Het grote PGU topic..

Gestart door Ipkiss, 19/04/2008 | 19:38 uur

A.J.

Citaat van: Thomasen op 14/09/2012 | 09:05 uur
Er zit nog wel een verschil tussen zeuren en je vraagtekens zetten. En dat kan ook terecht zijn, laten we dat niet vergeten.

De shirts zijn ook gewoon in camo te krijgen. Ik schat zo in dat de grijzachtige kleur alvast de aanzet is voor het nieuwe pak.

En toen de vochtregulerende shirts nog niet verstrekt werden maar eigen aanschaf waren was er niemand die aan het piepen was de ze een afwijkende kleur hadden tov het camo-pak.

dudge

Citaat van: A.J. op 14/09/2012 | 08:38 uur
Hehehehehe, goeie.

Maar ja, het geeft wel weer aan dat er standaard gezeurd wordt op de spullen van de baas.
Er zit nog wel een verschil tussen zeuren en je vraagtekens zetten. En dat kan ook terecht zijn, laten we dat niet vergeten.

Ik heb ze nog niet gezien, maar ben wel benieuwd. Overigens, grijs is ook weer niet een geheel onbekende kleur voor militaire uniformen. Tot aan de tweede wereldoorlog liep het hele leger in 'veldgrijs'.

A.J.

Citaat van: onderofficier op 14/09/2012 | 08:12 uur
Dat wilde men toch: dat defensie dingen van de plank ging kopen?   :angel:

Hehehehehe, goeie.

Maar ja, het geeft wel weer aan dat er standaard gezeurd wordt op de spullen van de baas.

onderofficier

Citaat van: DannyE op 13/09/2012 | 22:22 uur
Mjah goeie ontwikkeling had hem liever in zandkleur gezien ofzo, grijs is net of het zo van de burger plank komt.

Dat wilde men toch: dat defensie dingen van de plank ging kopen?   :angel:



Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

dudge

Citaat van: Diesel op 13/09/2012 | 22:41 uur
Ook als je gewoon netjes je basisjasje draagt blijf je het shirt bovenaan zien, en als je de grijze col omhoog hebt staan ziet het er al helemaal niet uit.
Ook weer waar. Maar daar hebben we die prachtige halsdoek voor  :crazy:

Citaat van: Diesel op 13/09/2012 | 22:41 uur
Zou het grijs niet gewoon goedkoper zijn als het zandkleurige.  :lol:
Zou me natuurlijk niks verbazen.

Diesel

Citaat van: Thomasen op 13/09/2012 | 22:20 uur
Zodat je het niet in je hoofd haald daarin rond te gaan lopen?

Ook als je gewoon netjes je basisjasje draagt blijf je het shirt bovenaan zien, en als je de grijze col omhoog hebt staan ziet het er al helemaal niet uit.
Zou het grijs niet gewoon goedkoper zijn als het zandkleurige.  :lol:

DannyE

#392
Ehm grijs.. njah rare kleur omdat het toch niet echt camouflage is. Grijs kan opvallen in het bos, tenzei het nacht is want dan is grijs zwart.. maar doen ze dit met de insteek met IR worden we toch wel gezien ? - of is het meer voor verstedelijk gebied, anno 2012.

Mjah goeie ontwikkeling had hem liever in zandkleur gezien ofzo, grijs is net of het zo van de burger plank komt.

dudge

Citaat van: Diesel op 13/09/2012 | 22:05 uur
Is gewoon de groene plastic versie.

Zag inderdaad ook dat de col vervangen is voor een grijze versie. Begrijp alleen niet waarom al die onderkleding (shirts, boxer, col) nu opeens in het grijs komen. 
Zodat je het niet in je hoofd haald daarin rond te gaan lopen?

Citaat van: Diesel op 13/09/2012 | 22:05 uur
Veranderingen zijn zeker positief, ook het nieuwe sporttenue is wel netjes en natuurlijk veel praktischer als die ouwe versie.

Dat oude was echt een giga onding!

Diesel

Is gewoon de groene plastic versie.

Zag inderdaad ook dat de col vervangen is voor een grijze versie. Begrijp alleen niet waarom al die onderkleding (shirts, boxer, col) nu opeens in het grijs komen.

Veranderingen zijn zeker positief, ook het nieuwe sporttenue is wel netjes en natuurlijk veel praktischer als die ouwe versie.

onderofficier

#389
Citaat van: Diesel op 13/09/2012 | 21:10 uur
Zelfde voor het ondergoed, zijn nu grijze boxers geworden die ook vochtregulerend zijn.

Tena zal er wel van balen  .....     ;) 
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Jann

Gewoon een plastic spork Diesel? Of de titanium variant? Ik ben wel positief over de ontwikkelingen bij het KPU, toch blijven vernieuwen ondanks er weinig geld te besteden is!

De noorse col is trouwens ook vervangen door een grijze variant.

Diesel

Heb opeens een spork van de baas toegestuurd gekregen, dit blijkt de vervanger te zijn van 'bestek in clip'.

Verder heeft KPU nu de zandkleurige shirt (kort en lange mouw) uit het assortiment gehaald en hebben ze hiervoor grijze vochtregulerende shirts ingevoerd. Zelfde voor het ondergoed, zijn nu grijze boxers geworden die ook vochtregulerend zijn.

ZitStuk

KMS had ik hem gewoon in het topvak. Moest tijdens VTO wel een "reserve" in me opsvest hebben (opbouwtas groot) maar die heeft er de hele periode ingezeten. Zo'n ellende om weer op te bergen.

En wil wel eens zien welke parate commando nog een opsvest aan heeft;)
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

onderofficier

Citaat van: Leovanw op 01/09/2012 | 00:14 uur
Citaat van: ZitStuk op 31/08/2012 | 19:38 uur
Je kunt hem oprollen en door de lussen aan de binnenkant van je opsvest steken maar ik moet de eerste nog tegenkomen die ik dat heb zien doen

cursisten bij het KCT, gedurende de VO en ECO, doen dit standaard...

Op de KMS ook. 
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Leovanw

Citaat van: ZitStuk op 31/08/2012 | 19:38 uur
Je kunt hem oprollen en door de lussen aan de binnenkant van je opsvest steken maar ik moet de eerste nog tegenkomen die ik dat heb zien doen

cursisten bij het KCT, gedurende de VO en ECO, doen dit standaard...
http://www.dutchdefencepress.com.  "There is no 'I' in TEAM"