Tarten de Turken de NAVO?

Gestart door Zander, 23/02/2017 | 09:39 uur

Umbert

Citaat van: Sparkplug op 19/07/2018 | 09:22 uur
In België, Duitsland, Italië, Nederland en Turkije zijn nog steeds tactische kernwapens (B61) opgeslagen.

De eerste vier geloof ik ook nog wel, maar voor Turkije ben ik me er niet meer zo zeker van zal op papier nog best wel zijn, maar er gingen geruchten dat de VS ze in "veiligheid" hadden gebracht en er een vervangende locatie werd opgezet, maar daar lees je de laatste tijd weinig meer over, zal dus wel gereed zijn. Er zijn mensen die veel beter als ik zeg de gek die dit kunnen onderzoeken aan de hand van secundaire dingen. waarbij de (om)bouw van basis en facaliteiten nog het minst moeilijke is. want zo'n B61 heeft een hele logestieke supply chain aan zijn staart.

Sparkplug

Citaat van: Lynxian op 18/07/2018 | 23:28 uur
Ik weet niet hoe het tegenwoordig is, maar tijdens de Koude Oorlog lagen er ook nog aardig wat Amerikaanse kernbommen opgeslagen in Turkije. Mits die er nog liggen dan denk ik niet dat Amerika heel graag een strategisch gelegen nucleair deterrent punt verliest.

In België, Duitsland, Italië, Nederland en Turkije zijn nog steeds tactische kernwapens (B61) opgeslagen.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Huzaar1

Citaat van: Jooop op 19/07/2018 | 01:34 uur
Never say never, het zijn uiteindelijk politici die beslissen. En dat is een soort dat 180 graden het tegenovergestelde kan doen van wat ze beweren en pretenderen.

Politici? In Turkije? Waar..in de gevangenis?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Jooop

Citaat van: Parera op 17/07/2018 | 15:16 uur
Mooi gebaar maar dat gaan de Turken niet afnemen, de deal voor S-400 is al rond, ze onderhandelen nu al over de productie van S-500 door de Turken.

Never say never, het zijn uiteindelijk politici die beslissen. En dat is een soort dat 180 graden het tegenovergestelde kan doen van wat ze beweren en pretenderen.

Lynxian

Citaat van: Huzaar1 op 17/07/2018 | 15:37 uur
Te laat en de patriot afstaan lijkt me ook geen goed idee meer.
Turken kun je overduidelijk niet meer vertrouwen, mijn stem is om ze uit de NATO te zetten. Dat die club eens een beetje aan membership control gaat doen. Maargoed, als dat gebeurt heeft de NATO er direct een 'tegenstander' bij, en de Russen willen vast betalen voor een heleboel NAVO kennis die de Turken hebben.
Ik weet niet hoe het tegenwoordig is, maar tijdens de Koude Oorlog lagen er ook nog aardig wat Amerikaanse kernbommen opgeslagen in Turkije. Mits die er nog liggen dan denk ik niet dat Amerika heel graag een strategisch gelegen nucleair deterrent punt verliest.

Huzaar1

Te laat en de patriot afstaan lijkt me ook geen goed idee meer.
Turken kun je overduidelijk niet meer vertrouwen, mijn stem is om ze uit de NATO te zetten. Dat die club eens een beetje aan membership control gaat doen. Maargoed, als dat gebeurt heeft de NATO er direct een 'tegenstander' bij, en de Russen willen vast betalen voor een heleboel NAVO kennis die de Turken hebben.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Sparkplug op 17/07/2018 | 13:53 uur
FARNBOROUGH: US offers Patriot to Turkey in place of anti-stealth S-400

https://www.flightglobal.com/news/articles/farnborough-us-offers-patriot-to-turkey-in-place-of-450319/

Mooi gebaar maar dat gaan de Turken niet afnemen, de deal voor S-400 is al rond, ze onderhandelen nu al over de productie van S-500 door de Turken.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Zander

Citaat van: ARM-WAP op 25/01/2018 | 12:52 uur
Laat de Turken maar doen.
Ik begrijp wat ze doen en waarom ze het doen... maar... zoiets kan niet op steun van alliantie-partners rekenen.
Wat mij betreft gaan ze hun boekje (ver) te buiten...
Syrie is nog steeds een souvereine staat... (of ze al dan niet machtig/willens is iets te doen "aan het Koerdische probleem")
Net zoals Irak dat is...

Hmmmm
De Turken zijn al jaren bezig met het weg treiteren van Koerden uit hun oorspronkelijke regio.
Als je alles een beetje op een rijtje zet, en dan ga ik en beetje chargeren, zijn de Turken momenteel overgegaan op etnische zuiveringen. Ja, ik begrijp dat de Koerden lastig zijn in Turkije. Echter, de Koerden leven hier al onmenselijk lang onder de onderdrukking van Ankara.
Wij knijpen met z'n allen een oogje dicht omdat Turkije een belangrijke strategische partner van "het westen" is.
Natuurlijk vangen zij veel vluchtingen op en ontlasten ze de EU. Maar ze houden ons daarentegen in een politieke wurggreep, door zoals ze in het recente verleden al vaker deden, de vluchtelingen kraan weer open te draaien als Europa niet naar de pijpen van ome Erdo danst.

Ik ben hierin misschien erg zwart-wit maar ik ben zeer tegen Erdogan en zijn huidige uitvoering van politiek.
Naar mijn mening zouden we de Turken dan ook keihard moeten afstraffen voor dit gedrag. Ook het afvallen/bedreigen van de grootste sponsor van de NAVO zou ook niet zonder schade moeten worden geaccepteerd.
People are sheep

Huzaar1

Soort Spanje van de jaren 30 dat Syrie. Die vergelijking wordt alleen maar makkelijker .
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Jooop

Citaat van: ARM-WAP op 25/01/2018 | 12:52 uur
Syrie is nog steeds een souvereine staat... (of ze al dan niet machtig/willens is iets te doen "aan het Koerdische probleem")

Op papier wel, maar gezien verschillende landen met hun leger binnen Syrie opereren defacto in dubio

ARM-WAP

Laat de Turken maar doen.
Ik begrijp wat ze doen en waarom ze het doen... maar... zoiets kan niet op steun van alliantie-partners rekenen.
Wat mij betreft gaan ze hun boekje (ver) te buiten...
Syrie is nog steeds een souvereine staat... (of ze al dan niet machtig/willens is iets te doen "aan het Koerdische probleem")
Net zoals Irak dat is...

Parera

Een regelrechte bedreiging door de Turken aan de Amerikanen.

Citaat
Turkije waarschuwt VS over Koerden

ANKARA - Turkije heeft de Verenigde Staten gewaarschuwd over de steun die ze geven aan Koerdische YPG-milities. ,,Als ze een mogelijke botsing met Turkije willen voorkomen, zouden ze moeten stoppen met het steunen van terroristen", zei de Turkse vicepremier Bekir Bozdag donderdag.

Het Turkse leger is in de Syrische regio Afrin een offensief begonnen tegen door de Koerden van de YPG. ,,Degenen die de terroristische organisatie steunen, zullen een doelwit in de strijd worden", zei Bozdag tegen de omroep A Haber.

De Amerikaanse president Donald Trump had eerder in een telefoongesprek met zijn Turkse ambtsgenoot Recep Tayyip Erdogan zijn bezorgdheid geuit over de militaire operatie van Turkije in Afrin.

[Bron: Telegraaf.nl]

Parera

Citaat van: Thomasen op 18/01/2018 | 11:31 uur
De Turken hebben dat soort kapriolen ook  wel eens bij ons uitgehaald.
Staat nu even in de krant, maar dit is gewoon de maandelijkse realiteit daar. Niet alleen op zee, ook in de lucht hebben de Grieken en de Turken het zo nu en dan aan de stok.

Het blijven gewoon 2 kleuters die om van alles en niets ruzie maken :angel: En dan heb je in het ene land nog een hele grote baby zitten die maar van alles roeptoetert wanneer hij maar wil en als iemand dan iets terug zegt dan is de wereld te klein. 

Parera

Citaat van: Thijs84 op 17/01/2018 | 23:34 uur
Niet gezegd dat dit aan de Turken ligt, maar toch. Het illustreert niet hoe twee 'bondgenoten' met elkaar horen om te gaan:


http://www.telegraaf.nl/video/1554897/dit-moet-je-zien-turken-en-grieken-ruzien-op-zee

Het is een lastig verhaal tussen die 2, verschillende mensen onder de originele youtube video schrijven dat de Turkse boot van koers veranderd en de grieken een rechte koers varen. Ik vind het lastig om te zien wie wat doet maar het zou niet moeten gebeuren tussen 2 ''bondgenoten''.