Nieuwe outfit voor mobiele eenheid

Gestart door dudge, 05/10/2012 | 17:49 uur

IPA NG



Over Romeinse tactieken gesproken 8).
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Elzenga

#19
Citaat van: onderofficier op 05/10/2012 | 23:18 uur
Wel in politie blauw......
De schilden waren indertijd niet voor niets meestal rood. Dat maakte meer indruk op de vijand schijnt. Al zie ik soms ook blauwe ja.

Over Romeinse legionairs gesproken  ;D (even offtopic)

onderofficier

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Elzenga

Citaat van: Laurens op 05/10/2012 | 22:48 uurME-optreden is dan ook niet militair, het is juist de bedoeling dat de dames en heren gezien worden 8)
Ik hoop ook dat de schilden een keer door rechthoekige kunststof exemplaren worden vervangen. Dan kan men de Romeinse legioenen wat beter gaan imiteren...om zo schorem te intimideren. Misschien ook wel idee...lange lans die stroomstoot geeft..


pewe64

Zoals Laurens al zei hebben de kleuren met Europese richtlijnen te maken. In verband met de, bij grootschalige evenementen te gebruiken, camera's, zijn de politiemensen dan makkelijk te onderkennen tussen burgers. Ook gezien de nieuwe inzet van de ME , een meer decentrale inzet, zijn die dan makkelijker aan te sturen. Je ziet makkelijker waar ze rondlopen. Groepen ME worden aangestuurd door een groepscommandant die zijn orders krijgt van de PC.

Laurens

Citaat van: Ace1 op 05/10/2012 | 22:44 uur
Citaat van: Ros op 05/10/2012 | 21:42 uur
In het donker zie je wel goed waar die stoeptegel heen moet  :crazy:

Ziet er goed uit, jammer van de kleur.

Niet alleen de stoeptegel maar je ziet ook goed waar de kogels heen moeten. :devil:

ME-optreden is dan ook niet militair, het is juist de bedoeling dat de dames en heren gezien worden 8)

Ace1

Citaat van: Ros op 05/10/2012 | 21:42 uur
In het donker zie je wel goed waar die stoeptegel heen moet  :crazy:

Ziet er goed uit, jammer van de kleur.

Niet alleen de stoeptegel maar je ziet ook goed waar de kogels heen moeten. :devil:

Laurens

Citaat van: onderofficier op 05/10/2012 | 22:08 uur
Diegene die aansturen hebben toch iets groens aan? Of is dit iets specifieks iets van de ambulance dienst?  

Daarvan zet de eerste ambulance die aankomt de groene lamp aan en trekt groene vest over kleding, ten teken dat zij de leiding hebben. Als er meer ambulances ter plaatse komen

Laurens???   of iemand anders ... 8)

Beheerder plaats delict of plaats incident, beheert de locatie totdat een leider plaats delict (of anders) arriveert. Meestal een officier van dienst politie/kmar/ggd/brandweer etc. Omdat hulpdiensten vaak samen optreden is er standaard wijze van optreden. Degene die als eerste arriveert heeft een groen hesje aan samen met de leider (officier van dienst). Eerste voertuig ter plaatse zet dan ook een groene lamp op het voertuig.

Ros

Citaat van: pewe64 op 05/10/2012 | 21:58 uur
Dat geel heeft met de aansturing te maken bij grootschalige evenementen

Jij......ja jij in het geel........naar links !.

Ros

Citaat van: Laurens op 05/10/2012 | 21:49 uur
Citaat van: onderofficier op 05/10/2012 | 21:45 uur
Zal wel de ARBO-eisen te maken hebben.     Die niet rekening houd met die stoeptegel  ;)

Europese verplichting......en zichtbaarheid is wel redelijk belangrijk

Europees ?. Zal wel maar ik zie de link niet. Stap in de aanloop naar Europese Politie, om het wat duidelijker te maken voor de schorrie morrie en tuig die europees opereren. Een voetbal"fan" uit een ander land zal het maar niet herkennen met ME te maken te hebben.

Betaald Brussel ook mee aan de nieuwe look ?.

onderofficier

Citaat van: pewe64 op 05/10/2012 | 21:58 uur
Dat geel heeft met de aansturing te maken bij grootschalige evenementen

Diegene die aansturen hebben toch iets groens aan? Of is dit iets specifieks iets van de ambulance dienst?  

Daarvan zet de eerste ambulance die aankomt de groene lamp aan en trekt groene vest over kleding, ten teken dat zij de leiding hebben. Als er meer ambulances ter plaatse komen

Laurens???   of iemand anders ... 8)

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

pewe64

Dat geel heeft met de aansturing te maken bij grootschalige evenementen

Laurens

Citaat van: onderofficier op 05/10/2012 | 21:45 uur
Zal wel de ARBO-eisen te maken hebben.     Die niet rekening houd met die stoeptegel  ;)

Europese verplichting......en zichtbaarheid is wel redelijk belangrijk

onderofficier

Citaat van: Lynxian op 05/10/2012 | 19:13 uur
Met helm, schild en wapenstok zal dat al wel een stuk meer uitstraling hebben.

En minder op een brandweer-uniform lijken  ;)      

Best wel vreemd dat men die uitrusting (helm, schild en wapenstok) niet er bij hebben getoond.  

Citaat van: Ros op 05/10/2012 | 21:42 uur
In het donker zie je wel goed waar die stoeptegel heen moet  :crazy:

Ziet er goed uit, jammer van de kleur.

Zal wel de ARBO-eisen te maken hebben.     Die niet rekening houd met die stoeptegel  ;)
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Ros

In het donker zie je wel goed waar die stoeptegel heen moet  :crazy:

Ziet er goed uit, jammer van de kleur.