Opvolger Walrusklasse

Gestart door Elzenga, 27/07/2011 | 21:26 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Zander op 23/05/2015 | 11:26 uur
Gewoon lekker weg doen die dingen zodra de opvolger operationeel is. Aanhouden drukt teveel op het budget. Zou kunnen betekenen dat er geen nieuwe M-fregatten komen of de Rotterdam en de Johan de Wit moeten er uit. Ik zie tenminste geen enkele financieële ruimte(ook met een ophoging naar 2%) voor een dergelijke uitbreiding.

Die zullen ook zeker de weg naar een nieuwe gebruiker vinden, wellicht richting Gillette gezien de leeftijd van de boten vanaf 2025.

Verkoop aan een andere marine zou mooi zijn al zie ik nog niet zo snel een serieuze kandidaat voor deze schepen die dan ouder zijn dan 35 jaar.

DvdW

Laat staan dat we er de mensen voor hebben.....
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Zander

Gewoon lekker weg doen die dingen zodra de opvolger operationeel is. Aanhouden drukt teveel op het budget. Zou kunnen betekenen dat er geen nieuwe M-fregatten komen of de Rotterdam en de Johan de Wit moeten er uit. Ik zie tenminste geen enkele financieële ruimte(ook met een ophoging naar 2%) voor een dergelijke uitbreiding.
People are sheep

dudge

Citaat van: Belgje op 23/05/2015 | 09:20 uur
België? Komaan, die OPV's willen jullie altijd slijten maar als het over onderzeeboten gaat...

;D
Goed idee

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#1087
Citaat van: Belgje op 23/05/2015 | 09:20 uur
België? Komaan, die OPV's willen jullie altijd slijten maar als het over onderzeeboten gaat...

Als de Belgen zouden kiezen voor een nieuwe capability, be my guest.... graag ook 2 Walrusopvogers voor de Belgische marine component (natuurlijk niet delen met Nederland maar 2 extra).

Neem maar vast een voorlopig plangetal op in de BE plannen van 750 mjn - 1 mjd per boot.

Belgje

België? Komaan, die OPV's willen jullie altijd slijten maar als het over onderzeeboten gaat...

DvdW

Citaat van: Flyguy op 23/05/2015 | 00:21 uur
Ja joh, lekker realistisch ook.
realisme lever je hier op dit forum bij de voordeur in...
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Flyguy

Ja joh, lekker realistisch ook.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Strata op 22/05/2015 | 12:01 uur

Verkopen? Laat lekker varen naast een nieuwe serie van 4-6 ... teminste iets om echt trots op te zijn.  ;D

;D zo'n beetje het laatste offensieve wapen van de Nederlandse krijgsmacht.... gezien de enorme wereldwijde groei van het aantal onderzeeboten en gebruikers kan je hier niet genoeg van hebben.

StrataNL

Citaat van: Zander op 22/05/2015 | 11:13 uur
Alleen maar meer reden om ze te vervangen.........
Onzin natuurlijk het zijn kwalitatief goede boten.
Ik vraag me af of er al overname kandidaten op het oog zijn.

Onderzeeboten hebben nou eenmaal veel onderhoud nodig. Maar vergeleken met het gros van onze bondgenoten hebben de Walrussen gemiddeld de meeste vaardagen per jaar.

Verkopen? Laat lekker varen naast een nieuwe serie van 4-6 ... teminste iets om echt trots op te zijn.  ;D
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Zander

Alleen maar meer reden om ze te vervangen.........
Onzin natuurlijk het zijn kwalitatief goede boten.
Ik vraag me af of er al overname kandidaten op het oog zijn.
People are sheep

Harald

Citaat van: Strata op 22/05/2015 | 10:26 uur
Volgens marineschepen.nl is er op de Walrus de bouten van een afsluiter voor de hogedruklucht gesprongen. Dit systeem is o.a. erg belangrijk voor het ballast systeem. Als dat dus fout gaat als je onder water zit bestaat de kans dat je niet meer naar boven kunt. Zolang de oorzaak niet gevonden is en dit op alle boten is gecontroleerd is het dus verstandig om ze boven water te houden.

Precies, jammer van de oefening in de West
maar safety first.

StrataNL

Citaat van: Harald op 22/05/2015 | 09:10 uur
Is er iets meer bekend over waarom de NL onderzeeboten niet mogen duiken ?

http://antilliaansdagblad.com/index.php/nieuws-menu/11139-boven-water-loeren#.VVy4ph928vQ.twitter


Volgens marineschepen.nl is er op de Walrus de bouten van een afsluiter voor de hogedruklucht gesprongen. Dit systeem is o.a. erg belangrijk voor het ballast systeem. Als dat dus fout gaat als je onder water zit bestaat de kans dat je niet meer naar boven kunt. Zolang de oorzaak niet gevonden is en dit op alle boten is gecontroleerd is het dus verstandig om ze boven water te houden.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Harald


Zeewier

Een mooi stuk in The Diplomat geschreven door kapitein Wang Jyh-Perng en schout-bij-nacht Tan Chih-lung. Taiwan is van plan de Zwaardvis-klasse te reverse engineeren. Dit is doorgaans een duur en arbeidsintensief werk waarbij niet zelden de originele standaarden niet behaald worden. Pikant is dat de VS van plan is ze er bij te assisteren. Nog pikanter is dat de Nederlandse blauwdrukken eigenlijk onontbeerlijk zijn om enigszins de boten op tijd op te leveren. Het voorgestelde tijdpad lijkt mij onhaalbaar.

Taiwan's Submarine Saga
The Indigenous Defense Submarines program has had a long and convoluted history.


Canada dan. Weinig blijdschap daar. Nederland kan daar ook nog wel van advies dienen.
Michael Byers: Why are submarines not included in Canada's National Shipbuilding Procurement Strategy?

The Navy will be worried about the fact that major military procurements in Canada currently take 15-20 years to complete. All this raises important questions: Does the government have any plan for replacing the Victoria-class submarines? Will the new submarines be built in Canada? How much will they cost? And why are submarines not included in the much-vaunted National Shipbuilding Procurement Strategy, which is supposed to continue until 2041?

Why are submarines not included in Canada's National Shipbuilding Procurement Strategy?