Alle militairen krijgen conditietest

Gestart door boekje_pienter, 08/12/2007 | 23:07 uur

KapiteinRob

Citaat van: Enforcer op 29/08/2009 | 21:09 uur
Ik doelde enerzijds op de initiƫle keuringsniveau's en anderzijds op de door jou aangegeven verschillenin eisen qua leeftijd.

Inderdaad, laten ze daar eens wat van vinden. Want waarom bij het DWS keuren in 4 clusters en vervolgens de jaarlijkse conditietest maar op 1 niveau hanteren?  ???

Enforcer

Citaat van: Kapitein Rob op 29/08/2009 | 20:19 uur
Citaat van: Enforcer op 29/08/2009 | 18:49 uur
Er zijn niet voor niks verschillende niveau's ingesteld per verschillende functies.

Heb ik anders nog niets over gehoord. Ik begreep alleen maar verschillende eisen voor leeftijdgroepen en M/V.

Ik doelde enerzijds op de initiƫle keuringsniveau's en anderzijds op de door jou aangegeven verschillenin eisen qua leeftijd.

Citaat van: Kapitein Rob op 29/08/2009 | 20:19 uur
Citaat van: Enforcer op 29/08/2009 | 18:49 uur
Hoeveel vrouwen zijn er te vinden voorin de eerste linie bij Painf? Als ze niet meekunnen vallen ze vanzelf af.

Hoeveel admeurs zijn er te vinden voorin de eerste linie bij Painf? En hoeveel koks? En automonteurs?

En waarom moet een admeur (ik neem natuurlijk graag de admeur als voorbeeld....) eenzelfde conditietest doen als een infanterist? En waarom zou een vrouwelijke infanterist, admeur en kok niet eenzelfde conditie(test) moeten hebben als haar mannelijke collega?

Mijn reactie was op devos, waarin hij stelde dat de eisen  voor de oudste mannencatagorie net zo zwaar is als die voor de jongste vrouwencatagorie.  Verder zijn wij het gewoon met elkaar eens.

devos

Citaat van: A.J. op 29/08/2009 | 20:55 uur
Citaat van: devos op 29/08/2009 | 18:54 uur
oefening steunzool, was voor de ondersteunde eenheden. bij de painf werd marathon gelopen.
waarschijnlijk werd steunzool te zwaar en te duur, vandaar de sportest

Je had er 3 hoor. Te weten, in volgorde van zwaarheid, Marathon, Steunzool en Logboek.
Sm, i stand corrected, thx

KapiteinRob

Citaat van: devos op 29/08/2009 | 20:58 uur
Kap Rob vergeet niet, Defensie wil zich graag spiegelen aan legers met langere geschiedenis mbt "full time" medewerkers. Hollywood is ook een wervings factor. Hoeaay

Kun je een simpele vlootbaal als ik uitleggen wat je in vredesnaam hier allemaal mee bedoeld?

devos

Kap Rob vergeet niet, Defensie wil zich graag spiegelen aan legers met langere geschiedenis mbt "full time" medewerkers. Hollywood is ook een wervings factor. Hoeaay

A.J.

Citaat van: devos op 29/08/2009 | 18:54 uur
oefening steunzool, was voor de ondersteunde eenheden. bij de painf werd marathon gelopen.
waarschijnlijk werd steunzool te zwaar en te duur, vandaar de sportest

Je had er 3 hoor. Te weten, in volgorde van zwaarheid, Marathon, Steunzool en Logboek.

KapiteinRob

Citaat van: Laurens op 29/08/2009 | 20:36 uur
sorry maar waar hebben we het over

2400 meter....
20 push ups...
30 sit ups.......

Als je het topic nog eens doorneemt, kun je weten waar we het over hebben. Namelijk een idioot circus optuigen om per week 800 militairen te testen, de zaak administratief rond te breien en nog wat meer zaken waardoor de verhouding van de input t.o.v. de output volkomen scheef en dus misplaatst is. Daar hebben we het over. Een beetje hiarchieke lijn heeft zelf wel in de gaten als iemand qua conditie niet functioneert en zijn functie dat niet toelaat. En het lijkt me niet zo moeilijk de volgevreten collega's die niet eens een vluchtluik door kunnen aan te laten zeggen dat ze daar eens wat aan doen. Het leeuwendeel van de militairen zal namelijk aan hun eisen kunnen voldoen en dus is het testen hiervan weggegooid geld (en moeite).

Citaat van: Laurens op 29/08/2009 | 20:36 uur
rennen op een schip kan niet

Nee, maar dat willen ze wel testen. DUHUH.

KapiteinRob

Ik zou nog eerder alle defensiemedewerkers een schriftelijke "Nederlandse taaltest" af laten leggen; lijkt me soms meer nodig.......  ::)

Laurens

sorry maar waar hebben we het over

2400 meter....
20 push ups...
30 sit ups.......

rennen op een schip kan niet, maar voor de rest van de organisatie, kom op zeg.

devos

ja klopt, toch kan ik mij voorstellen dat de kandidaat stop als de "eis" qua afstand is bereikt. zoals al eerder is gezegd, de kandidaat moet piekeken op alle onderdelen. maar waarom?

KapiteinRob

Citaat van: Enforcer op 29/08/2009 | 18:49 uur
Er zijn niet voor niks verschillende niveau's ingesteld per verschillende functies.

Heb ik anders nog niets over gehoord. Ik begreep alleen maar verschillende eisen voor leeftijdgroepen en M/V.

Citaat van: Enforcer op 29/08/2009 | 18:49 uur
Hoeveel vrouwen zijn er te vinden voorin de eerste linie bij Painf? Als ze niet meekunnen vallen ze vanzelf af.

Hoeveel admeurs zijn er te vinden voorin de eerste linie bij Painf? En hoeveel koks? En automonteurs?

En waarom moet een admeur (ik neem natuurlijk graag de admeur als voorbeeld....) eenzelfde conditietest doen als een infanterist? En waarom zou een vrouwelijke infanterist, admeur en kok niet eenzelfde conditie(test) moeten hebben als haar mannelijke collega?


devos

zoals al eerder genoemd in dit verhaal, als je een eis stelt voor 12 min lager als 2400m is het geen "coopertest" meer.

31-35 jaar na 12 min 2300
36-40 jaar  na 12 min 2200
enz

na die afstand stop de kanidaat gaat liggen en doet de andere kunstjes.
natuurlijk moet je pieken maar na max  15 min ben je gereed

devos

Citaat van: Laurens op 29/08/2009 | 19:46 uur
Citaat van: devos op 29/08/2009 | 18:04 uur
Bij deze sportest kan ik stoppen als ik de eis heb gehaald.

Bij de coopertest moet je de gehele 12 min blijven doorlopen. Als je de 'standaard' 2400m hebt gehaald na 10 minuten, moet je nog steeds 2 min doorhobbelen.

CitaatDaarnaast is het raar dat een man oudste catogorie, dezelfde eisen heeft als een jonge meid jongste catogorie.

Deze test wordt bij ons al jaren uitgevoerd en heeft ook allang effect op je inzetbaarheid mocht je deze niet goed afsluiten. Tevens is er voor het oudere grut (dacht vanaf 45) als een compensatieregeling....minder ver lopen, minder opdrukken ec
zoals al eerder genoemd in dit verhaal, als je een eis stelt voor 12 min lager als 2400m is het geen "coopertest" meer.

31-35 jaar na 12 min 2300
36-40 jaar  na 12 min 2200
enz

na die afstand stop de kanidaat gaat liggen en doet de andere kunstjes.
natuurlijk moet je pieken maar na 15 min ben je gereed[quote author=Laurens link=topic=16909.msg165430#msg165430
Bij de coopertest moet je de gehele 12 min blijven doorlopen. Als je de 'standaard' 2400m hebt gehaald na 10 minuten, moet je nog steeds 2 min doorhobbelen.

CitaatDaarnaast is het raar dat een man oudste catogorie, dezelfde eisen heeft als een jonge meid jongste catogorie.

Deze test wordt bij ons al jaren uitgevoerd en heeft ook allang effect op je inzetbaarheid mocht je deze niet goed afsluiten. Tevens is er voor het oudere grut (dacht vanaf 45) als een compensatieregeling....minder ver lopen, minder opdrukken ec
[/quote]


Laurens

Citaat van: devos op 29/08/2009 | 18:04 uur
Bij deze sportest kan ik stoppen als ik de eis heb gehaald.

Bij de coopertest moet je de gehele 12 min blijven doorlopen. Als je de 'standaard' 2400m hebt gehaald na 10 minuten, moet je nog steeds 2 min doorhobbelen.

CitaatDaarnaast is het raar dat een man oudste catogorie, dezelfde eisen heeft als een jonge meid jongste catogorie.

Deze test wordt bij ons al jaren uitgevoerd en heeft ook allang effect op je inzetbaarheid mocht je deze niet goed afsluiten. Tevens is er voor het oudere grut (dacht vanaf 45) als een compensatieregeling....minder ver lopen, minder opdrukken ec