Rijksbegroting & Politieke toekomst, deel 3

Gestart door Lex, 07/05/2012 | 21:13 uur

onderofficier

Citaat van: Reinier op 03/07/2012 | 15:19 uur
Wilders heeft een uurtje op de Albert Cuyp rond gehangen met zijn notitie blok, daarna naar een lokale kroeg in Den Haag zijn oren ten luisteren gelegd en zijn verkiezingsprogramma was klaar.
"Roept u maar waar u boos over bent en het komt in mijn, wederom, visieloze verkiezingsprogramma! "

Ik weet dat het eea cynisch bedoelt is maar eigenlijk zouden de "kopstukken" van alle politieke partijen dit eigenlijk ook eens moeten doen.....
Uit hun grot komen.

Een voorbeeld: de partij voor de dieren wilt dat op vlees 19% belasting komt ipv 6%.  Omdat mensen dan minder vlees zouden gaan eten.
Dat is beter voor dieren.
Na onderzoek blijkt dat maar 5% minder vlees gaat eten.   De overige 95% betaald gewoon meer voor vlees.  Dus de overheid is spekkoper.....
Daarnaast worden de mensen die naar de (voor mij te dure) biologische keurslager gaan (ook) gedwongen om naar de AH te gaan, want die verhoogt een klein beetje de vleesprijs (en wat andere artikelen) terwijl de keurslager ook voor andere te duur gaat worden.  

Als de partij voor de dieren in de kroeg was gaan zitten dan had zij kunnen weten dat veel mensen niet minder vlees gaan eten.

Al die dure onderzoeken kan voor €125,-- gedaan worden.....    (incl. een paar glaasjes drank)  ;)   .... in de kroeg.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Reinier

Wilders heeft een uurtje op de Albert Cuyp rond gehangen met zijn notitie blok, daarna naar een lokale kroeg in Den Haag zijn oren ten luisteren gelegd en zijn verkiezingsprogramma was klaar.
"Roept u maar waar u boos over bent en het komt in mijn, wederom, visieloze verkiezingsprogramma! "

Dit zijn de hoofdpunten uit het PVV-programma

De PVV presenteerde vandaag zijn verkiezingsprogramma. Hieronder een overzicht van de belangrijkste en meest opvallende punten uit het programma.

'Hún Brussel'
-Nederland wordt lid van de Europese Vrijhandels Associatie (EVA)
-Vrij verkeer van personen, uitgezonderd Polen, Roemenen, Bulgaren, etc
-De EU-vlag verdwijnt van openbare gebouwen. Om te beginnen van de Tweede Kamer

'Onze economie'
-Kwartje van Kok terug aan de burger
-Geen salarissen in de publieke sector boven de Balkenende-norm
-Nooit meer een vliegtaks, CO2-heffingen. Dat kost banen
-Cruciale infrastructuur zoals havens en energiesector in Nederlandse handen

'Onze verzorgingsstaat'
-Hoogte en duur WW ongewijzigd
-Werkplicht voor bijstandsjongeren
-Uitkeringsfraude? Geweld tegen personeel sociale dienst? Nooit meer een uitkering
-AOW-leeftijd blijft op 65 jaar. Keuze voor eerder of later met korting of opslag
-Pensioenen gezond houden: hanteren van vaste rekenrente van 4 procent
-Stopzetten uitkeringen naar het buitenland, uitgezonderd AOW
-Niet tien jaar Nederlander, dan geen recht op uitkering
-Geen uitkeringen voor boerkadragers of wie belabberd Nederlands spreekt

'Onze vrijheid'
-Bindend referendum
-Introductie Nationale Holocaust Herdenkingsdag
-Een vijfde minder ambtenaren
-Staak de donaties aan het subsidienetwerk van links
-Geen subsidies aan politieke partijen
-Geen dubbele nationaliteit in kabinet, parlement, Provinciale Staten, etc
-Gemeenten of provincies die aan multikul-subsidies doen worden gekort

'Onze veiligheid'
-Zware minimumstraffen voor geweld en zedendelicten
-Groepsaansprakelijkheid. Deel van een groep tuig, dan ook de straf
-Geen vervroegde vrijlating, ook niet onder toezicht
-Zet foto's van misdadigers op internet

Ons immigratiebeleid
-Wettelijk verbod op generale pardons
-Niet meer dan duizend asielzoekers per jaar
-De islam is geen godsdienst maar een totalitaire ideologie
-Alle islamitische scholen dicht
-Geen hoofddoekjes in de zorg, het onderwijs, het gemeentehuis of waar dan ook bij
de overheid; en ook niet bij gesubsidieerde organisaties
-Verbied de boerka en de koran, belast hoofddoekjes
-Verbod op multiculti-subsidies

'Onze zorg'
-Alle zorginstellingen regelarm of regelvrij
-Geef bewoners van instellingen rechten en pak die van gevangenen af
-Voor (meerderjarige) asielzoekers en illegalen alleen acute hulp
-Ambachtsschool terug

'Onze kwaliteit van leven'
-Geen bezuiniging op het passend onderwijs
-Onze vlag wappert op alle scholen
-Radio 2 zendt minstens 35 procent Nederlandstalige muziek uit
-Dierenrechten in de Grondwet
-Wettelijk verbod op ritueel slachten

'Ons buitenland'
-Mensenrechtenbeleid krijgt de aandacht die het verdient
-OIC stelt (in de Verklaring van Cairo) dat mensenrechten onderworpen zijn aan Sharia. Daarom: OIC-landen weg uit de Verenigde Naties. Zolang zij lid zijn van de VN: Nederland betaalt niet aan de VN
-Palestijnen' niet langer vluchtelingenstatus. Opheffing UNWRA

'Onze omgeving'
-Doorrijden! Stoppen met die 80-kilometerzones
-140 kilometer per uur waar het kan
-Geen criminelen als taxichauffeurs
-Treinen rijden op tijd en zijn veilig!
-Bye, bye windmolens
-Bescherm bouwbedrijven tegen oneerlijke concurrentie uit Midden- en Oost-Europa
-Stoppen met duurzaamheidsubsidies

http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek/article/detail/3280906/2012/07/03/Dit-zijn-de-hoofdpunten-uit-het-PVV-programma.dhtml

dudge

Citaat van: onderofficier op 28/06/2012 | 14:44 uur
Je hoeft je recht niet te nemen en als je je recht niet neemt mag je nog steeds je mening geven.  Het eea is niet afhankelijk van elkaar.

Ik denk dat IPA NG het heel goed verwoord:
Citaat van: IPA NG op 28/06/2012 | 00:10 uur
Maar al hetgeen waar je op kan stemmen is drie keer niks. Stemmen op zulke waardeloze partijen is misschien nog wel erger.
Wat is je stem waard voor een partij?  Er komen weer onderhandelingen: beloftes die gedaan worden (waardoor je misschien op die partij gestemd hebt) zonder blikken of blozen over het hek gegooid om maar in de regering te kunnen zitten. 

Het niet stemmen is het opgeven van je stemrecht. Als je geen stemrecht wilt, dan betekend dat dat je ook geen invloed op de politieke besluitvorming wilt, en dus moet je niet zeuren als je vervolgens ook geen invloed daarop hebt. Daar heb je dan zelf voor gekozen.

Als je vindt dat er geen geschikte keuze is, is er altijd nog de mogelijkheid om van je passief kiesrecht gebruik te maken, of anders blanco te stemmen.

Oorlogsvis

Er zijn hier in Nederland gewoon geen geschikte partijen...PVV daar walg ik bijna van..Pvda ook..SP, CDA..blweeeeee bah !

VVD komt een klein beetje in de richting maar is ook verre van ideaal...dus zeg het maar  :devil:

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Wim Kortenoeven over zijn vertrek bij de PVV


Verklaring van Wim Kortenoeven d.d. 3 juli 2012 over de beëindiging van zijn lidmaatschap van de Tweede Kamerfractie van de Partij voor de Vrijheid.

Dames en heren,

Een flink deel van de journalisten die hier aanwezig zijn is weleens op mijn werkkamer geweest. Daar hangt vanaf mijn eerste échte werkdag in het parlement een schitterende oude schoolplaat aan de muur. Deze toont de gedenkwaardige marinekrijgsraad van de tiende juni 1666. Centraal op de plaat zie je het machtige admiraalsschip 'De Zeven Provinciën', met aan boord de luitenant-admiraal Michiel Adriaanszoon De Ruyter. In dat tafereel liggen belangrijke en onvervreemdbare waarden en doelstellingen van mij besloten.

Dames en heren,

Het is, op enkele weken na, drie jaar geleden dat mijn avontuur met de PVV officieel begon. Eind juli 2009 was ik met mijn jongste zoon op reis in de Verenigde Staten. In Mill Run, dat is in Pennsylvania, schreef ik dan eindelijk mijn sollicitatiebrief. Ik was daartoe uitgenodigd vanwege mijn specifieke expertise en was inmiddels meerdere malen aangemaand. Maandenlang had ik geaarzeld of ik het wel moest doen. Niet alleen omdat ik dan een respectabele baan zou moeten inruilen voor een ongewisse toekomst. Een toekomst met een reële gevaarzetting, met mogelijk sociale uitsluiting en met grote carrièrerisico's. Ik aarzelde ook omdat ik er aan twijfelde of ik mijn ambities wel zou kunnen waarmaken. Als ik mij in de landelijke politiek tenminste daadwerkelijk bezig zou kunnen gaan houden met mijn vakgebied: het Midden-Oosten en het vraagstuk van de internationaal oprukkende sji'itische én soennitische islam. Ik heb lang geaarzeld. Want in de politiek moet men voortdurend wheelen en dealen. Maar op veiligheidsdossiers als de onderhavige leek mij dat in deze tijd van oplopende internationale spanningen ongewenst en zelfs onmogelijk.

Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt, daar in Mill Run. Omdat ik niet mocht weglopen voor mijn verantwoordelijkheid. En omdat mijn zoon mij daaraan op dat moment nog eens hielp herinneren met een geïrriteerd: "put your money where your mouth is". Want ook ik onderkende al heel lang, in gedachten en in openbare discussies, in woord en geschift, de grote gevaren waarmee wij geconfronteerd worden. Gevaren die ook, maar niet uitsluitend, door Geert Wilders werden geduid. Met als voornaamste de islamisering van ons land, het islamitisch activisme van buiten en de ongebreidelde europeanisering. Ook ik beschouwde én beschouw deze fenomenen als doodsvijanden van onze vrijheid. En geheel zelfverklaard plús objectief meetbaar zijn zij dat ook. Als bewonderaar van het werk van Thomas Hobbes en als aanhanger van Samuel Huntington was de rest van het politieke bedrijf voor mij eigenlijk commentaar. Dat heb ik onlangs nog verklaard in een interview met NRC Handelsblad. Bedreigingen van de vrijheid moeten worden gestopt. Dat gaat voor alles. Dat is de primaire taak van de staat. Kijk maar naar de pyramide van Maslow. Geert Wilders bood mij de kans om te helpen die bedreigingen te pareren.

In 2009 was ik nog in de veronderstelling dat de logische prioriteit der dingen door de PVV zou worden gehandhaafd. En dat na de verkiezingen een ´krijgsraad´ zou worden belegd over de te volgen strategie. Zoals De Ruyter dat zou hebben gedaan. En dat daarbij en daarna rationeel en resultaatgericht zou worden gedacht en gehandeld. Maar helaas hebben Geert Wilders en de leden van zijn politbureau al vrij snel na de verkiezingsoverwinning van juni 2010 in toenemende mate de nadruk gelegd op mijns inziens secundaire zaken, zoals de zorg en de uitkeringen. Die zijn heel erg belangrijk, maar veiligheid gaat voor alles en boven alles Of zou dat moeten gaan.

Een krijgsraad avant la lettre heeft de PVV echter nooit willen houden. In ieder geval níet één waar ik voor was uitgenodigd. En ook van rationeel en resultaatgericht handelen is het op de meeste dossiers niet gekomen. Visie werd afgewezen, openlijk geridiculariseerd. Er werd zelfs een bizar net van inconsistenties geweven. Marcial Hernandez heeft er al enkele genoemd. Ik heb er straks ook nog een paar. Wij werden ontmoedigd om vragen te stellen en met nieuwe inzichten te komen. En vervolgens moesten wij inconsistenties verdedigen. Met creativiteit ben ik er gelukkig meestal in geslaagd op mijn portefeuille een publieke déconfiture van mijn partij en van mijzelf te voorkomen.

Ik heb Geert Wilders lang bewonderd, omdat hij zich durfde uit te spreken en omdat hij de last van de gevangenschap moedig wist te dragen. Maar het hebben van bewondering voor iemand betekent natuurlijk niet dat al zijn nukken, dictaten en onzinnigheden maar geaccepteerd moeten worden. Geert Wilders heeft echter in toenemende mate laten blijken dat hij dat wél vindt. En de leden van zijn inner circle steunden en steunen hem daarin.

Ik geef hier slechts enkele voorbeelden van door Geert Wilders toegebrachte hubris. U weet wel wat dat is, hubris: onnodige vernedering. Dat was in het oude Griekenland een halsmisdrijf. Onlangs werden Geert Wilders en ik samen uitgenodigd voor een werklunch met hoge diplomaten op de Russische ambassade. Ik wilde dat uiteraard met mijn voorzitter voorbespreken, maar iedere poging om een afspraak met hem te maken werd genegeerd. Ook de Russische Ambassade kreeg geen reactie. Uiteindelijk heb ik dan maar voor de uitnodiging bedankt, vlak voor de ontmoeting zou plaatsvinden. Met het smoesje dat mijn fractievoorzitter het te druk had. Het was te genant voor woorden. Het was een onnodige belediging van de Russen en een afgang voor Nederland. Hubris.

Die minachting voor normale omgangsvormen heeft Geert Wilders ook verwaardigde zich zelfs niet een gesigneerd exemplaar van zijn boek 'Marked for Death' persoonlijk aan de mindere leden van de fractie ter hand te stellen. Dat had gemakkelijk in de fractievergadering gekund. Maar wij moesten dat boek ophalen bij zijn perswoordvoerder. Ook ik heb op veel mailtjes en vergaderverzoeken niets meer van Geert Wilders gehoord. Het is een systeem.

De PVV huldigt de vrijheid van meningsuiting. De partij wil zelfs een soort First Amendment in de Nederlandse Grondwet laten opnemen. Maar binnen de partij geldt vrijheid van meningsuiting uitsluitend voor Geert Wilders en de leden van het politbureau. En voor sommige van de gewillige jaknikkers. Zij kunnen naar believen in de media optreden, interviews geven en persverklaringen uitgeven. De andere leden, waaronder ik, werden op mediagebied systematisch gehinderd.

Inconsistentie Ritueel slachten inleiding tot verhandeling over inconsistent PVV-beleid Inconsistentie, Helder/Wilders en het ontslaan van rechters. Inconsistentie JSF Inconsistentie EU-beleid (grensbewaking) Inconsistentie defensiebeleid Inconsistentie Israel-visie, waarbij ook wordt voorgesteld Nld een free rider te maken en Israel onze militie

Dames en heren, Ik heb ook nu weer lang geaarzeld of ik mij moest kandideren voor het Kamerlidmaatschap. Uiteindelijk heb ik, na een vriendelijke aanmaning van Geert Wilders, op 11 mei mijn sollicitatiebrief geschreven. Tijdens een werkbezoek aan Israel. Ik heb gesolliciteerd nadat ik nog eens goed op een rijtje had gezet wat ik de voorgaande twee jaar had bereikt en wat ik mogelijk zou kunnen bereiken in een tweede termijn. Ik zag daarbij toch nog kansen om het goede te kunnen doen. Ik had beter moeten weten.

De eerstvolgende deuk kwam in een vergadering van onze fractiecommissie voor buitenlandse zaken, waar ik pleitte voor handhaving van een substantieel budget voor de bevordering van mensenrechten. Daarbij redeneerde ik dat de PVV voorop zou moeten lopen bij het ijveren voor vrouwenrechten in de islamitische wereld. Ik werd vervolgens keihard aangevallen door twee collega's. Volgens hen was het allemaal zonde van het geld. En het aanwezige lid van het politbureau zei zelfs dat mensenrechten hem geen moer interesseerden. Ik was ontsteld over die reactie en heb toen hard en duidelijk gezegd dat ik uit de fractie zou stappen als dat de lijn was en er geen mensenrechtenparagraaf in het verkiezingsprogramma zou komen te staan. Het politbureaulid zei vervolgens het volslagen idioot te vinden dat ik mijn politieke toekomst van zoiets afhankelijk stelde.

Maar wat ik vreesde gebeurde.

Nadat het concept verkiezingsprogramma voor een half uurtje aan de fractie was voorgelegd, dat was op 7 juni, vroeg GW de leden of zij op- of aanmerkingen hadden. Er waren slechts enkele leden die kanttekeningen plaatsten. Ik had acht kanttekeningen over mijn portefeuilles buitenlandse zaken en defensie. Ook leden die in persoonlijke gesprekken ernstige kritiek hadden geuit op het beleid en op het functioneren van leden van het politbureau hulden zich toen in stilzwijgen.

Het was onduidelijk hoe het definitieve programma eruit zou komen te zien. Als niet tot de inner circle behorend fractielid heb ik er in ieder geval niets meer over gehoord. Daarstraks zag ik het programma voor het eerst en toen hadden de media het al in hun bezit. Wat dat betreft dringt een vergelijking zich op met zaterdag 21 april. Toen stond ik met een parlementaire delegatie in het stadion van Tottenham Hotspur in Londen. Ik kreeg toen van een naast mij staande VVD-collega te horen dat Geert Wilders de stekker uit het Catshuisoverleg had getrokken.

Dames en heren,

Geert Wilders heeft onlangs een alarmerend boek gepubliceerd over de islam. Maar zijn politieke antwoord op de islamitische dreiging is helemaal niets waard. Het is lege prietpraat. Zijn politieke agenda is zelfs van dien aard dat hij de militante islam een vrijbrief geeft om door te gaan. Ik heb net op enkele inconsistenties gewezen. Waar het gaat om buitenlandse politiek en defensie. Maar er zit mij nog iets dwars. En dat is dat Geert Wilders de Joodse staat voor zijn oorlog laat opdraaien. Hij heeft gelijk met zijn stelling dat Israel de frontlijn is van onze beschaving. Maar hij laat vervolgens de inwoners van die staat de verdedigingsoorlog voor hem voeren. Want de PVV wil nog eens voor zeshonderd miljoen op de krijgsmacht bezuinigen. Daarmee wordt de krijgsmacht kapot bezuinigd. En daarmee wordt Nederland definitief een free rider. Ook waar het gaat om de verdediging tegen islamitisch radicalisme.

Dames en heren, vorig jaar juni heb ik als enige van mijn fractie tegen het wetsvoorstel Thieme gestemd. Over het ritueel slachten. Ik ben toen ongehoord zwaar door Geert Wilders onder druk gezet om mijn geweten opzij te zetten. Ik heb dat niet gedaan. Maar ik heb na afloop wel beloofd dat ik tijdens deze periode niet nog eens tegen de lijn van de fractie zou stemmen of handelen. Ik heb dat ook niet gedaan, ook al was dat soms buitengewoon moeilijk en zelfs beschamend. Zo moest ik in april het debat over de politiemissie in Kunduz voeren. Daarin was de inzet aan de orde van Nederlandse F-16's op noodoproepen van bondgenoten. Ik moest daar een ongehoord standpunt verdedigen: dat Nederlandse F-16 piloten zulke noodoproepen keihard moesten negeren. Mijn tegenwerpingen werden in de fractievergadering van tafel geveegd. Geert Wilders zag de F-16 inzet voor het redden van onder vuur liggende bondgenoten namelijk als een onaanvaardbare uitbreiding van het mandaat voor de missie. Punt.

Ik heb die opdracht van de fractie uitgevoerd, ook al was deze volstrekt onethisch. Maar ik heb mij diep geschaamd over mijn capitulatie. En ik heb er nachten niet van kunnen slapen. Toen heb ik besloten dat ik mij bij het eerstvolgende ernstige incident wél resoluut van de fractielijn zou distantiëren. Maar daarbij wilde ik niet mijn belofte aan de fractie breken dat ik niet voor een tweede keer contrail zou gaan in de stemmingen. Nadat het conceptverkiezingsprogramma aan ons was 'voorgelegd', heb ik mij daarom voorgenomen om uit de fractie te stappen indien de definitieve versie dezelfde gevaarlijke onzin zou bevatten als het concept. Dat is het geval en daarom sta ik nu hier.

Ik heb destijds aangemonsterd op een marineschip dat op missie ging om de islamisering en de europeanizering te bestrijden. Het bleek niet de Zeven Provincien te zijn, de commandant was geen Bestevaer, de kanonnen waren vastgeroest en er was geen munitie aan boord. En toen ging het ook nog van zijn koers, verlokt door de sirenenzang van de opiniepeilingen.

Dames en heren, Geert Wilders, mijn held, is van zijn voetstuk gevallen. Maar beter is het te zeggen dat Icarus is neergestort. Hij kwam te dicht bij de zon. Ik heb ontzettend veel gepikt en heb loyaal voor de fractie gewerkt tot op de dag van gisteren. Ik heb afgelopen zaterdag nog geaccepteerd dat mij werd verboden mondelinge vragen aan te melden over een actuele ernstige kwestie. Maar vandaag ben ik vrij.

Maar zoals collega Hernandez al zei: het verkiezingsprogramma was de emmer, niet de druppel, maar de emmer die de al volle emmer deed overlopen. De frustraties zijn zo lang opgekropt dat mijn gezondheid eronder ging lijden. Wat dat betreft is de beslissing om uit de fractie te stappen ook voor mij een bevrijdingsmoment. Toch is het ook een verdrietig moment. Ik ben niet in de politiek gegaan om het zo te zien eindigen. Ik had iets wezenlijks voor de goede zaak willen bereiken. Dat is er met de PVV niet van gekomen.

De problemen die Geert Wilders heeft geduid, problemen die ook Marcial Hernandez en ik onderkennen, zijn echter niet weg. En ze zullen de komende tijd alleen maar groter worden. Ook bij de PVV heeft men hierop echter geen antwoorden.

Dames en heren, ik herhaal wat collega Hernandez daarnet heeft gezegd: Wij gaan vandaag geen partij beginnen. Wij gaan niet concurreren met Geert Wilders en de PVV. Wij willen met deze persconferentie alleen maar gebruik maken van de mogelijkheid om ons uit te spreken voor onszelf.

Ik begon mijn verklaring daarnet met een verwijzing naar luitenant-admiraal Michiel Adriaanszoon de Ruyter. En ik wil het begin van mijn afronding graag beginnen met zijn beroemdste woorden:

"De Heeren hebben mij niet te verzoeken, maar te gebieden, en al wierd mij bevoolen 's Lands vlagh op een enkel schip te voeren, ik zou daarmee t'zee gaan en daar de Heeren Staten hunne vlag betrouwen, zal ik mijn leven waagen".

Die Heeren Staten waren de politici uit De Ruyters tijd. Marcial Hernandez en ik zijn politici van vandaag. En wij zijn niet bereid de militairen van vandaag opdracht te geven om met ontoereikende middelen ons land en onze belangen te verdedigen. Voor ons zijn verdere bezuinigingen op Defensie volstrekt onaanvaardbaar. Verdere bezuinigingen op de krijgsmacht brengen de veiligheid van ons goede land in gevaar en schaden de relaties met onze bondgenoten. Ze zijn bovendien een ongehoorde schoffering van de trouwe en dappere militairen, die het motto van De Ruyter huldigen en die ondanks alles hun leven in de waagschaal stellen om voor ons en onze belangen op te komen.

Ik doe daarom, mede namens Marcial Hernandez, een oproep aan al onze collega´s in de Tweede Kamer en aan de partijorganisaties achter hen, om rekenschap af te leggen over het belang van onze strijdkrachten. Om rekenschap af te leggen over onze plicht om de verdediging van ons land en onze belangen zelf naar behoren te organiseren en te betalen. Om rekenschap af te leggen over het onweerlegbare feit dat de wereld in razend tempo destabiliseert en dat onze potentiële en verklaarde tegenstanders zich tot de tanden bewapenen. Over dat alles hoort eigenlijk geen politieke discussie te bestaan. Want wij weten uit de recente geschiedenis wat verkeerde zuinigheid en gebroken-geweertjes-politiek hebben aangericht. En in onder andere Margraten en Oosterbeek kunnen wij zien wie daarvoor de prijs betaald hebben.

Dames en heren, Zoals gezegd houden Marcial Hernandez en ik onze zetels tot 20 september. Wij zullen in de tussenliggende tijd waar mogelijk dit verhaal nationaal en internationaal naar buiten brengen. Ook internationaal, want de schandalige en levensgevaarlijke free rider-mentaliteit op het gebied van defensie is niet beperkt tot de PVV en ook niet tot Nederland.

De voorzitter van de Tweede Kamer heeft zojuist van ons een brief gehad. Daarin geven wij te kennen geven vanaf 12.00 uur vandaag geen onderdeel meer te willen uitmaken van de fractie van de Partij voor de Vrijheid. De heer Wilders is hiervan, geheel in zijn eigen stijl, per sms en per tweet in kennis gesteld.

Hiermee besluit ik mijn verklaring.

http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2012/07_juli/03/verrijkingsonderdelen/Wim-Kortenoeven-over-zijn-vertrek-bij-PVV.xml

Tanker

Ik kots van de politiek, misschien moet ik maar helemaal niet meer gaan stemmen....... :sick:

dudge

En met dat geld wordt vervolgens de jihad betaald.....ofzo

michielnr

Citaat van: Reinier op 03/07/2012 | 12:25 uur
de opkomst van de jihad-piraten rondom de Golf van Aden.

Jihad piraten? Is dat weer wat nieuws? En ik maar denken dat piraten slechts voor de centen dat doen :cute-smile:
NR

Reinier

Citaat van: Mourning op 03/07/2012 | 12:31 uur
... maar gelukkig denken ze wel aan het "Nederlandse belang"... are you F*cking kidding?  :dead:

NAVO Cruciaal? Weinig van te merken. Als dat cruciaal is wil ik niet weten wat ze als non-cruciaal beschouwen... :lol: :lol: :lol:
Inderdaad, als de NAVO zo cruciaal is, gedraag je er dan ook naar en kom je verplichtingen na!

En het Nederlands belang? Dat is er bij gebaat bij nog minder defensie? Lijkt mij in tegenspraak met elkaar. Maar Henk en Ingrid zullen het vast wel snappen.

Reinier

Uit het PVV verkiezingsprogramma:

We nemen afscheid van de Antillen. Nu nog in het Koninkrijk, maar als het aan de PVV ligt, behoren alle zes eilanden snel tot het buitenland. Wij gunnen de eilanden volledige soevereiniteit, hoe eerder hoe beter. Eilanden met een corrupt bestuur als Curaçao ontvangen met onmiddellijke ingang geen cent meer van Nederland.

Natuurlijk klinkklare onzin en Grondwettelijk onmogelijk om een deel van het Koninkrijk  uit het Koninkrijk zetten. Net zo min als een land zoals Aruba, Curaçao of Sint Maarten kan bepalen dat een van de ander of Nederland uit het Koninkrijk moet.

Gaat het hier om een puur financiële afweging? Er gaat meer geld naar toe dan er terug komt? Die vlieger gaat wel voor veel meer regio's op in Nederland en daar gaat nog meer geld naar toe dan naar de voormalige Antillen!
Tot ziens Rotterdam, Noord-Limburg, Drenthe, Kop van Noord-Holland, Noordoost Groningen, we hebben een leuke tijd samen gehad, maar jullie kosten ons geld. Vorm maar lekker een armoedige staat samen met de corrupte Antillen en die luie Grieken.



Mourning

... maar gelukkig denken ze wel aan het "Nederlandse belang"... are you F*cking kidding?  :dead:

NAVO Cruciaal? Weinig van te merken. Als dat cruciaal is wil ik niet weten wat ze als non-cruciaal beschouwen... :lol: :lol: :lol:
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Reinier

Uit het PVV verkiezingsprogramma:

De JSF wordt niet aangeschaft. Het aantal F-16's wordt gereduceerd. In ons defensiebeleid staat het Nederlandse belang voorop. Aan 'Vredesmissies' doen we voor de helft minder mee en alleen nog als er een aantoonbaar Nederlands belang is. Door een herijking van taken kan er ook op defensie geld worden bespaard. Cruciaal zijn de handelsbelangen van ons land. Die zijn op dit ogenblik bijvoorbeeld ernstig in gevaar door de opkomst van de
jihad-piraten rondom de Golf van Aden. De Koninklijke Marine wordt in staat gesteld hier korte metten mee te maken. De NAVO blijft de hoeksteen van onze defensie.

Defensie:
• Geen JSF
• Bescherming van Nederlandse handelsbelangen centraal
• NAVO cruciaal

En vooral:
Geen EU-leger, geen gewapende missies onder EU-vlag, geen gemeenschappelijk EU buitenlandbeleid

Reinier

Citaat van: jurrien visser op 03/07/2012 | 12:07 uur
Kunnen we Geert, Emiel, Diederik en nog een paar  op de oude Zuiderkruis plaatsen om deze vervolgens af te laten zinken om zo een kunstmatig rif te creëren (zijn ze toch nog ergens goed voor)   ;D
Nee, dat mogen we niet doen volgens de milieu regelgeving; die gasten zijn veel te zuur voor het milieu  :lol:

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Oorlogsvis op 03/07/2012 | 12:04 uur
Hoor net op het NOS journaal , dat de PVV/Wilders ook nog eens een bezuiniging van 600 miljoen op de krijgsmacht in het verkiezingsprogramma heeft staan ! :sick:

Kunnen we Geert, Emiel, Diederik en nog een paar  op de oude Zuiderkruis plaatsen om deze vervolgens af te laten zinken om zo een kunstmatig rif te creëren (zijn ze toch nog ergens goed voor)   ;D

Nikehercules

Twee PVV'ers uit fractie

De PVV-Kamerleden Hernandez en en Kortenoeven stappen met onmiddellijke ingang uit de fractie. Hernandez zei dat Wilders hem in de steek heeft gelaten.

Volgens Hernandez heeft Wilders in het Catshuisberaad op eigen houtje besloten met het kabinet te breken. De breuk zou niet met de fractie zijn besproken en het resultaat van de onderhandelingen is volgens hem nooit aan de fractie voorgelegd. Hernandez sprak van een schoffering van

PVV-Kamerleden.
"Alles draait om Wilders en hij houdt met niemand rekening," zei hij. Volgens Hernandez liep voor hem de emmer over door de gang van zaken rond het verkiezingsprogramma. "Dat mochten alle PVV-Kamerleden een half uurtje inkijken; de weinigen die kritische kanttekeningen plaatsten, werden afgewimpeld."

Stemvee
Hernandez zei verder dat je als PVV-Kamerlid alleen maar stemvee bent. Hij deed een beroep op andere PVV-Kamerleden die ook hun frustraties zouden hebben geuit over de moeite die ze hebben met de standpunten van de PVV. Die ook moeten voor hun eigen vrijheid kiezen, aldus Hernandez.

Zowel Hernandez als Kortenoeven toonde zich geëmotioneerd bij de bekendmaking van hun vertrek.

Verrast
PVV-leider Wilders is verrast door het besluit. Toen hij na de presentatie van het PVV-verkiezingsprogramma met het nieuws werd geconfronteerd, zei hij van niks te weten.
"Vermoedelijk lopen ze vooruit op de presentatie van de kandidatenlijst. Ze zijn misschien bang dat ze daar niet op komen," zei Wilders.

Bron: NOS