Het grote PGU topic..

Gestart door Ipkiss, 19/04/2008 | 19:38 uur

Jann

Citaat van: Diesel op 25/08/2012 | 22:25 uur
Citaat van: Jann op 25/08/2012 | 21:39 uur
Of in een Opbouwtasje stoppen, zo word het gedaan in de AMOL. Dan zitten er ook nog spinners en haringen bij in als ik me niet vergis

Hoe bepakken ze het ops-vest dan tijdens de AMOL? Als ik 'm volgens de hamil inpak heb ik nergens meer plek voor een poncho weg te stoppen.


Het is voor mij ook alweer een tijdje terug misschien dat ik nog ergens een lijstje/plaatje heb hoe het ingepakt moet zijn, ik kom er z.s.m op terug

ZitStuk

Poncho moet je gewoon in het topvak van je rugzak doen. Je kunt hem oprollen en door de lussen aan de binnenkant van je opsvest steken maar ik moet de eerste nog tegenkomen die ik dat heb zien doen
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

Grafnek

Citaat van: Diesel op 25/08/2012 | 22:25 uur

Hoe bepakken ze het ops-vest dan tijdens de AMOL? Als ik 'm volgens de hamil inpak heb ik nergens meer plek voor een poncho weg te stoppen.


Volgend weekend op Harskamp even vragen misschien.

Diesel

Citaat van: Jann op 25/08/2012 | 21:39 uur
Of in een Opbouwtasje stoppen, zo word het gedaan in de AMOL. Dan zitten er ook nog spinners en haringen bij in als ik me niet vergis

Hoe bepakken ze het ops-vest dan tijdens de AMOL? Als ik 'm volgens de hamil inpak heb ik nergens meer plek voor een poncho weg te stoppen.

Thom95

zover ik weet, 2 stieken aan je vest maken, poncho oprollen en er tussen doen.

Jann

Of in een Opbouwtasje stoppen, zo word het gedaan in de AMOL. Dan zitten er ook nog spinners en haringen bij in als ik me niet vergis

Diesel

Even dit topic omhoog halen..

Lees dat de poncho ook in het opsvest kan, hoe moet ik dat dan voor me zien? Moet je gewoon de hele poncho in die 'hoes' tussen rug en achterpand binden ofzo?

ZitStuk

had het over de woodland GVT's Desert zit prima
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

SMI de Boer

Citaat van: HAskHGP9 op 15/11/2011 | 13:05 uur
Er vallen trouwens ook spontaan en zonder aanwijsbare reden gaten in.


En de huid eronder? geen inschotwonden???
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

SMI de Boer

#374
Citaat van: ZitStuk op 15/11/2011 | 20:24 uur
dat ligt aan de partij. Heb er zelf ook en aantal waar het wit doorheen komt. Ook voelen die pakken of ze gemaakt zijn van gerecycled karton.
Met mijn zomerpakken heb ik er geen last van. Ook de desert kleding behooud goed zijn kleur.

Check ook of je wasmiddel wasverzachter bevat. Is ook niet gunstig voor je GVTs

Comptonwebb 2008... (Cartonwebb 2008)

Misschien moet je die desertkleding es wat vaker gebruiken
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

ZitStuk

dat ligt aan de partij. Heb er zelf ook en aantal waar het wit doorheen komt. Ook voelen die pakken of ze gemaakt zijn van gerecycled karton.
Met mijn zomerpakken heb ik er geen last van. Ook de desert kleding behooud goed zijn kleur.

Check ook of je wasmiddel wasverzachter bevat. Is ook niet gunstig voor je GVTs
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

HAskHGP9

Citaat van: Platjes op 15/11/2011 | 15:19 uur
Ik ben ook reservist maar dat zou eigenlijk geen verschil moeten maken, we krijgfen dezelfde meuk als de beroepseenheden. Apart verhaal, dat je GVT's zo snel verwassen raken of gaten in raken... Nu stel ik even een moederlijk vraagje, maar ik mag aannemen dat je was met kleur-wasmiddel??  8)
Zelf heb ik ook drie GVT pakken waarvan ik er een heb die ik standaard in mijn kleding kast heb liggen en gebruik. Die wordt ook het meeste gewassen maar is nog niet zo verkleurd of verwassen als hoe ik het uit jouw verhaal mag opmaken... Enige mankement is een lichte scheur bij mijn broekzak/broekband (teveel chauffeurshouding --> handen in de zakken  :P)

Ongetwijfeld heeft het iets te maken met de kwaliteit van de verschillende partijen kleding. Kleding die collega's al jaren dragen, daar zit meer kleur op dan op nieuwe pakken van nog geen jaar oud. En ja, ik was mijn kleding met het juiste wasmiddel!  :lol:

Nou ben ik geen expert, maar aan mijn klediing te zien is het witte stof waar het patroon met een soort dunne inkt opgedrukt is, terwijl bij de "betere" stoffen de draden op een of andere manier grondiger "geverfd" zijn?

Vast en zeker ligt het aan de prijs van de nieuwe partij kleding. Maar ik vraag me af wat defensie hiermee bespaart als de verf eraf loopt en er spontaan gaten in vallen!  8)

SMI de Boer

Citaat van: Tanker op 15/11/2011 | 16:46 uur

waarschijnlijk kinderhandjes in China of India.....

nou, dat kan lekker niet ivm de europeese regelgeving (effe kotsen) want sinds de BATA in india zit hebben wij geen gevechtslaars M90 meer, terwijl in de winkel gewoon de M400 te koop is
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Tanker

Citaat van: SMI de Boer op 15/11/2011 | 13:01 uur
Citaat van: HAskHGP9 op 15/11/2011 | 11:20 uur
Wat vinden jullie van de kwaliteit van de basis gevechtsjasjes en gevechtsbroeken?

De mijne heb ik nu ongeveer een jaar, en aangezien ik reservist ben en beschik over drie paar zijn ze allemaal ca. 10 keer gewassen. De meeste kleur is er nu af en op de naden en vouwen is de witte stof zichtbaar, waar de camoprint opgedrukt is ofzo. Helmovertrek zelfde verhaal, en die is niet eens gewassen.  :glare:

En gefabriceerd door???

Daar stond vroeger nog wel es een echt merk...

waarschijnlijk kinderhandjes in China of India.....

SMI de Boer

Ik vind het nooit zo erg dat de keur er een beetje afgaat
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend