De marine van morgen

Gestart door Parera, 03/04/2018 | 12:38 uur

Lynxian

Citaat van: Master Mack op 13/06/2024 | 10:49 uurWaar ik wel benieuwd naar ben is een lift voor helikopters en drones een kostbare en constructie technisch gezien gecompliceerde ingreep of valt dat wel mee bij een te bouwen nieuw schip.
Is niet zo vreselijk duur? De JSS en LPDs hebben ook allemaal al liftconstructies, dus ik voorzie geen problemen.

Huzaar1

Citaat van: Master Mack op 13/06/2024 | 10:49 uurWaar ik wel benieuwd naar ben is een lift voor helikopters en drones een kostbare en constructie technisch gezien gecompliceerde ingreep of valt dat wel mee bij een te bouwen nieuw schip.

Ik snap je vraag niet helemaal.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Master Mack

Waar ik wel benieuwd naar ben is een lift voor helikopters en drones een kostbare en constructie technisch gezien gecompliceerde ingreep of valt dat wel mee bij een te bouwen nieuw schip.

silvester herc

Citaat van: Benji87 op 13/06/2024 | 08:35 uurIk vind de ontwerpen sowieso bizar om te zien. Als me dit 10 jaar geleden had laten zien had ik je vierkant uit gelachen. Nu wordt het een gewoon een realiteit dat Nederland over een van de beste amfibische vloten van Europa gaat beschikken.
Groot gelijk ben heel benieuwd hoe het eindontwerp van de toekomstige ATS gaat worden of het ook nog met twee verschillende boven bouw gaat worden zoals nu te zien is,dit ontwerp is al 43 meter langer en 5 meter breder als het Portugese MRSS ontwerp en mondjes maat komt steeds meer naar buiten dus nog heel effe geduld hebben??

Benji87

Citaat van: Master Mack op 13/06/2024 | 07:12 uurHet zijn allemaal nog concepten hé mensen. Vervanger LCF lijkt heel erg nog een samenstel van voorgaande ontwerpen van verschillende schepen. Positieve is ze worden 1 op 1 vervangen. Laten we hopen dat het ASWF ook naar 4 mag gaan dan sterken we weer wat aan. De vervangers OPV en LPD's zien er goed uit als het 2 flattops en 4 LHD achtige mogen worden. Als we genoeg fregatten zouden hebben zou het voldoende bewapening zijn. Dus meer provisions voor zou welkom zijn.

Ik vind de ontwerpen sowieso bizar om te zien. Als me dit 10 jaar geleden had laten zien had ik je vierkant uit gelachen. Nu wordt het een gewoon een realiteit dat Nederland over een van de beste amfibische vloten van Europa gaat beschikken.

silvester herc

Citaat van: Master Mack op 13/06/2024 | 07:12 uurHet zijn allemaal nog concepten hé mensen. Vervanger LCF lijkt heel erg nog een samenstel van voorgaande ontwerpen van verschillende schepen. Positieve is ze worden 1 op 1 vervangen. Laten we hopen dat het ASWF ook naar 4 mag gaan dan sterken we weer wat aan. De vervangers OPV en LPD's zien er goed uit als het 2 flattops en 4 LHD achtige mogen worden. Als we genoeg fregatten zouden hebben zou het voldoende bewapening zijn. Dus meer provisions voor zou welkom zijn.
Mee eens!!

Master Mack

Het zijn allemaal nog concepten hé mensen. Vervanger LCF lijkt heel erg nog een samenstel van voorgaande ontwerpen van verschillende schepen. Positieve is ze worden 1 op 1 vervangen. Laten we hopen dat het ASWF ook naar 4 mag gaan dan sterken we weer wat aan. De vervangers OPV en LPD's zien er goed uit als het 2 flattops en 4 LHD achtige mogen worden. Als we genoeg fregatten zouden hebben zou het voldoende bewapening zijn. Dus meer provisions voor zou welkom zijn.

Parera

Citaat van: Kornet43 op 12/06/2024 | 17:59 uurOok zien we de slechte bewapening.Geen RAM, geen VLS, slechts 1 76MM en 2x30/40MM.

Ja maar dat zal niet veranderen tenzij er veel meer budget vrij komt en/of het gehele concept op de schop gaat. Overigens staat er wel een RAM op  ;)

Citaat van: silvester herc op 12/06/2024 | 18:22 uurMooi gedaan Parera mij lukt het niet een screenshot uit een video stil te krijgen bedankt en eventueel uit te printen bijvoorbeeld 😉

Bedankt, nu heb je ze alsnog.

Ik heb op Twitter / X een bericht gezien waarbij gemeld word dat het vLCF een 80 tal VLS cellen zou krijgen. in 2 blokken van 40 stuks. Dit zou wel onlogisch zijn en niet kloppen met de concepten. Het midscheepse VLS in het concept heeft 32 cellen, wat zou moeten inhouden dat de voorste 48 VLS cellen moet zijn (net als het huidige LCF) om tot die 80 te komen. Mogelijk past er voorop de boeg nog 64 cellen voor een totaal van 96 cellen maar ik zie dat in NL niet snel gebeuren.

silvester herc

Citaat van: Parera op 12/06/2024 | 17:49 uurEen interessant screenshot van het ATS! We zien hier zowel het concept van een volledig dek ontwerp en een standaard LPD ontwerp. Ook leren we de afmetingen (150x25 m) en het tonnage (6000 t).

Ook een interessante screenshot uit de video rondom het FUAD.

Mooi gedaan Parera mij lukt het niet een screenshot uit een video stil te krijgen bedankt en eventueel uit te printen bijvoorbeeld 😉

Kornet43

Citaat van: Parera op 12/06/2024 | 17:49 uurEen interessant screenshot van het ATS! We zien hier zowel het concept van een volledig dek ontwerp en een standaard LPD ontwerp. Ook leren we de afmetingen (150x25 m) en het tonnage (6000 t).

Ook zien we de slechte bewapening.Geen RAM, geen VLS, slechts 1 76MM en 2x30/40MM.

Parera

Citaat van: silvester herc op 12/06/2024 | 12:03 uur
Weer nieuw filmpje over de toekomstplannen van onze KM ;)

Een interessant screenshot van het ATS! We zien hier zowel het concept van een volledig dek ontwerp en een standaard LPD ontwerp. Ook leren we de afmetingen (150x25 m) en het tonnage (6000 t).

Ook een interessante screenshot uit de video rondom het FUAD.

Ace1

Citaat van: Master Mack op 11/06/2024 | 22:55 uurWel ja🤣

The number of helicopters carried by each vessel was up to 19 Sikorsky CH-53 Sea Stallions, 26 Boeing Vertol CH-46 Sea Knight, or a mix of the two.[1] The 820-by-118.1-foot (249.9 by 36.0 m) flight deck is fitted with two aircraft lifts, and up to nine Sea Stallions or 12 Sea Knights can be operated simultaneously.[1] With a small amount of modification, the ships could carry and operate up to six McDonnell Douglas AV-8B Harrier II jump-jets.[1]

https://en.wikipedia.org/wiki/Tarawa-class_amphibious_assault_ship

Als je minder helicopters meeneemt kun je volgens mij 10 of 12 harriers meenemen.

silvester herc

Weer nieuw filmpje over de toekomstplannen van onze KM ;)

Master Mack

Citaat van: Ace1 op 11/06/2024 | 20:43 uurWil je er soms ook nog occasion Harriers erop?
Wel ja🤣

Ace1

Citaat van: Master Mack op 11/06/2024 | 15:00 uurKvo. Ik vond het wel een leuke gedachten voor World domination ;D

Wil je er soms ook nog occasion Harriers erop?