Wat is Nederland toch een prachtig land!!

Gestart door Elzenga, 22/07/2011 | 10:29 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Kapitein Rob op 23/10/2011 | 09:43 uur
Sorry hoor, maar wat mij betreft is het de generatie die tussen de bejaarden en de pubers inzit die je de huidige ikke-ikke-ikke mentaliteit aan kan rekenen. Dus begonnen met een aanzienlijk deel van onze ouders in de hippietijd en daarna als een milieuverziekende olievlek over onze samenleving heen gegaan.

De rekening bij pubers leggen die volop in een fatsoenlijke opvoedingsmodus zouden moeten zitten zegt meer over de opvoeders dan over de pubers zelf.

Hier heb jij gelijk in. De ellende is idd begonnen in de jaren jaren zestig en zeventig van de vorige eeuw en van daaruit is het alleen maar erger geworden. De volgende generatie ouders vanaf 1980 maakte het ook niet echt beter met als gevolg dat generatie Z (geboren vanaf begin 1990) niet meer beter weet.

Dus je hebt gelijk als je "ons" zelf de schuld geeft... dat is ook zo.. ik constateer alleen dat het alleen maar erger wordt waarbij de generaties, opgroeiend vanaf de hippietijd, hier debet aan zijn.

De opkomst van Generatie Z.
Zijn jullie er wel klaar voor?

http://www.speakersacademy.nl/data/speakers/938/publications/publication_1310.pdf

KapiteinRob

Sorry hoor, maar wat mij betreft is het de generatie die tussen de bejaarden en de pubers inzit die je de huidige ikke-ikke-ikke mentaliteit aan kan rekenen. Dus begonnen met een aanzienlijk deel van onze ouders in de hippietijd en daarna als een milieuverziekende olievlek over onze samenleving heen gegaan.

De rekening bij pubers leggen die volop in een fatsoenlijke opvoedingsmodus zouden moeten zitten zegt meer over de opvoeders dan over de pubers zelf.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Poleme op 23/10/2011 | 02:35 uur
Niks gelul, maar de spijker precies op den kop in deze. 

Volledig mee eens.

En het zal steeds erger worden, de vergrijzende club mensen is gewend de handen uit de mouwen te steken de huidige en met name de nu opgroeinde generatie (de huidige pubers) zijn alleen gewend om te "mauwen"

De pubers van nu (in algemene zin) is niets gewend, denkt alles te kunnen krijgen zonder daarvoor al te veel inspanning te hoeven doen, is zeer individualistisch en het enige want ze gewend zijn om te delen is (gratis) internet bestanden.

Soms denk ik wel eens een goede crisis is goed voor een land het kan fungeren als een wake up call.... maar die gedachte laat ik dan maar snel weer los omdat het veel te veel ellende met zich mee brengt.

KapiteinRob

Citaat van: Elzenga op 22/10/2011 | 23:28 uur
beroerde planologie en megalomaan stedenbouwkundig denken. Er is genoeg ruimte...alleen moet je dat wel met visie en naar de menselijke maat inrichten. Daarnaast heeft de verzuiling en ook het doorgeslagen individualisme geen goed gedaan. Maar ik zie wel een "honger" bij burgers om daarin te veranderen...zij het dat niemand zelf de kar lijkt te willen trekken. En de politiek de eenheid mist om daar prikkels in te geven. De ene partij wil teveel betuttelen of is idealistisch naïef...de ander wil de overheid juist afbreken en vrije markt en individualisme nog meer de ruimte geven...en weer een ander is te regentesk. Tja...het is alleen zo jammer dat zoveel burgers alleen maar mekkeren en niks ter hand nemen...bijv. in hun eigen buurt. Nee daar hebben ze het dan vaak te druk voor....eigen leven eerst.   

Waarmee je wat mij betreft keurig hebt omschreven waarom Nederland (ook) geen prachtig land is.

En zijn onderstaande 2 quotes niet tegenstrijdig?

Citaat van: Elzenga op 22/10/2011 | 23:28 uur
Daarnaast heeft de verzuiling en ook het doorgeslagen individualisme geen goed gedaan. Maar ik zie wel een "honger" bij burgers om daarin te veranderen...

Citaat van: Elzenga op 22/10/2011 | 23:28 uur
het is alleen zo jammer dat zoveel burgers alleen maar mekkeren en niks ter hand nemen...bijv. in hun eigen buurt. Nee daar hebben ze het dan vaak te druk voor....eigen leven eerst.   

Poleme

Niks gelul, maar de spijker precies op den kop in deze. 
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

SMI de Boer

Lul niet... Hoeveel heten er gèèn Jan, Piet of Klaas?
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Elzenga

Citaat van: Cigarz op 22/10/2011 | 16:05 uur
Nederland is een mooi land, het zijn de Nederlanders die het verpesten.

Waarschijnlijk omdat we met teveel op een te klein oppervlak leven. We zitten elkaar teveel op de lip...
beroerde planologie en megalomaan stedenbouwkundig denken. Er is genoeg ruimte...alleen moet je dat wel met visie en naar de menselijke maat inrichten. Daarnaast heeft de verzuiling en ook het doorgeslagen individualisme geen goed gedaan. Maar ik zie wel een "honger" bij burgers om daarin te veranderen...zij het dat niemand zelf de kar lijkt te willen trekken. En de politiek de eenheid mist om daar prikkels in te geven. De ene partij wil teveel betuttelen of is idealistisch naïef...de ander wil de overheid juist afbreken en vrije markt en individualisme nog meer de ruimte geven...en weer een ander is te regentesk. Tja...het is alleen zo jammer dat zoveel burgers alleen maar mekkeren en niks ter hand nemen...bijv. in hun eigen buurt. Nee daar hebben ze het dan vaak te druk voor....eigen leven eerst.   

KapiteinRob

Citaat van: Cigarz op 22/10/2011 | 16:05 uur
Nederland is een mooi land, het zijn de Nederlanders die het verpesten.

Het eerste deel van je opmerking is subjectief; de een vindt ons platte land prachtig, de ander vindt er niets aan. Maar je conclusie onderschrijf ik sowieso.

Cigarz

Nederland is een mooi land, het zijn de Nederlanders die het verpesten.

Waarschijnlijk omdat we met teveel op een te klein oppervlak leven. We zitten elkaar teveel op de lip...

Lex

Citaat van: Kapitein Rob op 22/10/2011 | 10:19 uur
Onderofficier, als je praat met collega's of andere medelanders die in het buitenland hebben gewoond, hoor je ONTZETTTEND vaak dat "wij in Nederland" qua mentaliteit en manier van leven ondanks onze rijkdom en voorzieningen nog heel wat van andere landen kunnen opsteken.  Elke keer als ik in Nederland terugkom ervaar ik dat lompe, egoistische, narrow minded gedrag van (vele van) mijn landgenoten. Maar ik vind het binnen onze organisatie heel opvallend dat je vaak dezelfde collega's weer ziet vertrekken voor een paar jaar. Die hebben geproefd hoe het ook anders kan.
Ook ik ondersteun dit statement.

Poleme

Citaat van: Kapitein Rob op 22/10/2011 | 10:19 uur
Onderofficier, als je praat met collega's of andere medelanders die in het buitenland hebben gewoond, hoor je ONTZETTTEND vaak dat "wij in Nederland" qua mentaliteit en manier van leven ondanks onze rijkdom en voorzieningen nog heel wat van andere landen kunnen opsteken. En ik acht mezelf op grond van het feit dat ik nog wel eens in het buitenland heb gezeten en daadwerkelijk 3 keer een paar jaar in het buitenland heb gewoond ervaringsdeskundige. Elke keer als ik in Nederland terugkom ervaar ik dat lompe, egoistische, narrow minded gedrag van (vele van) mijn landgenoten. Dat is mijn ervaring en een ander mag dat gerust totaal oneens met me zijn. Maar ik vind het binnen onze organisatie heel opvallend dat je vaak dezelfde collega's weer ziet vertrekken voor een paar jaar. Die hebben geproefd hoe het ook anders kan.
Eens!
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Tanker

Citaat van: Kapitein Rob op 22/10/2011 | 10:52 uur
Goh, heb je bij de KL zoveel collega's die in het buitenland (anders dan Duitsland) hebben gewoond? Waarvan velen nooit meer naar het buitenland willen? Als jij het zegt...... Ik praat uit mijn KM-eravring en kan ook redelijk meepraten over wat KLu-personeel. Hou het er maar op dat we fundementeel van mening verschillen. Overigens: ik zeg helemaal niet dat het slecht is in Nederland. Maar IK VIND Nederland geen prachtig land en te gaan roepen dat ik maar eens naar Irakezen, Libiers, etc. moet kijken die graag hier wonen is goedkoop. Kijk eens naar wat "de Nederlander" vindt van hoe het hier tegenwoordig toegaat. Lees de ingezonden stukken eens, kijk wat op fora geroepen word. Ga eens in Varmland (Zweden) kijken hoeveel Nederlanders zich daar vestigen.


Ik heb 3 jaar in Duitsland gewoond, en ik vond het er fantastisch.
Aardige mensen, schoon, goedkope huizen en goedkope auto's, goede levensstandaard etc.

KapiteinRob

#88
Goh, heb je bij de KL zoveel collega's die in het buitenland (anders dan Duitsland) hebben gewoond? Waarvan velen nooit meer naar het buitenland willen? Als jij het zegt...... Ik praat uit mijn KM-ervaring en kan ook redelijk meepraten over wat KLu-personeel. Hou het er maar op dat we fundementeel van mening verschillen. Overigens: ik zeg helemaal niet dat het slecht is in Nederland. Maar IK VIND Nederland geen prachtig land en te gaan roepen dat ik maar eens naar Irakezen, Libiers, etc. moet kijken die graag hier wonen is goedkoop. Kijk eens naar wat "de Nederlander" vindt van hoe het hier tegenwoordig toegaat. Lees de ingezonden stukken eens, kijk wat op fora geroepen word. Ga eens in Varmland (Zweden) kijken hoeveel Nederlanders zich daar vestigen.

onderofficier

Citaat van: Kapitein Rob op 22/10/2011 | 10:19 uur
Onderofficier, als je praat met collega's of andere medelanders die in het buitenland hebben gewoond, hoor je ONTZETTTEND vaak dat "wij in Nederland" qua mentaliteit en manier van leven ondanks onze rijkdom en voorzieningen nog heel wat van andere landen kunnen opsteken. En ik acht mezelf op grond van het feit dat ik nog wel eens in het buitenland heb gezeten en daadwerkelijk 3 keer een paar jaar in het buitenland heb gewoond ervaringsdeskundige. Elke keer als ik in Nederland terugkom ervaar ik dat lompe, egoistische, narrow minded gedrag van (vele van) mijn landgenoten. Dat is mijn ervaring en een ander mag dat gerust totaal oneens met me zijn. Maar ik vind het binnen onze organisatie heel opvallend dat je vaak dezelfde collega's weer ziet vertrekken voor een paar jaar. Die hebben geproefd hoe het ook anders kan.

Ja, dat hoor ik inderdaad,  maar ik hoor ook van collega's die echt NOOIT meer naar het buitenland willen.
Omdat ze Nederland een prettig land vinden.

Het is ook wat je wilt horen.             

Jij wilt, zo te lezen, alleen maar horen dat collega's terug willen naar het buitenland omdat het met de mening eens bent.

Het egiostische, lompe en burgelijk gedrag heb ik ook gezien in de USA.   
Als je de borden alleen al langs de weg ziet met de tekst "GOD love only the USA"   e.d.   daar ga ik van over mijn nek.  Hoe bedoel je egoistisch.
Of dat er eerst gevraagd wordt of men wel verzekerd is voor dat men wat doet in een ziekenhuis.

Het is makkelijk praten om met de zekerheid, die je van de baas mee krijgt,  van te toren te blazen dat het elders o, zo beter is.

Ik denk dat vele Libiërs die gevlucht zijn voor Khadaffi echt niet terug gaan Libië   omdat het in NL gewoon goed is geregeld.
Net als de "voormalig Joegoslaven, Irakezen, en noem maar op.   
Goh wat is het toch slecht in Nederland   
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

KapiteinRob

Onderofficier, als je praat met collega's of andere medelanders die in het buitenland hebben gewoond, hoor je ONTZETTTEND vaak dat "wij in Nederland" qua mentaliteit en manier van leven ondanks onze rijkdom en voorzieningen nog heel wat van andere landen kunnen opsteken. En ik acht mezelf op grond van het feit dat ik nog wel eens in het buitenland heb gezeten en daadwerkelijk 3 keer een paar jaar in het buitenland heb gewoond ervaringsdeskundige. Elke keer als ik in Nederland terugkom ervaar ik dat lompe, egoistische, narrow minded gedrag van (vele van) mijn landgenoten. Dat is mijn ervaring en een ander mag dat gerust totaal oneens met me zijn. Maar ik vind het binnen onze organisatie heel opvallend dat je vaak dezelfde collega's weer ziet vertrekken voor een paar jaar. Die hebben geproefd hoe het ook anders kan.