'CIA heeft geheime gevangenissen voor terreurverdachten'

Gestart door Cobra4, 02/11/2005 | 10:01 uur

EaGletje

Citaat van: De Boktor op 26/01/2006 | 20:04 uur
Heb je die oude vliegtuig stalling in Tucson, Arizona wel eens gezien in Google earth ?, daar liggen B-52 in stukken gehakt. Waarom ?, om aan de 'buitenstaander' te laten zien dat ze ontmanteld worden... of is het afleiding....



idd.. dat is een vs-russische verdrag.. .draag liggen 365 B-21's met afgehakte staart.. de rest staat daar in stalling en weg te rotten  ;) totdat iemand ze koop.. .bv onze aanschaf van 3 hercs komt daarvan daan

De Boktor

Heb je die oude vliegtuig stalling in Tucson, Arizona wel eens gezien in Google earth ?, daar liggen B-52 in stukken gehakt. Waarom ?, om aan de 'buitenstaander' te laten zien dat ze ontmanteld worden... of is het afleiding....


Sine Pari

Citaat... civiele bedrijve zijn strikt verbode om stat foto's te maken van miliaire bases..
Of dit nu wel of niet area 51 is weet ik niet maar dat er geen sat fotos gemaakt mogen worden slat dus nergens op want men kan bv. Ft. Bragg (NC, USA), Hereford (GB), Calw (D), enz, enz, gewoon op google earth bekijken. Daartoe komt nog eens dat de oplossing er slecht is en het geen live beelden zijn (Veel van de beelden zijn oer oud). Dus iets geheims zal je zo wie zo niet aan treffen.

berend


EaGletje

Dr pepper..  ;) Area 51 heeft geen gebogen platform... Edwards heeft der aantalle van.. dus dit is zker geen foto van area 51... civiele bedrijve zijn strikt verbode om stat foto's te maken van miliaire bases..

Diemaco

die area51 schijnt niets anders dan een dekmantel te zijn voor het de echte geheime basis.

Dr_pepper

niks correctie mang, zowel google earth als periscope1.com melden dat dit foto's zijn van area 51. ik zocht wat foto's van area 51 en kwam terrecht op een serie foto's, daar zag ik toevallig deze 2 staan. de SR-71 schijnt volgens periscope1.com express daar te staan omdat nieuwere motoren ervoor zorgde dat de landingsbanen te klein waren, area 51 was de enigste plek waar die kon opstijgen.

maar thanx voor de info over die f-18 daar was al een discussie over gaande....

EaGletje

Citaat van: Dr_pepper op 26/01/2006 | 11:23 uur
Area 51

correctie  ;) Edwarts Airforce base... Area 51... is Dry groom lake..
Edwards Airforce basis is de test basis van de usaf... niet gek dat daar Sr-71's staan.. voor onderzoek, er word niet meer operationeel mee gevlogen, omdat het toestel gewoon verouderd is en er geen vraag meer na is, als je goed kijkt zie je rechts een F-15 en een F-18 van de nasa ;)

Defensieforum



Defensieforum

Citaat van: Dr_pepper op 26/01/2006 | 09:50 uur
kapitein rob: ik ebgrijp dat je een beetje raar vind dat ik het ene moment de middelen zoals inlichtingen en dergelijke de wereld in prijs maar toen waren het andere tijden de vietnam oorlog was vorobij en zware bezuinigingen waren aan de gang, nu hebben de armed forces of the united states meer geld gekregen om terreur te bestrijden en daarmee ook beter spullen en onderhoud.

ja idd ik vind ook een beetje nep om te zeggen dat er een top 10 van SF eenheden is. wie bepaalt die dan? SOC ofzo? die lijst bestaat niet eens omdat ze danm gebassseerd is op het aantal succesvole missies en dergelijke en daar heeft haast niemand inzage in.

de sr71 is nog wel in dienst maar staat tegenwoordig onder het budget van de CIA, de USAF zorgt alleen voor de onderhoud en piloten. de CIA betaalt en bepaalt de operaties.



ik zei trouwens ook niet dat landwarrior een vervanging van de M4 is, het ligt er maar aan waar je de klemtoon zet

Waar is die foto gemaakt?

Dr_pepper

kapitein rob: ik ebgrijp dat je een beetje raar vind dat ik het ene moment de middelen zoals inlichtingen en dergelijke de wereld in prijs maar toen waren het andere tijden de vietnam oorlog was vorobij en zware bezuinigingen waren aan de gang, nu hebben de armed forces of the united states meer geld gekregen om terreur te bestrijden en daarmee ook beter spullen en onderhoud.

ja idd ik vind ook een beetje nep om te zeggen dat er een top 10 van SF eenheden is. wie bepaalt die dan? SOC ofzo? die lijst bestaat niet eens omdat ze danm gebassseerd is op het aantal succesvole missies en dergelijke en daar heeft haast niemand inzage in.

de sr71 is nog wel in dienst maar staat tegenwoordig onder het budget van de CIA, de USAF zorgt alleen voor de onderhoud en piloten. de CIA betaalt en bepaalt de operaties.



ik zei trouwens ook niet dat landwarrior een vervanging van de M4 is, het ligt er maar aan waar je de klemtoon zet

Sine Pari

CitaatBij mijn weten eindigen acties van Delta Force doorgaans in rokende kraters, en hals over kop wegvliegende Amerikanen die later leuke films maken waarin de acties van Delta Force toch anders aflopen waardoor het publiek geneigd is te denken dat het geen brokkenpiloten zijn.
Over welke acties spreek je hier? Als je Iran bedoeld hier lag de fout niet bij Delta maar meer bij de Navy vliegers. De Navy moest onbedingt mee doen al hoe wel Col. Beckwith (oprichter van Delta en toen der tijd CO) eigenlijk die Air Force wou. BTW SOCOM, JSOC, USASOC, etc bestonden toen nog niet. Sammyland als mislukte actie van Delta af te stempelen is het buiten beschouw laten dat President Clinton de troepen terug trok omdat hij weer gekozen wou worden, en dit niet de keuze was van ons. Operaties tussen deze bijde of na laatst genoemde zijn zonder ,,rokende kraters, en hals over kop wegvliegende Amerikanen" afgelopen. Maarja zo als bekend staan de beste stuurlui aan wal.
Citaathet KCT kent waarschijnlijk het gebied wel maar wat betreft gevechttechnieken en procedures lopen ze al jaren erg veel ervaring mis. oefenen heeft geen zin als je het niet in praktijk kunt uitbrengen.
Ook bij eenheden met ervaring heeft niet iedereen ervaring. Wel eens gehoord van uitwisselingen en gezamelijke oefeningen?
CitaatOver voorbeelden, ik weet van de SAS (nou hebben die wel een heel goeie naam maargoed) dat zij in oefeningen x op x de vloer aanveegden met de jongens van Delta.
Tjonge jonge, dan weet je meer dan ik.
CitaatEn DF en seals halen nog niet eens de top 10 van beste SF's...
Oh er is zo iets als een officiele top 10? Wat zijn dan de eerste tien plaatsen? KSK, GSG9, Commando Hubert, GIGN, Cobra, SAS, SBS, Alpha, Delta (Norwegen), BBE, KCT? En wie heeft de top tien lijst gemaakt, jij?Het is grappig om te zien dat hier een welles, nietes spelletje over welke eenheid beter is. Het schijnt dat iedereen plotseling weet waar hij over spreekt. En om uitspraken als brokkenpiloten en ze hebben hun missie niet voltooid van zich te geven is erg gemakkelijk, maar laat mij even weten wat je dan zoal gedan hebt dat je zulke commentaren van je geven kan? BTW Wens een ieder nog een prettige kerstdagen en een gelukkigg nieuw jaar.

Dirites

Citaat van: Dr_pepper op 19/12/2005 | 19:12 uur
wat is de fout van delta hierin?

Ze hebben hun missie niet voltooid....

Verder is de C7 en 8 beter als de M16 en M4.....

Delta op 2 ? volgens jouw bronnen zeker :-X

KapiteinRob

Citaat van: Dr_pepper op 19/12/2005 | 19:12 uur
wat is de fout van delta hierin? bestuurde zij de hele helikopter die crashte, zorgde zij voor zandstormen? nee? met het crashen van de helikopter was de operatie onmogelijk en daarvoor was ook bepaald dat de operatie werd afgezegdt om dat de marine het lef niet meer had om de zandstorm door te gaan dit tot grote ergenis van charles beckwith. als het aan delta had gelegen was de operatie gelukt en doorgegaan dus delta betreft geen schuld.

Ik bespeur enige inconsequentie in je postings; als je eerder de Amerikaanse SF de hemel in prijst vanwege hun intel en allerhande andere hulpbronnen (die niet allemaal van hunzelf zijn voor zover ik weet) moet je niet hierboven de mislukking van de Iranmissie eind jaren 70 in de schoenen van hun transporteurs schuiven. Op deze manier beoordeel je externe hulp(middelen) selectief......