Duitse fregat ontwikkelingen

Gestart door Loup, 03/11/2005 | 21:32 uur

Brandnetel

Citaat van: Parera op 02/03/2018 | 00:15 uur
Die 5000 ton komt wel erg in de buurt van onze vMFF's en met de 50% kans dat Damen wint is de kans een stuk groter geworden dat we inderdaad de S-fregat constructie opnieuw gaan zien.
Denk je echt dat de kans van Damen 50% is? Ik neem aan dat de Duitsers liever de schepen in Duitsland bouwen (wat werkgelegenheid oplevert/behoudt) dan dat de schepen in Nederland worden gebouwt. Daarom ga ik er vanuit dat de kans niet echt 50-50 is, maar dat die Duitse werf juist de meeste kans heeft om er vandoor te gaan met de buit.

Parera

Citaat van: Harald op 01/03/2018 | 20:52 uur
Een ander opvallend detail in dit artikel is de tonnage, namelijk 5000 ton.

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 01/03/2018 | 21:20 uur

Dat is idd anders dan de genoemde bijna 9000 ton... Afwachten we het definitieve ontwerp wordt.

Die 5000 ton komt wel erg in de buurt van onze vMFF's en met de 50% kans dat Damen wint is de kans een stuk groter geworden dat we inderdaad de S-fregat constructie opnieuw gaan zien.

jurrien visser (JuVi op Twitter)


Lex

#106
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 01/03/2018 | 21:52 uur
Dat is waar... wellicht is een nieuw topic een idee, dan kan MKS0180 zijn, maar misschien is:
"Internationale fregat ontwikkelingen" een beter idee (anders hebben we straks tientallen topics)
Goed idee; ik zal de titel aanpassen; maar dat houdt ook in dat er andere topics (bijv. UK) hierin worden opgenomen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#105
Citaat van: Lex op 01/03/2018 | 21:30 uur
Kijkend naar de titel van dit topic, F-125 fregat nieuws, is het verwarrend om hier over een ander type te beginnen.

Dat is waar... wellicht is een nieuw topic een idee, dan kan MKS0180 zijn, maar misschien is:
"Internationale fregat ontwikkelingen" een beter idee (anders hebben we straks tientallen topics)

Lex

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 01/03/2018 | 20:22 uur
MKS-1se80, we hebben een boze Duits werf

#Thyssen-Krupp und #Lürssen : #Deutsche #Werften gehen bei #Großauftrag der #Marine leer aus #MKS180

http://www.handelsblatt.com/21021588.html?share=twitter

Kijkend naar de titel van dit topic, F-125 fregat nieuws, is het verwarrend om hier over een ander type te beginnen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Harald op 01/03/2018 | 20:52 uur
Een ander opvallend detail in dit artikel is de tonnage, namelijk 5000 ton.

Dat is idd anders dan de genoemde bijna 9000 ton... Afwachten we het definitieve ontwerp wordt.

Harald

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 01/03/2018 | 20:25 uur
Marineschiffbau – TKMS und Lürssen sind bei MKS180 raus

http://www.kn-online.de/Nachrichten/Wirtschaft/Marineschiffbau-TKMS-und-Luerssen-sind-bei-MKS180-raus via @kn_online
Een ander opvallend detail in dit artikel is de tonnage, namelijk 5000 ton.

Parera

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 01/03/2018 | 20:25 uur
Marineschiffbau – TKMS und Lürssen sind bei MKS180 raus

http://www.kn-online.de/Nachrichten/Wirtschaft/Marineschiffbau-TKMS-und-Luerssen-sind-bei-MKS180-raus via @kn_online

Gut nieuws! ''Onze'' Damen zit nog altijd in de race en de enigste overgebleven concurrent heeft sinds 2006 geen marineschip gebouwd voor de Duitse marine en de meest recente schepen zijn 2 Algerijnse MEKO fregatten in 2015/2016.

Opvallend detail over het bod van Damen : De schepen zullen in Vlissingen gebouwd worden :silent:

jurrien visser (JuVi op Twitter)


jurrien visser (JuVi op Twitter)

MKS-1se80, we hebben een boze Duits werf

#Thyssen-Krupp und #Lürssen : #Deutsche #Werften gehen bei #Großauftrag der #Marine leer aus #MKS180

http://www.handelsblatt.com/21021588.html?share=twitter

MasterChief1971

Wat Poleme zegt: beetje zeeman boeit dat niks. Dingen als groeipotentieel zijn veel belangrijker. Computers kunnen met een beetje list ook rekening houden.
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

A.J.

Citaat van: Parera op 26/12/2017 | 20:30 uur
Maar iets dat 24/7 aanwezig is en bovenop de andere helling door de zeegang lijkt het me geen pretje voor de bemanning.

Zolang de douche- en afvoerputjes maar niet aan de hoge kant zitten en de lift blijft werken valt het allemaal wel een beetje mee.

Parera

Citaat van: Poleme op 26/12/2017 | 20:10 uur
Beste man, ik heb heel wat zeemijlen afgelegd op de Atlantische Oceaan, Noordzee, Skaggerak, Indische Oceaan, de Med, Rode Zee, Ierse Zee, Pacific en aardig wat zeeën in Zuid-Oost Azie.  Varend onder zeil helde de boot veel meer over dan die slechts 1,3 graden.  Werd ik en de rest van de bemanning / bevrouwing er gek van ?  Totaal niet !
'Misschien heeft het er mee te maken, dat ik al gek was voor dat ik voor de eerste maal een zeegat uitvoer.'

Veel rotter is het over-gewicht, dat zal een negatief effect hebben op het bereik, de vaarduur, de nuttige lading en het groei potentieel zal wel nul zijn.

De industrie wordt nu gedwongen om de huidige problemen op te lossen of tot een acceptabel niveau terug te brengen en daarna worden de F-125's bij de Bundesmarine in dienst gesteld.
Maar iets dat 24/7 aanwezig is en bovenop de andere helling door de zeegang lijkt het me geen pretje voor de bemanning.

Poleme

Citaat van: Parera op 26/12/2017 | 18:59 uur
Ook al worden alle hardware/software problemen opgelost dan hebben de boten naast te weinig bewapening nog een ander probleem dat vooral veel irritatie bij bemanning zal opwekken, door een ontwerpfout hellen alle 4 de boten zo'n 1.3 graden over stuurboord. Iets waar je als bemanning gek van word als je schip continue helling heeft naar 1 hoek. Grote kans dat deze schepen in dienst komen maar weinig actie zullen zien buiten de middelandse zee om.
Beste man, ik heb heel wat zeemijlen afgelegd op de Atlantische Oceaan, Noordzee, Skaggerak, Indische Oceaan, de Med, Rode Zee, Ierse Zee, Pacific en aardig wat zeeën in Zuid-Oost Azie.  Varend onder zeil helde de boot veel meer over dan die slechts 1,3 graden.  Werd ik en de rest van de bemanning / bevrouwing er gek van ?  Totaal niet !
'Misschien heeft het er mee te maken, dat ik al gek was voor dat ik voor de eerste maal een zeegat uitvoer.'

Veel rotter is het over-gewicht, dat zal een negatief effect hebben op het bereik, de vaarduur, de nuttige lading en het groei potentieel zal wel nul zijn.

De industrie wordt nu gedwongen om de huidige problemen op te lossen of tot een acceptabel niveau terug te brengen en daarna worden de F-125's bij de Bundesmarine in dienst gesteld.

Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.