De marine van morgen

Gestart door Parera, 03/04/2018 | 12:38 uur

Master Mack

Ik hoop op minimaal 2 mini flattops maar daar hebben we het al over gehad.

Lynxian

Citaat van: Master Mack op 11/06/2024 | 09:52 uurSinking the ex-USS Tarawa will give the U.S. and its allies experience attacking a carrier-like ship and data on the punishment it can take.

Zou het geen idee zijn om de US te vragen 1 van de Tarawa klasse schepen te mogen over kopen en helemaal reviseren en zwaar bewapenen met zelfbescherming zodat we weer een flattop hebben voor Drone en heli operaties. Of is goedkoop duurkoop. En dan hiernaast 6 x crossover voor amfibische operaties.

We hebben straks 2 LPDs die vervangen gaan worden. Prima platforms voor drone experimenten.

Master Mack

Kvo. Ik vond het wel een leuke gedachten voor World domination ;D

Benji87

Citaat van: Ace1 op 11/06/2024 | 10:11 uurWat denk je van de gebruikskosten hiervan voor een Tarawa klasse schip heb je meer nodig dan 2% BNP. En kijk gelijk even naar de voorstuwing van deze schepen dat zijn geen dieselmotoren.

A engineering nightmare  :P 

Zou ook gelijk extra personeel aannemen wat fulltime op het bikken en verven gezet kan worden. Die frames zullen onder je reet weg roesten

Harald

Citaat van: Master Mack op 11/06/2024 | 09:52 uurSinking the ex-USS Tarawa will give the U.S. and its allies experience attacking a carrier-like ship and data on the punishment it can take.

Zou het geen idee zijn om de US te vragen 1 van de Tarawa klasse schepen te mogen over kopen en helemaal reviseren en zwaar bewapenen met zelfbescherming zodat we weer een flattop hebben voor Drone en heli operaties. Of is goedkoop duurkoop. En dan hiernaast 6 x crossover voor amfibische operaties.

Alleen de USS Peleliu is er nog maar, deze is inactieve reserve en ligt al zins 2015 in de haven Pearl Harbor op Hawaï.
Het lijkt me niet interessant om deze over te kopen en compleet te verbouwen om weer in actieve dienst te nemen. Dan zou je beter een grote Enforcer type als flattop nieuw kopen, welke dan als LHD kan dienen voor drone/heli operaties.
En dan nog 1 LHD is niks, dan moet je eigenlijk er al 2 stuks Flattops hebben.

Dan kom je weer in de verdeling 2 Flattops, 4 XO's 

Ace1

Citaat van: Master Mack op 11/06/2024 | 09:52 uurSinking the ex-USS Tarawa will give the U.S. and its allies experience attacking a carrier-like ship and data on the punishment it can take.

Zou het geen idee zijn om de US te vragen 1 van de Tarawa klasse schepen te mogen over kopen en helemaal reviseren en zwaar bewapenen met zelfbescherming zodat we weer een flattop hebben voor Drone en heli operaties. Of is goedkoop duurkoop. En dan hiernaast 6 x crossover voor amfibische operaties.



Wat denk je van de gebruikskosten hiervan voor een Tarawa klasse schip heb je meer nodig dan 2% BNP. En kijk gelijk even naar de voorstuwing van deze schepen dat zijn geen dieselmotoren.

Master Mack

Sinking the ex-USS Tarawa will give the U.S. and its allies experience attacking a carrier-like ship and data on the punishment it can take.

Zou het geen idee zijn om de US te vragen 1 van de Tarawa klasse schepen te mogen over kopen en helemaal reviseren en zwaar bewapenen met zelfbescherming zodat we weer een flattop hebben voor Drone en heli operaties. Of is goedkoop duurkoop. En dan hiernaast 6 x crossover voor amfibische operaties.

Parera

#2955
Citaat van: Harald op 10/06/2024 | 18:28 uurhttps://marineschepen.nl/nieuws/IHC-tekent-contract-voor-lieren-torpedodefensie-100624.html

IHC gaat lieren torpedodefensie leveren

IHC Defence uit Kinderdijk is een contract overeengekomen met COMMIT, de materieelorganisatie van Defensie. Het gaat over de levering van zes zogenaamde winch and handling systems. Deze systemen worden gebruikt voor het vieren en binnenhalen van een gesleepte sonar, op de nieuwe fregatten, maar ook aan boord van de Karel Doorman en Johan de Wit

Het is maar goed dat IHC betrokken is bij de Barracuda klasse, ze leveren zulke vitale onderdelen dat we echt niet zonder ze kunnen :sick:

Broodkruimels zelfs bij dit project! Wie mag de sonars zelf leveren want dat word me niet duidelijk in het artikel? Begrijp me niet verkeerd maar lieren maken is iets waar IHC goed in is  maar dat is geen hoge wiskunde en ik zie ook totaal niet het nut van IHC in de maritieme maak sector voor defensie. Een prima toeleverancier maar niet als hoofdleverancier zoals Damen dat is.

Harald

https://marineschepen.nl/nieuws/IHC-tekent-contract-voor-lieren-torpedodefensie-100624.html

IHC gaat lieren torpedodefensie leveren

IHC Defence uit Kinderdijk is een contract overeengekomen met COMMIT, de materieelorganisatie van Defensie. Het gaat over de levering van zes zogenaamde winch and handling systems. Deze systemen worden gebruikt voor het vieren en binnenhalen van een gesleepte sonar, op de nieuwe fregatten, maar ook aan boord van de Karel Doorman en Johan de Wit

Master Mack

Citaat van: Huzaar1 op 09/06/2024 | 11:38 uurVolgens mij prima dialoog, dat Texel wat ontzien moet worden snap ik wel, net als natuurgebied. Daarom is al aangegeven dat er een keus zal worden gemaakt door defensie, maad ze krijgen wel alternatieven. Komt goed daar.
Ohh ja daar ging het om ;D
Denk dat Texel ook wel te compenseren valt met alternatieven dus eind goed al goed.

Lynxian

Citaat van: Huzaar1 op 09/06/2024 | 13:40 uurDat zou ik als gemeente ook doen om belangen van mijn burgers te beschermen, dat is hun rol. Vind het wel begrijpelijk dat ze zich iet direct de belangen van de natie verplaatsen. Het spel volgt daarna wel want het is niet misschien, maar ergens...en de vraag is waar. Maar het gaat toch plaatsvinden.
Burgers beschermen is niet iets waar de meeste gemeenten zich heel erg druk om lijken te maken, maar ik begrijp het argument in theorie. Simpele feit is dat defensie vaak ook werkgelegenheid én natuur met zich meebrengt (iets waar veel gemeentes zich tegenwoordig graag op beroepen als ze iets niet willen uitvoeren) én dat het niet de taak van de gemeente is om exclusief op te komen voor hun inwoners. Ze zijn onderdeel van het grotere geheel en moeten dus ook beleid van het rijk uitdragen. Om die reden moeten ze bijvoorbeeld ook jeugdzorg en een deel volkshuisvesting uitvoeren. Nationale veiligheid in de vorm van politie moeten ze uitvoeren (willen ze doorgaans logischerwijs alleen maar meer van) en defensie en nationale veiligheid tegen buitenlandse actoren dus ook, alleen die vergeten ze gemakkelijkerwijs even omdat er zoveel geld te verdienen valt aan die grasvelden als ze er woningen of bedrijven op plempen. (But sure: ze beschermen de burgers.)

Huzaar1

Citaat van: Master Mack op 09/06/2024 | 22:23 uurPrecies dat. Ik woon in N-H en dat eeuwige gezanik over vliegtuigen naar Schiphol waar ik ook onder één van de banen woon. Geur van cacao of herrie uit de haven. MP Kok zei ooit tegen mijn schoonmoeder iedereen wil werk maar niemand wil de fabriek in zijn tuin. En ja de gemeente moet er voor zijn bewoners zijn maar dat is in heel veel gemeenten zeker niet meer het geval. Ik zit in mijn Defensiebubbel Huzaar1 je weet de helft niet.

Ik verkondig niet mijn eigen mening, maar wel objectief en realistisch begrip van hoe een samenleving in elkaar steekt. Dat lijk je niet te snappen. Het is simpelweg niet in het belang van een gemeentebestuur om Defensie ruimte te geven, dat is logisch. Je kunt er vanalles van vinden.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Master Mack

Citaat van: Flyguy op 09/06/2024 | 21:53 uurIk ben ook van de harde lijn als eeuwige beroepsbinnenslaper. Vooral in de Provincies Noord- en Zuid-Holland mogen ze niet klagen.
Precies dat. Ik woon in N-H en dat eeuwige gezanik over vliegtuigen naar Schiphol waar ik ook onder één van de banen woon. Geur van cacao of herrie uit de haven. MP Kok zei ooit tegen mijn schoonmoeder iedereen wil werk maar niemand wil de fabriek in zijn tuin. En ja de gemeente moet er voor zijn bewoners zijn maar dat is in heel veel gemeenten zeker niet meer het geval. Ik zit in mijn Defensiebubbel Huzaar1 je weet de helft niet.

Flyguy

Citaat van: Huzaar1 op 09/06/2024 | 17:15 uurDat is niet de taak van een gemeentebestuur. Maar blijf vooral in je defensie bubbel.



Ik ben ook van de harde lijn als eeuwige beroepsbinnenslaper. Vooral in de Provincies Noord- en Zuid-Holland mogen ze niet klagen.

Master Mack

Citaat van: Huzaar1 op 09/06/2024 | 17:15 uurDat is niet de taak van een gemeentebestuur. Maar blijf vooral in je defensie bubbel.


Doe ik.