Military investigates shooting of wounded insurgent

Gestart door Jeffrey, 16/11/2004 | 16:19 uur

oud_zijde

It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Jeffrey

Als een volk in opstand komt tegen de leider dan is dat een opstand, wanneer er geweld wordt gebruikt door zwaarbewapende milities noem  ik dat een gewapende opstand

oud_zijde

een gewapende opstand is wat mij betreft net zoiets als een zwarte neger
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Jeffrey

Citaat van: oud_zijde op 25/02/2005 | 16:39 uur
opstand

Dan kan je het beter gewapende opstand noemen  ;D
Er wordt nog steeds hevig gevochten, dus de mentale en fysieke druk maakt het er niet minder op.

oud_zijde

It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Jeffrey

Citaat van: Ros op 25/02/2005 | 16:30 uur
Citaat van: Jefferson op 25/02/2005 | 16:26 uur
Ik kan me voorstellen dat er in Irak talloze dingen gebeuren die niet helemaal volgens de regels zijn, maar wat wil je in een oorlog, in een oorlog zijn er imo regels die verbroken mogen worden, maar ook die niet verbroken mogen worden, maar wat wil je in een oorlog? Dat alles volgens regels gaat en als er wat gebeud gelijk die laagste man (de militair dus) aanklagen of de gevangenis inpleuren voor het dienen van z'n land?
In oorlog gebeuren nou eenmaal dingen die een burger zich niet kan voorstellen maar die voor een militair die al maanden, dan niet jaren in een oorlog zit (heel) normaal zijn, zolang ze zelf maar weer veilig thuis zijn bij hun familie.

Nog een reactie...................... de OORLOG in Irak is afgelopen.

Zolang er nog zo hevig wordt gevochten als nu noem ik het een oorlog, of je kan met een beter definitie komen wanneer het dan wel een oorlog is en hoe je het nu kan noemen.

oud_zijde

Citaat van: Ros op 25/02/2005 | 16:18 uur
Ik claim helemaal niets. Ik stel dat je het inderdaad volkerenmoord mag noemen als het georganiseerd en vaak voorkomt en dat het er aardig op lijkt.

Mijn mening berust op de actie van de militair om alles dat beweegt " af te maken". Dat lijkt voor mij op volkerenmoord omdat het militair gezien niet noodzakelijk was om deze persoon dood te schieten. Uit het taalgebruik kan je ook opmaken dat er een duidelijke haat tegen deze mensen aanwezig is.
mjah ik heb de beelden een paar 100 keer gezien en ten eerste is er bar weinig sprake van taalgebruik en enige vorm van haat kun je er niet uit opmaken

ten tweede staan ze 4 seconde later een andere gewonde Irakees te helpen dus er wordt ook niet geschoten op alles wat beweegt.

en ja je claimt wel wat (je doet het in die laatste post weer) namelijk dat het aardig op volkerenmoord begint te lijken en dat is klinkklare onzin
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Ros

Citaat van: Jefferson op 25/02/2005 | 16:26 uur
Ik kan me voorstellen dat er in Irak talloze dingen gebeuren die niet helemaal volgens de regels zijn, maar wat wil je in een oorlog, in een oorlog zijn er imo regels die verbroken mogen worden, maar ook die niet verbroken mogen worden, maar wat wil je in een oorlog? Dat alles volgens regels gaat en als er wat gebeud gelijk die laagste man (de militair dus) aanklagen of de gevangenis inpleuren voor het dienen van z'n land?
In oorlog gebeuren nou eenmaal dingen die een burger zich niet kan voorstellen maar die voor een militair die al maanden, dan niet jaren in een oorlog zit (heel) normaal zijn, zolang ze zelf maar weer veilig thuis zijn bij hun familie.

Nog een reactie...................... de OORLOG in Irak is afgelopen.

Jeffrey

#108
Ik kan me voorstellen dat er in Irak talloze dingen gebeuren die niet helemaal volgens de regels zijn, maar wat wil je in een oorlog, in een oorlog zijn er imo regels die verbroken mogen worden, maar ook die niet verbroken mogen worden, maar wat wil je in een oorlog? Dat alles volgens regels gaat en als er wat gebeud gelijk die laagste man (de militair dus) aanklagen of de gevangenis inpleuren voor het dienen van z'n land?
In oorlog gebeuren nou eenmaal dingen die een burger zich niet kan voorstellen maar die voor een militair die al maanden, dan niet jaren in een oorlog zit (heel) normaal zijn, zolang ze zelf maar weer veilig thuis zijn bij hun familie.

Ros

Citaat van: oud_zijde op 25/02/2005 | 16:08 uur
Citaat van: Ros op 25/02/2005 | 14:44 uur

Wat dan wel ?. Iraqi killed in action ?. Zelfverdediging ?. Zelfmoord ?. Inderdaad mag je het pas volkerenmoord noemen als het op grote schaal en georganiseerd voorkomt, maar dit lijkt er aardig op.


hey doe ff lekker rustig aan wil je ... lees het topic door en je ziet dat ik het moord noem en daar blijf ik vooralsnog bij.

claimen dat het georganiseerd en op grote schaal voorkomt is echter belachelijk en dat zie je zelf ook wel in neem ik aan

Ik claim helemaal niets. Ik stel dat je het inderdaad volkerenmoord mag noemen als het georganiseerd en vaak voorkomt en dat het er aardig op lijkt.

Mijn mening berust op de actie van de militair om alles dat beweegt " af te maken". Dat lijkt voor mij op volkerenmoord omdat het militair gezien niet noodzakelijk was om deze persoon dood te schieten. Uit het taalgebruik kan je ook opmaken dat er een duidelijke haat tegen deze mensen aanwezig is.

oud_zijde

Citaat van: Ros op 25/02/2005 | 14:44 uur

Wat dan wel ?. Iraqi killed in action ?. Zelfverdediging ?. Zelfmoord ?. Inderdaad mag je het pas volkerenmoord noemen als het op grote schaal en georganiseerd voorkomt, maar dit lijkt er aardig op.


hey doe ff lekker rustig aan wil je ... lees het topic door en je ziet dat ik het moord noem en daar blijf ik vooralsnog bij.

claimen dat het georganiseerd en op grote schaal voorkomt is echter belachelijk en dat zie je zelf ook wel in neem ik aan
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Jeffrey

#105
Citaat van: Ros op 25/02/2005 | 14:44 uur
Citaat van: oud_zijde op 25/02/2005 | 14:24 uur
ik zie er geen volkerenmoord in

Wat dan wel ?. Iraqi killed in action ?. Zelfverdediging ?. Zelfmoord ?. Inderdaad mag je het pas volkerenmoord noemen als het op grote schaal en georganiseerd voorkomt, maar dit lijkt er aardig op.



Ik wil jou wel eens horen als je daar mee hebt gelopen met een infanterie-eenheid.

Ros

Citaat van: oud_zijde op 25/02/2005 | 14:24 uur
ik zie er geen volkerenmoord in

Wat dan wel ?. Iraqi killed in action ?. Zelfverdediging ?. Zelfmoord ?. Inderdaad mag je het pas volkerenmoord noemen als het op grote schaal en georganiseerd voorkomt, maar dit lijkt er aardig op.


oud_zijde

It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Ros

Genocide is dus toegestaan in de War on Terror  :(