Reiskostenvergoeding?

Gestart door -Peter-, 26/03/2003 | 16:37 uur

Marcel

Klaas, dat zei een SBN ook ooit tegen mij.

Wat is dat toch voor een domme redenatie. We MOETEN bezuinigen, waarom dan niet klein beginnen?

Wat het bedrijfsleven wel of niet doet, doet niet ter zake. Dit is een militaire organisatie en niet het bedrijfsleven waar wel veel meer dingen anders gaan.


klaas

Nee niet afschaffen. Iedereen heeft recht op reiskostenvergoeding. Maar dan moet je geen onderscheid maken in wel of niet eigenhuishouding of niet, doen ze in de burgermaatschappij toch ook niet.  Reiskosten zijn peanuts op het totale budget. Bezuinigen doe je op een andere manier, door bijvoorbeeld efficienter te werken.

Marcel

DAT zou oa een mooi idee zijn om op te bezuinigen, die idiote reiskosten.

Laat iedere militair binnen een bepaalde straal van zijn werk/plaatsing komen wonen. Woon je buiten die straal, heel jammer dan, maar je krijgt geen geld.

Dat iemand in Limburg wil blijven wonen omdat hij/zij Den Helder niets vindt is zijn probleem en niet die van de marine.

Helemaal afschaffen die reiskosten.

klaas

Vindt ik ook. Ik zou deze vraag ook weleens uitgelegd zien door degene die hier over gaat. De regelgeving hierover is nog uit het jaar nul. Je wordt als geen eigenhuishoudend voerende gewoon genaait. Net of die geen reiskosten hebben. Tja dat iemand met een huis een hypotheek heeft dat is zijn probleem. Iemand die thuis woont en iedere dag met de auto naar zijn werk gaat heeft toch ook recht op volledige reiskosten zou je zeggen als je gezond verstand gebruikt!!! Ik heb dit ook nog nooit begrepen maar daar zal je wel hogere krijgskunde voor gestudeerd moeten hebben!

Marcel


Waarschijnlijk omdat er gewoon geen geld meer is.
Vergeet niet, wij zijn een non-profit organisatie die enkel geld kost.



















-Peter-

Waarom is binnen de marine (en mogelijk binnen heel defensie) de reiskostenvergoeding nog altijd niet op hetzelfde niveau als bij gewonen bedrijven in de burgermaatschappij? Al sinds jaar en dag is de reiskostenvergoeding van defensie vele male lager dan in de burgermaatschappij, terwijl wij toch ook gewoon van en naar ons werk moeten reizen  ???
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...