1972 op 02/04/2009 | 20:11 uur
Wat is er reeds lange tijd voorbij.

Datgeen wat jij zoekt. Dat geeft-ie toch ook al aan.

Dan wil ik langs deze weg mikemans en Kapitein Rob bedanken voor hun uitgebreide en onderbouwde reactie's.
Dus volgens jullie hoef je tegenwoordig niet meer het leger in te gaan voor:
1. Actie want dat heb je niet meer.
2. Buitenleven is er ook niet want je zit binnen.
3. Extra zaken leren doe je ook niet meer.
4. Burgelijke werktijden is de standaard geworden.
5. Je ziet niets meer van de wereld want je blijft in Nederland.
6. Sporten op de kazerne moet je betalen.
7. Discipliene wordt je ook al niet meer geleerd.

Toch wel fijn om te weten voor je gaat solliciteren. Toch ?

noorman

discussie :D

zouden hier zelfs ontspoorde pacifisten kunnen ronddolen :laugh: die de weg volledig kwijt zijn geraakt?

van harte welkom!

ik als antipacifist loop er in ieder geval warm voor ;)

wat = een land waard zonder een serieuze defensie? geen knip voor de neus... :-\
wat = een leger zonder man/vrouw -schappen? daar haal je je neus toch voor op?!

conclusie: tekenen maar! :)
"Where no counsel is, the people fall, but in the multitude of counselors there is safety" - Proverbs 11 verse 14

-KMA -back as soon as possible-