‘Mensen worden geen militair voor geld’

Gestart door Lex, 25/11/2008 | 13:45 uur

pewe64

#58
Het drukken van de motivatie door de werkgever is niet alleen een probleem dat voorkomt bij defensie. Bij mijn werkgever is dit ook schering en inslag. Alleen wordt daar nog het systeem van "verdeel en heers" op zeer grote en structurele wijze toegpast.
Ik ben ervan overtuigd dat de gemiddelde militair beter gemotiveerd is dan de gemiddelde werknemer van een burgerbedrijf. Wie laat zich nu voor het salaris van een militair nat regenen, krijgt weinig tot geen slaap en moet zich onder de omstandigheden redden waar een militair tijdens een oefening of uitzending mee geconfronteerd wordt.
De meeste mensen hebben bij een temperatuur van 18 graden al zoiets van "ik heb het koud en zet de thermostaat een paar graden hoger."

En welke werkgever is nu niet betrouwbaar,  de meesten zijn bezig  met hun carriere en hebben geen belang in de direkte werkomstandigheden 

KapiteinRob

Citaat van: pewe64 op 26/02/2009 | 01:37 uur
Laten we eerlijk wezen, als je kijkt hoeveel energie je in jullie vak moet steken en wat je moet laten,zullen de meeste mensen voor jullie vak bedanken.

Het is eerder de onbetrouwbaarheid van onze werkgever die de motivatie (steeds verder) drukt. Dat er energie in je werk gestoken wordt is wat mij betreft niet anders dan in het burgerbestaan en met name dat je er elementaire zaken voor laat en soms moet laten, is een onderdeel van je afweging bij defensie te gaan werken.

Cobra4

Citaat van: pewe64 op 26/02/2009 | 01:37 uur
Laten we eerlijk wezen, als je kijkt hoeveel energie je in jullie vak moet steken en wat je moet laten,zullen de meeste mensen voor jullie vak bedanken.


Meer energie steken in het vak vind ik geen probleem. En ik denk dat de rest van de "oude garde" (collega's ouder dan 30) het hier wel mee eens zijn. Zo lang de energie maar in iets nuttigs gestoken wordt.

Je kunt wel deels gelijk hebben, maar dan denk ik dat dat meer speelt voor de collega's die Defensie zien/gebruiken als tijdsvulling voordat zij een baan gevonden hebben die zij de rest van hun carriere willen vervullen.
Peloton 3 602 Sqn

pewe64

Laten we eerlijk wezen, als je kijkt hoeveel energie je in jullie vak moet steken en wat je moet laten,zullen de meeste mensen voor jullie vak bedanken.

Cobra4

Citaat van: pewe64 op 26/02/2009 | 01:29 uur
CitaatIk bleef ook niet voor het geld

Maar dat worden er ook steeds minder, mensen die dit werk uit passie doen en niet uit carrieredrang

Vertel !
Peloton 3 602 Sqn

pewe64

CitaatIk bleef ook niet voor het geld

Maar dat worden er ook steeds minder, mensen die dit werk uit passie doen en niet uit carrieredrang

cabez


sgt Rob

Citaat van: Lex op 03/02/2009 | 14:51 uur
En dan gaan we nu verder met het topic: 'Mensen worden geen militair voor geld'

Lex
Forumbeheerder


Doe eens een linkje?

Lex

En dan gaan we nu verder met het topic: 'Mensen worden geen militair voor geld'

Lex
Forumbeheerder

Sproit

Citaat van: Sgt Rob op 03/02/2009 | 13:59 uur
Een sportschool volgens infanterie-normen...

En dan ben je bij mij dus echt topsport aan het leveren, ben je dus ook niet voor 8 eurie in de week klaar mee...

Haha, nee die sportschool van mij lopen vooral mensen 1x in de week rond om een beetje 'aan de lijn' te doen. ;)
KMar Off:
11-11-08: Gesolliciteerd
19-01-09: PO: Check
03-03-09: OAC: Niet geschikt genoeg

sgt Rob

Een sportschool volgens infanterie-normen...

En dan ben je bij mij dus echt topsport aan het leveren, ben je dus ook niet voor 8 eurie in de week klaar mee...

Sproit

Citaat van: Sgt Rob op 03/02/2009 | 12:42 uur
Citaat van: Ros op 03/02/2009 | 12:10 uur
Citaat van: Sgt Rob op 03/02/2009 | 00:03 uur
Ik ben KL'er die het niet voor het geld deed


Uitzondering op de regel bestaat anno 2009 ook nog  :)

Ben wel benieuwd........als je nu de keuze zou moeten maken die je X jaar geleden heb gedaan ?, m.a.w. met de kennis die je nu bezit.

Ik heb menigmaal overwogen om te stoppen en een sportschool te beginnen, maar ik kan dit werk niet missen, joh.



Een sportschool of KL, ja nee dan zou ik het ook wel weten.  ;D
KMar Off:
11-11-08: Gesolliciteerd
19-01-09: PO: Check
03-03-09: OAC: Niet geschikt genoeg

sgt Rob

Citaat van: Ros op 03/02/2009 | 12:10 uur
Citaat van: Sgt Rob op 03/02/2009 | 00:03 uur
Ik ben KL'er die het niet voor het geld deed


Uitzondering op de regel bestaat anno 2009 ook nog  :)

Ben wel benieuwd........als je nu de keuze zou moeten maken die je X jaar geleden heb gedaan ?, m.a.w. met de kennis die je nu bezit.

Ik heb menigmaal overwogen om te stoppen en een sportschool te beginnen, maar ik kan dit werk niet missen, joh.


Arjen_d

#45
Ik ben herintreder. ( KL )

Ook ik doe het niet voor het geld!

Ros

#44
Citaat van: Sgt Rob op 03/02/2009 | 00:03 uur
Ik ben KL'er die het niet voor het geld deed


Uitzondering op de regel bestaat anno 2009 ook nog  :)

Ben wel benieuwd........als je nu de keuze zou moeten maken die je X jaar geleden heb gedaan ?, m.a.w. met de kennis die je nu bezit.