Casualties US troops in Iraq

Gestart door Ros, 02/01/2005 | 23:18 uur

zzzzzmura

Heb in Bosniƫ wel een paar keer een ravijn van heeeel dichtbij gezien maar ben gelukkig heel gebleven andere collega,s hadden wat minder geluk de wegen in dat soort landen en vooral in bergachtig gebied zijn zeer veraderlijk.
Het ergste ongeluk was in 97 in de buurt van Novi Travnik met een Ypr van de genie geloof ik, 2 of 3 doden en enkele zwaar gewonden,ik was toen net weer een maandje thuis. De meeste (NL) militairen die omgekomen zijn in Bosniƫ zijn door dit soort ongevallen om het leven gekomen en niet door gevechtsacties.
Mensen zijn Idioten,daarom houd ik zo van kinderen maar helaas zijn kinderen gedoemd om op te groeien tot idioten.

Robert

CitaatValt me ook op dat er best veel door niet-vijandelijk vuur om het leven zijn gekomen...

Zo lees ik bijvoorbeeld dat er eentje in z'n slaap was gestorven, meerdere door verkeersongevallen, oefeningen en eentje doordat hij werd geraakt door de loop van z'n .50...vreemd...

Dit viel mij ook gelijk op.
Zo zag ik ook al iemand die in een ravijn was gereden.
Ik vind het toch vreemd, zoveel ongelukken gebeuren normaal gesproken niet volgens mij.
Pain is temporary, glory lasts forever!

zzzzzmura

Onderzoek wijst ook uit dat de meeste militairen tijdens een conflict ook niet omkomen door gevechtshandelingen met de vijand maar vaak door oefeningen,ongelukken e.d. Gold volgens mij alleen niet voor de eerste wereld oorlog.
Mensen zijn Idioten,daarom houd ik zo van kinderen maar helaas zijn kinderen gedoemd om op te groeien tot idioten.

Jeffrey

#7
Valt me ook op dat er best veel door niet-vijandelijk vuur om het leven zijn gekomen...

Zo lees ik bijvoorbeeld dat er eentje in z'n slaap was gestorven, meerdere door verkeersongevallen, oefeningen en eentje doordat hij werd geraakt door de loop van z'n .50...vreemd...

Obelix

#6
Citaat van: Sharona op 02/01/2005 | 23:45 uur
Citaat van: Ros op 02/01/2005 | 23:42 uur
Niet helemaal maar toch 1330 doden aan Amerikaanse zijde.

was beetje figuurlijk bedoelt :)
maar het lijkt zo veel..

Het zijn er ook echt heel veel, zeker als je de Irakezen ook op een lijst zet.  :o

http://www.iraqbodycount.net/

Ros

Citaat van: Sharona op 02/01/2005 | 23:45 uur
Citaat van: Ros op 02/01/2005 | 23:42 uur
Niet helemaal maar toch 1330 doden aan Amerikaanse zijde.

was beetje figuurlijk bedoelt :)
maar het lijkt zo veel..

Duidelijk, lijkt veel en is het ook. Gewoon zonde van al die veelal jonge mensen.  :(

Sharona

Citaat van: Ros op 02/01/2005 | 23:42 uur
Niet helemaal maar toch 1330 doden aan Amerikaanse zijde.

was beetje figuurlijk bedoelt :)
maar het lijkt zo veel..

Ros

Citaat van: Sharona op 02/01/2005 | 23:26 uur
Ik sta er wel even stil van.. maar best interessant om het allemaal te lezen :)
Maar tjung.. het zijn er duizenden !!

Niet helemaal maar toch 1330 doden aan Amerikaanse zijde.

Sharona

Ik sta er wel even stil van.. maar best interessant om het allemaal te lezen :)
Maar tjung.. het zijn er duizenden !!

Ros

#1
Link naar CNN met de namen, functies en omstandigheden waarbij zij het leven hebben gelaten.

http://www.cnn.com/SPECIALS/2003/iraq/forces/casualties/