Is Noord korea in staat om een anval van de US te weerstaan?

Gestart door demian, 10/08/2005 | 00:17 uur

Offenbach

Citaat van: Dirites op 22/08/2005 | 14:50 uur
Citaat van: Offenbach op 22/08/2005 | 13:05 uur
Citaat van: Dirites op 22/08/2005 | 12:04 uur
Citaat van: Offenbach op 22/08/2005 | 09:46 uur
Citaat van: Matthi op 22/08/2005 | 06:46 uur
Noord korea kan door de US in no-time platgegooid worden :knuppel2:
maar misschien heeft de US wat na vietnam geleerd  :-\ :-\

In Z-Korea staan meer dan 1000 kernwapens opgestelt..

De kans dat kernwapens ooit nog worden gebruikt is zeer zeer klein, ze zijn meer voor afschrikking

Nou, ik zie het er nog wel eens van komen dat de Amerikanen in een grootschalig conflict mini-nuks als de B61 inzetten..misschien tegen de al eerder genoemde ondergrondse bunkers die N-koreanen bezitten? (ze hebben tegenwoordig ook nucleaire bunkerbusters, goeie link gevonden: http://www.physicstoday.org/vol-56/iss-11/p32.html)

Ik heb het over de grootte bommen , niet die kleine dingen waarmee ze een huis opblazen.

Ja, hallo! we hebben het toch over kernwapens en een Mini-nuke is ook een kernwapen. En met een Nucleaire bunkerbuster blaas je geen huis op, daarmee verdamp je een huis!! :buck2:

Dirites

Citaat van: Offenbach op 22/08/2005 | 13:05 uur
Citaat van: Dirites op 22/08/2005 | 12:04 uur
Citaat van: Offenbach op 22/08/2005 | 09:46 uur
Citaat van: Matthi op 22/08/2005 | 06:46 uur
Noord korea kan door de US in no-time platgegooid worden :knuppel2:
maar misschien heeft de US wat na vietnam geleerd  :-\ :-\

In Z-Korea staan meer dan 1000 kernwapens opgestelt..

De kans dat kernwapens ooit nog worden gebruikt is zeer zeer klein, ze zijn meer voor afschrikking

Nou, ik zie het er nog wel eens van komen dat de Amerikanen in een grootschalig conflict mini-nuks als de B61 inzetten..misschien tegen de al eerder genoemde ondergrondse bunkers die N-koreanen bezitten? (ze hebben tegenwoordig ook nucleaire bunkerbusters, goeie link gevonden: http://www.physicstoday.org/vol-56/iss-11/p32.html)

Ik heb het over de grootte bommen , niet die kleine dingen waarmee ze een huis opblazen.

Dirites


Balic

Citaat van: oud_zijde op 22/08/2005 | 11:45 uur
Noord Korea kan geeneens een aanval van Zuid Korea weerstaan, laat staanvan de VS

dan hebben ze  miljoen manschappen, so what, dan duurt het gewoon wat langer om ze allemaal krijgsgevangen te nemen ;)

Wat een onzin, de Amerikanen hebben het ook zo goed gedaan in Vietnam, die vijand was ook niet echt bijzonder en toch hebben ze zich teruggetrokken..

Offenbach

Citaat van: Dirites op 22/08/2005 | 12:04 uur
Citaat van: Offenbach op 22/08/2005 | 09:46 uur
Citaat van: Matthi op 22/08/2005 | 06:46 uur
Noord korea kan door de US in no-time platgegooid worden :knuppel2:
maar misschien heeft de US wat na vietnam geleerd  :-\ :-\

In Z-Korea staan meer dan 1000 kernwapens opgestelt..

De kans dat kernwapens ooit nog worden gebruikt is zeer zeer klein, ze zijn meer voor afschrikking

Nou, ik zie het er nog wel eens van komen dat de Amerikanen in een grootschalig conflict mini-nuks als de B61 inzetten..misschien tegen de al eerder genoemde ondergrondse bunkers die N-koreanen bezitten? (ze hebben tegenwoordig ook nucleaire bunkerbusters, goeie link gevonden: http://www.physicstoday.org/vol-56/iss-11/p32.html)

[verwijderd door de admin]

Dirites

Citaat van: Offenbach op 22/08/2005 | 09:46 uur
Citaat van: Matthi op 22/08/2005 | 06:46 uur
Noord korea kan door de US in no-time platgegooid worden :knuppel2:
maar misschien heeft de US wat na vietnam geleerd  :-\ :-\

In Z-Korea staan meer dan 1000 kernwapens opgestelt..

De kans dat kernwapens ooit nog worden gebruikt is zeer zeer klein, ze zijn meer voor afschrikking

Dirites

Militaire oefening Zuid-Korea en VS
22 augustus 2005, 07:50:37

SEOUL (ANP) - De Verenigde Staten en Zuid-Korea zijn maandag begonnen met een grootscheepse gezamenlijke militaire oefening. Noord-Korea heeft fel geprotesteerd tegen wat het ziet als voorbereidingen voor een preventieve aanval op het stalinistische land, meldden militaire bronnen maandag.

De oefeningen zullen in totaal twaalf dagen in beslag nemen. Een onbekend aantal Zuid-Koreaanse militairen neemt deel samen met ongeveer 10.000 Amerikanen. Elk jaar houden de VS en Zuid-Korea drie verschillende oefeningen. Volgens Washington draait het op zuiver defensieve manoeuvres.

oud_zijde

Noord Korea kan geeneens een aanval van Zuid Korea weerstaan, laat staanvan de VS

dan hebben ze  miljoen manschappen, so what, dan duurt het gewoon wat langer om ze allemaal krijgsgevangen te nemen ;)
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Offenbach

Citaat van: Jefferson op 22/08/2005 | 10:46 uur
Naar mijn mening is het enige gevaar mbt NK als China erbuiten blijft: de guerillia en de bom. De doorsnee NoordKoreaan zal geen oorlog voeren voor zijn president, die wil eten en welvaart zoals zijn broer de zuid koreaan.

Wel als hun land voerrompeld wordt door de vijand, ben ik van overtuigd...

In Z-Korea staan meer dan 1000 kernwapens opgestelt..

Die zullen ze vast aan gebruiken... :uglystupid2:

Moet je heel veel rode knoppen indrukken  ;D

Balic

Naar mijn mening is het enige gevaar mbt NK als China erbuiten blijft: de guerillia en de bom. De doorsnee NoordKoreaan zal geen oorlog voeren voor zijn president, die wil eten en welvaart zoals zijn broer de zuid koreaan.

Wel als hun land voerrompeld wordt door de vijand, ben ik van overtuigd...

In Z-Korea staan meer dan 1000 kernwapens opgestelt..

Die zullen ze vast aan gebruiken... :uglystupid2:

Offenbach

Citaat van: Matthi op 22/08/2005 | 06:46 uur
Noord korea kan door de US in no-time platgegooid worden :knuppel2:
maar misschien heeft de US wat na vietnam geleerd  :-\ :-\

In Z-Korea staan meer dan 1000 kernwapens opgestelt..

Matthi

Noord korea kan door de US in no-time platgegooid worden :knuppel2:
maar misschien heeft de US wat na vietnam geleerd  :-\ :-\

demian

Oh zo je hebt gelijk ik wou het gewoon even weten.

Demian.

BE_Maarten

Nu spreek je jezelf toch wel tegen. Langs de ene kant zeg je dat NK 7 mlj soldaten in de strijd kan gooien maar langs andere kant zeg je dat luchtaanvallen niets gaan uitmaken?
Zet eens 450soldaten samen op 1 plaats, in een straal van 100m. Je krijgt een mooi doelwit voor een luchtaanval.

Naar mijn mening is het enige gevaar mbt NK als China erbuiten blijft: de guerillia en de bom. De doorsnee NoordKoreaan zal geen oorlog voeren voor zijn president, die wil eten en welvaart zoals zijn broer de zuid koreaan.

demian

Maar hoe wou de VS nou oprukken door het terein van N-korea?
Met velle marines of de seals in een landschap waar je de vijand niet ziet?
Ik denk daarom dat je met luchtaanvallen niet veel kan uitrichten.
Ik denk echt dat het om infanterie tegen infanterie word want op een andre manier zal er niet gevochten kunnen worden vrees ik.
Daarbij komt nog dat N-korea het eigenterein goed kent bergen/bossen wat een groot verdeel zal zijn.

Demian.