Russische interesse in LHD/LPD

Gestart door Lex, 19/06/2009 | 15:13 uur

Lex

Citaat van: Elzenga op 21/02/2010 | 23:25 uur
Dat ze met de aanschaf van een paar Mistral's...met aan boord onder andere een reeds van dit soort gevechtshelikopters, weer een aardig partijtje kunnen gaan meeblazen voorlopig. Tot de komst van hun nieuwe carriers...
Welke heli staat afgebeeld?

Elzenga

Citaat van: Lex op 21/02/2010 | 22:57 uur
Citaat van: Elzenga op 21/02/2010 | 22:48 uur
De Russen zien het al helemaal zitten ;-)
Wat bedoel je daar mee aan te geven? 8)
Dat ze met de aanschaf van een paar Mistral's...met aan boord onder andere een reeds van dit soort gevechtshelikopters, weer een aardig partijtje kunnen gaan meeblazen voorlopig. Tot de komst van hun nieuwe carriers...


IPA NG

Citaat van: Ace1 op 21/02/2010 | 22:56 uur
Ik blijf die russische heli's lelijk vinden, ik ben vast niet de enige?

Ik vind deze anders best mooi.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Lex

Citaat van: Elzenga op 21/02/2010 | 22:48 uur
De Russen zien het al helemaal zitten ;-)
Wat bedoel je daar mee aan te geven? 8)

Ace1

Ik blijf die russische heli's lelijk vinden, ik ben vast niet de enige?

Elzenga

Carrier Alternative Weekly
2009 December 3
tags: Great Britain
by Mike Burleson



Attack Carrier Mistral

Who says a warship must posses angled decks, catapults, or at least a ski-jump to deploy combat airpower? Here is proof positive of a fearsome attack chopper which recently flew off the deck of the French assault helicopter carrier Mistral currently visiting Russian waters.
http://newwars.wordpress.com/2009/12/03/carrier-alternative-weekly-5/

De Russen zien het al helemaal zitten ;-)

ARM-WAP

Er is nog steeds geen contract/bestelling getekend.

Maar het zou idd om vier schepen gaan.

'Men' hoopt de onderhandelingen en de plaatsing van de bestelling voor het einde van het jaar rond te hebben...

Lex

Russen kopen Franse oorlogsbodems

PARIJS - Rusland wil naar het zich laat aanzien in Frankrijk vier grote aanvals- en landingsvaartuigen voor zijn marine kopen. Dit heeft het Franse ministerie van Defensie maandag laten weten. De twee partijen spraken eerst over één zo'n vaartuig uit de klasse Mistral, maar het worden er waarschijnlijk vier, zei Jacques de Lajugie van de verkoopafdeling van het ministerie. Het is voor het eerst dat het Kremlin dergelijke aankopen in een NAVO-land doet.

Het 200 meter lange landingsschip dat Rusland op het oog heeft, kan negenhonderd militairen, pantserwagens of tanks en helikopters vervoeren voor het uitvoeren van landingen. Het heeft landingsvaartuigen aan boord en weegt 21.000 ton. De boot kost tussen de 500 en 600 miljoen euro. Dit type schip is bij de Franse marine het op één na grootste van de vloot.

Het Franse persbureau AFP berichtte eerder dat Rusland ook met een Nederlandse en met een Spaanse onderneming over dergelijke vaartuigen heeft gesproken, respectievelijk Damen Schelde en Navantia.

Telegraaf, ma 08 feb 2010, 15:16

Lex

Citaat van: dudge op 23/12/2009 | 19:08 uur
Hoe reageert de NATO dan op dan op deze aankoop? Terecht of onterecht, het KO sentiment is nog alom aanwezig.
Als het schip in NL gebouwd gaat worden, dan zal het COTS zijn. De tactische apparatuur (door de Russen zelf ontworpen) zal pas ingebouwd worden nadat het schip volledig is overgedragen.

Dr_pepper

ik zal eens een ander balletje opgooien : een paar maanden geleden wilden ze nog 6 carriers gaan bouwen, deze mogelijke orders maken het er nou niet bepaald geloofwaardiger op

Reinier

Als ik de directeur van Damen was, zou ik die LHD praktisch gratis bouwen voor de Russen. Betere reclame voor je bedrijf kan je niet bedenken; (voormalig) grootmacht Rusland koopt Nederlandse LHD! Je staat als Damen de komende decennia op de (wereld) kaart.  :big-smile:

Elzenga

Citaat van: Dr_pepper op 22/12/2009 | 15:52 uur
A source close to the negotiations said earlier that Moscow was also in talks with the Damen Schelde shipyard in the Netherlands and with Spanish shipbuilder Navantia about buying amphibious assault ships.
Hoe ironisch als de Russen zo meteen bij Damen een Enforcer 18000 LHD bestellen :(

IPA NG

De JSS is geen LPD :P
Oftewel...


Kerstaanbieding, 2 nieuwe LPD's inclusief licensie voor 5 extra eenheden, inclusief gratis JSS.
Bestel voor nieuwjaar en ontvang 4 OPV's, ook helemaal gratis!

---------------------------------------------------------------------------------

Als ze voor een Enforcer design kiezen dan zullen de andere NAVO klanten dat niet echt op prijs stellen ben ik bang.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Laurens

Kerstaanbieding:

2 JSS met licentie voor eigen productie(maximaal 5) en dan krijg je er 4 gratis ovp's bij.
Aanbieding geldig tot 31-12-2009

Dr_pepper

#73
Russia Discussing Amphib Deal With 3 Nations

MOSCOW - Russia is in talks with Western countries other than France as it seeks to purchase an advanced helicopter-carrier assault ship, the head of the Russian Navy was quoted as saying Dec. 21.

"Yes, we are holding talks, and not just with the French, but with the Netherlands and Spain, about the acquisition of a ship of this class," said Russian Navy chief Vladimir Vysotsky, quoted by Russian news agencies.

Russia has been in talks with France about the purchase of a Mistral-class warship aimed at helping modernize the ageing Russian navy, despite criticism of the deal from Russia's East European neighbors and Georgia.

A Mistral-class ship, which can carry about a dozen heavy helicopters along with various types of beach-landing craft, can be used to land special forces onshore and other operations in local conflicts.

Last month, a Mistral docked in St. Petersburg for inspection by Russian officials. Under the terms of the deal being discussed, Russia would buy one ship along with a license to produce at least four itself.

A source close to the negotiations said earlier that Moscow was also in talks with the Damen Schelde shipyard in the Netherlands and with Spanish shipbuilder Navantia about buying amphibious assault ships.

For Russia, which has insisted for decades on producing all of its military hardware itself, any such deal with a NATO member country would be unprecedented.

Moscow would make a decision on the purchase by the end of the year, Nikolai Makarov, the top commander of the Russian armed forces, said in early December.

bron: defensenews.com

AGENCE FRANCE-PRESSE
Published: 21 Dec 2009 09:13