STASDEF De Vries: Meer uniformen op straat

Gestart door Lex, 06/03/2008 | 21:53 uur

JMK

Sorry, niet gezien was alweer een tijdje weggeweest en dacht dat ik nog wat nuttigs kon melden...........
Maar zoals gewoonlijk valt dat weer tegen  ;)

KapiteinRob

Die  MARALG is later uitgekomen dan dat ik mijn posting deed..... ;)

JMK

Citaat van: Kapitein Rob op 12/03/2008 | 15:34 uur
Ik hoor trouwens graag waar dan de nieuwe draagregels (bv. voor door de stad huppelen...) staan, want ik loop me al een tijdje het apelazerus te zoeken op intranet. Maar verder dan zeggen hoe de tenues eruit zien, komen ze naar het lijkt nog niet......

Stond wel ergens iets over in een maralg.....057-08
DB (met tegenwoordig baret als standaard hoofddeksel) bij dienstreizen naar niet-defensielocaties en/of met representatief karakter. Overige dienstreizen en WWV BT of camo.

ChrisC7

Alleen is het hele dt niet fijn. Het zit niet fijn, het is Warm en dan te bedenken dat je een lading aan gvt in de kast hebt liggen. Beetje zielig. Kl mag het wel en wij niet. Wat kunnen zij dan meer als ons. Mbt over straat lopen

Cobra4

Gelukkig mag je ook in DT reizen zonder het colbert.  ;)
Peloton 3 602 Sqn

ChrisC7

is idd in DT....maar vaak wordt dat ook niet gedaan ;)
Warm rot pak :(

Cobra4

Citaat van: Enforcer op 06/03/2008 | 22:07 uur
Hij heeft wel gelijk. Het lijkt nu wel maatschappelijk "not done" om met je uniform buiten de poort te lopen. Dat was in de tijd van de dienstplichtige gelukkig anders. Nu moet je in burger tenue met het OV, tenzij het anders niet kan.

DR met OV is bij de KLu nog altijd verplicht in DT.
Peloton 3 602 Sqn

A.J.

Citaat van: Kapitein Rob op 12/03/2008 | 15:34 uur
Ik hoor trouwens graag waar dan de nieuwe draagregels (bv. voor door de stad huppelen...) staan, want ik loop me al een tijdje het apelazerus te zoeken op intranet. Maar verder dan zeggen hoe de tenues eruit zien, komen ze naar het lijkt nog niet......

Ik had het laatst wel ergens in een donker hoekje van intranet gevonden, of ik het een weer terug kan vinden is een 2e, dat intranet is een gedrocht als je info moet opzoeken. Het is zo onlogisch als de pest en een fatsoenlijke zoekmachine hebben ze ook nog nooit van gehoord.

KapiteinRob

Citaat van: VanBlaricum op 12/03/2008 | 14:20 uur
ik heb het ook over Camo pak,

Wees dan duidelijker.

Citaat van: max op 12/03/2008 | 14:09 uur
Essentieel punt, je mag NIET in je BT (voor de KM het blauwe "camo") door de stad lopen!

Volgens mij is het nieuwe BT niet "het blauwe camo" en verder mocht je in het BKT je WWV uitvoeren. Als de WWV-route door de stad loopt, mag je het vervangende BT dus wel "door de stad" aan.

Ik hoor trouwens graag waar dan de nieuwe draagregels (bv. voor door de stad huppelen...) staan, want ik loop me al een tijdje het apelazerus te zoeken op intranet. Maar verder dan zeggen hoe de tenues eruit zien, komen ze naar het lijkt nog niet......

Huzaar1

Citaat van: max op 12/03/2008 | 14:09 uur
Essentieel punt, je mag NIET in je BT (voor de KM het blauwe "camo") door de stad lopen!

Verder mag iedere militair dag en nacht in tenue rondlopen. Vraag is alleen waarom je dat zou willen?  ???




ik heb het ook over Camo pak, dat mag je als landmachter dus ook niet dan ?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

max

Essentieel punt, je mag NIET in je BT (voor de KM het blauwe "camo") door de stad lopen!

Verder mag iedere militair dag en nacht in tenue rondlopen. Vraag is alleen waarom je dat zou willen?  ???



KapiteinRob

Citaat van: VanBlaricum op 12/03/2008 | 11:36 uur
Mag je in je vrije tijd nu met je uniform door de stad lopen of niet..?

Dat mag.

Huzaar1

Ik kan het nu even niet meer volgen.

Hoe steekt de huidige situatie in elkaar.

Mag je in je vrije tijd nu met je uniform door de stad lopen of niet..?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Mourning

Citaat van: Kapitein Rob op 11/03/2008 | 01:40 uur
Dit topic zou natuurlijk een kolfje naar de hand van een voormalig forumlid zijn........ En zie daar? Het camo-promotieteam is weer terug van weggeweest. Ik geloof nu zeker in reïncarnatie.  :P

;D ;D ;D
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

mikemans

Citaat van: max op 10/03/2008 | 22:46 uur
Miepje in Limburg heeft ongetwijfeld nooit van de marine gehoord omdat er zo verdomd weinig marine is in Limburg. Ziet zij haar buurman, die toevallig bij de marine werkt, op vrijdag in tenue thuis komen dan spreekt dat haar wellicht aan.

Helaas ziet ze in jouw versie nog steeds niet dat ie van de KM is. Dan heeft ie immers een Camo pak aan net zoals de rest van defensie.

Leve de herkenbaarheid van ons DB tenue.