Rusland's Expansie

Gestart door ARM-WAP, 30/07/2007 | 13:26 uur

Ros

Citaat van: NU.NL op 13/08/2014 | 12:31 uur
''Geen enkel humanitair konvooi van (de Russische president) Poetin wordt toegelaten tot de regio Charkov'', waarschuwde Avakov.

''De provocatie van de cynische agressor staan wij niet toe op ons grondgebied. Dit is officieel.''

"Handige" zet van Kiev. Humanitaire hulp aan het eigen volk weigeren en het zelf niet kunnen geven. Poetin aan zet.......konvooi "beveiligen" ?

Ros

Het blijkt maar weer hoe slim en doordacht Poetin te werk gaat. Als deze konvooi haar doel bereikt kan hij met de eer gaan strijken en heel veel goodwill binnen halen. Wat te denken van de winst in pro-Russische gevoelens. "Wij, de burgers in de problemen, zijn niet geholpen door Kiev, de EU of de VS, maar door Rusland". Een vette +, zou het straks zo ver komen dat er gestemd moet worden over de status van Oost- Oekraine. Want dat zie ik nog steeds gebeuren in de toekomst.

Indien de separatisten daadwerkelijk verslagen worden door het leger van Oekraine...wat dan ?. Het oosten van het land is behoorlijk vernield en om weer een beetje op orde te komen zullen er vele miljoenen moeten worden gestopt in herstel van de infrastructuur. Kiev gaat en kan dat niet doen omdat zij nagenoeg blut zijn. Rara wie de grote weldoener zou kunnen zijn...........juist  :angel:

Kan Rusland het oosten niet met wapens binnen halen dan maar met "hearts & minds" winnen.

Wat de Russen allemaal flikken keur ik af maar wat  Poetin neerzet als politicus, strateeg en diplomaat......geweldig. Daar kunnen de draaikonten in Den Haag, en elders een puntje aan zuigen.

Harald

Russisch konvooi komt Oekraïne niet in

Het Russische konvooi met hulpgoederen voor Oost-Oekraïne mag het land niet in. Dat heeft de Oekraïense minister van Binnenlandse Zaken, Arsen Avakov, woensdag op zijn Facebookpagina geschreven.

''Geen enkel humanitair konvooi van (de Russische president) Poetin wordt toegelaten tot de regio Charkov'', waarschuwde Avakov.

''De provocatie van de cynische agressor staan wij niet toe op ons grondgebied. Dit is officieel.''

..../....

http://www.nu.nl/buitenland/3851000/russisch-konvooi-komt-oekraine-niet-in.html

dudge

Citaat van: Ros op 13/08/2014 | 11:49 uur
Er is geen noodzaak voor de Russen om een gigantische konvooi op te tuigen als zij de separatisten willen helpen aan wapens en uitrusting. Genoeg andere manieren om dat te doen zonder dat het door wie dan ook waargenomen kan worden.

Ik geloof het wel dat dit konvooi de spullen vervoerd zoals is aangegeven. Rusland wil, denk ik, haar goede wil laten zien en een doorbraak mogelijk maken om in de richting van een oplossing te werken. Als het groene licht komt om de konvooi door te laten moet er niets verkeerd gaan. In ieder geval geen gewapende acties van wie dan ook. Dan is de kans groot dat de Rus naar binnen stapt met de macht die nu aan de andere kant van de grens staat. En we weten allemaal wat de opties van de EU en VS dan zijn.........niets doen.

maw, als de (pro)Russen zelf het konvooi aanvallen 'mogen' ze naar binnen.....

Ros

Er is geen noodzaak voor de Russen om een gigantische konvooi op te tuigen als zij de separatisten willen helpen aan wapens en uitrusting. Genoeg andere manieren om dat te doen zonder dat het door wie dan ook waargenomen kan worden.

Ik geloof het wel dat dit konvooi de spullen vervoerd zoals is aangegeven. Rusland wil, denk ik, haar goede wil laten zien en een doorbraak mogelijk maken om in de richting van een oplossing te werken. Als het groene licht komt om de konvooi door te laten moet er niets verkeerd gaan. In ieder geval geen gewapende acties van wie dan ook. Dan is de kans groot dat de Rus naar binnen stapt met de macht die nu aan de andere kant van de grens staat. En we weten allemaal wat de opties van de EU en VS dan zijn.........niets doen.

dudge

Citaat van: DvdW op 13/08/2014 | 08:19 uur
Dan de vraag wat 'z'n werk' is? Afleiden van? Bevoorrading van separatisten? De Rus een reden geven voor gewapende interventie?

Het westen durft zich er niet teveel mee te bemoeien, de hele Krim is al weken niet meer in het nieuws geweest, en Rusland heeft nog steeds redelijke vrijheid van handelen. Wat de Russen als eindsituatie willen zal moeten blijken, maar ze creëren nog steeds punten die ze aam de onderhandelingstafel kunnen uitspelen, ooit.

Harald

#2080
Citaat van: DvdW op 13/08/2014 | 08:19 uur
Dan de vraag wat 'z'n werk' is? Afleiden van? Bevoorrading van separatisten? De Rus een reden geven voor gewapende interventie?

Bij mij rijzen ook allemaal maar vragen, bij de meeste van ons (denk ik)

Is dit het begin/voorbereidingen van een Russisch winteroffensief ? , de herfst en winter komen er aan en is deze "noodhulp" als deze geweigerd wordt en straks de bevolking geen eten en onderdak heeft en de dagen/nachten kouder worden een reden om als nog met militaire hulp  "noodhulp" te geven aan de Russisch gezinde inwoners van Oekraïne ?

Wapens binnensmokkelen naar de separatisten lukt altijd wel op een of andere manier door Poetin, dat zal (denk ik) niet de hoofdreden zijn van dit konvooi met noodhulp.

Maar stel : het is wel noodhulp met daadwerkelijk voedsel, kleding, tenten e.d. .... ja een deel zal bij de bevolking komen , maar een groot deel zal doorgegeven worden aan de strijdende manschappen, het is altijd beter vechten met "volle" maag en warme hap dan vechtend met honger.
Deze noodhulp is (denk ik) een hart onder de riem / morele ondersteuning van Poetin.

En als het wel noodhulp is heeft hij voor het oog van de wereld weer een "goede" daad / gebaar gedaan en het Westen is weer zo negatief over de intenties van Rusland ...   ( weer een stok voor Poetin om mee te slaan )

En als het Westen of Oekraine de noodhulp wel tegenhoud en het konvooi niet doorlaat, dan heeft Poetin ook weer een stok om mee te slaan.... van zie je wel, wil ik helpen ( wat jullie Westen steeds van mij vragen ) en dan mag ik dat niet ... dus wat willen jullie nou ?

En als het dan op een inpasse komt, dan kan hij z'n winteroffensief inzetten.

Het probleem is steeds dat Poetin het voortouw neemt en acties doet waarop het Westen dan op gaat/moet reageren, hij is steeds 2 a 3 stappen vooruit.

DvdW

Citaat van: Thomasen op 13/08/2014 | 00:20 uur
Maar doet wel z'n werk.
Dan de vraag wat 'z'n werk' is? Afleiden van? Bevoorrading van separatisten? De Rus een reden geven voor gewapende interventie?
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

dudge

Citaat van: colourmaster2010 op 12/08/2014 | 21:59 uur
Het paard van Troje is vooralsnog niet de grens over, ben benieuwd wat hun volgende zet wordt!
Maar doet wel z'n werk.

Lex

Citaat van: DvdW op 12/08/2014 | 21:31 uur
En waar zal die dan heen vertrekken op 15 aug....?  :angel:
KSUU oftewel Travis AFB.

DvdW

Citaat van: colourmaster2010 op 12/08/2014 | 21:59 uur
Het paard van Troje is vooralsnog niet de grens over, ben benieuwd wat hun volgende zet wordt!
Duurt ook nog wel even voordat het de grens bereikt...
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

colourmaster2010

Het paard van Troje is vooralsnog niet de grens over, ben benieuwd wat hun volgende zet wordt!

DvdW

#2074
Citaat van: Lex op 12/08/2014 | 21:18 uur
Donderdag 14 augustus wordt een Australische A-330 verwacht op Eindhoven. Vrijdag 15 augustus zal deze weer vertrekken, met de mensen betrokken bij het onderzoek naar vlucht MH17.
En waar zal die dan heen vertrekken op 15 aug....?  :angel:
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Lex

Donderdag 14 augustus wordt een Australische A-330 verwacht op Eindhoven. Vrijdag 15 augustus zal deze weer vertrekken, met de mensen betrokken bij het onderzoek naar vlucht MH17.

Ace1

Minister President Australië Tony Abbott bezoekt Australisch en Nederlands Luchtmacht personeel.



https://twitter.com/SoestJohan/media