Wat is er mis met kritisch zijn?

Gestart door Cigarz, 14/03/2010 | 20:31 uur

Lex

Citaat van: Cigarz op 15/03/2010 | 13:20 uur
En natuurlijk mag je als forumbeheerder best mee discussiëren en je mening ventileren, maar zolang er "forumbeheerder" onder je gebruikersnaam staat, reageer je als forumbeheerder.
Deze aantijging slaat als een tang.....etc.
In elk forum staat onder een gebruikersnaam een opmerking: "newbie/rooky/moderator etc". Dat is dus niets nieuws.
In deze fora zullen zij ook reageren/deelnemen aan de discussie. Echter wij heeben een duidelijke onderscheid. Zoals reeds eerder vermeld, wij nemen deel als lid, en als wij acteren in onze functie, dan is het zoals reeds vaker vermeld in en kleur en met vermelding.
Waarom blijf je daarover doorzeuren?

Lex

Citaat van: Cigarz op 15/03/2010 | 20:19 uur
Dan blijft er weinig discussie hè? Als alleen de leden overblijven die het altijd roerend met elkaar eens zijn. Dan 'sterft' het forum.
Volgens mij sla je de plank hier helemaal mis. Er is genoeg ruimte voor discussie.
Citaat van: Cigarz op 15/03/2010 | 20:19 uur
Nu al zijn er topics, waarin meer dan 50% van de posts van dezelfde auteur zijn en waar men door de langdradigheid van zijn teksten, niet eens meer de moeite neemt om tegengas te geven.
In een discussieforum, zoals het DF, dient men elkaar te overtuigen met hetgeen geschreven is, en omdat niet iedereen in staat is door omstandigeheden om continue ingelogd te zijn, kan het best wel enige tijd duren voordat er een reactie komt. 
Citaat van: Cigarz op 15/03/2010 | 20:19 uur
Posts worden gecensureerd/verwijderd.
Censuur? Wat versta je daar onder? Dat er posts verwijderd worden klopt. Dan voldoen zij niet aan de Disclaimer.

O ja, voor alle duidelijkheid, ik heb dit gepost als LID van het forum.

A.J.

Citaat van: Cigarz op 15/03/2010 | 20:19 uur
Dan blijft er weinig discussie hè? Als alleen de leden overblijven die het altijd roerend met elkaar eens zijn. Dan 'sterft' het forum.

Hoewel ik er van overtuigd ben, dat dat op deze manier het lot van dit forum zal blijken te zijn. Nu al zijn er topics, waarin meer dan 50% van de posts van dezelfde auteur zijn en waar men door de langdradigheid van zijn teksten, niet eens meer de moeite neemt om tegengas te geven. Posts worden gecensureerd/verwijderd. Wanneer positieve berichtgeving over Defensie niet op inhoudelijke gronden de nek kan worden omgedraaid, verzanden de forum beheerders wel in oeverloos off-topic geleuter in desbetreffend topic, zodat niemand nog de behoefte voelt inhoudelijk te reageren.
Maar wanneer alles wat niet als met de anti-Defensie houding van Elzenga en de forumbeheerders mee gaat, wordt verketterd als MinDef-PR of 'propaganda', en de hint krijgt z´n account maar te verwijderen, blijft er weinig over van dit forum...

Wat voor positief nieuws is er nog te melden dan? Er gaat 20% bezuinigd worden, er gaan onderdelen opgeheven worden, het personeel krijgt er geen cent bij, eenzijdig de arbeidsvoorwaarden aanpassen (vb DIDO, kleine component), Paresto alsmaar duurder, Staal gelden die afgepakt worden om nieuwbouw te kunnen bekostigen, reiskostenvergoeding ver beneden de maat, jarenlang stilgestaan vwb salaris (zelfs achteruit gegaan als je de inflatie mee rekent) Deze kazerne dicht, die kazerne dicht, structureel een personeelstekort, geen SF toelage (speciaal voor jou  ;) ) enz. enz.

Wat moet ik me dan nog bij positief nieuws voorstellen? Iedereen met een beetje hart voor de zaak ziet dat defensie aan alle kanten afgebroken wordt, maar geld voor stoere PR filmpjes, de topsportorganisatie en een shitload aan generaals zal er altijd blijven. Hoe kan ik dan nog enigszins gelukkig worden van positief nieuws?

Elzenga

#27
Citaat van: Ace1 op 15/03/2010 | 19:54 uur
Cigarz als je niet tegen kritiek kan van de forumbeheerders wat let je dan je account hier te verwijderen?
Zoals ik dat indertijd ook heb gedaan na een forse aanvaring met.... ;)...maar goed over de waarheid van Cigarz valt niet te discussiëren lijkt het. Steeds komen de oude koeien weer uit de sloot....met weinig woorden vertelt hij ons hoe het zit. En wie meer woorden gebruikt, niet luistert of "maar...?!" zegt krijgt hem van onder en wordt persoonlijk afgefakkeld...en dat terwijl er moeite wordt gedaan hem serieus te nemen...althans ik poog dat. Ondanks de laatdunkendheid en het kinderachtige "ik praat niet meer met je maar wel over je" gedrag....En laat hij vooral eens vertellen waar ik het feitelijk mis heb en ik anti-defensie ben.....of was zijn recente bijdrage op het "onzin-topic" a slip of the tongue?!

Maar goed..ik ga weer ontopic...er zijn belangrijkere dingen dat Cigarz frustraties...

Ros

Voor alle duidelijkheid. Er is is geen enkele forum-beheerder die, in deze hoedanigheid, iets heeft geschreven in dit topic. Als het zo was dan was het op de volgende wijze geschreven..............vet en donkerblauw
Ben
Forumbeheer

Ace1

#25
Citaat van: Cigarz op 15/03/2010 | 20:19 uur
Maar wanneer alles wat niet als met de anti-Defensie houding van Elzenga en de forumbeheerders mee gaat, wordt verketterd als MinDef-PR of 'propaganda', en de hint krijgt z´n account maar te verwijderen, blijft er weinig over van dit forum...

Ik deel je mening niet als jij account verwijderd dat er weinig van dit forum overblijft, Elzenga krijgt genoeg tegengas op het forum van IPA, Nikehercules  en andere personen.  Zelf ben ik het ook niet altijd eens met Elzenga maar ik ga niet net als jou op de man spelen, mijn tip is wees zelf niet zo negatief en bekijk hier niet alles door een donkere bril.

Nikehercules

Citaat van: Cigarz op 15/03/2010 | 20:19 uur
de hint krijgt z´n account maar te verwijderen, blijft er weinig over van dit forum...
Ik heb je zojuist deze hint ook gegeven, helemaal niet omdat ik je weg wil hebben maar als ik er ook maar half zo over dacht zoals jij doet had ik de eer allang aan mezelf gehouden.
En verder is het gewoon niet waar wat je zegt.

Cigarz

Citaat van: Ace1 op 15/03/2010 | 19:54 uurCigarz als je niet tegen kritiek kan van de forumbeheerders wat let je dan je account hier te verwijderen?
Dan blijft er weinig discussie hè? Als alleen de leden overblijven die het altijd roerend met elkaar eens zijn. Dan 'sterft' het forum.

Hoewel ik er van overtuigd ben, dat dat op deze manier het lot van dit forum zal blijken te zijn. Nu al zijn er topics, waarin meer dan 50% van de posts van dezelfde auteur zijn en waar men door de langdradigheid van zijn teksten, niet eens meer de moeite neemt om tegengas te geven. Posts worden gecensureerd/verwijderd. Wanneer positieve berichtgeving over Defensie niet op inhoudelijke gronden de nek kan worden omgedraaid, verzanden de forum beheerders wel in oeverloos off-topic geleuter in desbetreffend topic, zodat niemand nog de behoefte voelt inhoudelijk te reageren.
Maar wanneer alles wat niet als met de anti-Defensie houding van Elzenga en de forumbeheerders mee gaat, wordt verketterd als MinDef-PR of 'propaganda', en de hint krijgt z´n account maar te verwijderen, blijft er weinig over van dit forum...

Ace1

Citaat van: Cigarz op 15/03/2010 | 18:38 uur
Misschien heeft dat te maken met het eeuwige negativisme van de forumbeheerders? Dat komt me ondertussen m'n neus uit! En ik ben daar schijnbaar niet de enige in...

[Vroeger (enige jaren geleden) was dit een mooi informatief forum over Defensie in het algemeen, waar mensen die objectieve informatie zochten, echt iets van op konden steken. Ergens in de tussentijd hebben zich wat personele wisselingen voor gedaan op dit forum en is hier de algemene mening over de Defensie-organisatie, onder aanjagen van een aantal beheerders, in een neerwaartse negatieve spiraal terecht gekomen. Wanneer je nu dit forum leest, kan in de ogen van de beheerders van dit forum, Defensie schijnbaar helemaal niets goeds meer doen. Alles wat ook maar enigszins als positief uitgelegd kan worden, wordt zorgvuldig naar negatief omgebogen. Daar is niks positief-kritisch meer in te ontdekken.

Het ooit zo mooie Defensie-forum is onder leiding van haar beheerders, in een zure anti-Defensie club verzand...

Cigarz als je niet tegen kritiek kan van de forumbeheerders wat let je dan je account hier te verwijderen?

SMI de Boer

Maarrehhhh, wat was dat nou over een spectaculaire oefening bij de Amercentrale?

;)
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Elzenga

Citaat van: Nikehercules op 15/03/2010 | 18:51 uur
Ik ben het zo ongeveer structureel met Elzenga oneens maar ik twijfel er niet aan dat hij het beste met defensie voor heeft, net zo als het overgrote deel van de andere forumleden die hier regelmatig te vinden zijn.
Kritische geluiden zijn juist van levensbelang voor een organisatie, ook voor defensie. Het houdt een organisatie scherp, voorkomt vaak ingeslopen fouten en verbreed het blikveld. Elke goed functionerende organisatie koestert haar critici.

Elzenga

Citaat van: Cigarz op 15/03/2010 | 18:38 uur
Vroeger (enige jaren geleden) was dit een mooi informatief forum over Defensie in het algemeen, waar mensen die objectieve informatie zochten, echt iets van op konden steken. Ergens in de tussentijd hebben zich wat personele wisselingen voor gedaan op dit forum en is hier de algemene mening over de Defensie-organisatie, onder aanjagen van een aantal beheerders, in een neerwaartse negatieve spiraal terecht gekomen. Wanneer je nu dit forum leest, kan in de ogen van de beheerders van dit forum, Defensie schijnbaar helemaal niets goeds meer doen. Alles wat ook maar enigszins als positief uitgelegd kan worden, wordt zorgvuldig naar negatief omgebogen. Daar is niks positief-kritisch meer in te ontdekken.
Ik vind dit feitelijk onjuist en persoonlijke zwartkijkerij (waar jij in grossiert Cigarz!!...de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet).....en een verhulde oproep om van het forum een propaganda-site voor defensie te maken. Ik ben al jaren actief op dit forum (met een pauze). En het enige dat de stemming op het forum volgens mij heeft gedrukt en de kritiek heeft doen toenemen zijn de slechte ontwikkelingen bij defensie zelf en het omstreden defensiebeleid van de achtereenvolgende kabinetten. Waarbij zo de nadruk is komen te liggen op bezuinigen bezuinigen bezuinigen, dat men nu dure PR-afdelingen nodig heeft om nog wat overeind te houden van de defensieorganisatie waar men indertijd naartoe wilde werken. Misschien dat de burger en leek dit nog slikt, maar voor elke kenner is dit zo duidelijk als een klontje. En dat roept irritatie en kritiek op door grote betrokkenheid. Omdat het defensie uiteindelijk meer schade toebrengt dan goed doet. En militairen onnodig in gevaar brengt (in lijn met sprookje... de nieuwe kleren van de keizer..)
Citaat van: Cigarz op 15/03/2010 | 18:38 uur
En dezogenaamde fantastische alternatieven waar Elzenga zo de pen vol van heeft, zijn ook op de vingers van één hand te tellen. Dus als je maar negatief en anti over bent, is dat een kenmerk van 'heel erg betrokken zijn'? En het beste met dat bedrijf en de mensen die er werken voor hebben? ...kom op zeg!!..wie neemt hier wie in de maling?
Ook dit vind ik feitelijk onjuist. Jij hebt al vaker laten zien een blinde vlek te hebben en je persoonlijke mening als algemeen feit te presenteren. Ook nu weer. Er worden voortdurend alternatieven geboden. Ten aanzien van het beleid, de strategie, de opzet van de krijgsmacht, de OPV en ook ten aanzien van deze oefening. Waar met een iets neutralere tekst een prima stukje was ontstaan waar weinig kritiek op geleverd zou worden...

Nikehercules

#18
Citaat van: Cigarz op 15/03/2010 | 18:38 uur
Alles wat ook maar enigszins als positief uitgelegd kan worden, wordt zorgvuldig naar negatief omgebogen. Daar is niks positief-kritisch meer in te ontdekken.
Ergens kan ik het wel begrijpen dat jij het zo ervaart maar ik denk dat je het bij het verkeerde eind hebt.
Nogmaals speel het op de inhoud en niet op de man, in dit topic ben ik het ook niet eens met de mensen waar jij op doelt maar ik probeer dit niet op de man te spelen (zie hier de noodzaak ook niet van in)

Enja.. als je er werkelijk zo over denkt als je schrijft moet je misschien je heil gaan zoeken bij een ander forum...?

Citaat van: Cigarz op 15/03/2010 | 18:38 uur
En dezogenaamde fantastische alternatieven waar Elzenga zo de pen vol van heeft, zijn ook op de vingers van één hand te tellen.

Ik ben het zo ongeveer structureel met Elzenga oneens maar ik twijfel er niet aan dat hij het beste met defensie voor heeft, net zo als het overgrote deel van de andere forumleden die hier regelmatig te vinden zijn.

Cigarz

Citaat van: Ace1 op 15/03/2010 | 14:06 uur@Cigarz  waarom ben je altijd zo negatief als een van de forumbeheerders iets zegt?
Misschien heeft dat te maken met het eeuwige negativisme van de forumbeheerders? Dat komt me ondertussen m'n neus uit! En ik ben daar schijnbaar niet de enige in...

Citaat van: Ace1 op 15/03/2010 | 14:06 uurLex, Rob en Ros mogen best een andere mening hebben hier op het forum dat lijkt mij niet meer dan gezond, als het jou dat niet bevalt jammer dan.
Ben het ook welleens niet eens met een van de forumbeheerders, maar ik vind dat je wel respect moet hebben voor de mening van een ander en niet je eigen mening aan een ander op willen dringen, daar is dit forum niet voor bedoeld.
Oh wacht even, dus ik moet wel hun onzinnige anti-defensie meningen voor zoete koek slikken, maar mag daar niet zelf een mening over hebben/geven? Dit is toch een forum?
Je spreekt jezelf en beetje tegen Ace1...

Vroeger (enige jaren geleden) was dit een mooi informatief forum over Defensie in het algemeen, waar mensen die objectieve informatie zochten, echt iets van op konden steken. Ergens in de tussentijd hebben zich wat personele wisselingen voor gedaan op dit forum en is hier de algemene mening over de Defensie-organisatie, onder aanjagen van een aantal beheerders, in een neerwaartse negatieve spiraal terecht gekomen. Wanneer je nu dit forum leest, kan in de ogen van de beheerders van dit forum, Defensie schijnbaar helemaal niets goeds meer doen. Alles wat ook maar enigszins als positief uitgelegd kan worden, wordt zorgvuldig naar negatief omgebogen. Daar is niks positief-kritisch meer in te ontdekken.

En dezogenaamde fantastische alternatieven waar Elzenga zo de pen vol van heeft, zijn ook op de vingers van één hand te tellen. Dus als je maar negatief en anti over bent, is dat een kenmerk van 'heel erg betrokken zijn'? En het beste met dat bedrijf en de mensen die er werken voor hebben? ...kom op zeg!!..wie neemt hier wie in de maling?

Het ooit zo mooie Defensie-forum is onder leiding van haar beheerders, in een zure anti-Defensie club verzand...

Elzenga

Citaat van: Nikehercules op 15/03/2010 | 18:21 uur
Het staat iedereen vrij om dit al dan niet te lezen dus ik begrijp het probleem niet, als iemand het niet eens is met een bepaalde posting probeer het dan inhoudelijk te weerleggen en speel het niet op de man.
Dat zou de sfeer hier wel ten goede komen denk ik.
Amen!!

En wat je zegt over de PR...natuurlijk zit er een stukje werving achter....maar ik denk dat deze beelden en dit bericht ook worden geplaatst om een boodschap naar de burger te sturen..u kunt rustig slapen, wij waken over u. Ik heb daarbij dan de houding...maak het niet mooier dan het is...en zorg dat het allemaal klopt. Want ja, media en mensen zijn kritisch. Veelal uit teleurstelling wegens de vele valse beloften die de politiek doet. En wat men leest. En als er dus iets niet klopt in het verhaal gaat men dat benadrukken. Klopt het dan heb je daar geen last van. En dat is waar ik dus steeds om vraag. Maak het niet mooier dan het is en zorg dat het verhaal klopt. Helaas gaat het daar nogal eens mis. En dat schaadt de belangen van defensie en zij die daar werken. En dat vind ik zonde.