Belgie (vervangings trajecten) landcomponent

Gestart door Huzaar1, 14/02/2018 | 12:08 uur

Stoonbrace

Citaat van: Huzaar1 op 29/03/2018 | 10:39 uur
Nee zo bedoel ik het niet, niet direct in het negatieve ;)
Ik zie nergens dergelijke vtgen zeg maar, dus vraag me af waarom er gekozen wordt voor zo'n open situatie en wel veel manschappen erin. Dat is voor NL en co vaak fout gegaan in Afghanistan en Irak. vandaar

En ik bedoel de vrachtwagentjes, niet de Jankel. ( dat vtg rechts op de foto )

Voertuig rechts is de commerciƫle basis. Er zijn nog geen afbeeldingen van het uiteindelijke voertuig. Ik heb er de JACAM bijgezet omdat dat ook een voertuig is op Unimog-basis. Dit zijn voertuigen voor de SFSG. Ik vermoed dat mobiliteit daarom voorrang krijgt op bescherming.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Harald

Citaat van: Reinier op 29/03/2018 | 10:33 uur
Gaza ligt wel naast de Golf regio!  ;D


toch wel handig denk ik hoor...  :P

Huzaar1

Citaat van: Stoonbrace op 29/03/2018 | 10:27 uur
Waar ga jij golfen? Gaza?

Nee zo bedoel ik het niet, niet direct in het negatieve ;)
Ik zie nergens dergelijke vtgen zeg maar, dus vraag me af waarom er gekozen wordt voor zo'n open situatie en wel veel manschappen erin. Dat is voor NL en co vaak fout gegaan in Afghanistan en Irak. vandaar

En ik bedoel de vrachtwagentjes, niet de Jankel. ( dat vtg rechts op de foto )
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Reinier


Stoonbrace

Citaat van: Huzaar1 op 29/03/2018 | 10:26 uur
altijd van die apart ogende voertuigen voor de Belgische SOF. Van die ' golfkarretjes' voor heel veel personen zeg maar.
En ja wel jammer dat niet voor de NL vector is gekozen, helemaal gezien de toekomstige nauwere samenwerking.

Waar ga jij golfen? Gaza?

Huzaar1

altijd van die apart ogende voertuigen voor de Belgische SOF. Van die ' golfkarretjes' voor heel veel personen zeg maar, dat was de vorige ook. Wat is de filosefie erachter? .
En ja wel jammer dat niet voor de NL vector is gekozen, helemaal gezien de toekomstige nauwere samenwerking. 
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Stoonbrace

Citaat van: Harald op 29/03/2018 | 10:23 uur
Jammer, dat ze niet voor de NL Vector SOF voertuig gegaan zijn.

Niet geschikt. Dit contract gaat om een Light Troop Transport Vehicle. De rol van de Vector wordt in BE vervuld door de FOX RRV.

Harald


Stoonbrace



Verwacht dus iets als de JACAM die nu in gebruik is bij de SFG.


Huzaar1

Citaat van: Parera op 26/03/2018 | 11:11 uur
In mijn ogen zijn er niet genoeg van dat soort mensen in Nederland in verhouding met bomen knuffelaars of andere linkse roeptoeters. :silent:

Er is in Nederland een veel grotere rechtse groep dan een linkse en al jaren krijgt Defensie enorm veel steun vanuit de samenleving, het draagvlak is gigantisch t.o.v bv 15 jaar geleden. We hebben altijd rechtsere kabinetten dan links, de priotering van Defensie op de overheidsuitgaven lijst is iets anders, maar dan heeft met hele andere zaken te maken dan in Belgie.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Huzaar1 op 26/03/2018 | 09:42 uur
Ik weet niet hoelang je in de west zit. Maar die zijn er in Den haag genoeg hoor.
Hele partijen zelfs, niet zo meelullen.
In mijn ogen zijn er niet genoeg van dat soort mensen in Nederland in verhouding met bomen knuffelaars of andere linkse roeptoeters. :silent:

Huzaar1

Citaat van: Parera op 24/03/2018 | 17:48 uur
He mogen wij die vent lenen?! Zo'n persoon is ook nodig in Den Haag.

Ik weet niet hoelang je in de west zit. Maar die zijn er in Den haag genoeg hoor.
Hele partijen zelfs, niet zo meelullen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"