Aanslagen in Noorwegen

Gestart door VandeWiel, 22/07/2011 | 15:58 uur

onderofficier

Citaat van: Nikehercules op 28/10/2011 | 15:55 uur
Citaat van: onderofficier op 28/10/2011 | 15:51 uur
Laten we eens gewoon afwachten wat de rechter(s) er van vinden.

De advocaat wordt betaald om dit soort dingen te roepen   :devil:  

Dan nog... De maximale staf is daar 21 jaar, behoorlijk aan de lage kant voor het afknallen van 70 man.

Maar dat is wat "zij" daar willen (wilde),   doordat de Nederlanders de straffen in Nederland te laag vonden voor bepaalde vergrijpen is  in Nederland levenslang weer ingevoerd.  

Je kan niet een straf op eens gaan aanpassen.  Ook al zouden "ze" het alsnog doen, dan wordt die nog volgens de oude strafmaat veroordeeld.

Ik ben het met je eens dat de straf van max 21 jaar te laag is, maar het is niet anders
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Nikehercules

#272
Citaat van: onderofficier op 28/10/2011 | 15:51 uur
Laten we eens gewoon afwachten wat de rechter(s) er van vinden.

De advocaat wordt betaald om dit soort dingen te roepen :devil:   

Dan nog... De maximale staf is daar 21 jaar, behoorlijk aan de lage kant voor het afknallen van 70 man.

onderofficier

#271
Citaat van: Nikehercules op 28/10/2011 | 15:49 uur
Het zou natuurlijk schandalig zijn als zo'n figuur alweer na een kleine 15 jaar op vrije voeten zou komen.
Levenslang als je het mij vraagt, dan mag ie z'n 30% strafvermindering hebben...

Laten we eens gewoon afwachten wat de rechter(s) er van vinden.

De advocaat wordt betaald om dit soort dingen te roepen   :devil:
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Nikehercules

Het zou natuurlijk schandalig zijn als zo'n figuur alweer na een kleine 15 jaar op vrije voeten zou komen.
Levenslang als je het mij vraagt, dan mag ie z'n 30% strafvermindering hebben...

Nikehercules

#269
'Verzachtende omstandigheden voor Breivik'

Anders Breivik, de man die op het Noorse eiland Utøya en bij een bomaanslag op het regeringscentrum in Oslo 77 mensen doodde, komt in aanmerking voor strafvermindering. Dat heeft zijn advocaat Geir Lippestad gezegd tegen de Noorse krant Verdens Gang.

Volgens Lippestad was de beveiliging slecht en duurde het veel te lang voor de politie op het eiland aankwam. Deze zaken droegen eraan bij dat Breivik zijn terroristische daad kon uitvoeren.

Jonge kinderen

Ook heeft Breivik direct toegegeven dat hij verantwoordelijk was voor de aanslagen en heeft hij de politie tijdens verhoren nauwkeurig verteld over de voorbereiding en de uitvoering ervan. Volgens de Noorse wet kan hiervoor een strafvermindering van 30 procent worden gegeven.

Verder heeft Breivik volgens Lippestad twee maal naar de politie gebeld om te zeggen dat hij zich wilde overgeven en heeft hij bewust niet geschoten op heel jonge kinderen. Ook dit zijn verzachtende omstandigheden waardoor hij niet de maximale straf van 21 jaar gevangenisstraf opgelegd zou moeten krijgen, zegt zijn advocaat.

Theelepeltje
Professor in de criminologie Nils Christie gelooft niet dat verzachtende omstandigheden zullen worden toegekend. In de Noorse krant Verdens Gang zegt hij: "wat deze persoon heeft gedaan is zo verschrikkelijk dat het praten over verzachtende omstandigheden vergelijkbaar is met het aanvullen van het waterniveau in de Atlantische Oceaan met een theelepeltje".

Toch zullen de Noren volgens hem wel begrijpen dat de advocaat probeert verzachtende omstandigheden naar voren te brengen. "Dat is immers zijn werk als advocaat."

Boerderij
Lippestad en drie andere advocaten die Breivik verdedigen, bezochten vandaag de boerderij waar Breivik de bommen voor de aanslag in Oslo maakte. Op een aansluitende persconferentie vertelde advocaat Lippestad dat Breivik zijn familie niet wil ontmoeten. Zelfs niet na drie maanden in een isoleercel te hebben gezeten.

"Hij heeft gehoord dat er over zijn vader en moeder wordt gesproken in de media, maar hij wil er niets over horen", zei Lippestad.

Bron: NOS

SMI de Boer

kikker en explosieven kan je weglaten, net als toetsenbordskills...
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

KapiteinRob

Citaat van: SMI de Boer op 16/08/2011 | 23:31 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 15/08/2011 | 09:52 uur
[knip]
Rpb
Forumbeheerder

Rpb?

Zoals altijd ben je weer ontzettend scherp. Dank dat je je para-kikker-commando-explosievenexpert-toetsenbord-skills ook in deze toepast.......  :P

SMI de Boer

PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

KapiteinRob

#265
Citaat van: Elzenga op 14/08/2011 | 22:38 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 14/08/2011 | 15:54 uur
Verzoeke nogmaals dit topic niet te laten ontaarden in een (politiek-)religieuze discussie; het gaat hier over de aanslagen in Noorwegen. Discussies voeren over het Christelijk en andere geloven kan in het board "Van alles en nog wat".

Rob
Forumbeheerder

Het onderwerp lijkt me nogal ontopic gezien de achtergrond en motivatie van deze Noorse radicalist. Daarin speelt religie een fundamentele rol. Ik zou niet weten waarom daar een apart topic over te openen...als dit heerschap staat voor een bepaalde stroming waar we de komende jaren ook nog meer van gaan horen...

Dan verschillen wij hierin van mening. Een directe link bespreken in relatie tot de motieven van Breivink is wat mij betreft ontopic; een bredere discussie over religie en eventuele radicalismevorming daarin vind ik niet meer ontopic.

Rob
Forumbeheerder

Elzenga

#264
Breivik reconstrueert moordpartij op Utøya
door Hans Klis

Strak aangelijnd liep Anders Behring Breivik gisteren over het Noorse eiland Utøya. Hij reconstrueerde voor de politie zijn moordpartij op het eiland waar vorige maand 69 mensen bij om het leven kwamen.

Op dezelfde plekken waar de politieke terrorist drie weken geleden zijn geweer richtte en kogels afvuurde op de deelnemers van een politiek jongerenkamp, stond hij gisteren weer en 'herhaalde' hij zijn gruwelijke daden.

De Noorse krant Verdens Gang maakte een fotoserie van de reconstructie en de onderstaande video (link):
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/08/14/breivik-reconstrueert-moordpartij-op-utoya/

de foto's...
http://vg.no/vgpluss/article/1LaxOvUp

Elzenga

Citaat van: Kapitein Rob op 14/08/2011 | 15:54 uur
Verzoeke nogmaals dit topic niet te laten ontaarden in een (politiek-)religieuze discussie; het gaat hier over de aanslagen in Noorwegen. Discussies voeren over het Christelijk en andere geloven kan in het board "Van alles en nog wat".

Rob
Forumbeheerder

Het onderwerp lijkt me nogal ontopic gezien de achtergrond en motivatie van deze Noorse radicalist. Daarin speelt religie een fundamentele rol. Ik zou niet weten waarom daar een apart topic over te openen...als dit heerschap staat voor een bepaalde stroming waar we de komende jaren ook nog meer van gaan horen...

KapiteinRob

Verzoeke nogmaals dit topic niet te laten ontaarden in een (politiek-)religieuze discussie; het gaat hier over de aanslagen in Noorwegen. Discussies voeren over het Christelijk en andere geloven kan in het board "Van alles en nog wat".

Rob
Forumbeheerder

Elzenga

Citaat van: dudge op 14/08/2011 | 11:27 uurIk vermoed dat het dan nog wel meevalt, in ieder geval in Europa. Er zijn vast de nodige aarts-conservatieven, zoals je die in elke 'sector' hebt, maar in relatief getal, zal dit klein zijn. Zoals in de bijdrage genoemd, heeft het blaadje zo'n 2000 leden, dat is binnen de kerk dus vrijwel niks. 'De Katholieke kerk heeft de afgelopen jaren veel gedaan om te 'moderniseren'. Niet iedereen gaat daarin mee, maar de stroming lijkt ondertussen ook niet meer te keren. Daarbij, als ze heel conservatief zijn, het oude christendom kent een zeer vredelievende insteek!
Ik vind dit juist een onderschatting....al was het maar omdat de Katholieke Kerk nog zeer invloedrijk is in menig Europees en ook vele andere landen in de wereld. Openlijk of achter de schermen....vaak ook in de politiek en bij beleidsvorming. En je daarbij mijns inziens dus juist een conservatieve revival ziet in reactie op de leegloop van de kerken, opkomst van meer fundamentalistische evangelische varianten en het doordringen van de Islam in het Christelijke Europese kerngebied. In die lijn zie ik de uitspraken van de Paus ook en zijn ze dan vind ik logisch. En ik zie de Christelijke insteek zeer zeker niet altijd als vredelievend...ook het christendom veroorzaakt veel persoonlijk leed en conflicten en beoogd haar macht en invloed te vergroten en te verspreiden over de wereld. Daarbijr zijn er meer zaken die veel leed veroorzaken dan alleen wapengeweld of gewelddadig terrorisme.   

Elzenga

Citaat van: Ace1 op 13/08/2011 | 18:22 uur
Orthodoxe katholieken op lijst Anders Breivik

Volgens sommigen zijn ze extreemrechts, zelf vinden ze zich gewoon conservatief: de schrijvers van het tijdschrift Catholica. Europa gaat ten onder, schrijven ze, de oude katholieke kerk moet daartegen in opstand komen. Het liefst willen ze terug naar de tijd van de middeleeuwen. Volgens critici doet het denken aan de ideeën van Anders Breivik, de Noorse terrorist. Kort voor zijn aanslagen stuurde Breivik een email naar twee Catholica-schrijvers.

Puur toeval? Of is er meer aan de hand aan de rechterkant van de katholieke kerk?

http://www.eenvandaag.nl/binnenland/38406/orthodoxe_katholieken_op_lijst_anders_breivik
ik schat dus in, dat deze aartsconservatieve katholieken en hun denkbeelden binnen de Katholieke Kerk meer heimelijke sympathie en steun hebben dan openlijk bekend is of wordt bevestigd...ik denk hierbij ook weer terug aan een aantal scherpe uitspraken van de huidige Paus en 1 van zijn assistenten...waarin een veel conservatiever en Islam-kritisch geluid doorklinkt dan voorheen.

Ace1

 Orthodoxe katholieken op lijst Anders Breivik

Volgens sommigen zijn ze extreemrechts, zelf vinden ze zich gewoon conservatief: de schrijvers van het tijdschrift Catholica. Europa gaat ten onder, schrijven ze, de oude katholieke kerk moet daartegen in opstand komen. Het liefst willen ze terug naar de tijd van de middeleeuwen. Volgens critici doet het denken aan de ideeën van Anders Breivik, de Noorse terrorist. Kort voor zijn aanslagen stuurde Breivik een email naar twee Catholica-schrijvers.

Puur toeval? Of is er meer aan de hand aan de rechterkant van de katholieke kerk?

http://www.eenvandaag.nl/binnenland/38406/orthodoxe_katholieken_op_lijst_anders_breivik