‘Mensen worden geen militair voor geld’

Gestart door Lex, 25/11/2008 | 13:45 uur

Ton de Zwart

Citaat van: dudge op 24/12/2008 | 14:41 uur
In de vorm van emissierechten is dit idee zelfs al doorgevoerd :'(

Voor bedrijven idd, maar mijn emissie hebben ze nog niet belast. :)

Ton de Zwart

Citaat van: Kapitein Rob op 24/12/2008 | 13:01 uur
..... maar wel de Nederlandse regering die alleen nog maar hoeft te verzinnen dat je voor zonlicht en zuurstof nog een belasting kan heffen....

Wil je alsjeblieft niet zulke gevaarlijke dingen roepen. Die beroepsheffers in het Haagse lezen dit ook en je brengt ze nog op een idee!!!

KapiteinRob

Citaat van: Sgt Rob op 24/12/2008 | 10:45 uur
Tuurlijk, Rob, geld dat je niet hebt kan je niet weggeven.

Maarja, ik zit er niet op te wacten. Laten ze eerst mar es kijken wie het het hardste nodig heeft, zodat het korporaaltje met een vrouw en een kindje zijn huur es wat makkelijker kan betalen, danwel zijn achterstand in kan lopen

Ik ben het in zoverre met je eens dat er natuurlijk vele mensen op deze aardkloot zijn die "wat minder te makken hebben", maar ik vind het van de zotte dat mijn standaard salaris in principe elke maand gewoon opgaat aan wat ik categoriseer als de normale dagelijkse dingen. Dat verwijt ik trouwens niet defensie omdat het standaard loon niet hoog genoeg zou zijn (in tegenstelling tot de toelages) , maar wel de Nederlandse regering die alleen nog maar hoeft te verzinnen dat je voor zonlicht en zuurstof nog een belasting kan heffen. Maar ik dwaal af; in basic denk ik dus nog steeds dat iedereen, dus ook de militair in het algemeen, werkt voor zijn geld. Dat je er een afwisselende baan aan over houdt, is mooi meegenomen. Maar van afwisseling wordt de hypotheek niet betaald...... ;)

sgt Rob

Tuurlijk, Rob, geld dat je niet hebt kan je niet weggeven.

Maarja, ik zit er niet op te wacten. Laten ze eerst mar es kijken wie het het hardste nodig heeft, zodat het korporaaltje met een vrouw en een kindje zijn huur es wat makkelijker kan betalen, danwel zijn achterstand in kan lopen

evdb

Citaat van: mikemans op 29/11/2008 | 13:12 uur
Citaat van: Laurens op 28/11/2008 | 20:39 uur
Citaat van: mikemans op 28/11/2008 | 15:48 uur
Ocharme jochie toch,  ;D
Jah, wat moeten we daar nou op zeggen  ::)

U hoeft daar niets op te zeggen Majesteit. Ik vindt het prachtig dat er nog zo'n naïviteit bestaat op de wereld.

enige realiteit: Als je niet als officier begint maar als schepeling dan kun je de officiersrang alleen nog bereiken door een bachelor of hoger te halen. Zodra je handtekening onder een schepelingencontract staat dan valt de deur in het slot.

Mocht je later toch nog een Bachelor halen én door de adviescommisie komen dan kun je welliswaar officier worden maar zal je perspectief altijd slechter blijven dan iemand met dezelfde kwaliteiten die wel gelijk als officier begonnen is. Dat heeft te maken met hoe de mens en de krijgsmachtcultuur in elkaar zit.


dus wat je eigenlijk zegt is dat een spijkerbroek(met ambitie officier te worden) beter direct kan solliciteren op een leidinggevende functie dan ervaring op te doen? de kans dat een ''simpele soldaat/korporaal met havo+hbo in vrije tijd'' officier kan worden is dus eigenlijk nihil? heb begrepen dat je toch officier kan worden maar doel nu met name op de hogere rangen: majoor en hoger

KapiteinRob

Citaat van: Sgt Rob op 24/12/2008 | 01:59 uur
wanneer krijgen we die duizend euro? of is het voor elke 3 uitzendingen

Even op blijven letten; onze defensiehyena's van Het Plein willen die bonus bij de CAO-onderhandelingen regelen. Dus jouw uitzendbonus ga ook ik zometeen misschien wel betalen uit een verminderde loonsverhoging, een bezichtingingsreis die er weer niet komt, geen verhoging WWV of hoe dan ook. Kortom, ik mag hopen dat die hele bonus niet doorgaat. Want ook jij betaalt 'm uiteindelijk mede zelf als STASDEF z'n zin krijgt. Sterker nog, het zou me niets verbazen als het defensie op deze manier nog geld gaat opleveren, gezien de m.i.  slappe vakbondshoudingen bij de laatste series CAO-onderhandelingen.

sgt Rob

wanneer krijgen we die duizend euro? of is het voor elke 3 uitzendingen

mikemans

Citaat van: Laurens op 28/11/2008 | 20:39 uur
Citaat van: mikemans op 28/11/2008 | 15:48 uur
Ocharme jochie toch,  ;D
Jah, wat moeten we daar nou op zeggen  ::)

U hoeft daar niets op te zeggen Majesteit. Ik vindt het prachtig dat er nog zo'n naïviteit bestaat op de wereld.

enige realiteit: Als je niet als officier begint maar als schepeling dan kun je de officiersrang alleen nog bereiken door een bachelor of hoger te halen. Zodra je handtekening onder een schepelingencontract staat dan valt de deur in het slot.

Mocht je later toch nog een Bachelor halen én door de adviescommisie komen dan kun je welliswaar officier worden maar zal je perspectief altijd slechter blijven dan iemand met dezelfde kwaliteiten die wel gelijk als officier begonnen is. Dat heeft te maken met hoe de mens en de krijgsmachtcultuur in elkaar zit.


Laurens


KapiteinRob

#19
Citaat van: mikemans op 28/11/2008 | 15:48 uur
Ocharme jochie toch,  ;D

Wat zal onze minister blij zijn met zulke (toekomstige) werknemers...... ::)

mikemans

Citaat van: Laurens op 28/11/2008 | 15:35 uur
Als iemand al enkele jaren een goede beoordeling krijgt over zijn functioneren en enkele extra taken op zich neemt en dan ook nog eens in z'n vrije tijd bezig is met een studie. Zou ik zeggen we hebben een mogelijke kandidaat.

Ocharme jochie toch,  ;D

Laurens

Citaat van: lex op 25/11/2008 | 23:47 uur
Ga je er wat aan doen?
Extern solliciteren op dezelfde functie, want dat kan dan weer wel :-X
Als de P&0 een bepaald aantal jaren functie-ervaring eist voor interne sollicitaties dan heb ik daar niet veel tegen in te brengen. Ik kan wel in protest gaan, maar ik betwijfel of dat echt nut heeft.

Wat willen ze dan met onderscheiden, want ik vind dat nogal ruim uit te leggen. Als iemand al enkele jaren een goede beoordeling krijgt over zijn functioneren en enkele extra taken op zich neemt en dan ook nog eens in z'n vrije tijd bezig is met een studie. Zou ik zeggen we hebben een mogelijke kandidaat.

mikemans

Is het niet vreemd? De een komt met havo binnen op een omhooggetilde vwo en wordt daarna zonder verdere vragen officier. De ander, die al een tijd meeloopt en ervaring heeft moet eerst een geacrediteerde HBO of universitaire opleiding afronden, moet daarna alsnog naar de omhooggetilde VWO en mag dan, als een commisie van mensen ZONDER enige titel dan ook het goed vinden officier worden. Met als kanttekening dat je dan tweederangsofficier wordt omdat je nu eenmaal van onder afkomstig bent.  :-\

Sproit

Daarbij komend dat je P halen heel andere koek is dan je HBO, aangezien vooral de afstudeer opdrachten mega zwaar zijn. Dus dat er onderscheidt word gemaakt vind ik niet meer dan logisch.

KMar Off:
11-11-08: Gesolliciteerd
19-01-09: PO: Check
03-03-09: OAC: Niet geschikt genoeg

Enforcer

Citaat van: lex op 26/11/2008 | 00:09 uur
Hoe eea tegenwoordig geregeld is weet ik niet, maar vanuit een ver verleden weet ik dat er mensen met een HBO opleiding werden doorbevorderd, nadat zij de opleidingsuitslag hebben vermeld bij de organisatie.

Er is wel 3 jaar verschil in een P en een volledige opleiding.