Politie pakt rellende supporters Feyenoord op

Gestart door VandeWiel, 18/09/2011 | 09:12 uur

SMI de Boer

Voetbal is oorlog....

Welk een ander forum zou dit bericht beter kunnen huisvesten?  :P
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

onderofficier

Citaat van: Elzenga op 18/09/2011 | 18:31 uur
Ik denk dat je hier eerder vraagtekens kunt zetten bij het beperkte aantal middelen dat een politie-agent standaard ter beschikking staat buiten zijn dienstwapen.

Heb je wel eens gezien wat een straat-agent mee sleept?   Moet er nog meer aan die riem? 

Ik denk dat een agent genoeg middelen bij zich heeft zeker nu zij ook peperspray bij zich hebben.


Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Elzenga

Citaat van: VandeWiel op 18/09/2011 | 09:19 uurIk heb zo'n vermoeden dat wanneer er eentje met een buis in zijn handen doorgelopen was we ook een klein 010 Gaza incidentje hadden gehad.

Ik vraag me af hoe het mogelijk is dat de ME die gasten niet eerder tegen hebben gehouden. Lijkt me een beetje te laat als je ze in een gang tegen moet gaan houden. En dan ook nog in een gebouw waar de burgemeester aanwezig is. Er kan wel heldhaftig worden gedaan dat de wapens getrokken zijn maar volgens mij is er eerder stevig geblunderd dat het zo ver heeft kunnen komen.
Ik had al zo'n voorgevoel dat dit incident gekoppeld zou gaan worden aan het Gaza-flotilla-incident..... vind de vergelijking echter volledig krom en gezocht. Zeer verschillende achtergrond, vooraf informatie-kennis, inzet, omstandigheden, wijze van aanpak, doelstellingen e.d.

En ik weet niet of hier geblunderd is...onderzoek zal dat uitwijzen. Maar het is niet eenvoudig om een kleine zich plotseling zeer agressief gedragende groep onder controle te krijgen en houden in een relatief grote omgeving. Ik denk dat je hier eerder vraagtekens kunt zetten bij het beperkte aantal middelen dat een politie-agent standaard ter beschikking staat buiten zijn dienstwapen.

KapiteinRob

Citaat van: Ace1 op 18/09/2011 | 09:38 uur
Ik zie het nut er niet van om over voetbal en rellende supporters te hebben.

In dit board mag je nu eenmaal over "Van alles en nog wat" discussieren. Dus ook over voetbalrellen... Als je hier een topic opent, dien je echter wel direcht een aanzet tot discussie te geven, zoals forumlid Vandewiel heeft gedaan. Als er louter en alleen een nieuwsartikel wordt geplaatst zonder enige verdere aanzet van discussie, wordt deze in principe verwijderd.

Rob
Forumbeheerder

Ace1

Ik zie het nut er niet van om over voetbal en rellende supporters te hebben.

wordt dan lid een voetbal forum of zo?

VandeWiel

Citaat van: Nu.nl op 18/09/2011 | 09:12 uur
''Het was een korte, geïsoleerde en gewelddadige actie'', zei algemeen directeur Eric Gudde van Feyenoord na afloop over de rellen. ''Getrokken pistolen in het stadion, het is verschrikkelijk. Zo ver mag het natuurlijk nooit komen.''

"Ik heb medewerkers van Feyenoord huilend op de trappen van het Maasgebouw zien zitten. Ik heb verschrikte supporters gezien. Supporters bij deze grote club mogen het oneens zijn met het beleid. Maar ze hebben niet het recht om het op deze manier te uiten. Wie doet nu zoiets, wie wil dat nou? We zijn zowel sportief als financieel op de goede weg."

Ik heb zo'n vermoeden dat wanneer er eentje met een buis in zijn handen doorgelopen was we ook een klein 010 Gaza incidentje hadden gehad.

Ik vraag me af hoe het mogelijk is dat de ME die gasten niet eerder tegen hebben gehouden. Lijkt me een beetje te laat als je ze in een gang tegen moet gaan houden. En dan ook nog in een gebouw waar de burgemeester aanwezig is. Er kan wel heldhaftig worden gedaan dat de wapens getrokken zijn maar volgens mij is er eerder stevig geblunderd dat het zo ver heeft kunnen komen.

VandeWiel

AMSTERDAM - De politie heeft zaterdagavond vier Feyenoordfans aangehouden in verband met vernielingen bij een demonstratie en rellen in en om het terrein van stadion De Kuip.

Dat heeft een woordvoerster van de politie gezegd. De politie verwacht meer arrestaties te verrichten, vooral ook na het bekijken van de beelden die zijn gemaakt van de ongeregeldheden.

Een groep van ongeveer 1000 supporters hield een 'mars van onvrede' over het bestuur en de directie van de voetbalclub. Een man of 50 probeerde het naast De Kuip staande Maasgebouw binnen te komen.

Zij vernielden de deur en het glas ernaast. Ook staken zij vuurwerk af. Op dat moment voelden politiemensen zich genoodzaakt om hun vuurwapen te trekken, maar zij hebben niet geschoten.

De politie wist dat de mars zou worden gehouden en had daarom een flink aantal eenheden op de been, aldus de woordvoerster. Daaronder waren de mobiele eenheid en de bereden brigade. Volgens de woordvoerster had de politie geen signalen ontvangen dat de demonstratie uit de hand zou lopen.


Korte actie

Feyenoord speelde zaterdagavond in De Kuip tegen De Graafschap. ''Het was een korte, geïsoleerde en gewelddadige actie'', zei algemeen directeur Eric Gudde van Feyenoord na afloop over de rellen. ''Getrokken pistolen in het stadion, het is verschrikkelijk. Zo ver mag het natuurlijk nooit komen.''

"Ik heb medewerkers van Feyenoord huilend op de trappen van het Maasgebouw zien zitten. Ik heb verschrikte supporters gezien. Supporters bij deze grote club mogen het oneens zijn met het beleid. Maar ze hebben niet het recht om het op deze manier te uiten. Wie doet nu zoiets, wie wil dat nou? We zijn zowel sportief als financieel op de goede weg."

"Ik hoop ook dat de officiële supportersvereniging van Feyenoord deze incidenten ten strengste afkeurt. Wij doen dat in elk geval wel en zullen met politie, justitie en gemeentebestuur gaan bekijken hoe we hiermee verder gaan.''


Aboutaleb

Gevraagd naar zijn reactie op de incidenten sprak de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb duidelijke taal. ''Walging. Walgelijk gewoon. Ik heb er geen andere woorden voor.'' Aboutaleb had de rellen met boze fans van dichtbij meegemaakt. Hij was in het Maasgebouw op het moment dat tientallen supporters de hoofdingang wilden bestormen.

''Hulde voor de politie'', gaf Aboutaleb te kennen. ''Doordat we redelijk goed op de hoogte waren wat er misschien zou kunnen gebeuren, hadden we onze voorbereidingen getroffen. We waren daarom ook in het Maasgebouw aanwezig. Daardoor konden we ook snel optreden en waren er binnen en buiten voldoende agenten op de been.''


http://www.nu.nl/binnenland/2618491/politie-pakt-rellende-supporters-feyenoord.html