Brits leger schiet op replica's moskeeën

Gestart door KapiteinRob, 09/04/2010 | 21:40 uur

cabez

Goeie zaak dat dit wordt gedaan,leren de soldaten tenminste al voor de uitzending waar de eventuele snipers zitten.

noorman

Het woord onzin neem ik niet snel in de mond.
Dit is volstrekt flauwekul! Hoezo moskee? Een gebouw niet gewijd zijnde als moskee uitziende als moskee is niets mis mee want het is geen gebedshuis als zodanig.
Just a building. We moeten echt niet gaan doorslaan. Een kerk is ook gewoon een gebouw met 4 muren, niets bijzonders. Daarvoor ben ik misschien te protestants...

Laten we wel wezen - dit gaat nergens over. We moeten eens af van al die overspannen reacties van moslimvertegenwoordigers in deze.

Ik zou haast zeggen - wie kaatst kan de bal terugverwachten maar das misschien wat flauw;)
"Where no counsel is, the people fall, but in the multitude of counselors there is safety" - Proverbs 11 verse 14

-KMA -back as soon as possible-

Elzenga

#9
Mijns inziens volledig terechte reactie van de moslim gemeenschap.
Wat een stelletje sukkels die dit soort "gebouwen" hebben neergezet. Snappen er totaal niks van. Niet waar het in deze oorlog om gaat. Mag hopen dat het gewoon een blunder is en niet opzet (en dus teken van minachting en afkeer). Maar goed dat verklaart ook waarom de oorlog in Afghanistan al zo verdomd lang duurt, we die niet winnen en het aantal moslim extremisten en de afkeer tegen het Westen nog steeds gestaag groeit. (wat verder niks afdoet aan het misbruik dat in oorlogsgebied geregeld wordt gemaakt van moskeeën..)






KapiteinRob

Citaat van: SMI de Boer op 09/04/2010 | 22:11 uur
een oefening bestaat waarin een helper a4-tjes omhoog steekt met afbeeldingen van de koningin, prinsessen, osama, Karacic enz enz, op de foute mag geschoten worden in de twee seconden dat ze zichtbaar zijn...

Het is dan wel zo handig om in zo'n rijtje voorbeelden ook nog wat "goeien" op te nemen.......  :devil:

SMI de Boer

Citaat van: Kapitein Rob op 09/04/2010 | 21:54 uur
Citaat van: A.J. op 09/04/2010 | 21:44 uur
De volgende stap is dat de klapschijven niet meer zo op mensen mogen lijken...

Ik stel voor om voor Afghanistan oefenende militairen te laten schieten op klapschijven voorstellende mensen met tulbanden, jurken en baarden (en natuurlijk voorzien met een naamplaatje "Taliban").  :devil:

een oefening bestaat waarin een helper a4-tjes omhoog steekt met afbeeldingen van de koningin, prinsessen, osama, Karacic enz enz, op de foute mag geschoten worden in de twee seconden dat ze zichtbaar zijn...


De afbeelding van Uw Sergeant Majoor heeft heel veel munitie gekost...
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

KapiteinRob

Citaat van: A.J. op 09/04/2010 | 21:44 uur
De volgende stap is dat de klapschijven niet meer zo op mensen mogen lijken...

Ik stel voor om voor Afghanistan oefenende militairen te laten schieten op klapschijven voorstellende mensen met tulbanden, jurken en baarden (en natuurlijk voorzien met een naamplaatje "Taliban").  :devil:

KapiteinRob

Citaat van: voorzitter Ishtiaq Ahmed in het artikel op de AD-site op 09/04/2010 | 21:40 uur
"zo conditioneren we jonge Britse mannen om te denken dat moskeeën gevaarlijke plekken zijn waarop je je wapen mag richten. Ik vind dit onrustwekkend. "

Ik ga maar geen opmerkingen maken over wat we zo nu en dan te horen krijgen over hetgeen in deze vredelievende gebedshuizen gepredikt wordt......

Pascal2702

Citaat van: Kapitein Rob op 09/04/2010 | 21:40 uur
De Raad voor Moskeeën in Bradford eist dat de nepgebouwen meteen worden afgebroken en dat de legertop zijn excuses aanbiedt. "Wie zijn wapen daarop richt, moet wel een negatief beeld hebben van moslims en moskeeën", meent voorzitter Ishtiaq Ahmed. "De vorm van de gebouwen en de kleuren van de koepels zijn typisch voor een islamitische gebedsplaats. Wat me daar vooral aan stoort: zo conditioneren we jonge Britse mannen om te denken dat moskeeën gevaarlijke plekken zijn waarop je je wapen mag richten. Ik vind dit onrustwekkend. "

De legerleiding heeft excuses aangeboden. "Het spijt ons indien we bepaalde groepen voor het hoofd hebben gestoten", klonk het. "Het was nooit onze bedoeling dat de houten structuren symbool zouden staan voor moskeeën, we wilden niets meer dan een realistische omgeving nabouwen. We zullen zo snel mogelijk contacten leggen met vertegenwoordigers van de moslimgemeenschap en samen beslissen hoe we dit best oplossen."

Bron: www.ad.nl dd. 090410

Nou, ik moet zeggen dat die realistische omgeving zoals die op de foto te zien wel erg goed gelukt is  :crazy:
Ik ben van na de oorlog,
En dat wil ik graag zo houden.

A.J.

De volgende stap is dat de klapschijven niet meer zo op mensen mogen lijken... stel je voor dat we een negatief beeld van de mensheid gaan krijgen!

SMI de Boer

Ik ga nou effe geen open deur intrappen  :silent:
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

KapiteinRob

CATTERICK - Britse legerleiders hebben zich de woede van lokale moslims op de hals gehaald omdat ze replica's van moskeeën gebruiken voor schietoefeningen. Dat schrijft de Timesonline.



Het leger bouwde zeven houten replica's met groene koepels op een schietstand waar Britse rekruten voor Afghanistan worden opgeleid. De gebouwen, in het Britse plaatsje Catterick, werden opgemerkt door een voorbijganger die de plaatselijke moslimgemeenschap op verwittigde.

De Raad voor Moskeeën in Bradford eist dat de nepgebouwen meteen worden afgebroken en dat de legertop zijn excuses aanbiedt. "Wie zijn wapen daarop richt, moet wel een negatief beeld hebben van moslims en moskeeën", meent voorzitter Ishtiaq Ahmed. "De vorm van de gebouwen en de kleuren van de koepels zijn typisch voor een islamitische gebedsplaats. Wat me daar vooral aan stoort: zo conditioneren we jonge Britse mannen om te denken dat moskeeën gevaarlijke plekken zijn waarop je je wapen mag richten. Ik vind dit onrustwekkend. "

De legerleiding heeft excuses aangeboden. "Het spijt ons indien we bepaalde groepen voor het hoofd hebben gestoten", klonk het. "Het was nooit onze bedoeling dat de houten structuren symbool zouden staan voor moskeeën, we wilden niets meer dan een realistische omgeving nabouwen. We zullen zo snel mogelijk contacten leggen met vertegenwoordigers van de moslimgemeenschap en samen beslissen hoe we dit best oplossen."

Bron: www.ad.nl dd. 090410