'Israël moet kernwapens opgeven voor vrede'

Gestart door -Peter-, 12/12/2003 | 19:09 uur

Cobra4

Citaat van: Lenoir op 20/07/2005 | 13:45 uur
Citaat van: Soldier 4 Him (Dennis) op 20/07/2005 | 12:08 uur
De Golan Hoogvlakte hoort trouwens helemaal niet bij de Westelijke Jordaanoever.

Ik kan me niet herinneren dat ik dat gezegd heb.....  ???

Net als ik corrigeerde jij op dat moment s0meguy.
Peloton 3 602 Sqn

KapiteinRob

Citaat van: Soldier 4 Him (Dennis) op 20/07/2005 | 12:08 uur
De Golan Hoogvlakte hoort trouwens helemaal niet bij de Westelijke Jordaanoever.

Ik kan me niet herinneren dat ik dat gezegd heb.....  ???

DvdW

Citaat van: Lenoir op 18/07/2005 | 20:59 uur
1. Je had het wel degelijk over een groot deel van de Westbank (ofwel de Golan Heights). Als ik me niet vergis is de westbank op Jordanië veroverd en de Golanhoogte op Syrië......
De Golan hoogvlakte is inderdaad veroverd op Syrië. De Westelijke Jordaanoever (of Westoever in het kort) is verorverd op Jordanië. De Golan Hoogvlakte hoort trouwens helemaal niet bij de Westelijke Jordaanoever. Het zijn beide aparte gebieden. Zie onderstaande kaart:
http://wuarchive.wustl.edu/aminet/pix/map/Israel.jpg
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

KapiteinRob

Citaat van: s0meguy op 18/07/2005 | 18:54 uur
Citaat van: Cobra4 op 17/07/2005 | 20:54 uur
@ s0meguy; Golan Hights en West bank zijn niet dezelfde gebieden.

Ik had het over een groot deel van de West bank, de Golan Heights...

CitaatVolgens mij is de bezetting van de door jou genoemde gebieden het resultaat van de oorlogen die door Egypte en Syrië zijn begonnen!

En waarom zouden zij die oorlogen beginnen in de eerste plaats? (hypothetische vraag)

1. Je had het wel degelijk over een groot deel van de Westbank (ofwel de Golan Heights). Als ik me niet vergis is de westbank op Jordanië veroverd en de Golanhoogte op Syrië......

2. Wat mij betreft ben je zaken behoorlijk door elkaar aan het husselen. Jij stelde dat Israel land (Golan en westbank) heeft "gestolen" van de Palestijnen (wat een onzin, want Gazastrook, Golanhoogte en westbank was land van de respectievelijke Palestijnse broeders Egypte, Syrië en Jordanië) en als ik je daarop corrigeer, begin jij daar een andere vraag aan te hangen. Je kan ook gewoon toegeven dat je een vergissing hebt gemaakt.......

Ros

De Russen wisten wel wat het effect van deze waterstofbom zou zijn, zij waren ook veel verder met dit wapen dan de Amerikanen.

Ondanks het droppen van grote hoogte en het afremmen met een parachute waren ze bang dat de schokgolf het vliegtuig uit de lucht zou halen.

Cobra4

Citaat van: Jefferson op 18/07/2005 | 20:25 uur
Weet niet wat dat is, maar de grotte van deze waterstof bom zou zo krachtig zijn dat het vliegtuig misschine uit de lucht zou vallen.

Je weet niet wat wat is?
Peloton 3 602 Sqn

Balic

Citaat van: Dirites op 18/07/2005 | 20:20 uur
Citaat van: Jefferson op 18/07/2005 | 20:06 uur
Ja, in me hoofd  ;)

dat verklaart een hoop

Het zt in me hoofd wat ik op tv heb gezien, dus daar moet je me maar op vertrouwen, dat wordt moeilijk voor denk ik...  ;D :-X

Balic

Weet niet wat dat is, maar de grotte van deze waterstof bom zou zo krachtig zijn dat het vliegtuig misschine uit de lucht zou vallen.

Cobra4

Citaat van: Jefferson op 18/07/2005 | 19:49 uur
Citaat van: Cobra4 op 17/07/2005 | 20:34 uur
Citaat van: Jefferson op 17/07/2005 | 20:18 uur
Het gaat er een beetje om dat Rusland niet echt weet hoe ze een waterstof bom maar beperkte schade aan kunnen laten richten, de VS kan dit wel. En nogmaals, het gevaar van een waterstofbom is dat je hem zo krachtig gaat maken als je zelf wilt...

juist....krachtig maken als je zelf wilt.
Dan zul je 'm toch voor gebruik ff moeten testen om de kracht te bepalen.

De VS kan meer gecontroleerde bommen maken, ze weten waarschijnlijk van te voren al wat voor kracht de bom ongeveer heeft, de Russen weten dit niet gokken maar naar de uitwerking wat dus erg gevaarlijk is, de bemanning die de bom dropte wisten ook dat ze het misschien niet zouden overleven.

Dus jij denkt dat de bemanning van de "Enola Gay" er van uit gingen dat ze het zouden overleven??
Peloton 3 602 Sqn

Cobra4

Citaat van: s0meguy op 18/07/2005 | 18:54 uur
Citaat van: Cobra4 op 17/07/2005 | 20:54 uur
@ s0meguy; Golan Hights en West bank zijn niet dezelfde gebieden.

Ik had het over een groot deel van de West bank, de Golan Heights...


De Golan Heights zijn zelfs geen klein deel van de West Bank, het zijn twee compleet verschillende gebieden.
Peloton 3 602 Sqn

Dirites



Balic


Dirites

Citaat van: Jefferson op 18/07/2005 | 19:49 uur
Citaat van: Cobra4 op 17/07/2005 | 20:34 uur
Citaat van: Jefferson op 17/07/2005 | 20:18 uur
Het gaat er een beetje om dat Rusland niet echt weet hoe ze een waterstof bom maar beperkte schade aan kunnen laten richten, de VS kan dit wel. En nogmaals, het gevaar van een waterstofbom is dat je hem zo krachtig gaat maken als je zelf wilt...

juist....krachtig maken als je zelf wilt.
Dan zul je 'm toch voor gebruik ff moeten testen om de kracht te bepalen.

De VS kan meer gecontroleerde bommen maken, ze weten waarschijnlijk van te voren al wat voor kracht de bom ongeveer heeft, de Russen weten dit niet gokken maar naar de uitwerking wat dus erg gevaarlijk is, de bemanning die de bom dropte wisten ook dat ze het misschien niet zouden overleven.

heb je bronnen daarvoor ?

Balic

Citaat van: Cobra4 op 17/07/2005 | 20:34 uur
Citaat van: Jefferson op 17/07/2005 | 20:18 uur
Het gaat er een beetje om dat Rusland niet echt weet hoe ze een waterstof bom maar beperkte schade aan kunnen laten richten, de VS kan dit wel. En nogmaals, het gevaar van een waterstofbom is dat je hem zo krachtig gaat maken als je zelf wilt...

juist....krachtig maken als je zelf wilt.
Dan zul je 'm toch voor gebruik ff moeten testen om de kracht te bepalen.

De VS kan meer gecontroleerde bommen maken, ze weten waarschijnlijk van te voren al wat voor kracht de bom ongeveer heeft, de Russen weten dit niet gokken maar naar de uitwerking wat dus erg gevaarlijk is, de bemanning die de bom dropte wisten ook dat ze het misschien niet zouden overleven.