PVV:het Westen moet Iran aanvallen

Gestart door Lex, 15/12/2010 | 00:12 uur

KapiteinRob

Citaat van: Oorlogsvis op 19/12/2010 | 18:40 uur
We moeten er ook rekening mee houden dat ze wellicht Israel op de korrel hebben

Waarom moeten wij daar rekening mee houden?

Lex

Citaat van: Kapitein Rob op 19/12/2010 | 18:35 uur
En dan zijn er nog landen als Brazilie die op de nucleaire deur schijnen te kloppen....
Denk hierbij ook aan Venezuela.

Oorlogsvis

De probleemlanden zijn dus duidelijk, Noord Korea , Pakistan en zo Iran. Ik begrijp dat populaire gedoe niet zo hier op het forum, zo van ..waarom mag Iran geen eigen kernwapen hebben ????? Alsof het een rotje is...nee ..die gekken vertrouw ik totaal niet. Met hun haat jegens het westen en alles wat westers is zie ik ze hem namelijk zo gebruiken in naam van Allah. Het Iraanse regime is een regime van terroristen in mijn ogen
een regime dat super gevaarlijk is en dat in mijn ogen zeker niet over een kernwapen mag beschikken. We moeten er ook rekening mee houden dat ze wellicht Israel op de korrel hebben , maar dat heeft Israel zelf ook al door....gelukkig ! ;)

KapiteinRob

Citaat van: onderofficier op 19/12/2010 | 18:31 uur
op internet nagezocht welke landen atoomwapens hebben:

- VS
- Rusland  
- Groot Britannie
- Frankrijk
- China
- India
- Pakistan
- Noord Korea
- Israël    (ontkent het maar er is een zeer groot vermoeden)
- Iran

Volgens mij is Noord-Korea nog steeds niet helemaal zeker en Iran heeft naar wat ik begrepen heb helemaal nog geen kernwapens. Verder heeft Zuid-Afrika volgens een aantal internetartikelen blijkbaar ooit atoomwapens gehad en of die nu daadwerlijk ontmanteld zijn? En dan zijn er nog landen als Brazilie die op de nucleaire deur schijnen te kloppen....

KapiteinRob

Citaat van: Elzenga op 19/12/2010 | 18:23 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 19/12/2010 | 18:12 uur
Help me even herinneren; wanneer is hier ook alweer de laatste (menselijke) bom ontploft omdat we in Irak en Afghanistan zaten?
Ja und?...het is wel gebeurd in Madrid, Londen en nu ook Stockholm...er zijn zeer verontrustende berichten betreffende mogelijke aanslagen tijdens de komende kerstdagen...er zijn vele vele aanslagen verijdeld dankzij goed speurwerk en preventief ingrijpen...ook in Nederland als ik de bronnen mag geloven (en waar Rob de Wijk ook al eerder op wees). En de kans erop zal drastisch gaan toenemen als Iran wordt aangevallen. Niet alleen omdat Iran mogelijk dit middel zal inzetten als vergelding...maar ook omdat een aanval wederom dat zal bevestigen wat veel voorheen gematigde moslims inmiddels doet radicaliseren en doet overgaan tot het plegen van terreurdaden.  

Er is hier in al die jaren nog steeds geen aanslag geweest en dus is de directe link tussen onze deelname aan Irak- en Afghanistanmissies en daarom aanslagen in Nederland nog steeds niet te leggen. Ik snap je redenatie en hij is te billijken, maar blijft nog steeds (en hopelijk nog heel lang) alleen maar boven "de markt hangen". Er zal heus kans op een aanslag blijven, maar die vaak gelegde koppeling met specifiek onze deelname aan de missies in Irak en Afghanistan is na bijna 8 jaar (gelukkig) nog steeds niet effectief geworden. En dus kun je een toekomstige actie in Iran niet automatisch in datzelfde kader gaan plaatsen.

onderofficier

Citaat van: Oorlogsvis op 19/12/2010 | 18:18 uur
....maar ik vindt dat als een land een bedreiging kan gaan vormen met zijn atoomwapens zoals Iran we wel iets.............

wie bepaalt eigenlijk wie wel een atoomwapen mag hebben en wie niet?
waarop bepaalt die "wie" dat eigenlijk
de landen waarvan "wie" wel een atoomwapen mogen hebben kunnen ook opeens een andere koers gaan varen.

op internet nagezocht welke landen atoomwapens hebben:

- VS
- Rusland  
- Groot Britannie
- Frankrijk
- China
- India
- Pakistan
- Noord Korea
- Israël    (ontkent het maar er is een zeer groot vermoeden)
- Iran
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Oorlogsvis op 19/12/2010 | 18:18 uur
Ja dat wou ik ook net zeggen....maar ik vindt dat als een land een bedreiging kan gaan vormen met zijn atoomwapens zoals Iran we wel iets moeten doen !, of gaan we rustig afwachten tot er een raket onze kant opkomt ?.........die patriots (die paar die we nog hebben) kunnen ook best missen bij het onderscheppen en dan staat er zo een reuze paddestoel midden in de zomer in Amsterdam.....

Dan komt er wel weer meer defensie budget vrij.... zitten we zo op 2% of meer van het BNP

Maar...

Ik zie het regime in Iran als  tijdelijk, dit regime (net als die van N Korea) kan zich nooit instand houden.. geen idee hoe lang dit gaat duren, wat ik wel weet is dat een dier in doodstrijd hele rare sprongen kan maken.

Dus het zou goed zijn als we als NAVO een preventieve aktie ondernemen. Als wij het niet gezamelijk gaan doen dan doet Israel het wel als zelfverdediging en wie weet tot welke ellende dit gaat leiden!

Elzenga

Citaat van: Oorlogsvis op 19/12/2010 | 18:18 uur
Ja dat wou ik ook net zeggen....maar ik vindt dat als een land een bedreiging kan gaan vormen met zijn atoomwapens zoals Iran we wel iets moeten doen !, of gaan we rustig afwachten tot er een raket onze kant opkomt ?.........die patriots (die paar die we nog hebben) kunnen ook best missen bij het onderscheppen en dan staat er zo een reuze paddestoel midden in de zomer in Amsterdam.....
Waarom gaat Iran met een kernwapen een bedreiging vormen? leg me dat eens uit aub....want nu lijkt het op een aanname zonder onderbouwing....of omdat anderen zoiets beweren en dit simpelweg wordt overgenomen.

Elzenga

Citaat van: Kapitein Rob op 19/12/2010 | 18:12 uur
Help me even herinneren; wanneer is hier ook alweer de laatste (menselijke) bom ontploft omdat we in Irak en Afghanistan zaten?
Ja und?...het is wel gebeurd in Madrid, Londen en nu ook Stockholm...er zijn zeer verontrustende berichten betreffende mogelijke aanslagen tijdens de komende kerstdagen...er zijn vele vele aanslagen verijdeld dankzij goed speurwerk en preventief ingrijpen...ook in Nederland als ik de bronnen mag geloven (en waar Rob de Wijk ook al eerder op wees). En de kans erop zal drastisch gaan toenemen als Iran wordt aangevallen. Niet alleen omdat Iran mogelijk dit middel zal inzetten als vergelding...maar ook omdat een aanval wederom dat zal bevestigen wat veel voorheen gematigde moslims inmiddels doet radicaliseren en doet overgaan tot het plegen van terreurdaden.  

KapiteinRob

Citaat van: Oorlogsvis op 19/12/2010 | 18:18 uur
maar ik vindt dat als een land een bedreiging kan gaan vormen met zijn atoomwapens zoals Iran we wel iets moeten doen !,

Er zijn meer landen met atoomwapens en er dreigen er nog meer bij te komen. Gaan we die allemaal aanvallen met uit de lucht vallende F-16's en OPV's?

Oorlogsvis

Ja dat wou ik ook net zeggen....maar ik vindt dat als een land een bedreiging kan gaan vormen met zijn atoomwapens zoals Iran we wel iets moeten doen !, of gaan we rustig afwachten tot er een raket onze kant opkomt ?.........die patriots (die paar die we nog hebben) kunnen ook best missen bij het onderscheppen en dan staat er zo een reuze paddestoel midden in de zomer in Amsterdam.....

KapiteinRob

Citaat van: Elzenga op 19/12/2010 | 17:59 uur
zodat zo meteen ook hier (menselijke)bommen ontploffen in de straten omdat we weer eens zo nodig aan een militair avontuur van anderen mee doen?

Help me even herinneren; wanneer is hier ook alweer de laatste (menselijke) bom ontploft omdat we in Irak en Afghanistan zaten?

Elzenga

Citaat van: Oorlogsvis op 19/12/2010 | 17:44 uur
We moeten wel meedoen vindt ik, maar wat wij kunnen inbrengen zal bijna niets of nauwelijks iets van betekenis zijn en als we dat kleine paarse legertje van ons moeten sturen dan ontbreekt zeker de politieke wil hiervoor want stel je eens voor.....Nederlandse Tanks en Pantserinfantarie in Iran !! ...dat kan toch niet...??
Waarom zouden we moeten meedoen? zodat zo meteen ook hier (menselijke)bommen ontploffen in de straten omdat we weer eens zo nodig aan een militair avontuur van anderen mee doen? die vooral hun belangen dienen en niet de onze!!...en terwijl de vorige militaire avonturen in Afghanistan en Irak juist vooral hebben bijgedragen aan dit probleem....

Nee het lijkt me eerst vooral zaak feit en propaganda/myhte van elkaar te scheiden en dan op basis van de feiten te bekijken wat de beste aanpak is.

Oorlogsvis

We moeten wel meedoen vindt ik, maar wat wij kunnen inbrengen zal bijna niets of nauwelijks iets van betekenis zijn en als we dat kleine paarse legertje van ons moeten sturen dan ontbreekt zeker de politieke wil hiervoor want stel je eens voor.....Nederlandse Tanks en Pantserinfantarie in Iran !! ...dat kan toch niet...??

Tanker

Wanneer vertrekken we...... :crazy:

Laat ze dan ook die voorgenomen bezuiniging van € 1 miljard terugdraaien bij de PVV.......