Woest over prijsverhogingen!

Gestart door -Peter-, 17/04/2008 | 18:19 uur

boekje_pienter

Ach, ik heb ook wel eens mogen genieten van de snelle hap van McDonald's, Burger King en Pizza Hut op een Amerikaanse uitzendlocatie, maar soms moet je gewoonweg roeien met de riemen die in de container in de haven liggen. Gelukkig/Helaas (doorstrepen wat niet van toepassing is) voorziet Paresto riemen in elke haven...

KapiteinRob

Citaat van: dudge op 11/09/2008 | 11:19 uur
Overgins ook in andere 'bedrijfsrestaurants'.

Bij mijn vorige plaatsing zat "Holland Catering"; ik mag zeggen dat ik het product dat zij aanboden, in ieder geval op die lokatie, van een hogere "kwaliteit" was dan de gemiddelde PARESTO-hap.

Ros

Dudge......wel eens tijdens het avondeten in het bedrijfsrestaurant geweest ?.

mikemans

Citaat van: Cobra4 op 09/09/2008 | 20:47 uur
Dat is wel heel kort door de bocht. Ik merk wel een groot verschil tussen AH en Paresto. Bij de AH is mijn eten wat ik koop rauw en bij Paresto is het gekookt, gebakken etc....  Lijkt mij dat het personeel wat voor mij kookt ook betaald moet worden......

Nee het is niet kort door de bocht, het is exact juist. Het personeel en de infra structuur wordt gewoon betaald door defensie.

ChrisC7

Paresto woensdrecht is gedegradeerd tot camping!
Afwas machine stuk, nu eten met plastic bestek!

Kreeg die schnitzel gisteren niet eens gesneden ;D

Cobra4

Citaat van: mikemans op 01/09/2008 | 16:56 uur
Paresto krijgt 70 miljoen subsidie en maakt gratis gebruik van de defensie locaties. Dat betekend dat de enige kosten die gemaakt worden de inkoop is. En tóch krijgt zelfs de albert hein het voor elkaar om dezelfde producten goedkoper in de winkel te hebben dan paresto.

Dat is wel heel kort door de bocht. Ik merk wel een groot verschil tussen AH en Paresto. Bij de AH is mijn eten wat ik koop rauw en bij Paresto is het gekookt, gebakken etc....  Lijkt mij dat het personeel wat voor mij kookt ook betaald moet worden......
Peloton 3 602 Sqn

mikemans

Natuurlijk is het een verschraling, defensie betaald 20miljoen minder aan Paresto, Paresto kost nog steeds hetzelfde, ergo het personeel is generiek 20 miljoen gekort.

20 miljoen per jaar verdeeld over de ongeveer 60000 medewerkers (eigenlijk natuurlijk 53000 ten gevolge van de vacatures)
is 333 euro per jaar per persoon.

Dat is 27 euro netto per persoon per maand. En dat staat bij de meeste van ons gelijk aan 1,5% a 2% van het netto maandloon.

Gefeliciteerd, u heeft wederom uw eigen loonsverhoging betaald.

Paresto krijgt 70 miljoen subsidie en maakt gratis gebruik van de defensie locaties. Dat betekend dat de enige kosten die gemaakt worden de inkoop is. En tóch krijgt zelfs de albert hein het voor elkaar om dezelfde producten goedkoper in de winkel te hebben dan paresto.

Enforcer

Leuk zo'n benchmark met andere bedrijfskantines, maar defensie is niet te vergelijken met een bedrijf en goedkope voeding kun je zien als secundaire arbeidsvoorwaarden. Kortom, het helpt niet mee om mensen te behouden, want men ziet het als de volgende verschraling in de manier waarop mindef met haar werkenmers omgaat.

Lex

Paresto

Kamerbrieven
Ondertekenaar: Staatssecretaris van Defensie

De vaste commissie voor Defensie heeft mij verzocht te reageren op een brief van de heer Van den Broek inzake Paresto (brief met kenmerk DEF-08-089). Met deze brief voldoe ik aan dit verzoek.

DE STAATSSECRETARIS VAN DEFENSIE

drs. J.G. de Vries

MINDEF, 01-09-2008

boekje_pienter

Citaat van: Ros op 20/07/2008 | 14:36 uur
Even vergeten.........militairen zijn geen gewone mensen???

Helaas klopt dat  ;)

A.J.

Citaat van: Ros op 20/07/2008 | 14:36 uur
Het zicht kwijtraken ?. Wil Defensie dan ook buiten de diensturen haar personeel controleren en bemoederen ?. Het zal mijn (burger) baas worst zijn als ik elke avond de bloemetjes buiten ga zetten. Als ik de volgende morgen maar fris en monter en op tijd aan de bak ga.  Alles wat ik buiten de werkuren doe, doe ik op eigen verantwoording. Kom ik in de problemen met wie dan ook is dat mijn probleem en niet van mijn baas. Hij zal mij hooguit de zak geven als ik voor langere tijd de bak in moet voor een af andere vergrijp.

Even vergeten.........militairen zijn geen gewone mensen  ???

Idd, het wordt een beetje te gek. Wat is de volgende stap? De OKP moet binnen een straal van 20 km rond de kazerne het personeel aldaar woonachtig gaan controleren of ze wel om 2300 uur te bed liggen en max 2 biertjes op hebben? Wat ik in mijn eigen tijd op de kamer uitvreet heeft geen commandant wat mee te maken. Het is niet meer zoals vroeger, toen het personeel een kamer kreeg bij de eenheid en rechtstreeks verantwoording moest afleggen aan de CSM/ HID. Tegenwoordig betrek je een kamer van het LFD en je hebt je aan de regelgeving van de huismeester te houden en aan hem leg je ook verantwoording af. Dat een commandant van een eenheid iets vindt van de regelgeving in de legeringsgebouwen is zijn probleem, daar heeft hij tegenwoordig geen zak meer mee te maken (hoe moeilijk sommige commandanten dat ook vinden)

Daarbij mogen ze mij ook wel eens gaan uitleggen hoe commandanten nu het zicht kwijtraken? Of zijn ze tegenwoordig allemaal binnenslaper geworden?

Mourning

Citaat van: Ros op 20/07/2008 | 14:30 uur
Citaat van: boekje_pienter op 07/06/2008 | 19:45 uur
Aangezien Sodexo in Nederland actief is op 1.350 locaties en dagelijks met meer dan 6.600 medewerkers zorgt voor meer dan 350.000 gasten, zou een vervanging van Paresto voor Sodexho misschien een geste zijn  ;). Blijft het alsnog in de familie van (oud-) Defensiemedewerkers...  :angel:

Sodexo is een beursgenoteerde commerciele onderneming, met winst maken als doel. Overschakelen van Paresto naar Sodexo zal wat de kosten betreft geen verbetering opleveren. Alles valt of staat met de wil van Defensie om als werkgever te willen investeren in de verzorging van haar personeel.

Mee eens. Bovendien mag ik het bedrijf totaal niet omdat ze de koks in niet-commerciele sectoren (zorg bijv.) de nek omdraaien en van koken het openknippen van pakken met poeder maken met VLAK smakend eten, bovendien sterven die gasten van de inhalige interim-managers die uiteraard allleen oplossingen van Sodexo aandragen en bakken met geld kosten. Slecht plan dus.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Ros

Citaat van: lex op 20/07/2008 | 10:17 uur
DEN HAAG - Nu soldaten massaal de kazernes ontvluchten vanwege de sterk gestegen kantineprijzen, liggen grote ordeproblemen buiten de militaire complexen op de loer.
Hiervoor waarschuwt de Federatie van Nederlandse Officieren (FNVO) na signalen van haar leidinggevende leden. "Omdat velen hun natje en droogje buiten de poort halen, geven commandanten aan dat ze het zicht op hun personeel kwijtraken",

Het zicht kwijtraken ?. Wil Defensie dan ook buiten de diensturen haar personeel controleren en bemoederen ?. Het zal mijn (burger) baas worst zijn als ik elke avond de bloemetjes buiten ga zetten. Als ik de volgende morgen maar fris en monter en op tijd aan de bak ga.  Alles wat ik buiten de werkuren doe, doe ik op eigen verantwoording. Kom ik in de problemen met wie dan ook is dat mijn probleem en niet van mijn baas. Hij zal mij hooguit de zak geven als ik voor langere tijd de bak in moet voor een af andere vergrijp.

Even vergeten.........militairen zijn geen gewone mensen  ???

Ros

Citaat van: boekje_pienter op 07/06/2008 | 19:45 uur
Aangezien Sodexo in Nederland actief is op 1.350 locaties en dagelijks met meer dan 6.600 medewerkers zorgt voor meer dan 350.000 gasten, zou een vervanging van Paresto voor Sodexho misschien een geste zijn  ;). Blijft het alsnog in de familie van (oud-) Defensiemedewerkers...  :angel:

Sodexo is een beursgenoteerde commerciele onderneming, met winst maken als doel. Overschakelen van Paresto naar Sodexo zal wat de kosten betreft geen verbetering opleveren. Alles valt of staat met de wil van Defensie om als werkgever te willen investeren in de verzorging van haar personeel.

boekje_pienter

Dan kan ik 's morgens en 's middags op m'n kamer een boterham eten en intussen even tv kijken en teleteksten. 's Avonds offer ik m'n portemonnee op voor een warme maaltijd in de vreetschuur  :angel: