Vesting Holland

Gestart door oud_zijde, 21/10/2003 | 12:09 uur

Marvin

heb even tussen de duitstalige sites gekeken, maar daar gaat het meer in het algemeen over de inzet van para's rond den haag, de gevechten in Rotterdam kom ik niet tegen  :o

misschien handiger om er wat boeken van E.H. Brongers bij te pakken, die schrijft redelijk veel ook vanuit de Duitse geschiedschrijving

hij heeft eens een trilogie geschreven "Opmars naar Rotterdam" daar zal wel wat in staan, verder schreef hij ook de "Slag om de Residentie" - gaat over Den Haag, maar geeft een aardig beeld over  de situatie in het gebied tussen Rotterdam en Delft.

ik heb geen idee of bovenstaande boeken nog verkrijgbaar zijn, de trilogie heb ik niet, wel de slag om de residentie en een paar andere boeken van dezelfde schrijver (allemaal gekocht bij de Slegte  ;D )

probeer anders deel 3 van De Jong eens (Mei 1940), daar staat in een paar hoofdstukken wel iets in over de gevechten in Rotterdam.

confused...? so am i....

oud_zijde

ok ik ben nu min of meer klaar (voorlopig) met de modellen en texturen.
Ik heb nix meer gepost omdat ik op de hoogte ben gekomen van een ander vergelijkbaar project (met meer ervaring dus kunnen ze me inhalen :)) dus is alles een beetje behind closed doors geworden.
Weet overigens niet of dat project uberhaupt nog bestaat maar dat ff terzijde.

Nu ben ik begonnen met scripten te leren (voor verhaallijn enzo) en aan de website begonnen.

Nu heb ik het 1 en ander nodig, ten eerste is er een titel nodig want Vesting Holland is de werktitel en het klinkt niet echt internationaal.
Nu kan ik het vertalen naar Fortress Holland maar dat pakt niet zo vind ik dus suggesties zijn welkom.
Ik denk zelf aan 'Requiem for a marine' en dat de hoofdrolspeler dan aan het eind van de verhaallijn dood gaat ofzo. Dan doe ik voor CD cover enzo (enkel voor mezelf want het gaat natuurlijk niet naar de winkels) een geweer die uit de grond steekt met helm en gat erin erbovenop en een paar mariniers eromheen. is wat cliché maar het is erg simpel maar toch krachtig (hoeft geeneens achtergrond bij oid).

Daarnaast zoek ik quotes (en evt verhalen) van Duitsers over Nederland van voor na en tijdens de gevechten, liefst hoge Duitsers maar soldaten mag ook, ik zou het zelf zoeken maar mijn Duits is nogal zwak tegenwoordig en dus ken ik enkel het Nederlandse perspectief :(



It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

oud_zijde

overigens komen er nog zo'n 400 polygonen aan detail bij zodat het geheel uiteindelijk op 1500 komt te liggen, denk aan veldvlessen, munitietasjes etc.
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

oud_zijde

kijk er is een nieuwe marinier geboren (de oude is reeds met pensioen :)) het is nogal onduidelijk omdat de nieuwe skin nog niet klaar is maar er zitten nu ogen op, een mond, 3 vingers (wijsvinger, duim en 1 grote (die anderen zijn nutteloos)), een langejas die echt kan bewegen etc. etc. etc.  

heb geprobeerd een soort van 'uncle sam wants you style' te bouwen maar dan anders :)



0w en sorry voor de modemers, het is bmp dus dat is nogal zwaar maar als ik thuis ben pas ik het wel aan

hieronder staat de oude marinier gebroederlijk naast de nieuwe, voor de vergelijking heb ik de oude zijn skin ook maar uitgedaan want anders zie je het niet goed


verschil lijkt me duidelijk :D
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

oud_zijde

die vleugels en die motoren werken niet goed samen met elkaar, ik krijg het niet goed want de fokker g1 heeft zijn vleugels heel raar schuin naar boven staan ofzoiets.

maar als er een texture (skin, behang, verflaagje :)) overheen gaat dan valt het niet zo op hoop ik en anders moet hij echt overnieuw want dit is nix
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

D819

Citaat van: oud_zijde op 04/11/2003 | 13:02 uur
dit is hem maar misschien doe ik het volgend weekend nog is want ik vind het nix

en voor de admins: als het teveel bitmapjes zijn zou ik ze gewoon verwijderen hoor, tis allemaal work in progress alleen ff om te laten zien waar ik het nu heel de tijd over heb moet niet ten koste van jullie bandbreedte gaan natuurlijk :)


Maak je niet druk, het model ziet er aardig uit!

oud_zijde

Citaat van: Gert op 04/11/2003 | 14:31 uur
:( Ik zie ze niet  :(
bijlages bij die berichten (onderaan) moet je op klikken

en ja als je je ogen samenknijpt lijkt het idd net een fokker g1 maar goed, niet dat het een erg belangrijk model is want het is geen vliegsim, hij vliegt alleen een paar keer overhead :)
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Marvin

Citaat van: oud_zijde op 04/11/2003 | 13:02 uur
dit is hem maar misschien doe ik het volgend weekend nog is want ik vind het nix

je kunt in ieder geval duidelijk zien dat het een G-1 is... :), althans in mijn geoefend oog...  ;D
confused...? so am i....

Gert

 :( Ik zie ze niet  :(

oud_zijde

dit is hem maar misschien doe ik het volgend weekend nog is want ik vind het nix

en voor de admins: als het teveel bitmapjes zijn zou ik ze gewoon verwijderen hoor, tis allemaal work in progress alleen ff om te laten zien waar ik het nu heel de tijd over heb moet niet ten koste van jullie bandbreedte gaan natuurlijk :)
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

DvdW

je kunt et in ieder geval beter dan ik!! ;)
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

oud_zijde

blegh ik loop ver achter op al mijn schema's en ik heb besloten dat de fokker g1 een rotding is!

dit is hem tot nu toe, hij is een beetje verminkt en ik wens geen commentaar :P
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

oud_zijde

het wordt niet meer vandaag hoor ik heb teveel biertjes genuttigd gister :)
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

oud_zijde

hmz eigenlijk vind ik heinkel 111 een beetje een flauw ding (simpel, D21 was ik ook in anderhalf uur mee klaar) dus ik ga eerst voor Fokker G1 en daarna HE 111

de Fokker is moeilijker (ze moeten rond de 1000/1500 polygonen blijven maar ik weet niet of iemand dat wat zegt) dus daar trek ik wat meer tijd voor uit check this space tomorrow and should be ready :)
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

DvdW

Citaat van: oud_zijde op 28/10/2003 | 11:38 uur
skin is ook af (maar ik moet er nog een mooi plaatje van bouwen) what's next?

Heinkels (HE 111), Junkers (Ju52, JU87) of Fokkers (G1, C10) kies maar ik heb geen voorkeur :)

HE 111!! :D ;D
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל