Beter kazerneleven laat op zich wachten

Gestart door KapiteinRob, 30/04/2008 | 13:02 uur

maristo1958

Het is niet overal kommer en kwel, wellicht een Poll waardig, want na opstart problemen en veel later dan beloofd werkt het in Den Helder wel goed.
Zeg niet wat je doet. Doe wat je zegt.

Cheetah

En ik had me nog wel zo verheugt op draadloos internet op de kamer. Vooral omdat je tegenwoordig redelijk veel met pc moet doen. Grmpf! >:(

Enforcer

En vervolgens wordt je azijnzeiker genoemt....  ??? :(  Nee, mijn vertrouwen in de politieke bazen is ver te zoeken, maar je moet er helaas wel (indirect) mee samen werken.

mikemans

bovendien wordt er voor de beloftes van defensie altijd eerst gebloed door het peroneel. Eerst het zuur en dan nog wat zuur.

Lex

Citaat van: Kapitein Rob op 30/04/2008 | 20:05 uur
Ik heb van huis uit meegekregen dat je moet doen wat je belooft; iemand moet namelijk al blij kunnen zijn als hem een belofte gedaan wordt.
Dat ben ik helemaal met je eens. Helaas bewijst het huidige politieke klimaat het tegenvovergestelde. Er worden vele beloftes gedaan en vele worden niet (binnen de beloofde termijn) nagekomen.
Mij bekruipt het gevoel dat dit de komende jaren nog erger gaat worden, waardoor het "imago" van Defensie (voor zover die er nog is in positieve zin) steeds verder beschaamd gaat worden.

KapiteinRob

Citaat van: Sgt Rob op 30/04/2008 | 19:59 uur
Je moet pas blij zijn met iemands belofte als hij hem nagekomen is.

Ik heb van huis uit meegekregen dat je moet doen wat je belooft; iemand moet namelijk al blij kunnen zijn als hem een belofte gedaan wordt......

sgt Rob

Citaat van: Kapitein Rob op 30/04/2008 | 19:55 uur
Citaat van: Sgt Rob op 30/04/2008 | 19:14 uur
In het Amstel hotel heb je wel alle faciliteiten die je je maar wensen kan.

Ga je daar toch heen...

In het Amstelhotel zit geen directie die belooft de voorzieningen naar een hoger/acceptabeler peil te brengen, daar de uitvoering dan van te traineren om vervolgens zich met drogredenen te excuseren dat het niet gaat zoals toegezegd....
Je moet pas blij zijn met iemands belofte als hij hem nagekomen is.

KapiteinRob

Citaat van: Sgt Rob op 30/04/2008 | 19:14 uur
In het Amstel hotel heb je wel alle faciliteiten die je je maar wensen kan.

Ga je daar toch heen...

In het Amstelhotel zit geen directie die belooft de voorzieningen naar een hoger/acceptabeler peil te brengen, daar de uitvoering dan van te traineren om vervolgens zich met drogredenen te excuseren dat het niet gaat zoals toegezegd....

Lex

Citaat van: Sgt Rob op 30/04/2008 | 19:14 uur
In het Amstel hotel heb je wel alle faciliteiten die je je maar wensen kan.
Voor internet moet je ruim betalen en in vele kamers kun je geen connectie krijgen met WIFI.   8)

sgt Rob

In het Amstel hotel heb je wel alle faciliteiten die je je maar wensen kan.

Ga je daar toch heen...

Enforcer

Nee, Mikemans, het is gewoon de waarheid, maar jij heb laatst flinke betogen daarover gehouden en toen kreeg je ook zaken naar je hoofd tereuggeslingerd. Niet alleen als burger wordt je door de overheid uitgekleed met allerlei beloftes waardoor zaken beter gaan (bv kilometerheffing waardoor er minder files zouden komen), maar als militair wordt je daar nog naast getroffen dat men de personele zaken steeds kaler maakt. Dat geld voor die internetaansluitingen dient ook eerst verdiend te worden via Paresto. Daarom duurt het ook langer. Uiteindelijk betaal je steeds meer, worden er zaken beloofd die niet of veel later komen, en uiteindelijk heb je ze zelf betaald. Als ze nu meteen gaan collecteren onder de militairen ligt het internet er sneller............  >:( :'(  En het geld ben je toch kwijt, want een politieke ambitie mag niks kosten.... >:( :-X


cabez

En maar raar vinden dat er zoveel mensen weggaan.
Maar het personeel  moet wel flexibel blijven naar defensie toe.

KapiteinRob

Citaat van: Enforcer op 30/04/2008 | 15:21 uur
Goed dat het nu ook een keer zwart op wit staat in de media dat Defensie haar beloftes niet waarmaakt.

Daar heb ik de krant niet voor nodig om dat bevestigd te zien. Dat heb ik namelijk, ook persoonlijk, in 25 jaar defensie herhaaldelijk mogen ervaren.... >:(

mikemans

Ik proef wat ironie Enforcer. Is het feitelijk onjuist dan, wat er staat? Of moeten we het allemaal weer heel anders zien?  ::)

Enforcer

Mikemans, wel een mooie kop he, van de Telegraaf?! Goed dat het nu ook een keer zwart op wit staat in de media dat Defensie haar beloftes niet waarmaakt.