Opbouw conditie

Gestart door bartez013, 21/03/2008 | 14:46 uur

Marc1966

Dat is de EMMV, maar ik heb ooit mogen vernemen van iemand van de CLAS dat wanneer men de conditie niet haalt het einde loopbaan is en dat lijkt mij toch een behoorlijke stok achter de deur.


Lex

Citaat van: Kapitein Rob op 12/08/2011 | 21:01 uur
Bij mijn weten is dat nog lang niet het geval. Persoonlijk geloof ik er geen bal van dat je uiteindelijk met ontslag gestuurd wordt omdat je op 100 meter na een Coopertest niet haalt....
Bij de SEMMV ga je idd met ontslag als je de DCP niet haalt.

KapiteinRob

Citaat van: Marc1966 op 12/08/2011 | 20:49 uur
In hoeverre is het waar dat wanneer men bij de CLAS de zgn. DCP niet haalt men ontslagen wordt?


Bij mijn weten is dat nog lang niet het geval. Persoonlijk geloof ik er geen bal van dat je uiteindelijk met ontslag gestuurd wordt omdat je op 100 meter na een Coopertest niet haalt....

Marc1966

In hoeverre is het waar dat wanneer men bij de CLAS de zgn. DCP niet haalt men ontslagen wordt?

Ipkiss


Voor iedereen die thuis zichzelf fit, sterk en vooral ook core-strength op wil bouwen raad ik aan de workouts van onderstaande website een aantal weken proberen vol te houden. Laat je even niet gek maken door de dame voor de camera, ze zal je slopen ;-)

www.bodyrock.tv
Huz-Huz1-Kpl-Kpl1-Knt-Tlnt-Elnt-Ritm-Maj

KMAR1995

Citaat van: onderofficier op 07/04/2011 | 18:52 uur
Citaat van: KMAR1995 op 07/04/2011 | 18:35 uur
ik jog met jas omdat ik dan meer verbrand.

Dat je meer verbrand met een jas is onzin.
Je verliest alleen meer vocht. Dat drink je weer aan. 

Daarnaast heb je kans op oververhitting omdat je, je warmte niet kwijt kan
Zweten is namelijk dat je lichaamtemperatuur goed blijft maar het moet wel weg kunnen.

Je kan je lichaam vergelijken met een motor van auto     
Het koelsysteem van een auto heeft 2 systemen   
systeem 1 is de motor zo snel mogelijk op temperatuur te maken, het koelvloeistof wordt niet door de radiateur geleid
systeem 2 is om de moter op bedrijfstemperatuur te houden.  De hete koelvloeistof wordt door de radiateur geleid om af te koelen en gaat terug naar het motorblok.

Als je systeem 2 af zou sluiten krijg je een oververhitte motor

Dat is precies wat jij doet.    Het zweten van je lichaam is de koelvloeistof van je lichaam maar die moet wel weg kunnen maar die kan niet weg door je jas. Hierdoor kan je lichaam oververhit raken.

Als echt beter wilt gaan trainen dan is het verstandiger om een (goede) hartslag meter te kopen en op je Hart Frequentie te gaan trainen.
Voor mannen geldt:  220 - (0,9 x leeftijd) = maximale hartfrequentie
Voor vrouwen geldt: 220 - (0,6 x leeftijd) = maximale hartfrequentie

er zijn dan verschillende intensiteiten om op te trainen

Intensiteit 1 = maximale hartfrequentie - 50
Intensiteit 2 = maximale hartfrequentie - 40
Intensiteit 3 = maximale hartfrequentie - 30   
Intensiteit 4 = maximale hartfrequentie - 20       


Ja klopt ik word overhit
Nog dankjewel voor de tips ik zal het volgende keer gewoon met een shirt doen.
(Ik waardeer je lange uitleg) ;)

onderofficier

Citaat van: KMAR1995 op 07/04/2011 | 18:35 uur
ik jog met jas omdat ik dan meer verbrand.

Dat je meer verbrand met een jas is onzin.
Je verliest alleen meer vocht. Dat drink je weer aan. 

Daarnaast heb je kans op oververhitting omdat je, je warmte niet kwijt kan
Zweten is namelijk dat je lichaamtemperatuur goed blijft maar het moet wel weg kunnen.

Je kan je lichaam vergelijken met een motor van auto     
Het koelsysteem van een auto heeft 2 systemen   
systeem 1 is de motor zo snel mogelijk op temperatuur te maken, het koelvloeistof wordt niet door de radiateur geleid
systeem 2 is om de moter op bedrijfstemperatuur te houden.  De hete koelvloeistof wordt door de radiateur geleid om af te koelen en gaat terug naar het motorblok.

Als je systeem 2 af zou sluiten krijg je een oververhitte motor

Dat is precies wat jij doet.    Het zweten van je lichaam is de koelvloeistof van je lichaam maar die moet wel weg kunnen maar die kan niet weg door je jas. Hierdoor kan je lichaam oververhit raken.

Als echt beter wilt gaan trainen dan is het verstandiger om een (goede) hartslag meter te kopen en op je Hart Frequentie te gaan trainen.
Voor mannen geldt:  220 - (0,9 x leeftijd) = maximale hartfrequentie
Voor vrouwen geldt: 220 - (0,6 x leeftijd) = maximale hartfrequentie

er zijn dan verschillende intensiteiten om op te trainen

Intensiteit 1 = maximale hartfrequentie - 50
Intensiteit 2 = maximale hartfrequentie - 40
Intensiteit 3 = maximale hartfrequentie - 30   
Intensiteit 4 = maximale hartfrequentie - 20       
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

KMAR1995

Citaat van: Laurens op 07/04/2011 | 18:37 uur
al ren je in tangaslip, je kleding maakt niks uit.

5km rond de 25 minuten en daarna de 10 tot 12km in een uurtje is een mooi streven om mee te beginnen.


Hoe meer kleding hoe meer je verbrandt (Dat is wat ik merk)

Laurens

al ren je in tangaslip, je kleding maakt niks uit.

5km rond de 25 minuten en daarna de 10 tot 12km in een uurtje is een mooi streven om mee te beginnen.

KMAR1995

Citaat van: SMI de Boer op 07/04/2011 | 18:18 uur
Citaat van: KMAR1995 op 07/04/2011 | 18:09 uur
Citaat van: Laurens op 07/04/2011 | 17:52 uur
Start met wandelen en daarna langzaam joggen, lichaam warmdraaien met wat simpele oefeningen. Dat bloed moet een beetje rondgepompt worden ;) Wanneer warm ook ff strekken, maar niet de fanatiek(dus niet steeds iets verder willen gaan)

Daarna je oefening draaien, pyramideloop, duurtraining, wat je ook doet.

Daarna ff 5 minuten uitlopen/puffen. 3x per week trainen met altijd een rustdag na de training. Voor je het weet ren je op je sloffen de 15km


Bedankt voor de info.

Trouwens is rustig joggen beter dan snel?

Ikzelf geef de voorkeur aan niet te snel maar wel zwaar, maarja da's dat dieseltje he... Iedereen heeft zijn eigen beat als je in je eentje loopt moet je een voor jou lekker comfortabel tempo lopen. Na 5 minuten ga je dood en daarna ga je je lekker voelen, dan ga je het tempo opvoeren en komen de eerste pijntjes, daar loop je doorheen en op enig moment ga je ledematen niet meer voelen, vermoeidheid slaat toe en de regen loopt in je nek, je krijgt kouwe rillingen en aan het einde van de dag doet alles pijn van de blaren en de mensen zullen denken dat je iook al vroeg dronken bent omdat je je helemaal leeg staat te kotsen: dan heb je het goed gedaan!!!

Geen 5 kilometer in een marjo op gympies, da's voor homo's


Ik loop ongeveer 5 km en dan stop ik (Ik jog met jas en joggingsbroek)
ik jog met jas omdat ik dan meer verbrand.
Ik begon nooit met een warming up.



SMI de Boer

Citaat van: KMAR1995 op 07/04/2011 | 18:09 uur
Citaat van: Laurens op 07/04/2011 | 17:52 uur
Start met wandelen en daarna langzaam joggen, lichaam warmdraaien met wat simpele oefeningen. Dat bloed moet een beetje rondgepompt worden ;) Wanneer warm ook ff strekken, maar niet de fanatiek(dus niet steeds iets verder willen gaan)

Daarna je oefening draaien, pyramideloop, duurtraining, wat je ook doet.

Daarna ff 5 minuten uitlopen/puffen. 3x per week trainen met altijd een rustdag na de training. Voor je het weet ren je op je sloffen de 15km


Bedankt voor de info.

Trouwens is rustig joggen beter dan snel?

Ikzelf geef de voorkeur aan niet te snel maar wel zwaar, maarja da's dat dieseltje he... Iedereen heeft zijn eigen beat als je in je eentje loopt moet je een voor jou lekker comfortabel tempo lopen. Na 5 minuten ga je dood en daarna ga je je lekker voelen, dan ga je het tempo opvoeren en komen de eerste pijntjes, daar loop je doorheen en op enig moment ga je ledematen niet meer voelen, vermoeidheid slaat toe en de regen loopt in je nek, je krijgt kouwe rillingen en aan het einde van de dag doet alles pijn van de blaren en de mensen zullen denken dat je iook al vroeg dronken bent omdat je je helemaal leeg staat te kotsen: dan heb je het goed gedaan!!!

Geen 5 kilometer in een marjo op gympies, da's voor homo's
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Laurens

nee, een als je rent altijd een goeie pas erin houden.

Beter 5 min rennen en 1 min uitlopen(10x herhalen) dan 50 min een jogpas aanhouden. Uiteindelijk heb je daar veel meer aan en een vele betere progressie op het eind.

KMAR1995

Citaat van: Laurens op 07/04/2011 | 17:52 uur
Start met wandelen en daarna langzaam joggen, lichaam warmdraaien met wat simpele oefeningen. Dat bloed moet een beetje rondgepompt worden ;) Wanneer warm ook ff strekken, maar niet de fanatiek(dus niet steeds iets verder willen gaan)

Daarna je oefening draaien, pyramideloop, duurtraining, wat je ook doet.

Daarna ff 5 minuten uitlopen/puffen. 3x per week trainen met altijd een rustdag na de training. Voor je het weet ren je op je sloffen de 15km


Bedankt voor de info.

Trouwens is rustig joggen beter dan snel?

Laurens

Start met wandelen en daarna langzaam joggen, lichaam warmdraaien met wat simpele oefeningen. Dat bloed moet een beetje rondgepompt worden ;) Wanneer warm ook ff strekken, maar niet de fanatiek(dus niet steeds iets verder willen gaan)

Daarna je oefening draaien, pyramideloop, duurtraining, wat je ook doet.

Daarna ff 5 minuten uitlopen/puffen. 3x per week trainen met altijd een rustdag na de training. Voor je het weet ren je op je sloffen de 15km

KMAR1995

Citaat van: Laurens op 07/04/2011 | 17:27 uur
Eerst warm lopen, 5 tot 10 minuten,

je km's rennen

dan 5 minuten uitlopen.

Op welke snelheid warmlopen dan?