Nederland moet militairen sturen naar Nepal!

Gestart door bhfh, 01/02/2005 | 22:38 uur

Ton de Zwart

Citaat van: bhfh op 05/02/2005 | 10:27 uur
wat heb jij in Godsnaam gedaan in Nepal dat je niet met de lokale bevolking gesproken hebt. Wat maak je dan van de essentie van het land mee, ik vind het nogal stuitend dat je mij vraagt foto's te plaatsen ter staving van mijn, voor jou blijkbaar ongeloofwaardige, verhaal terwijl je zelf blijkbaar met oogkleppen op, ieder contact vermijdend de toeristische attracties hebt afgewerkt.

Wat ik daar gedaan heb?  Met de gewone bevolking gecontacteerd i.pv. met hotelfunctionnarissen en Nederlandse vrouwen.

bhfh

wat heb jij in Godsnaam gedaan in Nepal dat je niet met de lokale bevolking gesproken hebt. Wat maak je dan van de essentie van het land mee, ik vind het nogal stuitend dat je mij vraagt foto's te plaatsen ter staving van mijn, voor jou blijkbaar ongeloofwaardige, verhaal terwijl je zelf blijkbaar met oogkleppen op, ieder contact vermijdend de toeristische attracties hebt afgewerkt.

Ton de Zwart

#14
Tja, bhfh, dat is allemaal heel interessant die contacten van jou met Nepalezen en met de hotelstaf.  Als het niet teveel moeite is, doe ons dan eens een fotootje hier in een posting, van jou met die Nederlandse mevrouw die met die Nepalees getrouwd is.  Kunnen we eens wat kleurrijke indrukken opdoen.....

bhfh

dit speelt de maoisten juist in de kaart, omdt het de aversie tegen de koning die toch al groot was nog groter maakt en de maoisten de gelegenheid kan geven een opstand te organiseren, die wel eens kan leiden tot een bloedbad.

KapiteinRob

Citaat van: bhfh op 04/02/2005 | 19:45 uur
Ik heb geen enkele Nepalees positief over de huidige koning horen praten,

De laatste tijd heb ik ook niemand positief over Bush en Balkenende horen praten. Dus is dat denk ik geen criterium.......

DRDRAGO

ja k*t voor ze.. maar ik haat de maositen ...
I'm the good, the bad and you're just ugly

bhfh

als ik ergens op vakantie ga, zorg ik er altijd voor dat ik in gesprek raak met de lokale bevolking. Dit is mij in mijn recente reizen naar marokko, india, nepal, ethiopie en brazilie uitstekend gelukt. In nepal had ik onder meer contact met een Nederlandse die met een Nepalees getrouwd was en er woont die zo kwam ik veel te weten en ben ik in contact gekomen met andere nepalezen. Verder via de hotel staff die mij veel vertelden over het hoe en wat.

Als je natuurlijk in een groep alleen in 5 sterren hotels gaat en alleen georganiseerde excursies maakt kom je ook niks te weten.  Als je individueel reist doe je vanzelf veel contacten op. Ik heb geen enkele Nepalees positief over de huidige koning horen praten, meestal kwam dit pas ter sprake als het contact wat beter was, maar dat deze koning gehaat wordt door bijna elke nepalees was me zo duidelijk als wat.

KapiteinRob

Citaat van: bhfh op 04/02/2005 | 17:28 uur
Laten we nu niet appels en peren vergelijken.

Hoewel appels en peren niet precies hetzelfde smaken, behoort het beiden tot fruit. Je kan niet de "leiding" in Nepal afkraken en tegelijkertijd China ophemelen in een ander topic! Ik bespeur inconsequentie in je uitlatingen....

Ton de Zwart

Citaat van: bhfh op 04/02/2005 | 17:28 uur
... maar niemand in Nepal gelooft dat, ik weet dat, want ik ben er recentelijk nog geweest!!...

Zo Zo bhfh.  jij hebt die mensen daar gesproken en gevraagd naar hun mening over de koning.  Spreek je al lang Nepalees? En heb je daar een beetje gesprekspartners gehad?

Ik ben ook wel eens in Nepal geweest maar heb er geen woord kunnen wisselen met de Nepalezen, behalve met hen die je iets wilde verkopen.....

CPrime

CitaatEn waarom wij? De amerikanen vinden zichzelf er hele erg goed in dus laat hun het maar lekker doen.

Ik dacht dat wij democratie, vrede, en veiligheid ook zo belangrijk vonden? Ik heb mij zeker vergist.

bhfh

Citaat van: Lenoir op 03/02/2005 | 19:16 uur
Als we ergens niets te zoeken hebben is het wel in Nepal met zijn "bergen werk"! Trouwens, ik snap niet dat bhfh deze Nepalese koning een machtswellusteling pur sang vind terwijl zijn Chinese vrienden, die mij van hetzelfde slag lijken, helemaal "je van het" zijn....

Laten we nu niet appels en peren vergelijken. Het gaat hier om deze man, die ten eerste de zware verdenking op zich heeft door het bloedig uitmoorden van zijn familie de troon opgeëist te hebben . (de officiele lezing is dat zijn broer dat heeft gedaan en dat die daarna zelfmoord heeft gepleegd , maar niemand in Nepal gelooft dat, ik weet dat, want ik ben er recentelijk nog geweest!!

Ten tweede wordt hij gehaat door zijn bevolking en dit optreden ondermijnt de toeristenindustrie (de belangrijkste peiler onder de nepalese economie) en versterkt de maoisten. (doordat veel mensen hierdoor juist hun kant zullen kiezen) Zijn autoristaire optreden is volslagen contraproductief!!  Ik zeg absoluut niet dat die maoisten fris zijn, maar het land wordt door dit optreden van de koning zo een burgeroorlog in gejaagd, of op zijn minst een bloedige revolutie.

Het o zo mooie en vriendelijke Nepal moet gered worden en een EU troepenmacht zou hier prima voor een onpartijdige stabiele factor kunnen zorgen.


DRDRAGO

dat zeg ik.. die maoisten zijn helemaal niet okselfris...
I'm the good, the bad and you're just ugly

KapiteinRob

Als we ergens niets te zoeken hebben is het wel in Nepal met zijn "bergen werk"! Trouwens, ik snap niet dat bhfh deze Nepalese koning een machtswellusteling pur sang vind terwijl zijn Chinese vrienden, die mij van hetzelfde slag lijken, helemaal "je van het" zijn....

DvdW

En waarom wij? De amerikanen vinden zichzelf er hele erg goed in dus laat hun het maar lekker doen. Wij hebben ook een sgeporbeert om een democratie te vestigen in Nederlands Indië, en kijk hoe dat afliep....
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

DRDRAGO

er is toch al een burgeroorlog aan de gang? de rebellen (maoisten)   zijn ook niet al te fris... 10 000 doden of zo al?
I'm the good, the bad and you're just ugly