Hirsi Ali

Gestart door KapiteinRob, 14/05/2006 | 10:45 uur

Dient Hirsi Ali het Nederlanderschap ontnomen te worden en alsnog uitgezet te worden?

Ja
38 (67.9%)
Nee
18 (32.1%)

Totaal aantal stemmen: 0

kjeld

Ik vind dat zolang ze in Nederland verblijft dat de staat wel voor een gedeelte van de kosten mag opdraaien.
Maar wanneer zij naar het buitenland vertrekt, mag ze zelf de kosten betalen, volgens mij is het ook zo dat er alleen in Nederland "echte" dreiging is.
Trouwens die denktank waar zij voor werkt maakte in 2005 een winst van 15 miljoen euro(http://www.limburger.nl/article/20071002/THEMAVANDEDAG/710020460) dat zij dan maar een gedeelte betalen.

Lex

Dutch withdraw security for ex-MP

The Dutch government says it will no longer pay for bodyguards to protect Ayaan Hirsi Ali, the Somali-born former MP and outspoken critic of Islam.
Ms Hirsi Ali earlier this week returned to the Netherlands from the US, where she has been living for the past year.

The Dutch justice ministry said it could not justify paying for Ms Hirsi Ali's protection while she was abroad.

She continues to receive protection while in the Netherlands, where Islamic militants have threatened her life.

"When Ms Hirsi Ali is in the Netherlands, protection measures will be taken for her on the basis of recent threat evaluations," the Dutch Justice Minister, Ernst Hirsch Ballin told parliament in a letter.

Ms Hirsi Ali could no longer be regarded as a representative of the Netherlands after she resigned as an MP in 2006, Mr Hirsch Ballin said.

"In stepping down, Ms Hirsi Ali's status changed. Since this time she has no longer served in an official function for the Dutch state," he said.

Her current status did not warrant "any place for protection abroad", he added.

Death threats

Ms Hirsi Ali resigned from the centrist VVD party last year after admitting she had lied when applying for asylum in the Netherlands in 1992.

She then moved to the US to work for the conservative think tank, The American Enterprise Institute.

Her autobiography, Infidel, became a bestseller in the US and she was recently granted the right to remain in the country permanently.

She plans to return to the US after making arrangements for her protection, her lawyer told a Dutch television show this week.

Providing security for Ms Hirsi Ali is estimated to have cost the Dutch government 2m euros ($2.8m; £1.4m) last year, according to the Associated Press news agency.

Ms Hirsi Ali began receiving death threats after making public remarks condemning Islam and its treatment of women.

Theo Van Gogh, a Dutch film maker who collaborated with her on a short film, was stabbed to death in an Amsterdam street in 2004.

His killer, of Moroccan origin, left a note on the body warning Ms Hirsi Ali that she too would be killed, apparently over her attitude to Islam.

Story from BBC NEWS:
Published: 2007/10/05 16:49:20 GMT

Benno1969

Citaat van: unclero op 04/10/2007 | 11:15 uur
Dat is natuurlijk een mooi principe, maar of de meeste belastingbetalers dat gunnen is een tweede.

Gelukkig is e.e.a. in de grondwet verankerd en heeft iedereen zich daar aan te houden of ze het er nou mee eens zijn of niet. ;) Zo simpel ligt het gewoon, gelukkig overigens.

Daarbij wordt de vrijheid van meningsuiting begrensd door andere zaken als verbod op disciminatie, vrijheid van geloof, oproepen tot strafbare feiten etc. Daar ligt de grens en niet of we toevallig iemand of zijn mening sympathiek vinden of niet.

unclero

Citaat van: Benno1969 op 04/10/2007 | 01:26 uur
Het gaat hier niet om de personen maar de verdediging van de vrijheid van meningsuiting en daarmee de democratische rechtsorde. We kunnen niet accepteren dat mensen met hun leven worden bedreigd omwille van hun opinie en opmerkingen. Dat recht moet ten koste van alles beschermd worden en dankzij dat recht kun ook jij Dr-pepper dergelijke niveauloze en van elke inzicht gespeende reacties geven.

Dat is natuurlijk een mooi principe, maar of de meeste belastingbetalers dat gunnen is een tweede.
Ik denk bijvoorbeeld niet dat veel mensen het gunnen dat bijvoorbeeld de voorman van de pedopartij dezelfde bescherming cq. financiele aderlating voor de belastingbetaler zou krijgen. Om maar iets te noemen.

Benno1969

Citaat van: Dr_pepper op 02/10/2007 | 16:03 uur
Hirsi ali moet niet zo zeiken, we hebben al genoeg geld ''geschonken'' door haar bodyguards voor haar te betalen. Zij is net zo als geert wilders, zodra ze voor je bek staan durven ze niks maar zodra hun grote broer (in dit geval beveiliging) ervoor staan hebben ze een grote muil. mevrouw hirsi ali moet eens leren dat zij niet zomaar zulke uitspraken kan maken in een voorbeeldsfuncties ik vind dat zij dan ook de conseqeunties moet aanvaarden in dit geval: oprotten of je eigen beveiliging betalen.

Wat een reactie van bzijonder weinig niveau zowel qua inhoud als taalgebruik.

Het gaat hier niet om de personen maar de verdediging van de vrijheid van meningsuiting en daarmee de democratische rechtsorde. We kunnen niet accepteren dat mensen met hun leven worden bedreigd omwille van hun opinie en opmerkingen. Dat recht moet ten koste van alles beschermd worden en dankzij dat recht kun ook jij Dr-pepper dergelijke niveauloze en van elke inzicht gespeende reacties geven.

Mourning

Citaat van: Kapitein Rob op 03/10/2007 | 15:20 uur
Citaat van: Mourning op 03/10/2007 | 14:51 uur
in het land van "regel is regel" (overigens verdacht veel lijkend op "befehl ist befehl") wordt daar natuurlijk geen rekening mee gehouden ::).

Is toch hetzelfde land waar ze het woord "gedogen" hebben uitgevonden...... ::)

Ja, maar dat is allang niet meer "in"... en de voornoemde is absoluut wel in de mode.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

MPC

Ze moet gewoon daar heen gaan waar ze vandaan komt, en zonde van het geld, ze heeft alleen de zaak opgejut, en bedonderd..
Eruit er mee....

KapiteinRob

Citaat van: Mourning op 03/10/2007 | 14:51 uur
in het land van "regel is regel" (overigens verdacht veel lijkend op "befehl ist befehl") wordt daar natuurlijk geen rekening mee gehouden ::).

Is toch hetzelfde land waar ze het woord "gedogen" hebben uitgevonden...... ::)

Mourning

Ze heeft voorgesteld om die bescherming ook zelf te gaan betalen, maar fondsenwerven is niet iets wat je van de een op de andere dag rond hebt dat kost tijd, maar ja... in het land van "regel is regel" (overigens verdacht veel lijkend op "befehl ist befehl") wordt daar natuurlijk geen rekening mee gehouden ::).
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

unclero

#159
Citaat van: georges op 02/10/2007 | 17:17 uur
Als Hirsi Ali of Wilders een flinke bijdrage levert aan het voorkomen van de islamisering van Nederland (méér dan de helft van de Amsterdamse en Rotterdamse jongeren beneden de 21 is al moslim), dan pluk jij wel de vruchten van. (Of jij moet moslim zijn).

Ik vrees echter dat zij juist het tegenovergestelde veroorzaken.

Als ze uberhaupt al enig benul hebben van wat voor resultaat zij trachten te oogsten. Totnogtoe weinig van gemerkt, wel trekken ze druk hun mond open en wijzen ze daarop als zijnde een middel, maar een duidelijk doel heb ik nog niet mogen horen.

Edit:
En om maar on-topic te blijven. Ze heeft er zelf voor gekozen om naar Amerika te gaan. Amerika is niet alleen het land van veel mogelijkheden, maar ook het land van veel zelfredzaamheid. Om een amerikaanse collega van haar te citeren: "Risico's horen nu eenmaal bij het leven. Je beslist zelf of je vind dat je baan die risico's waard zijn."

georges

Citaat van: Dr_pepper op 02/10/2007 | 16:03 uur
Hirsi ali moet niet zo zeiken, we hebben al genoeg geld ''geschonken'' door haar bodyguards voor haar te betalen. Zij is net zo als geert wilders, zodra ze voor je bek staan durven ze niks maar zodra hun grote broer (in dit geval beveiliging) ervoor staan hebben ze een grote muil. mevrouw hirsi ali moet eens leren dat zij niet zomaar zulke uitspraken kan maken in een voorbeeldsfuncties ik vind dat zij dan ook de conseqeunties moet aanvaarden in dit geval: oprotten of je eigen beveiliging betalen.

Als Hirsi Ali of Wilders een flinke bijdrage levert aan het voorkomen van de islamisering van Nederland (méér dan de helft van de Amsterdamse en Rotterdamse jongeren beneden de 21 is al moslim), dan pluk jij wel de vruchten van. (Of jij moet moslim zijn).

KapiteinRob

Citaat van: Mourning op 02/10/2007 | 16:22 uur
Dat is dan blijkbaar het verschil tussen mensen die staan voor hun mening en jij.

E.e.a. heeft helemaal niets met het staan voor je mening te maken. Maar jij hebt dus nooit in de praktijk dingen gedaan of concessies moeten doen in relatie tot je mening? Knap hoor, maar in sommige (zeker buitennissige) gevallen moet je wel. Ik heb in het verleden genoeg op mijn principes gestaan in deze organisatie en daar de wrange vruchten van mogen plukken. Dus kom bij mij niet aan met insinuaties dat ik geen standvastige mening heb. Helaas zijn er nu eenmaal situaties dat je daar niet altijd mee uit de voeten kan, alle nobelheid over vrijheid van menigsuiting ten spijt!

Citaat van: Mourning op 02/10/2007 | 16:22 uur
Ik kan me trouwens verder niet herinneren dat er in deze problematiek iemand is bedreigd in de mate als voor "mevrouw", zoals je haar noemt, het geval was en zij haar grondwettelijk beschermde mening uitte. Dus achteraf vertellen dat iemand iets had moeten cq. weten, alsware het een rationele keuze, is van de gekke.

Zo lust ik er nog wel een paar. Je moet als getuige bij een rechtzaak ook je zegje kunnen doen. Hoeveel mensen zitten er niet met een andere identiteit elders op deze aardkloot of zelfs ondergedoken omdat ze dat gedaan hebben?

Citaat van: Mourning op 02/10/2007 | 16:22 uur
Accepteren dat je mogelijk gedood wordt omdat je je mening uit is van de zotte tegen onze cultuur mbt meningsuiting, tegen onze rechtsregels en ons land onwaardig.

Of je het nu met haar standpunten eens bent of niet is niet het issue.

Daar heb je verder helemaal gelijk in.

Mourning

Citaat van: Dr_pepper op 02/10/2007 | 16:03 uur
Hirsi ali moet niet zo zeiken, we hebben al genoeg geld ''geschonken'' door haar bodyguards voor haar te betalen. Zij is net zo als geert wilders, zodra ze voor je bek staan durven ze niks maar zodra hun grote broer (in dit geval beveiliging) ervoor staan hebben ze een grote muil. mevrouw hirsi ali moet eens leren dat zij niet zomaar zulke uitspraken kan maken in een voorbeeldsfuncties ik vind dat zij dan ook de conseqeunties moet aanvaarden in dit geval: oprotten of je eigen beveiliging betalen.

Ik woon in Nederland. In welke "houdt je hoofd onder het maaiveld"-staat woon jij?

Laten we vooral allemaal onze mond houden en vooral al helemaal geen mening verkondigen waar niet iedereen het mee eens is, stel je voor ... je zou per ongeluk weleens voor een democratische open maatschappij aangezien kunnen worden.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Mourning

Dat is dan blijkbaar het verschil tussen mensen die staan voor hun mening en jij. Ik vind het onthutsend dat het blijkbaar als een acceptabele keuze wordt gepresenteerd.

Ik kan me trouwens verder niet herinneren dat er in deze problematiek iemand is bedreigd in de mate als voor "mevrouw", zoals je haar noemt, het geval was en zij haar grondwettelijk beschermde mening uitte. Dus achteraf vertellen dat iemand iets had moeten cq. weten, alsware het een rationele keuze, is van de gekke. Er is in Nederland bijna sprake van precedentwerking mbt haar.

Accepteren dat je mogelijk gedood wordt omdat je je mening uit is van de zotte tegen onze cultuur mbt meningsuiting, tegen onze rechtsregels en ons land onwaardig.

Of je het nu met haar standpunten eens bent of niet is niet het issue.

Regards,

Mourning  8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

KapiteinRob

Citaat van: Dr_pepper op 02/10/2007 | 16:03 uur
Hirsi ali moet niet zo zeiken, we hebben al genoeg geld ''geschonken'' door haar bodyguards voor haar te betalen. Zij is net zo als geert wilders, zodra ze voor je bek staan durven ze niks maar zodra hun grote broer (in dit geval beveiliging) ervoor staan hebben ze een grote muil. mevrouw hirsi ali moet eens leren dat zij niet zomaar zulke uitspraken kan maken in een voorbeeldsfuncties ik vind dat zij dan ook de conseqeunties moet aanvaarden in dit geval: oprotten of je eigen beveiliging betalen.

Wat een kletspraat!