Mensen met ervaring welkom

Gestart door Benno1969, 30/07/2008 | 01:39 uur

KapiteinRob

Citaat van: pewe64 op 26/02/2009 | 01:19 uur
Maar met die nieuwe CAO krijg ik ook een wrang gevoel in mijn beurs. :'( :'(

Let nou maar op; een ieder roept zometeen dat we als militair spekkoper zijn dat we er "wel 1 procent" bijkrijgen terwijl Donner de nullijn predikt. Philip Freriks begon er dinsdagavond in het 8 uur journaal al tot twee maal toe over......  >:(

pewe64

Maar met die nieuwe CAO krijg ik ook een wrang gevoel in mijn beurs. :'( :'(

pewe64


skual

Citaat van: Kapitein Rob op 25/02/2009 | 12:14 uur
Daar heb ik mijn mening al over gegeven; welkom, maar wel in de oude rang.

Waren we het al over eens ;)

KapiteinRob

Daar heb ik mijn mening al over gegeven; welkom, maar wel in de oude rang.

skual

Citaat van: Kapitein Rob op 24/02/2009 | 22:58 uur
Citaat van: p.j op 24/02/2009 | 22:32 uur
Dus....alle zij-instomers wordt hierbij geadviseerd om niet bij defensie te komen werken, omdat ze nooit het nivo van militaire ervaring kunnen evenaren

Ja.

Citaat van: p.j op 24/02/2009 | 22:32 uur
en daarop stuk zullen lopen?

Naar mijn inschatting zal het overgrote deel dat overkomen, ja.

Gelukkig is er ook de 'her'intreder  ;D

Gozo

Citaat van: Kapitein Rob op 24/02/2009 | 22:58 uur
Citaat van: p.j op 24/02/2009 | 22:32 uur
Dus....alle zij-instomers wordt hierbij geadviseerd om niet bij defensie te komen werken, omdat ze nooit het nivo van militaire ervaring kunnen evenaren

Ja.

Citaat van: p.j op 24/02/2009 | 22:32 uur
en daarop stuk zullen lopen?

Naar mijn inschatting zal het overgrote deel dat overkomen, ja.

Meten = Weten; Gissen = Missen.

KapiteinRob

Citaat van: p.j op 24/02/2009 | 22:32 uur
Dus....alle zij-instomers wordt hierbij geadviseerd om niet bij defensie te komen werken, omdat ze nooit het nivo van militaire ervaring kunnen evenaren

Ja.

Citaat van: p.j op 24/02/2009 | 22:32 uur
en daarop stuk zullen lopen?

Naar mijn inschatting zal het overgrote deel dat overkomen, ja.

A.J.

Citaat van: p.j op 24/02/2009 | 22:32 uur
Dus....alle zij-instomers wordt hierbij geadviseerd om niet bij defensie te komen werken, omdat ze nooit het nivo van militaire ervaring kunnen evenaren, en daarop stuk zullen lopen???? :(

Ja.

p.j

Dus....alle zij-instomers wordt hierbij geadviseerd om niet bij defensie te komen werken, omdat ze nooit het nivo van militaire ervaring kunnen evenaren, en daarop stuk zullen lopen???? :(

KapiteinRob

Citaat van: p.j op 21/02/2009 | 23:51 uur
Dat ik op punten tekortschiet, dat geloof ik direct. Wil daar ook aan werken, mits daar draagvlak voor is.

Je hebt geen tijd daar aan te werken. Ervaringsopbouw haal je niet even in. Dat verwachten anderen dat je al hebt; sterker nog, dat mogen ze met de strepen op je schouder van je eisen.

En ik heb geen vooroordeel over wat je te bieden hebt. Ik ben er van overtuigd dat je op jouw vakgebied een ieder een poepje kan laten ruiken, zoals ik van een boekhouder ook nog heel wat kan leren. Alleen vindt dit repeteergeweer dat je daarbuiten niet de (militaire) kwalificaties hebt en kunt hebben waar je ranggenoten gedurende jaren aan hebben gebouwd/gewerkt. Dat heeft verder niets met kortzichtigheid te maken, dat is m.i. gewoon een gegeven waar je niet omheen kunt en wat je jezelf ook niet even met een cursusje aanleert.

p.j

#323
Beste kap. Rob.
Ik deins echt niet terug voor het leidinggeven, heb dit enkele jaren moeten doen, aan ong 20 vrouwen....is een hel, geloof me  :D
maar een positie in de "hogere"rangen ligt me niet, en moet ik niet doen.
Ik respecteer ook het feit dat u uw beroepsgroep verdedigd, en (terecht) vreest voor kwaliteitsverlies, en leegloop binnen uw beroepsgroep.
Ik  probeer aan te geven wat ik jullie te bieden heb, niet meer,niet minder.
Dat ik op punten tekortschiet, dat geloof ik direct. Wil daar ook aan werken, mits daar draagvlak voor is.
Echter een vooroordeel over wat ik kan bieden dat vind ik jammer, en enigsinds kortzichtig.
Met modder gooien vindt ik niet nodig( excuus als ik die indruk wek) maar ik kom er wel achter dat "stap in de wereld" wel wat teweeg brengt.... ::)
Kansen en mogelijkheden....voor de 1 een zegen, voor de ander een schrikbeeld!
desalnietemin.....Als mij de mogelijkheden worden geboden....

KapiteinRob

Probleem 1 is al dat je als middenkader sowieso leidinggevend bent. Is het niet in je ziekenboeg, dan is het in het militaire werkveld. Zelfs lopend over de kazerne kom je situaties tegen waar je op moet treden of dat van je gevraagd wordt. Als je dan zegt dat je geen leiding wilt geven, ambieer en accepteer dan ook geen hogere (onder)officiersrang.

En je kunt niet louter en alleen de rest van je loopbaan in dat specifieke functiegebied werken. Hoger in de rang stijgend betekent vaak een functie elders, steeds meer managend.

Ennuh, je dendert wel snel voorbij je m.i. onterechte verwijten in mijn richting....  ;)

p.j

Citaat van: Kapitein Rob op 21/02/2009 | 23:04 uur
P.J,

A.J. heeft de reactie die ik had willen geven al verwoord. Je moet wel goed blijven lezen! Ik heb nergens gesteld dat de burgermaatschappij tweederangs is, dat er op neergekeken wordt o.i.d. of dat wij militairen burgercompetenties overtreffen. Over selectief lezen gesproken..... En het woord tunnelvisie zou je maar eens moeten projecteren op wat je denkt toe te kunnen voegen aan defensie, want daar praat je ook alleen maar over wat je kan inbrengen maar niet over de problemen die o.m. ik voorzie.  ;)

En ik denk niet dat het implementeren van hori's op middenkaderniveau dermate succesvol zal zijn dat er sprake zal zijn dat de defensiecultuur op de schop gaat. Je pretendeert nogal wat.

Tot slot lees ik nog nergens een antwoord op de door mij gedeponeerde stellingen dat een hori ervaringsopbouw in het brede militaire werkveld ontbeert, dat dit wel vanaf dag 1 van hem verwacht wordt en dat hij ook andere functies zal moeten vervullen nadat hij 3 jaar zijn civiele kunsten heeft laten zien in een specifieke functie bij defensie.
Ha, je bent me voor.....ik ben het wel eens met je, maar denk dat er dus iets aan DIE structuur zo moeten veranderen, als men mensen uit de burgermaatschapij wil aannemen. Dat is dus een kloof die imo ovrbrugbaar moet kunnen zijn.....
Stel, puur hypothetisch, ::) dat ik bij jullie een funktie als vpk...dus amv-er zou accepteren/aangeboden krijg......(wat kan)...wat zou er nodig zijn , om mij goed te laten funtioneren binnen defensie.....let wel ik ambieer geen leidinggevende funktie, zou wel graag een soort van instructie willen geven.... :)

KapiteinRob

P.J,

A.J. heeft de reactie die ik had willen geven al verwoord. Je moet wel goed blijven lezen! Ik heb nergens gesteld dat de burgermaatschappij tweederangs is, dat er op neergekeken wordt o.i.d. of dat wij militairen burgercompetenties overtreffen. Over selectief lezen gesproken..... En het woord tunnelvisie zou je maar eens moeten projecteren op wat je denkt toe te kunnen voegen aan defensie, want daar praat je ook alleen maar over wat je kan inbrengen maar niet over de problemen die o.m. ik voorzie.  ;)

En ik denk niet dat het implementeren van hori's op middenkaderniveau dermate succesvol zal zijn dat er sprake zal zijn dat de defensiecultuur op de schop gaat. Je pretendeert nogal wat.

Tot slot lees ik nog nergens een antwoord op de door mij gedeponeerde stellingen dat een hori ervaringsopbouw in het brede militaire werkveld ontbeert, dat dit wel vanaf dag 1 van hem verwacht wordt en dat hij ook andere functies zal moeten vervullen nadat hij 3 jaar zijn civiele kunsten heeft laten zien in een specifieke functie bij defensie.