Brits leger schiet op replica's moskeeën

Gestart door KapiteinRob, 09/04/2010 | 21:40 uur

Patrick78

Citaat van: Kapitein Rob op 09/04/2010 | 21:40 uur
CATTERICK - Britse legerleiders hebben zich de woede van lokale moslims op de hals gehaald omdat ze replica's van moskeeën gebruiken voor schietoefeningen. Dat schrijft de Timesonline.

. "Wie zijn wapen daarop richt, moet wel een negatief beeld hebben van moslims en moskeeën", meent voorzitter Ishtiaq Ahmed. "

. We zullen zo snel mogelijk contacten leggen met vertegenwoordigers van de moslimgemeenschap en samen beslissen hoe we dit best oplossen."

Bron: www.ad.nl dd. 090410

Tja, hmmm negatief beeld van Moslims en Moskeeen....Niets persoonlijks tegen Moslims maar zijn het juist niet die gebouwen waar onze vriendelijke vrienden hun zelfmoordenaars vandaan halen. opruiende preken houden en niet te vergeten de extremisten kweken om ons "ongelovige honden" uit te roeien op wat voor wijze dan ook. Volgens mij zijn het de Imams in de Moskee die dit doen.... En tja als er dan toevallig een achter het raampje staat..... :devil:

De oplossing is simpel....heet MOAB en mijn zegen hebben ze als het nodig is. Moet je dan de vijand lekker laten zitten omdqat hij toevallig in een Moskee zit? Ik zou hem net zo goed de St Pieter uitschieten als hij daar zou zitten

Sneeuwbaard

Citaat van: noorman op 11/04/2010 | 23:27 uur
Maarreh Obama heeft tijdens zijn verkiezingscampagne mensen zeker niet het gevoel gegeven dat hij met Afghanistan zat opgezadeld. Hij wilde de strijd tegen het terrorisme concentreren op Afghanistan.
Obama is altijd een groot aanhanger van de Afghanistan oorlog geweest.
Waar hij wel problemen mee heeft, dat in tegenstelling tot Bush, is een oorlog waar niemand de duur/kosten zelfs maar van durft te raden.
En daarnaast focust Obama zich niet alleen op Afghanistan, hij heeft er persoonlijk voor gezorgd dat ook de grensgebieden in Pakistan niet meer als vrijhaven kunnen worden gebruikt, door bijvoorbeeld Biden's Drone strategie en het zenden van duizenden extra troepen.
Knowledge talks, wisdom listens.

KapiteinRob

Citaat van: SMI de Boer op 13/04/2010 | 19:39 uur
Doelen in de vorm van een kroeg is hypergevaarlijk, want dan wemelt het gelijk van de infanteristen eromheen

En een kerk is nu eenmaal een bezoekobject voor admeurs......  :angel:

SMI de Boer

Doelen in de vorm van een kroeg is hypergevaarlijk, want dan wemelt het gelijk van de infanteristen eromheen
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

boekje_pienter

Citaat van: Kapitein Rob op 12/04/2010 | 22:25 uur
Maar tip voor de Britten; zet om gepiep te voorkomen gewoon ook een paar schijven neer in de vorm van een kerk, een tempel en een patatkraam. Zo, en nu even kijken wie zich nu weer op stang laat jagen.......  :devil:

Hellup... ikke ben natuurlijke geenu Bellug, maar als ik unne Bellug zou zijn, maakte ik subiet bezwaar tegen die patattenkotten!
Amai ;)

SMI de Boer

Ik had ook al een idee gevormd dat die moskee misschien wel bezet was door christenhonden en ontzet moest worden voor onze islamitische vrienden, uiteraard van veraf.
Infanterie slacht ook kippen, ze moeten ze een week verzorgen en daarna opeten, maar dat terzijde?
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

KapiteinRob

Als ik de KCT bel om te zeggen dat ik persoonlijk geraakt word doordat ze kippetjes slachten, komen er ook geen excuses en gaat men n.a.w. ook gewoon door met de kippetjes de nek omdraaien. En heel kipminded Nederland kan op z'n achterste benen staan, helpt denk ik niet.... Het is dat het lastig is om een koe z'n nek om te draaien, anders voorzie ik zometeen klachten van Hindoes.......

Misschien staan er op de moskeeschietschijven wel takjes en is het de bedoeling om die te raken en de moskee juist niet. Kortom, wat is "men" weer overgevoelig als het Islam gerelateerd is. Maar tip voor de Britten; zet om gepiep te voorkomen gewoon ook een paar schijven neer in de vorm van een kerk, een tempel en een patatkraam.

Zo, en nu even kijken wie zich nu weer op stang laat jagen.......  :devil:

Elzenga

Citaat van: boekje_pienter op 12/04/2010 | 19:00 uur
On topic: schandalig!!!
De achtergrond waarom er zo gevoelig wordt gereageerd op deze targets lijkt me behoorlijk on topic  ;)

boekje_pienter


SMI de Boer

Citaat van: boekje_pienter op 12/04/2010 | 19:00 uur
On topic: schandalig!!!

Huh? Ik dacht dat jij met twee benen opo de grond stond?
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

boekje_pienter


Elzenga

Citaat van: noorman op 11/04/2010 | 23:58 uur
Ik heb geen idee wat Obama denkt. Feit blijft dat hij volop propageerde dat de inzet van de strijd Afghanistan zou worden.
Ja en dat doet hij niet voor niets. Dat heet politiek en de gulden middenweg bewandelen om mensen te vriend te houden waar je afhankelijk van bent. Wat denk je dat de Generale Staf en mildere Republikeinen zouden doen als Obama direct tot terugtrekking had besloten? Dan zou hij er in 1x heel veel vijanden bij hebben gehad en zou niks meer van zijn andere beleid zijn terecht gekomen. Dus kiest hij de middenweg. Hij propageert de huidige aanpak in Afghanistan (al is die wel duidelijk veranderd!!) en zelfs een surge Irak-stijl ....maar heeft wel een exit-strategie erdoor weten te krijgen.
Citaat van: noorman op 11/04/2010 | 23:58 uur
Als 9/11 niet had plaatsgevonden was de VS Afghanistan nooit en te nimmer 'binnengevallen'. Had Saddam nog steeds geleefd en had deze dictator nog jarenlang de internationale gemeenschap aan het lijntje kunnen houden...
En dit is de grote mythe...Want feitelijk helemaal niet waar. De invasie van Irak stond al voor 9/11 gepland op de to-do-list van de net aangetreden Regering Bush. Die daar al zo mee bezig was dat waarschuwingen over een op handen zijnde aanslag in de VS niet serieus genoeg werden genomen. En er waren al groepen samengesteld om als de invasie van Irak het verwachtte succes zou worden, dit nog eens te gaan herhalen. Syrië en Iran werden genoemd. Afghanistan ook. Dit is namelijk wat de Bush-doctrine inhoudt. Forced regime changes in vijandige landen die de regio daar destabiliseren in de ogen van de VS en haar bondgenoten daar. En om zo de Amerikaanse belangen te dienen, met name controle over oliebronnen e.d. Dit is allemaal terug te lezen. En nee niet op complot-theorie sites. Maar de al eerder genoemde The Project for the New American Century en verhoren in het Congres van toenmalige veiligheidsadviseurs.
Citaat van: noorman op 11/04/2010 | 23:58 uur
En felle anti-islam kritiek. Ja, daar valt genoeg op aan te merken. Kritiek op een godsdienst is toch niet direct één of ander ideologisch gevoerde strijd vanuit een superieure intelligentia of zoiets. Dat is echt flauwekul. Voor Theo van Gogh was het letterlijk gehaktdag omdat hij een terecht punt in zijn film aansneed. Geert Wilders wordt 24/7 bewaakt - Ayaan Hirsi Ali kan ok niet lekker in de uppie winkelen op de PC in onze hoofdstad...
Die gestoorde zielen die hierachter zitten gaan uit van hun superieuriteit losstaand van enig weldenkend besef van tijd/plaats/historie. Relativering is niet mogelijk. Wij leven in een democratie waar gepraat wordt - zij in een theocratische leefomgeving waar woorden helaas geuit worden in verschrikkelijke daden!
Nou de Christelijke, Joodse en Islamitische religieuze intelligentsia vinden zichzelf verdomd superieur hoor!!... En dat Theo Van Gogh nu juist wel werd vermoord (terwijl hij in het verleden wel vaker de Islam belachelijk maakte) toont ook aan dat die strijd weer opspeelt en verhard. Hirsi Ali en Geert Wilders zijn daar ook ergens het slachtoffer van. Al is het natuurlijk niet slim om tijdens zo'n oplaaiend conflict dingen te gaan roepen die feitelijk gewoon niet kloppen. Of omdat men zichzelf zo slim en belangrijk vindt. Wilders ziet dit trouwens ook al langer als een oorlog. Want hij heeft daar flink van meegekregen tijdens zijn verblijven bij zijn radicale Joodse vrienden in Israël. Waar het wel gewoon oorlog is. En al lang niet meer tussen alleen Israël en de Palestijnen. En ja...de oorlog wordt vooral gevochten door felle radicalisten, vaak niet de domste onder ons. Al trekken anderen, die naar buiten toe vrede en saamhorigheid prediken, vaak stiekem aan de touwtjes achter de schermen. Ook religies en hun leiders spelen op stratego op het scherpst van de snede. Want in feiten gaat het gewoon om macht en invloed. Dat is wat de mens al zijn hele bestaan drijft.

noorman

Citaat van: Elzenga op 11/04/2010 | 23:37 uur
Maar ik denk dat Obama dat land liever nooit had bezet.

Ik heb geen idee wat Obama denkt. Feit blijft dat hij volop propageerde dat de inzet van de strijd Afghanistan zou worden.

Als 9/11 niet had plaatsgevonden was de VS Afghanistan nooit en te nimmer 'binnengevallen'. Had Saddam nog steeds geleefd en had deze dictator nog jarenlang de internationale gemeenschap aan het lijntje kunnen houden...

En felle anti-islam kritiek. Ja, daar valt genoeg op aan te merken. Kritiek op een godsdienst is toch niet direct één of ander ideologisch gevoerde strijd vanuit een superieure intelligentia of zoiets. Dat is echt flauwekul. Voor Theo van Gogh was het letterlijk gehaktdag omdat hij een terecht punt in zijn film aansneed. Geert Wilders wordt 24/7 bewaakt - Ayaan Hirsi Ali kan ok niet lekker in de uppie winkelen op de PC in onze hoofdstad...
Die gestoorde zielen die hierachter zitten gaan uit van hun superieuriteit losstaand van enig weldenkend besef van tijd/plaats/historie. Relativering is niet mogelijk. Wij leven in een democratie waar gepraat wordt - zij in een theocratische leefomgeving waar woorden helaas geuit worden in verschrikkelijke daden!
"Where no counsel is, the people fall, but in the multitude of counselors there is safety" - Proverbs 11 verse 14

-KMA -back as soon as possible-

Elzenga

Citaat van: noorman op 11/04/2010 | 23:27 uur
Maarreh Obama heeft tijdens zijn verkiezingscampagne mensen zeker niet het gevoel gegeven dat hij met Afghanistan zat opgezadeld. Hij wilde de strijd tegen het terrorisme concentreren op Afghanistan.

Van die 'historische' koerswijziging ben ik nog niet zo onder de indruk. Ik heb het niet voor niets over 'accentverschillen' maar meer kosmetisch - soort facelift.

De achter-de-schermen-maatregelen om terreur voortijdig 'in te dammen' door middel van niet-conventionele methodes worden door Obama vrolijk voortgezet met inmiddels volledige instemming van de president.
Welk land is onder Obama dan inmiddels binnengevallen? En dat hij de strijd meer focust op de terroristen waar het in the first place om ging lijkt me alleen maar verstandig. We hebben al honderden miljarden verloren aan andere onzinnige militaire avonturen... Helaas moet hij daarvoor nog wel de bezetting van Afghanistan tot een goed einde brengen. Maar ik denk dat Obama dat land liever nooit had bezet.

Elzenga

#57
Citaat van: noorman op 11/04/2010 | 23:12 uur
Het is wat breder getrokken  :-*
Van Stalin tot bevrijdingstheoriën.
Dat gebeurd slechts op basis van reacties...en mijn fatsoen daar gewoon op te antwoorden en het niet te negeren omdat het offtopic gaat....
Citaat van: noorman op 11/04/2010 | 23:12 uur
De link zit hem in de gedachte van Ronald mbt de zogenaamde idee dat er een oorlog zou heersen tussen religies. Dit beleid zou vorm zijn gegeven door de havikken.
Dat is dus niet wat ik zeg. De koude en warme oorlog tussen religies en met name de Islam, Christendom en Jodendom is al eeuwen gaande. Hardliners binnen de kampen moeten nog steeds niets van elkaar hebben en zien de ander als pseudo-religie, afgedaan of het werk van de duivel. Natuurlijk wordt dat allemaal met een laagje "beschaving" toegedekt nu. Bisschoppen en imams hebben immers niet meer hun eigen legers zoals vroeger om elkaar de hersens in te laten slaan. Soms slagen ze er echter in om via bevriende of geallieerde politici hun wensen ook tot politiek beleid om te zetten. Zie Iran. Zie de invloed van de Paus in menig Zuid-Amerikaans en Afrikaans land. Zie de religieuze invloed in Israël.

Ook de groep neo cons die met de latere Bush-doctrine kwamen (zij maakten onderdeel uit van de The Project for the New American Century (waarbinnen zij hun nieuwe plan al veel eerder hadden uiteengezet en al onder Bush senior en Clinton hadden proberen te bepleiten) hadden een duidelijke religieuze motivatie (superioriteit van het Joodse en Christelijke geloof en onvoorwaardelijke steun dus voor Israël).

Het beeld van een nieuw hoofdstuk in the war of religions werd vervolgens ook nog eens versterkt door de link die Bush legde met de kruistochten en de religieus beladen uitspraken van hem en ook toenmalig premier Blair. Ook populisten als hier Wilders (en zijn soortgenoten in andere landen) deden en doen er een schepje bovenop met hun felle anti-Islam kritiek. Waardoor de strijd tegen een groep radicale extremisten (zoals Al Qaeda en Bin Laden) is verworden inmiddels tot veel meer dan dat....een groeiende spanning tussen de religies. Pijnlijk genoeg is dat nu ook de bedoeling van die extremisten. Die zo hopen alle moslims te verenigen en daardoor sterker te komen staan tegen de in hun ogen verderfelijke (Christelijke) Westerse invloed in de Islamitische wereld.

Alles wat dit voedt is dus weinig slim. Zoals deze oefenborden. Want op een gegeven moment gaat de bal echt rollen..en is hij niet meer met excuses e.d. weer te stoppen. En dan zullen we dingen gaan zien is mijn overtuiging...die we sinds WO2 niet meer hebben meegemaakt. Maar goed...ook daar laat de geschiedenis zien dat hij zich geregeld herhaald. Dus misschien is het weer tijd voor een wereldoorlog. De economische crisis is in ieder geval al een feit.