Militairen kopen zelf betere helm

Gestart door Lex, 11/03/2008 | 15:29 uur

sgt Rob

Ik kreeg ook gasten mee die SMP hadden, nou, ik blij voor hun. Maarja, ik sta d'r misschien net effe met een andere houding tegenover, zoals ik ook altijd over die schoenen heb gezegd.

Fazer

Citaat van: A.J. op 25/03/2008 | 18:24 uur


Opleidingstechnisch kan ik wel begrijpen dat iedereen met hetzelfde materiaal het bos ingestuurd wordt. Dan kan er achteraf nooit geklaagd worden door uitvallers die het materiaal de schuld gaan geven, ja als ik een SMP pakket gehad zou hebben zou ik het makkelijk gehaald hebben enz.


Daar heb je een punt mee ja, maar aan de andere kant is het ook zo dat je je door dienst verstrekte spullen zou moeten gebruiken(en in opleidingen krijg je bijv. een smp pakket niet voor niks)

Daarnaast heb ik wel t idee dat er vanuit het kader jaloezie is, zoals ik al eerder poste.
GS500e(25kw)--> GS850g --->SV650s --> FZS600

2x geopereerd aan mn schenen, 3mnd MRC in Doorn, ruim 1 jaar bloed, zweet en tranen.

A.J.

Citaat van: Bossie op 25/03/2008 | 18:53 uur
Op de KMA liepen in alle pelotons de mensen die SMP vertsrekt hebben gekregen ook gewoon met SMP. Jah, dat was wel jammer voor ons als (destijds) spijkerbroeken, maar als je SMP hebt, dan ben je ook altijd het bokje als er iets extra's meegesleept moet worden.

Het is natuurlijk aan de commandant om daar een beslissing over te nemen. Maar zoals ik al zei, tijdens een opleiding kan ik begrijpen dat de commandant beslist dat iedereen er hetzelfde bijloopt. Gelijke monniken gelijke kappen.

Bossie

Op de KMA liepen in alle pelotons de mensen die SMP vertsrekt hebben gekregen ook gewoon met SMP. Jah, dat was wel jammer voor ons als (destijds) spijkerbroeken, maar als je SMP hebt, dan ben je ook altijd het bokje als er iets extra's meegesleept moet worden.

A.J.

Citaat van: Fazer op 25/03/2008 | 09:06 uur
TSja als ik t hoog zou spelen dan zou ik mn lowa's en het SMP mogen gebruiken, maar ik denk niet dat ik dr dan beter van zou worden... ik heb zo het idee dat mn tijd op de KMS dan erg vervelend zou worden  ::)

Maar het is wel een deel jaloezie denk ik, van alle instructeurs in mn peleton zijn er volgens mij 2 die een smp pakket hebben de rest loopt nog met bokketuig. En het kan natuurlijk niet zo zijn dat een of andere snotneus zonder dienstervaring wel met een smppakket rondloopt. Vanuit mn groep zou niemand dr problemen mee hebben, die vinden het stom van me dat ik nu nog met die ouwe zooi loop....

Ach ja, nog een klein half jaar en dan ben ik weg uit Weert  :)

Opleidingstechnisch kan ik wel begrijpen dat iedereen met hetzelfde materiaal het bos ingestuurd wordt. Dan kan er achteraf nooit geklaagd worden door uitvallers die het materiaal de schuld gaan geven, ja als ik een SMP pakket gehad zou hebben zou ik het makkelijk gehaald hebben enz.

Fazer

Citaat van: Sgt Rob op 24/03/2008 | 22:00 uur
Da's het beste, Bouke. Van die schoenen kan ik echter niet helemaal begrijpen, dat je die niet aanmag... met jouw geschiedenis. Ook het SMP, jaloezie hoeft het niet te zijn, maar misschien is het wel niet helemaal eerlijk tov je maten op met het smp te gaan lopen

TSja als ik t hoog zou spelen dan zou ik mn lowa's en het SMP mogen gebruiken, maar ik denk niet dat ik dr dan beter van zou worden... ik heb zo het idee dat mn tijd op de KMS dan erg vervelend zou worden  ::)

Maar het is wel een deel jaloezie denk ik, van alle instructeurs in mn peleton zijn er volgens mij 2 die een smp pakket hebben de rest loopt nog met bokketuig. En het kan natuurlijk niet zo zijn dat een of andere snotneus zonder dienstervaring wel met een smppakket rondloopt. Vanuit mn groep zou niemand dr problemen mee hebben, die vinden het stom van me dat ik nu nog met die ouwe zooi loop....

Ach ja, nog een klein half jaar en dan ben ik weg uit Weert  :)
GS500e(25kw)--> GS850g --->SV650s --> FZS600

2x geopereerd aan mn schenen, 3mnd MRC in Doorn, ruim 1 jaar bloed, zweet en tranen.

Arnout

Citaat van: Fazer op 24/03/2008 | 21:56 uur
Citaat

[hier stond een heel verhaal]

Betrokkene heeft de oude zaken nog in bezit. Betrokkene heeft opdracht om nog met de oude zaken te werken. (om een reden, commandanten laten mensen niet voor niets in oude zaken rondlopen als er nieuwe voorhanden zijn. Zal ongetwijfeld te maken hebben met hoe de rest van de groep voorzien is.).
Als betrokkene dan opeens, ondanks de staande order, met zijn new and improved kloffie komt en zegt dat hij zijn oude shit heeft weggegooid gaat er van alles gebeuren. Geen enkele commandant zegt dan; "Oei je hebt me, nu kan ik je niets meer maken". Commandanten zijn over het algemeen heel inventief op dat soort momenten.

Maar test het vooral uit, Arnout staat ongetwijfeld achter je heeel veeeer achter je.



Van mn kisten dat kan ik nog snappen, tot op zekere hoogte. Alleen zijn er vanuit het KPU al 4 verschillende types kisten in omloop dus iedereen loopt al met wat anders. Uniformiteit is ver te zoeken dus, tijdens kazerne dienst heb ik dr geen moeite mee om op defensie verstrekte kisten te lopen tijdens oefening wel. Lowa's/Meindels zijn gewoon een stuk beter dan de standaard spullen.

Dat ik mn smp pakket niet mag gebruiken heeft idd te maken met het feit dat de rest nog met de ouwe meuk rondloopt(en het kader bang is dat er wel eens iemand jaloers kan worden) echter heb ik het smp pakket niet voor niks gekregen en dus een goede reden om het te gebruiken.

Na de KMS mag ik het allemaal wel gebruiken als het goed is, voor nu doe ik het met het ouwe spul. Ik ben niet zo stom om mn baas tegen me te krijgen ;)
Edit:

Mn kisten heb ik gekocht, het SMP pakket heb ik verstrekt gekregen van het KPU en op een inleveropdracht van mn M90 slaapzak na heb ik het bokketuig niet in moeten leveren. De M90 slaapzak heb ik ook nog niet ingeleverd, die MOET ik dus ook nog gebruiken....


Even resume overflake....je heb een pakket GEHAD van de baas maar je mag het niet gebruiken??? Nee bokketuig + tasjes mag je houden...alleen m90 slaza moet je inleveren. Ze kunnen je pakketrecht technisch niet eens dwingen je oude bokkezut te gebruiken

Dit is wel een heel raar verhaal....

Arnout

Citaat van: mikemans op 24/03/2008 | 21:37 uur
Citaat van: Arnout op 24/03/2008 | 19:35 uur
er is nog niks gezegd over het feit dat ie het zelf heb aangeschaft of dat het verstrekt is en aan zijn verhaal kan ik eruit opmaken dat ie het GEHAD heeft van de baas.

Hmmm vandaar dat hij het werkwoord kopen gebruikt t.a.v. zijn kisten, met kopen bedoeld hij krijgen van de baas.

Citaat
Ik heb er zelf een schurft aan mensen die altijd maar roepen dat je jezelf moet helpen met de spullen van de baas terwijl ze zelf op een heerlijke verwarmde/gekoelde fab zitten met hun stafvoorkomen

En ik heb dan weer een hekel aan mensen die proberen om anderen er met een grote mond toe aan te zetten om domme dingen te doen. Zoals bijvoorbeeld tegen directe orders in rijkseigendom weg te gooien teneinde de eigen zin door te drukken. Zelf weet je donders goed hoe dat afloopt.

oke dat zou ik ook niet doen als ik nog geen smp had maar als je het wel heb (want het oude bokketuig hoef je niet in te leveren...alleen je oude slaza) kan je het (net als ik) met een grote grijns de vuilnisbak in gooien

we kunnen eruit opmaken dat betrokkene dus GEEN verstrekt pakket heb maar een marktplaats pakketje eigen aanschaf...

sgt Rob

#80
Da's het beste, Bouke. Van die schoenen kan ik echter niet helemaal begrijpen, dat je die niet aanmag... met jouw geschiedenis. Ook het SMP, jaloezie hoeft het niet te zijn, maar misschien is het wel niet helemaal eerlijk tov je maten op met het smp te gaan lopen

Fazer

#79
Citaat

[hier stond een heel verhaal]

Betrokkene heeft de oude zaken nog in bezit. Betrokkene heeft opdracht om nog met de oude zaken te werken. (om een reden, commandanten laten mensen niet voor niets in oude zaken rondlopen als er nieuwe voorhanden zijn. Zal ongetwijfeld te maken hebben met hoe de rest van de groep voorzien is.).
Als betrokkene dan opeens, ondanks de staande order, met zijn new and improved kloffie komt en zegt dat hij zijn oude shit heeft weggegooid gaat er van alles gebeuren. Geen enkele commandant zegt dan; "Oei je hebt me, nu kan ik je niets meer maken". Commandanten zijn over het algemeen heel inventief op dat soort momenten.

Maar test het vooral uit, Arnout staat ongetwijfeld achter je heeel veeeer achter je.



Van mn kisten dat kan ik nog snappen, tot op zekere hoogte. Alleen zijn er vanuit het KPU al 4 verschillende types kisten in omloop dus iedereen loopt al met wat anders. Uniformiteit is ver te zoeken dus, tijdens kazerne dienst heb ik dr geen moeite mee om op defensie verstrekte kisten te lopen tijdens oefening wel. Lowa's/Meindels zijn gewoon een stuk beter dan de standaard spullen.

Dat ik mn smp pakket niet mag gebruiken heeft idd te maken met het feit dat de rest nog met de ouwe meuk rondloopt(en het kader bang is dat er wel eens iemand jaloers kan worden) echter heb ik het smp pakket niet voor niks gekregen en dus een goede reden om het te gebruiken.

Na de KMS mag ik het allemaal wel gebruiken als het goed is, voor nu doe ik het met het ouwe spul. Ik ben niet zo stom om mn baas tegen me te krijgen ;)
Edit:

Mn kisten heb ik gekocht, het SMP pakket heb ik verstrekt gekregen van het KPU en op een inleveropdracht van mn M90 slaapzak na heb ik het bokketuig niet in moeten leveren. De M90 slaapzak heb ik ook nog niet ingeleverd, die MOET ik dus ook nog gebruiken....
GS500e(25kw)--> GS850g --->SV650s --> FZS600

2x geopereerd aan mn schenen, 3mnd MRC in Doorn, ruim 1 jaar bloed, zweet en tranen.

mikemans

Citaat van: Arnout op 24/03/2008 | 19:35 uur
er is nog niks gezegd over het feit dat ie het zelf heb aangeschaft of dat het verstrekt is en aan zijn verhaal kan ik eruit opmaken dat ie het GEHAD heeft van de baas.

Hmmm vandaar dat hij het werkwoord kopen gebruikt t.a.v. zijn kisten, met kopen bedoeld hij krijgen van de baas.

Citaat
Ik heb er zelf een schurft aan mensen die altijd maar roepen dat je jezelf moet helpen met de spullen van de baas terwijl ze zelf op een heerlijke verwarmde/gekoelde fab zitten met hun stafvoorkomen

En ik heb dan weer een hekel aan mensen die proberen om anderen er met een grote mond toe aan te zetten om domme dingen te doen. Zoals bijvoorbeeld tegen directe orders in rijkseigendom weg te gooien teneinde de eigen zin door te drukken. Zelf weet je donders goed hoe dat afloopt.

Arnout

er is nog niks gezegd over het feit dat ie het zelf heb aangeschaft of dat het verstrekt is en aan zijn verhaal kan ik eruit opmaken dat ie het GEHAD heeft van de baas.

Ik heb er zelf een schurft aan mensen die altijd maar roepen dat je jezelf moet helpen met de spullen van de baas terwijl ze zelf op een heerlijke verwarmde/gekoelde fab zitten met hun stafvoorkomen

mikemans

#76
Citaat van: Arnout op 24/03/2008 | 17:07 uur
Citaat van: mikemans op 24/03/2008 | 13:27 uur
Citaat van: Arnout op 24/03/2008 | 13:20 uur
als jij je spullen heb gehad van het kpu en het op je kledinglijst staat kan je baasje je niks maken...wie denkt ie wel niet wie hij is!

die oude zutzooi gewoon wegtiefen....klaar probleem opgelost!

als jij je spullen heb gehad van het kpu en het op je kledinglijst staat kan je baasje je niks maken

Ook al staat het op de kledinglijst en heb je de kleding van het KPU bedrijf gehad kan je 'baasje' je alles maken. Je 'baasje' bepaald namelijk het tenue, binnen het kader van de regelgeving.

wie denkt ie wel niet wie hij is!

Hij denkt dat hij je militaire meerdere is. Waarschijnlijk is dat ook zo, anders had hij je 'baasje' niet geweest.

die oude zutzooi gewoon wegtiefen....klaar probleem opgelost!

Een simpele PSU inspectie een een 'schade rapportje man' maakt aan die illusie al ras een einde.

je weet niet waar je over praat :

We hebben 2 smaken namelijk mensen met een smp pakket van de baas OF mensen die nog met oude spul rondlopen

Als jij een smp pakket krijgt vervallen je oude pakketrechten dus je bent niet meer in staat om het oude spul te gebruiken en/of te ruilen bij een defect (daar heb je toch het nieuwe spul voor gekregen)

Dus JA die kerel kan op z'n hoofd gaan staan dat jij je bokketuigje moet gebruiken ipv jouw DEFENSIE VERSTREKTE opsvest en als je dat weigert sta je dus in je goed recht

Stel je toch eens voor dat mijn baasje van me verwacht dat ik m'n oldschool bruine DT kom opdraven...dat kan ook toch niet?

Citaat van: Frazier
Ik heb een paar goede kisten gekocht(lowa) tis alleen jammer dat ik ze nu niet mag dragen van mn commandant   Ook mn OPSvest(eigenlijk complete smp pakket) mag ik niet gebruiken, ookal heb ik t gewoon verstrekt gekregen, ik moet gewoon met de "ouwe zooi" lopen

a. Een paar goede kisten gekocht, mag ze niet dragen van mn commandant.

Niet van het KPU en dus duidelijk.

b. Ook mn OPSvest(eigenlijk complete smp pakket) mag ik niet gebruiken, ookal heb ik t gewoon verstrekt gekregen, ik moet gewoon met de "ouwe zooi" lopen

Betrokkene heeft de oude zaken nog in bezit. Betrokkene heeft opdracht om nog met de oude zaken te werken. (om een reden, commandanten laten mensen niet voor niets in oude zaken rondlopen als er nieuwe voorhanden zijn. Zal ongetwijfeld te maken hebben met hoe de rest van de groep voorzien is.).
Als betrokkene dan opeens, ondanks de staande order, met zijn new and improved kloffie komt en zegt dat hij zijn oude shit heeft weggegooid gaat er van alles gebeuren. Geen enkele commandant zegt dan; "Oei je hebt me, nu kan ik je niets meer maken". Commandanten zijn over het algemeen heel inventief op dat soort momenten.

Maar test het vooral uit, Arnout staat ongetwijfeld achter je heeel veeeer achter je.

Arnout

Citaat van: vanpolc op 24/03/2008 | 18:18 uur
Je zou ook eens misschien kunnen vragen waarom je persé met die oude zooi moet rondlopen?
En dan gewoon goede argumenten waarom je niet met SMP dingen mag rond lopen?

Tijdens mijn eindoefening had ik ook veel zooi gedumpt zoals mijn veldfles. Deze had ik vervangen door een camelbak...

Trouwens, dat bokketuig....in combo met een scherfvest is ook geen aanrader..

het zijn altijd de mensen die het niet hebben die het hardst roepen dat je spullen ervan (zoals die heerlijke muts) niet mag dragen

afgunst dus!

ChrisC7

Je zou ook eens misschien kunnen vragen waarom je persé met die oude zooi moet rondlopen?
En dan gewoon goede argumenten waarom je niet met SMP dingen mag rond lopen?

Tijdens mijn eindoefening had ik ook veel zooi gedumpt zoals mijn veldfles. Deze had ik vervangen door een camelbak...

Trouwens, dat bokketuig....in combo met een scherfvest is ook geen aanrader..