Citaat van: Harald op 02/06/2024 | 21:10 uurHoe heeft de OZD de Franse boot mogen "bekijken" anders dan de Zweedse ?.
Beide zijn papieren boten, ontwerpen. Ze bestaan nog niet.
De Franse Okra is niet te vergelijken met zijn nucleaire vader, wereld van verschil.
Hebben ze bij de OZD een "kijkmiddag" gekregen van Naval Group op een Franse boot ? Om een beeld te kunnen vormen van wat ze krijgen ?
En hebben ze dat dan ook in Zweden gehad? Of juist niet?
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 02/06/2024 | 20:35 uurIk begrijp (uit betrouwbare bron) dat zij de Franse boot met een voorsprong de beste boot vinden alleen jammer dat deze boot Frans is.
Citaat van: Huzaar1 op 02/06/2024 | 20:52 uurDe OZD heeft het DAMEN SAAB model niet opdezelfde manier kunnen en mogen kwalificeren zoals het met de Franse is gegaan.
Het is appels en peren aangezien de NL zweedse combinatie niet verder kwam dan concept.
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 02/06/2024 | 20:35 uurIk begrijp (uit betrouwbare bron) dat zij de Franse boot met een voorsprong de beste boot vinden alleen jammer dat deze boot Frans is.
Citaat van: Benji87 op 02/06/2024 | 15:40 uurDe kruif reageert hier gewoon netjes op berichten vanuit het front over materiaal wat teruggestuurd wordt. Het is niet wereld vreemd dat dit gebeurt. Er zijn wel vaker berichten binnen gekomen over geweigerd materiaal. We moeten ook niet doen alsof we hier state of the art tech die kant op sturen. De Leopard 1 is ook oude tank, kun je ze wel mooi oppoetsen maar het blijft een oude tank
Citaat van: Harald op 02/06/2024 | 16:57 uurDe vraag is wat vind men echt bij de OZD?
Citaat van: Lynxian op 02/06/2024 | 15:43 uurIk begreep hier op 't forum (was het Huzaar die het zei?) dat de OZD vooral erg blij was met de Franse boot. Ik ben ook wel benieuwd waarom, als eindgebruiker lijkt me dat hun mening wel erg zwaar moet wegen natuurlijk. Ik had namelijk verwacht dat een boot in eigen beheer voor hun het beste zou zijn, zodat die altijd gemakkelijk naar smaak kan worden ontworpen en aangepast.Ergens heb ik ook vermoeden dat de top van defensie wel degelijk wist dat de Fransen geen toestemming en medewerking van de VS zouden krijgen en om de fransen gunstig te stemmen vwb Rutten werd er voor de Franse optie gekozen, nu kan er zonder al te veel poeha gekozen worden voor Saab/Damen en de extra kosten doen ook niet meer terzake
Citaat van: Parera op 02/06/2024 | 16:08 uurIk denk dat de Franse lobby enorm zwaar weegt in dit dossier. En de OZD is positief geweest over de Franse boot maar dat was allemaal in de openbaarheid. De vraag is wat vind men echt bij de OZD?Voor. Ik ben voor.🤣
Ik ben het met Jurrien eens, Frankrijk blijkt nu (wederom) niet de boot te kunnen leveren die gevraagd word en de offerte van TKMS is ongeldig verklaard. Dit betekend dat Saab-Damen de enige is die kan leveren wat in de offerte's staat.
Defensie moet simpelweg deze aanbesteding schrappen want de winnaar van het traject kan niet leveren. Daardoor komt de weg vrij voor onderhandse gunning aan Saab-Damen. En ja laten we proberen Canada mee te trekken in dit project. Win Win voor beide landen.
Page created in 0.026 seconds with 11 queries.