Politieperikelen vs de wetgeving

Gestart door Lex, 07/07/2011 | 21:13 uur

onderofficier

Citaat van: A.J. op 21/07/2011 | 02:15 uur
Citaat van: onderofficier op 20/07/2011 | 22:31 uur

Maar als je niet mee wilt doen "met het geld innen"  dan hou je, je toch aan de regels?    

Ik doe er al jaren niet meer aan mee............mede omdat de pakkans relatief laag is.



Eigenlijk vat je de koe nu (onbewust?) bij de hoorns. Men (het politie apparaat nld) is er automatisch als de kippen bij om jou een boete voor te snel rijden aan te smeren, maar inbraakzaken/ fiets weg/ gejatte autoradio moet ik maar normaal vinden omdat ik toevalllig mijn auto op een "bekende plaats" geparkeerd heb. In mijn Groningen tijd (samen wonen met iemand die wat harder studeerde dan ik ooit voor mogelijk had gehouden) was mijn/ onze fiets gejat en zag die tweewieler terug op het station, ik naar de politie, ja daar doen we dus geen ruk aan, als we ons druk gaan maken om gestolen fietsen dan zijn we dag en nacht bezig...

Maar vervolgens wel afgetikt worden op de ring Groningen...



Wat eerder al aangegeven werd moet je die 2 los van elkaar zien want diegene die jouw flits is waarschijnlijnk iemand die niet jouw aangifte kan behandelen en kan afhandelen.

En is het daarnaast een gegronde reden om zelf maar de regels aan je laars te lappen omdat men geen tijd heeft voor een gestolen fiets?
Moet we dat dan maar normaal gaan vinden? 




Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

A.J.

#126
Citaat van: onderofficier op 20/07/2011 | 22:31 uur

Maar als je niet mee wilt doen "met het geld innen"  dan hou je, je toch aan de regels?    

Ik doe er al jaren niet meer aan mee............mede omdat de pakkans relatief laag is.