Mensen met ervaring welkom

Gestart door Benno1969, 30/07/2008 | 01:39 uur

skual

Citaat van: enrico1972 op 01/04/2009 | 13:58 uur
Citaat van: skual op 01/02/2009 | 18:25 uur
Ik ben het niet geheel met je eens. Er zijn zat functies die niet door iemand worden 'weggekaapt'.
Er zijn een heleboel posten die 'militairen' blijkbaar niet willen doen.
En bovenstaand heb ik dus niet van mezelf, maar van 'vrienden' binnen defensie. Die geven zelf aan dat ze onderbezet zijn en er genoeg behoefte is aan mensen met 'ervaring'.
Dat er personeel is dat daar niet op zit te wachten zal zo zijn, maar da's in het bedrijfsleven niet anders.
Er is zoveel personeel (met ervaring) bij Defensie weggelopen dat ze nu met tekorten zitten op diverse plekken. Zo zijn er functies die al meer dan een jaar niet opgevuld zijn, dat kan toch ook niet de bedoeling zijn?

En de reactie van AJ, een beetje gefrustreerd kom je op me over. Ik probeer nergens van te profiteren. Ga niet voor het geld, maar ben in het bedrijfsleven niet gelukkiger geworden. Vandaar dat ik probeer terug te komen.

@skual en anderen die de antwoorden weten,

Welke posten willen de militeiren niet doen ??
Op welke plekken is men onderbezet en wil men mensen met ervarig en welke ervaring ??
Welke functies staan er al een jaar leeg ??

Ik weet dat er bij het LogBrig (nu OOCL) vacatures zat zijn.

enrico1972

Citaat van: skual op 01/02/2009 | 18:25 uur
Ik ben het niet geheel met je eens. Er zijn zat functies die niet door iemand worden 'weggekaapt'.
Er zijn een heleboel posten die 'militairen' blijkbaar niet willen doen.
En bovenstaand heb ik dus niet van mezelf, maar van 'vrienden' binnen defensie. Die geven zelf aan dat ze onderbezet zijn en er genoeg behoefte is aan mensen met 'ervaring'.
Dat er personeel is dat daar niet op zit te wachten zal zo zijn, maar da's in het bedrijfsleven niet anders.
Er is zoveel personeel (met ervaring) bij Defensie weggelopen dat ze nu met tekorten zitten op diverse plekken. Zo zijn er functies die al meer dan een jaar niet opgevuld zijn, dat kan toch ook niet de bedoeling zijn?

En de reactie van AJ, een beetje gefrustreerd kom je op me over. Ik probeer nergens van te profiteren. Ga niet voor het geld, maar ben in het bedrijfsleven niet gelukkiger geworden. Vandaar dat ik probeer terug te komen.

@skual en anderen die de antwoorden weten,

Welke posten willen de militeiren niet doen ??
Op welke plekken is men onderbezet en wil men mensen met ervarig en welke ervaring ??
Welke functies staan er al een jaar leeg ??

KapiteinRob

Citaat van: Lex op 26/02/2009 | 16:45 uur
Vzke over het onderwerp: "De Vries wil meer burgers bij Defensie" uw bijdragen hier te posten en dit topic te gebruiken voor het zogeheten "herintreden".

Lex
Alg Beheerder.


Herintreden en zij-instromen.  ;)

Lex

Vzke over het onderwerp: "De Vries wil meer burgers bij Defensie" uw bijdragen hier te posten en dit topic te gebruiken voor het zogeheten "herintreden".

Lex
Alg Beheerder.

pewe64

Citaat van: Lex op 26/02/2009 | 11:23 uur
De Vries wil meer burgers bij Defensie

Het aantal vacatures bij de krijgsmacht is in het laatste kwartaal van 2008 verder opgelopen van 7000 tot ongeveer 7600. Staatssecretaris Jack de Vries (Defensie) wil daarom burgers werven voor 1500 oorspronkelijk militaire functies die ook door burgers ingevuld kunnen worden. Dat schrijft hij in een brief die woensdag naar de Tweede Kamer is gestuurd.
De Vries hoopt de strijd aan te kunnen gaan met het personeelstekort door mensen aan te trekken die in deze periode van recessie worden ontslagen. Defensie heeft daarover al contact met bedrijven die mensen ontslaan. Het gaat bijvoorbeeld om monteurs die met enige bijscholing zo bij de krijgsmacht aan de slag kunnen. Mensen die de overstap maken hoeven geen militair te worden en zullen alleen op basis van vrijwilligheid uitgezonden worden.

De Pers, 26-02-2009 09:49


En de uitzenddruk bij de rest?

Als je een tekort hebt zul je wat moeten bieden.

Ik voor mijn persoon wilbest overstappen naar defensie.
Maar probeer je gezin maar van de juistheid van je keuze te overtuigen als de wedde behorende bij je eindrang even hoog is als het salaris dat ik nu al heb.

pewe64

Citaat van: Kapitein Rob op 26/02/2009 | 02:23 uur
Citaat van: pewe64 op 26/02/2009 | 02:12 uur
Makkelijk roepen vanaf zo'n bureau. >:(

Doe ik ook..... ;)

Ja, maar niet ten koste van de werkvloer.

Ros

Martin Luther King sprak eens.........."I Have a dream".  STASDEF is nu ook met dit soort prevelementjes bezig. De droom van King is deels bewaarheid. Ik vrees dat het voor de Vries niet het geval zal zijn.

De "ouderwetse" tijd van vraag en aanbod komen er weer aan. Op een vacature zal niet meer door 10 - 15 mensen worden geschreven maar door 60 - 70 mensen. De werkgever komt weer in de positie te kunnen kiezen uit een breed aanbod. De burgerwerkgever zal beste uit het aanbod pakken en de mindere laten varen. O.a. Defensie kan dan putten uit het vaatje die de rest niet wil hebben.

Dan blijft nog de handicap van Defensie dat zij en minder goed betalen dan de gemiddelde burgerwerkgever, ondanks de riante loonsverhoging van 1%, en minder toekomstperspectieven bieden.




skual

Citaat van: Lex op 26/02/2009 | 11:23 uur
De Vries wil meer burgers bij Defensie

Het aantal vacatures bij de krijgsmacht is in het laatste kwartaal van 2008 verder opgelopen van 7000 tot ongeveer 7600. Staatssecretaris Jack de Vries (Defensie) wil daarom burgers werven voor 1500 oorspronkelijk militaire functies die ook door burgers ingevuld kunnen worden. Dat schrijft hij in een brief die woensdag naar de Tweede Kamer is gestuurd.
De Vries hoopt de strijd aan te kunnen gaan met het personeelstekort door mensen aan te trekken die in deze periode van recessie worden ontslagen. Defensie heeft daarover al contact met bedrijven die mensen ontslaan. Het gaat bijvoorbeeld om monteurs die met enige bijscholing zo bij de krijgsmacht aan de slag kunnen. Mensen die de overstap maken hoeven geen militair te worden en zullen alleen op basis van vrijwilligheid uitgezonden worden.

De Pers, 26-02-2009 09:49


Dan zal de sollicitatieprocedure wel sneller gaan dan die van mij. Anders dan kan hij 2011 wel op zijn buik schrijven.
Ik hoop in 2011 eindelijk naar de KMS te kunnen.  :D

Lex

De Vries wil meer burgers bij Defensie

Het aantal vacatures bij de krijgsmacht is in het laatste kwartaal van 2008 verder opgelopen van 7000 tot ongeveer 7600. Staatssecretaris Jack de Vries (Defensie) wil daarom burgers werven voor 1500 oorspronkelijk militaire functies die ook door burgers ingevuld kunnen worden. Dat schrijft hij in een brief die woensdag naar de Tweede Kamer is gestuurd.
De Vries hoopt de strijd aan te kunnen gaan met het personeelstekort door mensen aan te trekken die in deze periode van recessie worden ontslagen. Defensie heeft daarover al contact met bedrijven die mensen ontslaan. Het gaat bijvoorbeeld om monteurs die met enige bijscholing zo bij de krijgsmacht aan de slag kunnen. Mensen die de overstap maken hoeven geen militair te worden en zullen alleen op basis van vrijwilligheid uitgezonden worden.

De Pers, 26-02-2009 09:49

skual

Citaat van: Enforcer op 26/02/2009 | 10:24 uur
Technici en verpleegkundigen werkeloos, terwijl daar ook gewone tekorten zijn/waren?! Lijkt mij stug.

Vond ik ook al opvallend.

Enforcer

Technici en verpleegkundigen werkeloos, terwijl daar ook gewone tekorten zijn/waren?! Lijkt mij stug.

skual

#338
Nog maar even wat nieuws dan  ;)

Er wordt tevens overal vermeld dat men 'zo' aan het werk kan. Ik ben inmiddels al vanaf mei/juni 2008 bezig.  >:(


Defensie lokt werklozen

AMSTERDAM -  Defensie grijpt de crisis aan om meer mensen het leger in te krijgen.

Volgens de Volkskrant hoopt staatssecretaris Jack de Vries dat dit een goede kans is om het personeelstekort terug te dringen. Ongeveer 1500 werklozen zouden bij defensie direct aan het werk kunnen als verpleegkundige, technicus of in de logistiek.

KapiteinRob


Cobra4

Peloton 3 602 Sqn

pewe64

Makkelijk roepen vanaf zo'n bureau. >:(