Militairen kopen zelf betere helm

Gestart door Lex, 11/03/2008 | 15:29 uur

Maristo1958

Citaat van: Kapitein Rob op 06/04/2008 | 21:54 uur
Bij mijn weten loopt vlootpersoneel nimmer regulier met een Uzui te sjouwen.
Dat klopt :)
Maar zoals je ziet in het reclame filmpje, waarna wordt gerefereerd, gaat men wat anders doen en daar worden nog steeds UZI's voor gebruikt. Al zal dat niet lang meer duren ;)

KapiteinRob

Citaat van: dudge op 06/04/2008 | 21:14 uur
twee jaar geleden nog wel, net als de FAL trouwens.

Ik loop nu al ruim 25 jaar bij de vloot rond en ik heb maar een keertje, tijdens wat schieten met de mariniers op de Leusderhei in de jaren 80, een Uzi in mijn handen gehad. Bij mijn weten loopt vlootpersoneel nimmer regulier met een Uzui te sjouwen. Als we al met een vuurspuit lopen, is het (nog steeds) een FAL of (ingedeeld bij de mariniers) een Diemaco.

Arnout

Citaat van: cabez op 06/04/2008 | 16:18 uur
Helaas ik wel en ik kan je vertellen dat alle spullen die door de baas werden verstrekt waarschijnelijk nieuw waren op 6 juni 1944.

''is dit nou goed spul sarge...die webbing meuk?''

''de amerikanen hebben de oorlog ermee gewonnen dus ja da's goed spul!''

haha...

te zien op het reclamespotje van de marine...de uzi?! hebben ze die dan nog bij de vloot?

cabez

Helaas ik wel en ik kan je vertellen dat alle spullen die door de baas werden verstrekt waarschijnelijk nieuw waren op 6 juni 1944.

KapiteinRob

Citaat van: Sgt Rob op 06/04/2008 | 06:37 uur
hebben die hem ooit op?

Ik kan je vertellen dat ik als lid van de vaste bemanning MSKSAV in mijn 3 jaar nog nooit een helm op mijn hoofd heb gehad.....

Arnout

Citaat van: lex op 05/04/2008 | 23:15 uur
Citaat van: Arnout op 05/04/2008 | 23:08 uur
het is wel weer typisch vakbonds gedrag om meteen weer na een krantenartikel meteen goed van leer te trekken.
Volgens mij zie je het in dit geval verkeerd. Er was allereerst een reactie van de ACOM (zie eerste posting) welke vervolgens gevolgd werd door het atikel in het blad "Exercise." Daarna vond publicatie plaats in de media.

dat van de helm niet....

dat de uitrusting artikel kwam idd als eerst van de bbtv

sgt Rob


cabez

Blablabla van de media.
Tot twee jaar terug liep de vaste bemanning op Aruba(MSKSAV),ook nog steeds met de stalen helm en alle andere oudere troep.Vrees dat zij dit nog steeds doen,maar daar hoor je niemand over,NIEMAND.

Lex

Citaat van: Arnout op 05/04/2008 | 23:08 uur
het is wel weer typisch vakbonds gedrag om meteen weer na een krantenartikel meteen goed van leer te trekken.
Volgens mij zie je het in dit geval verkeerd. Er was allereerst een reactie van de ACOM (zie eerste posting) welke vervolgens gevolgd werd door het atikel in het blad "Exercise." Daarna vond publicatie plaats in de media.

Arnout

Citaat van: Sollic op 02/04/2008 | 14:52 uur
Dus de 'nieuwe' KMS'ers krijgen een smp pakket?

@ Lex:
De link die je gaf op pagina 3, die bestaat niet(meer) of ik heb er geen rechten voor.... ???

Dus vandaar nogmaals mijn vraag, is er al een defensie standpunt over nieuwe kleding etc.?

Thanks allready.

http://www.vbmnov.nl/website/images/stories/080321%20bbtv%20uitrusting%20verhaal%20xrcise%20012_xr57.pdf

http://www.vbmnov.nl/website/index.php?option=com_content&task=view&id=445&Itemid=40

het is wel weer typisch vakbonds gedrag om meteen weer na een krantenartikel meteen goed van leer te trekken. Defensie kan onmogelijk het naar de zin maken voor 1500 man in uruzgan. Vind wel dat er kritischer naar de uitrusting en het nut ervan gekeken mag worden en als men kijkt naar de soms 'bejaarde' uitrustingstukken in het pakket is dat zeker nodig.




Lex

Citaat van: Sollic op 02/04/2008 | 14:52 uur
@ Lex:
De link die je gaf op pagina 3, die bestaat niet(meer) of ik heb er geen rechten voor.
Klopt, de link bestaat niet meer.

X-Sollic

Dus de 'nieuwe' KMS'ers krijgen een smp pakket?

@ Lex:
De link die je gaf op pagina 3, die bestaat niet(meer) of ik heb er geen rechten voor.... ???

Dus vandaar nogmaals mijn vraag, is er al een defensie standpunt over nieuwe kleding etc.?

Thanks allready.


A.J.

Citaat van: Sgt Rob op 25/03/2008 | 20:47 uur
Ik kreeg ook gasten mee die SMP hadden, nou, ik blij voor hun. Maarja, ik sta d'r misschien net effe met een andere houding tegenover, zoals ik ook altijd over die schoenen heb gezegd.

Als je goed leest gaat het niet over "ons" of hoe een ander met een standaard pakket over iemand met een SMP pakket denkt. Ik zeg dat het opleidingstechnisch wel te begrijpen is dat een ieder in hetzelfde tenue het bos in wordt gestuurd. Jij zegt nu wel makkelijk dat je er anders tegenover staat, maar ik durf te wedden dat als ze bij jou ECO de helft van de groep uitgerust hadden met het SMP pakket en de andere helft met pukkel, ransel en dekenrol er scheve gezichten waren geweest en dan in het bijzonder bij de eventuele uitvallers met de oude zooi.

Op het moment dat je paraat zit is het een ander verhaal, maar dat heb ik in een eerdere post al geventileerd.

Fazer

Citaat van: Sgt Rob op 25/03/2008 | 20:47 uur
Ik kreeg ook gasten mee die SMP hadden, nou, ik blij voor hun. Maarja, ik sta d'r misschien net effe met een andere houding tegenover, zoals ik ook altijd over die schoenen heb gezegd.


ik denk dr hetzelfde over als jij ;)  Ik zou dr persoonlijk echt geen moeite mee hebben als mensen tijdens velddiensten met betere dingen rondlopen. Tijdens kazernedienst zou ik dr wat meer "problemen" mee hebben.

Maar helaas denkt mn baas dr nu anders over, het zij zo.
GS500e(25kw)--> GS850g --->SV650s --> FZS600

2x geopereerd aan mn schenen, 3mnd MRC in Doorn, ruim 1 jaar bloed, zweet en tranen.