Vervanging huidige F-16's, deel 4

Gestart door Lex, 15/09/2010 | 12:52 uur

bergd

Citaat van: Harald op 09/02/2011 | 08:42 uur
hoe zou nu de telling/stemming zijn als :

CDA + VVD voor aankoop JSF

PvdA, SP, GL, PVV tegen aankoop JSF

wat CU, D66 doen weet ik niet

iemand enig idee hoe de verdeling zou zijn ?
VVD (31 zetels)
PvdA (30 zetels)
PVV (24 zetels)
CDA (21 zetels)
SP (15 zetels)
D66 (10 zetels)
GroenLinks (10 zetels)
ChristenUnie (5 zetels)
SGP (2 zetels)
Partij voor de Dieren (2 zetels)
Tel maar op, VVD en CDA hebben geen meerderheid, alleen een kleine meerderheid met de PVV die het regeerakkoord ondertekend heeft een 2e test toestel aan te schaffen terwijl de PVV tegen het JSF project is.

jurrien visser (JuVi op Twitter)


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Aangezien de F35 "geen" heilighuisje (?) meer is zou in een nieuwe competitie ook deze Super bug variant eens tegen het Nederlanadse licht moeten worden gehouden.

Zowiezo is een nieuwe en versnelde competitie gerechtvaardigd waarin alle relevante tyes (en niet beperkt tot SNG, F16E en F35A) worden gewogen!

Harald

Boeing Unveils New Hornet Options

- In the past two years, Boeing has been investing in the Roadmap in areas that improve situational awareness, stealth, range and precision strike capabilities.

- Improvements include the Next Generation Cockpit outfitted with a new 11-by-19 inch large area display with integrated intuitive graphics and increased situational awareness.
"Basically, it's one big iPad, which provides the pilot with a large increase in display surface area," Boeing test pilot Ricardo Traven said

- Other unique features include improvements in the Hornet's stealth and range a stealthy conformal fuel tank and a conformal enclosed weapons pod, for example. The weapons pod can carry a combination of AIM-120 air-to-air missiles and air-to-ground bombs, with each Super Hornet capable of carrying three pods. The conformal fuel tank also reduces drag.

- Range and speed are also increased with the GE-414 Enhanced Performance Engine (EPE).
"When you reduce the drag with the stealthy weapons pod and with an engine with 20 percent more thrust, you greatly increase range," Traven said.

- Configuration flexibility improvements include an internal Infra-Red Search and Track (IRST) system and a new missile and laser warning system.


http://www.defensenews.com/story.php?i=5653656&c=AME&s=SEA

Boeing gaat z'n nieuwtjes welke ook in de F-15SE zitten verder ontwikkelen en toepassen op e.a. de F-18E/F


Harald

hoe zou nu de telling/stemming zijn als :

CDA + VVD voor aankoop JSF

PvdA, SP, GL, PVV tegen aankoop JSF

wat CU, D66 doen weet ik niet

iemand enig idee hoe de verdeling zou zijn ?

KapiteinRob

Citaat van: bergd op 08/02/2011 | 22:21 uur
Verder vertelde hij dat door de fluctuatie van de dollar het zo kan zijn dat over een paar jaar de JSF 20 procent goedkoper is.

Door de fluctuatie van de euro kan het zo zijn dat over een paar jaar de JSF een extra 20% duurder is geworden....  :P

bergd

Raymond Knops van het CDA zei tijdens het spoeddebat ongeveer het volgende: Als we eerder een besluit tot aankoop van de JSF waren over gegaan hadden we de 20 procent kosten stijging kunnen besparen. (Het is eigenlijk de schuld van de tegenstanders)
Verder vertelde hij dat door de fluctuatie van de dollar het zo kan zijn dat over een paar jaar de JSF 20 procent goedkoper is.

Ik zou zeggen is er een econoom in huis???

bergd

#1381
Citaat van: Laurens op 08/02/2011 | 21:41 uur
Ach...ze kunnen roepen wat ze willen, die JSF komt er wel. De Pvda of D'66 draait wel weer. Nu nog even Groenlinks ervan overtuigen dat we de JSF alleen voor civiele doeleinden gaan gebruiken en dan zijn we klaar......
Ik denk dat de oppositie bij hun standpunt blijft(is ook populair onder de bevolking) De PVV heeft de sleutel tot het besluit in handen.

Is het niet mogelijk dat men besluit om een 2e JSF toestel aan te schaffen zodat de buitenwereld denkt okay wij schaffen (orders,industrie)hem ook aan, om vervolgens later de stekker er uit te trekken?

Enforcer

Citaat van: Elzenga op 08/02/2011 | 20:41 uur
Citaat van: Nikehercules op 08/02/2011 | 19:43 uur
Citaat van: ANP op 08/02/2011 | 19:28 uur
D66 wil alle opties openlaten en kiezen voor het beste toestel voor de beste prijs.
Top, die wil ik ook wel!
Wat willen ze nu? het beste toestel of de beste prijs?
Typisch D66 antwoord....om zo meteen lekker te kunnen aanschurken tegen het Kabinet....voor vast weer een achterkamertjes handjeklap deal (als het CDA niet zo onderuit was gegaan had D66 waarschijnlijk in de regering gezeten nu namelijk). 

D66 is ondertussen inderdaad de meest ruggegraatloze politieke partij geworden die er is. Hun antwoord hangt volledig af van "handje klap".

Laurens

Ach...ze kunnen roepen wat ze willen, die JSF komt er wel. De Pvda of D'66 draait wel weer. Nu nog even Groenlinks ervan overtuigen dat we de JSF alleen voor civiele doeleinden gaan gebruiken en dan zijn we klaar......

IPA NG

Citaat van: Nikehercules op 08/02/2011 | 19:43 uur
Top, die wil ik ook wel!
Wat willen ze nu? het beste toestel of de beste prijs?

Wat is een beter toestel? Een toestel dat door een gebrek aan veel te dure onderdelen, een tekort aan geschoold personeel, exorbitante brandstofkosten, in het algemeen een te grote onderhoudslast veel aan de grond staat en een slechte inzetbaarheid kent of een toestel dat gemakkelijk in onderhoud is, weinig personeel nodig heeft, redelijk zuinig is maar qua prestaties misschien, eventueel, mogelijk iets minder goed is? En dat voor een steeds verder verpauperende krijgsmacht?
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

bergd

Citaat van: Ace1 op 08/02/2011 | 20:32 uur
Citaat van: bergd op 08/02/2011 | 18:55 uur
1 JSF voor Henk en 1 voor Ingrid ;)


:lol: :lol: :lol:


Quote vam Eijsink die ik sterk vond, helaas was er tijdens het spoed debat geen speld tussen te krijgen

Elzenga

#1376
Citaat van: Nikehercules op 08/02/2011 | 19:43 uur
Citaat van: ANP op 08/02/2011 | 19:28 uur
D66 wil alle opties openlaten en kiezen voor het beste toestel voor de beste prijs.
Top, die wil ik ook wel!
Wat willen ze nu? het beste toestel of de beste prijs?
Typisch D66 antwoord....om zo meteen lekker te kunnen aanschurken tegen het Kabinet....voor vast weer een achterkamertjes handjeklap deal (als het CDA niet zo onderuit was gegaan had D66 waarschijnlijk in de regering gezeten nu namelijk). 

Ace1


Nikehercules

Citaat van: ANP op 08/02/2011 | 19:28 uur
D66 wil alle opties openlaten en kiezen voor het beste toestel voor de beste prijs.

Top, die wil ik ook wel!
Wat willen ze nu? het beste toestel of de beste prijs?