'CIA heeft geheime gevangenissen voor terreurverdachten'

Gestart door Cobra4, 02/11/2005 | 10:01 uur

EaGletje

Citaat van: rocco2000 op 07/11/2005 | 23:48 uur
in het licht van dit bericht begrijp ik ook gelijk waarom de amerikanen  geen leden van de eigen strijdkrachten willen uitleveren aan het internationaal gerechtshof in den haag, en ze desnoods daar weer vandaan komen halen.. :knuppel2:

en als ze dat doen moet ons leger natuurlijk weer gaan toekijken.. want dan zouden we niet mogen ingrijpen...      maar als we dat wel mochte gingen de amerikanen flinken verliezen lijden  :knuppel2:

KapiteinRob

Citaat van: Dirites op 11/12/2005 | 13:02 uur
ik durf te wedden dan meer dan de helft die daar zit gewoon onschuldig is...

Natuurlijk, meer dan de helft zijn eerzame huisvaders o.i.d. die geen vlieg kwaad gedaan hebben. De Amerikanen hebben ze zomaar opgepakt omdat ze adem haalden of met hun ogen knipperden. Misschien hebben ze zelfs wel met hun mobieltje gebeld.......

Dirites

Citaat van: Diemaco op 02/11/2005 | 17:24 uur
Citaat van: Cobra4 op 02/11/2005 | 10:01 uur
Slechts een handvol mensen in de VS, onder wie de president, weet dat de geheime gevangenissen bestaan en waar die zich bevinden.

Correctie: Wist

Nu weet ieder het haha. Maar ja, ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik heb in ieder geval geen medelijden met die terroristen. Ik vind het altijd zo mooi om te zien hoe heel de wereld in rep en roer is als gevangene(lees: gewetenloze extremistische terroristen) verkeerd behandeld worden, maar wanneer ze een gewetenloze extremistische terrorist iemand zien onthoofden wensen ze hem allemaal dood... Ze moeten niet zo moeilijk doen over al dat gezeur over hoe gevangene behandeld worden, ze zitten daar niet voor niets. Als ze daar niet hadden gezeten, hadden ze nu misschien wel in de bush bush van iraq/afghanistan gelegen om een hinderlaag te leggen ofzo tegen millitairen...  Je moet ze behandelen hoe ze jou zouden behandelen, en dat is zonder enige medelijden..

Je weet niet 100% zeker dat ze schuldig zijn.., ik durf te wedden dan meer dan de helft die daar zit gewoon onschuldig is...

rocco2000

in het licht van dit bericht begrijp ik ook gelijk waarom de amerikanen  geen leden van de eigen strijdkrachten willen uitleveren aan het internationaal gerechtshof in den haag, en ze desnoods daar weer vandaan komen halen.. :knuppel2:
vrijwillig, niet vrijblijvend

unclero

Citaat van: Ros op 03/11/2005 | 12:16 uur
Hoe lang duurt het voordat deze praktijken toegepast worden op politiek niet gewenste personen of personen die een regering gewoon wil laten verdwijnen ?.

Gebeurd nu al... dictaturen elders in de wereld grijpen "Oorlog Tegen Terrorisme" aan om andersdenken en andere lastige lieden de duimschroeven flink aan te draaien. Amnesty International heeft er een heel rapport over uitgebracht.

Ros

Citaat van: Diemaco op 02/11/2005 | 17:24 uur
Citaat van: Cobra4 op 02/11/2005 | 10:01 uur
Slechts een handvol mensen in de VS, onder wie de president, weet dat de geheime gevangenissen bestaan en waar die zich bevinden.

Correctie: Wist

Nu weet ieder het haha. Maar ja, ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik heb in ieder geval geen medelijden met die terroristen. Ik vind het altijd zo mooi om te zien hoe heel de wereld in rep en roer is als gevangene(lees: gewetenloze extremistische terroristen) verkeerd behandeld worden, maar wanneer ze een gewetenloze extremistische terrorist iemand zien onthoofden wensen ze hem allemaal dood... Ze moeten niet zo moeilijk doen over al dat gezeur over hoe gevangene behandeld worden, ze zitten daar niet voor niets. Als ze daar niet hadden gezeten, hadden ze nu misschien wel in de bush bush van iraq/afghanistan gelegen om een hinderlaag te leggen ofzo tegen millitairen...  Je moet ze behandelen hoe ze jou zouden behandelen, en dat is zonder enige medelijden..

Terroristen mag je streng aanpakken binnen de regels en wetten die gelden voor gevangen danwel krijgsgevangenen. Mensen onder verdenking van terrorisme vasthouden zonder in staat van beschuldiging te stellen of aan martelpraktijken bloot te stellen kan bij mij niet door de beugel.

Hoe lang duurt het voordat deze praktijken toegepast worden op politiek niet gewenste personen of personen die een regering gewoon wil laten verdwijnen ?.

unclero

"Een land is zo beschaafd als de behandeling van haar gevangenen" - Plato

Ik weet het niet hoor, ik vind een regime waarin mensen botweg kunnen verdwijnen altijd eng.

Diemaco

Citaat van: Cobra4 op 02/11/2005 | 10:01 uur
Slechts een handvol mensen in de VS, onder wie de president, weet dat de geheime gevangenissen bestaan en waar die zich bevinden.

Correctie: Wist

Nu weet ieder het haha. Maar ja, ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik heb in ieder geval geen medelijden met die terroristen. Ik vind het altijd zo mooi om te zien hoe heel de wereld in rep en roer is als gevangene(lees: gewetenloze extremistische terroristen) verkeerd behandeld worden, maar wanneer ze een gewetenloze extremistische terrorist iemand zien onthoofden wensen ze hem allemaal dood... Ze moeten niet zo moeilijk doen over al dat gezeur over hoe gevangene behandeld worden, ze zitten daar niet voor niets. Als ze daar niet hadden gezeten, hadden ze nu misschien wel in de bush bush van iraq/afghanistan gelegen om een hinderlaag te leggen ofzo tegen millitairen...  Je moet ze behandelen hoe ze jou zouden behandelen, en dat is zonder enige medelijden..

berend

Citaat van: Ros op 02/11/2005 | 12:09 uur
Citaat van: Cobra4 op 02/11/2005 | 10:01 uur
'CIA heeft geheime gevangenissen voor terreurverdachten'



Slechts een handvol mensen in de VS, onder wie de president, weet dat de geheime gevangenissen bestaan. 
bron: www.telegraaf.nl

En wij...............

tactisch gesproken.

calimero

En waar blijven dan de foto's met daarop gevangenen die gemarteld en vernederd worden door een paar vrouwlijke soldaten...
Impossible only takes some minutes longer.

Ros

Citaat van: Cobra4 op 02/11/2005 | 10:01 uur
'CIA heeft geheime gevangenissen voor terreurverdachten'



Slechts een handvol mensen in de VS, onder wie de president, weet dat de geheime gevangenissen bestaan. 
bron: www.telegraaf.nl

En wij...............

Cobra4

Zal mij benieuwen waar precies die locatie's zijn en hoe lang het duurt tot dat de eerste aanklacht tegen de miltaire bewaarders van de locatie's komen.
Peloton 3 602 Sqn

Cobra4

'CIA heeft geheime gevangenissen voor terreurverdachten'

WASHINGTON - De Amerikaanse geheime dienst CIA detineert en ondervraagt een aantal van haar belangrijkste Al Qaida-gevangenen in een kamp uit het Sovjettijdperk in Oost-Europa. Daar worden verhoormethoden toegepast die in de VS noch in het betreffende land zijn toegestaan, schreef de Amerikaanse krant The Washington Post woensdag op basis van bronnen in de Verenigde Staten en daarbuiten die op de hoogte zijn van de regelingen.

De voorziening maakt deel uit van een systeem van geheime gevangenissen dat de CIA bijna vier jaar geleden, na de aanslagen van 11 september 2001, heeft opgezet en dat op zijn hoogtepunt plaatsen in acht landen omvatte, waaronder Thailand, Afghanistan, een aantal Oost-Europese democratiën en een centrum op de basis Guantánamo Bay op Cuba.

Het verborgen netwerk is een belangrijk element in de oorlog van de CIA tegen het terrorisme, schreef de krant. Het is afhankelijk van buitenlandse inlichtingendiensten en van geheimhouding, ook voor bijna alle leden van het Amerikaanse Congres die belast zijn met het toezicht op de geheime activiteiten van de dienst. Slechts een handvol mensen in de VS, onder wie de president, weet dat de geheime gevangenissen bestaan en waar die zich bevinden.

bron: www.telegraaf.nl
Peloton 3 602 Sqn