Politie pakt rellende supporters Feyenoord op

Gestart door VandeWiel, 18/09/2011 | 09:12 uur

onderofficier

Citaat van: Ace1 op 23/09/2011 | 16:15 uur
Citaat van: Tanker op 23/09/2011 | 09:48 uur
Zelfde als die waxinelichtgooier, die heeft een jaar in voorarrest gezeten.
Als die dat ding tegen mijn auto had gegooid had hij de volgende dag al buiten gestaan en weggekomen zijn met een licht taakstrafje of boete.

Als die waxinelichtgooier een waxinelichtje tegen mij auto aan zou gooien, dan breek ik hem zijn arm en nog doe nog wat dingen zodat hij nooit meer kan gooien, ik heb het vertrouwen in politie en justitie al 10 jaar geleden verloren. je moet gewoon voor jezelf of je spullen opkomen.

Je kan er op vertrouwen dat de politie en justitie niet de dader aanpakt maar jou.............. :devil:

maar je kan het altijd gooien op noodweer exces......   oeps daar gaan mijn tactiek.......
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Elzenga

#51
Citaat van: Tanker op 23/09/2011 | 15:22 uur
Citaat van: Elzenga op 23/09/2011 | 14:05 uurVooral "Dan zie ik een persofficier staan die met droge ogen beweerd dat er ook zo opgetreden zou zijn als hij dit bij een willekeurige Nederlander gedaan zou hebben" is wat mij hierbij irriteert...want niet waar en verkeerd soort "correctheid" om te melden daarom. Dat er anders gereageerd wordt op een waxinelichtje tegen jouw auto of die tegen de Gouden Koets vind ik wel normaal. De persoon waarop de aanslag is gericht als ook dus het effect ervan is nu eenmaal heel anders. Dit geldt echter niet voor alles...rijdt de Koningin te hard dan is het ook gewoon een print wat mij betreft.
Jij mag je irriteren aan mijn mening, ik irriteer mij aan die persofficier die keihard loopt te liegen.
Daar doelde ik ook op Tanker!!...ik irriteer me ook mateloos aan dit soort uitspraken als van die persofficier. Dus daarin deel ik je mening. Geen misverstand daarover.
Citaat van: Tanker op 23/09/2011 | 15:22 uur
Had hij naar jouw auto een waxinelichthouder gegooid dan had hij een dag later al buiten gestaan, nu heeft hij een jaar in voorarrest gezeten en gaat vervolgens het gekkenhuis in (gek is hij dat is duidelijk).......
Maar ik zie wel in dat mijn auto en persoontje een iets andere waarde voor dit land en dus ook in de rechtspraak hebben dan de Gouden Koets en de Koningin. Hoezeer ik ook ben van gelijke monniken gelijke kappen in deze...en dus rechtsgelijkheid...zie ik hier wel een verschil en accepteer dat ook.

Ace1

Citaat van: Tanker op 23/09/2011 | 09:48 uur
Zelfde als die waxinelichtgooier, die heeft een jaar in voorarrest gezeten.
Als die dat ding tegen mijn auto had gegooid had hij de volgende dag al buiten gestaan en weggekomen zijn met een licht taakstrafje of boete.

Als die waxinelichtgooier een waxinelichtje tegen mij auto aan zou gooien, dan breek ik hem zijn arm en nog doe nog wat dingen zodat hij nooit meer kan gooien, ik heb het vertrouwen in politie en justitie al 10 jaar geleden verloren. je moet gewoon voor jezelf of je spullen opkomen.

Tanker

Citaat van: Elzenga op 23/09/2011 | 14:05 uur
Citaat van: Tanker op 23/09/2011 | 09:48 uur
Zelfde als die waxinelichtgooier, die heeft een jaar in voorarrest gezeten.
Als die dat ding tegen mijn auto had gegooid had hij de volgende dag al buiten gestaan en weggekomen zijn met een licht taakstrafje of boete.

Dan zie ik een persofficier staan die met droge ogen beweerd dat er ook zo opgetreden zou zijn als hij dit bij een willekeurige Nederlander gedaan zou hebben.
Laat me niet lachen, Nederland is hard op weg om zelf ook een bananenrepubliek te worden met klassejustitie, zelfverrijkende burgemeesters, bestuurders etc.
Vooral "Dan zie ik een persofficier staan die met droge ogen beweerd dat er ook zo opgetreden zou zijn als hij dit bij een willekeurige Nederlander gedaan zou hebben" is wat mij hierbij irriteert...want niet waar en verkeerd soort "correctheid" om te melden daarom. Dat er anders gereageerd wordt op een waxinelichtje tegen jouw auto of die tegen de Gouden Koets vind ik wel normaal. De persoon waarop de aanslag is gericht als ook dus het effect ervan is nu eenmaal heel anders. Dit geldt echter niet voor alles...rijdt de Koningin te hard dan is het ook gewoon een print wat mij betreft.

Jij mag je irriteren aan mijn mening, ik irriteer mij aan die persofficier die keihard loopt te liegen.
Had hij naar jouw auto een waxinelichthouder gegooid dan had hij een dag later al buiten gestaan, nu heeft hij een jaar in voorarrest gezeten en gaat vervolgens het gekkenhuis in (gek is hij dat is duidelijk).......

Mourning

Citaat van: Elzenga op 23/09/2011 | 14:05 uurVooral "Dan zie ik een persofficier staan die met droge ogen beweerd dat er ook zo opgetreden zou zijn als hij dit bij een willekeurige Nederlander gedaan zou hebben" is wat mij hierbij irriteert...want niet waar en verkeerd soort "correctheid" om te melden daarom. Dat er anders gereageerd wordt op een waxinelichtje tegen jouw auto of die tegen de Gouden Koets vind ik wel normaal. De persoon waarop de aanslag is gericht als ook dus het effect ervan is nu eenmaal heel anders. Dit geldt echter niet voor alles...rijdt de Koningin te hard dan is het ook gewoon een print wat mij betreft.

+1

Citaat van: Elzenga op 23/09/2011 | 14:10 uur
Citaat van: Tanker op 23/09/2011 | 11:08 uur
Voetbalsupporters zijn vogelvrij in dit land als je het mij vraagt....
En dat hebben ze dan primair aan zichzelf te danken wat mij betreft....want ik vind het ronduit belachelijk dat zoveel politie-uren niet besteed kunnen worden aan het opsporen en bestrijden van ook door jou genoemde misdaden...maar nodig zijn om voetbalsupporters te begeleiden en in toom te houden. Kan me niet herinneren dat zoiets wekelijks nodig is bij andere sporten...

Die cirkel mag wat mij betreft worden doorbroken...en als daarvoor veel vaker zonder publiek gaat worden gespeeld...of de tickets 2x zo duur worden omdat de beveiliging particulier gaat worden ingekocht... zal dat het worden...want de huidige situatie vind ik te gek voor woorden.  

Eigen schuld, dikke bult voor die "voetbalfans" inderdaad. Schandalig dat je bij muziek concerten wel mee mag gaan betalen, terwijl daar overal het algemeen vrij weinig gebeurt en dat daar waar bijna elke week wel gedonder is op redelijke tot gewoon grote schaal de kosten daarvan niet in de kaartjes worden doorberekend. TE. GEK. VOOR. WOORDEN. PUNT.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Oorlogsvis

Het gaat gewoon vaak om dat Feyenoord tuig, dat ajakkes gajes en die hagenezen...die gasten sporen gewoon niet. Vele komen niet eens voor de wedstrijd maar gewoon om rottigheid te trappen. Die ajax supporter die laatst was overleden stonden de kranten vol van...dat zegt mij wel genoeg wat voor type dat is hij ging niet eens voor het voetbal heen gewoon om lekker te meppen.
Van mij mag er zo hard mogelijk worden opgetreden tegen geweld van voetbalsupporters.....keihard en meteen de lange lat erover en loodzware straffen.

Elzenga

Citaat van: Tanker op 23/09/2011 | 11:08 uur
Voetbalsupporters zijn vogelvrij in dit land als je het mij vraagt....
En dat hebben ze dan primair aan zichzelf te danken wat mij betreft....want ik vind het ronduit belachelijk dat zoveel politie-uren niet besteed kunnen worden aan het opsporen en bestrijden van ook door jou genoemde misdaden...maar nodig zijn om voetbalsupporters te begeleiden en in toom te houden. Kan me niet herinneren dat zoiets wekelijks nodig is bij andere sporten...

Die cirkel mag wat mij betreft worden doorbroken...en als daarvoor veel vaker zonder publiek gaat worden gespeeld...of de tickets 2x zo duur worden omdat de beveiliging particulier gaat worden ingekocht... zal dat het worden...want de huidige situatie vind ik te gek voor woorden. 

Elzenga

Citaat van: Tanker op 23/09/2011 | 09:48 uur
Zelfde als die waxinelichtgooier, die heeft een jaar in voorarrest gezeten.
Als die dat ding tegen mijn auto had gegooid had hij de volgende dag al buiten gestaan en weggekomen zijn met een licht taakstrafje of boete.

Dan zie ik een persofficier staan die met droge ogen beweerd dat er ook zo opgetreden zou zijn als hij dit bij een willekeurige Nederlander gedaan zou hebben.
Laat me niet lachen, Nederland is hard op weg om zelf ook een bananenrepubliek te worden met klassejustitie, zelfverrijkende burgemeesters, bestuurders etc.
Vooral "Dan zie ik een persofficier staan die met droge ogen beweerd dat er ook zo opgetreden zou zijn als hij dit bij een willekeurige Nederlander gedaan zou hebben" is wat mij hierbij irriteert...want niet waar en verkeerd soort "correctheid" om te melden daarom. Dat er anders gereageerd wordt op een waxinelichtje tegen jouw auto of die tegen de Gouden Koets vind ik wel normaal. De persoon waarop de aanslag is gericht als ook dus het effect ervan is nu eenmaal heel anders. Dit geldt echter niet voor alles...rijdt de Koningin te hard dan is het ook gewoon een print wat mij betreft.

Elzenga

Citaat van: onderofficier op 23/09/2011 | 06:40 uur
Op billboards?
Daar heb ik het over..........

En gelukkig zie jij het ook in dat er vaak foto's getoond worden van allochtonen.......   :devil:
Nu nog op de billboards.
als men veroordeeld is ja...
Citaat van: onderofficier op 23/09/2011 | 06:40 uur
Dus wat de straattuig elke dag doet is niet ernstig..... Ik denk dat de buurtbewoners daar anders over denken.
Er zitten elke dag mensen thuis te huilen omdat ze bijna de straat niet op durven, maar ach het is op eens ernstig omdat er medewerkers van Feyenoord op de trap zitten.......
Waar zeg ik dat? ik stel alleen dat er sprake is van een en-en situatie...en vind dat steeds maar trekken van vergelijkingen....en met name richting allochtonen...niet zo. Gewoon in beide gevallen op hun eigen merites bekijken en stevig aanpakken op een manier die helpt en gevoel van rechtvaardigheid geeft.
Citaat van: onderofficier op 23/09/2011 | 06:40 uur
Een aanname!
Waarom? het is in het verleden al vaker voorgekomen dat relschoppers in beeld komen...zaten ook gewoon allochtonen bij toen.
Citaat van: onderofficier op 23/09/2011 | 06:40 uur
Nee, het is niet de bedoeling dat de discussie verschoven wordt richting de misdragingen van allochtonen maar de discussie is dat er met verschillende maten wordt gemeten* wat betreft de opsporing
Dat is slechts jouw oordeel in deze... kan ik net zo goed stellen dat er met twee maten wordt gemeten als het gaat om het aanpakken van allochtoon of autochtoon straattuig....uit onderzoek blijkt daar eerder sprake van te zijn dan andersom.
Citaat van: onderofficier op 23/09/2011 | 06:40 uur
Je geeft zelf aan dat het de gemiddelde straattuig dus gewoon bekend bij de politie is  want dit houd in dat dit echt een structueel probleem is....en dat zij meerdere malen al in aanraking zijn geweest met justitie en dat dus de voetbal-tuig niet structueel voor onrust zorgen.....
Dacht je dat slechts deze 5 betrokken waren bij die rellen? dit zijn slechts lieden die de politie niet kent volgens mij. Reken maar dat er andere wel gewoon al bekend zijn bij de politie en die worden dus buiten de publiciteit om aan/opgepakt.

Tanker

Citaat van: Mourning op 23/09/2011 | 11:39 uur
Ik denk dat als de politie in Nederland met getrokken wapen loopt en daadwerkelijk waarschuwingsschoten lost er wel wat meer aan de hand is, bovendien dat er niet bijv. doden zijn gevallen zoals bij dat "leuke" strandfeest in Hoek van Holland betekend niet dat er niet een vergelijkbare situatie had kunnen ontstaan/was ontstaan. Moeten we dan maar op het daadwerkelijk bewaarheid van zo'n situatie wachten alvorens we het label "serieus" erop plakken?



Denk dat in deze situatie het probleem bij de politie lag en men een verkeerde risicoanalyse gemaakt heeft.
Waarom zou men een pistool moeten trekken ? omdat men ramen ingooid ?

Beetje overdreven als je het mij vraagt.......net als die hysterische reactie die er op volgt met billboards etc. ophangen.
Als of het terroristen zijn die 9/11 op hun geweten hebben......

Mourning

Ik denk dat als de politie in Nederland met getrokken wapen loopt en daadwerkelijk waarschuwingsschoten lost er wel wat meer aan de hand is, bovendien dat er niet bijv. doden zijn gevallen zoals bij dat "leuke" strandfeest in Hoek van Holland betekend niet dat er niet een vergelijkbare situatie had kunnen ontstaan/was ontstaan. Moeten we dan maar op het daadwerkelijk bewaarheid van zo'n situatie wachten alvorens we het label "serieus" erop plakken?

"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Tanker

Citaat van: Mourning op 23/09/2011 | 10:33 uur
Citaat van: Elzenga op 22/09/2011 | 23:21 uur
nu zijn het een keer autochtonen...en direct worden er pogingen gedaan dit te bagatelliseren en weer de discussie richting misdragingen van allochtonen te verschuiven...dat vind ik met recht een afleidingsmanoeuvre!!. Terwijl ook dit incident gewoon aangepakt moet worden...en zoals vaker gebeurd tegenwoordig...gebruikt men foto's als men de daders niet bij naam kent of kan identificeren. Dat is bij het straattuig meestal wel het geval overigens...dus daar zijn foto's ook om die reden niet nodig.  

Ondanks dat ik vind dat men wel wat meer doortastend zou mogen optreden m.b.t. de overlast die dagelijks plaatsvind van vaak dezelfde personen ben ik het wat dit betreft volledig met Elzenga eens. Wat er vorig weekend gebeurde is m.i. een stuk ernstiger en verdient dan ook een ander soort aanpak.

Wat is er feitelijk gebeurd ?

Een paar ramen zijn ingegooid en er is vuurwerk afgestoken...niet meer en niet minder.....

Bij pedofielen, verkrachters, overvallers etc. wordt minder moeite gedaan om ze op te sporen of ze worden getoond met balkjes.
Voetbalsupporters zijn vogelvrij in dit land als je het mij vraagt....

Mourning

Citaat van: Elzenga op 22/09/2011 | 23:21 uur
nu zijn het een keer autochtonen...en direct worden er pogingen gedaan dit te bagatelliseren en weer de discussie richting misdragingen van allochtonen te verschuiven...dat vind ik met recht een afleidingsmanoeuvre!!. Terwijl ook dit incident gewoon aangepakt moet worden...en zoals vaker gebeurd tegenwoordig...gebruikt men foto's als men de daders niet bij naam kent of kan identificeren. Dat is bij het straattuig meestal wel het geval overigens...dus daar zijn foto's ook om die reden niet nodig.  

Ondanks dat ik vind dat men wel wat meer doortastend zou mogen optreden m.b.t. de overlast die dagelijks plaatsvind van vaak dezelfde personen ben ik het wat dit betreft volledig met Elzenga eens. Wat er vorig weekend gebeurde is m.i. een stuk ernstiger en verdient dan ook een ander soort aanpak.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Tanker

Citaat van: SMI de Boer op 23/09/2011 | 10:07 uur
Doen we daar zelf niet aan mee?

Eet jij niet een hamburger extra als je achter de barbeque staat?

Nee waarde SMI, ik ben juist aan het matigen om te voorkomen dat mijn hart en bloedvaten dichtslibben....... :P

SMI de Boer

Doen we daar zelf niet aan mee?

Eet jij niet een hamburger extra als je achter de barbeque staat?
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend