Recente berichten

#1
KM / Re: Opvolging Alkmaar klasse
Last post by Ace1 - Vandaag om 07:49
Citaat van: StrataNL op 26/07/2024 | 15:48 uurDaar kan/mag dus geen enkele NL DHC heli op landen.
? Wat heeft dit met de K130 klasse te maken?


Wat ik in begrijpend Nederlands bedoel is dat men voor de UAV hangaar naar de K130 klasse heeft gekeken, daar hoef je geen hoger wiskunde voor gestudeerd te hebben omdat te begrijpen.
#2
Die Jappen weten wel hoe ze fregatten moeten bouwen en ook hoe ze productie moeten draaien! Sinds de bouw begon in 2019 zijn er 6 afgeleverd en liggen er nog 4 op de stapel met 2 nog in de planning. Origineel had het een serie van 22 fregatten moeten worden, dit wordt een serie van 12x Batch I + 10x Batch II.
#3
Citaat van: Poleme op 26/07/2024 | 23:02 uurToen de Naval Group op 15 maart '24 de Walrus vervanging aanbesteding won. Waren ze bij IHC opvallend terughoudend voor wat betreft eventuele productie deelname in de Walrus vervanging. Door personeel schaarste betekend eventuele participatie ook niet meer werk, maar verdringing van andere orders.

In juni '24 verklaarde IHC functionarissen in lokale kranten echter dat zij mee gaan bouwen aan het Orka casco.  Maar ruim beschouwd kan productie van bijvoorbeeld leidingen werk ook geïnterpreteerd worden als werkzaamheden aan het casco.

In de herfst van 2015 werd er een flinke ontslag ronde aangekondigd.  Terwijl daarvoor al meerdere kleinere personeel inkrimpingen hadden plaatsgevonden.  In dat najaar meldde de IHC directie ook al dat ze de productie zoveel mogelijk naar het buitenland gingen verplaatsen.  Want NL was te duur.  Alleen het meest complexe werk zou in NL blijven.  Dit plan werd onlangs in juni '24 nog eens publiekelijk aangekondigd.
 Het werkelijke probleem bij IHC is echter dat de organisatie een waterhoofd heeft met vele exorbitant betaalde nep functies. 

De reparatie en nieuwbouw hellingen van IHC de Merwede gingen in de verkoop en kwamen in handen van Neptune Shipyards.  Neptune Shipyards werd opgericht door voormalig stucadoor Andries de Kok.  Zoon Martin zwaait inmiddels met de scepter.  Andries begon met de bouw van polyester speed-jachten.  Besloot tot diversificatie door onder andere een werf op te kopen die vooral multi-cats (zelf voortgedreven werk pontons) en sleep/duw werk pontons bouwde.  Later werd dat uitgebreid naar offshore schepen en sleepboten.  Groeide dus als kool. 
Terwijl IHC in maart 2023 haar meest winstgevende dochter onderneming IQIP (funderingstechniek) verkocht om zo haar totale schuldenlast te kunnen verlagen.
Door de vele reorganisaties en inkrimpingen zijn de beste werknemers van IHC vertrokken.  In de lente van 2020 zag de overgrote meerderheid van de overblijvers het niet meer zitten.  De IHC organisatie is een opgewarmd lijk. 

Eigenlijk bedoelen we hetzelfde alleen heb ik het op een nettere manier verwoord.
#4
Citaat van: silvester herc op 23/07/2024 | 21:07 uurWat ik van insite informatie weet IHC gaat vanaf 2027 Marine  schepen bouwen  het zal vermoedelijk wel om de hulpschepen zijn dat zij hij er niet bij dat Neptune de casco bouw gaat doen zal mij niks verwonderen mijn zoon heeft ook bij IHC Krimpen gewerkt moest er na de zoveelste reorganisatie de werf verlaten en heeft ook nog voor Neptune gewerkt en bij de Merwede ook aan de MRV Canterbury geerkt als hij de kans krijgt wil hij weer terug naar de casco bouw vooral hoopt hij weer aan Marine schepen te werken want daar kan men ook aardig grote schepen bouwen al is het afwachten of de casco bouw niet  weer richting het buitenland veverdwijnt!!
Toen de Naval Group op 15 maart '24 de Walrus vervanging aanbesteding won. Waren ze bij IHC opvallend terughoudend voor wat betreft eventuele productie deelname in de Walrus vervanging. Door personeel schaarste betekend eventuele participatie ook niet meer werk, maar verdringing van andere orders.

In juni '24 verklaarde IHC functionarissen in lokale kranten echter dat zij mee gaan bouwen aan het Orka casco.  Maar ruim beschouwd kan productie van bijvoorbeeld leidingen werk ook geïnterpreteerd worden als werkzaamheden aan het casco.

In de herfst van 2015 werd er een flinke ontslag ronde aangekondigd.  Terwijl daarvoor al meerdere kleinere personeel inkrimpingen hadden plaatsgevonden.  In dat najaar meldde de IHC directie ook al dat ze de productie zoveel mogelijk naar het buitenland gingen verplaatsen.  Want NL was te duur.  Alleen het meest complexe werk zou in NL blijven.  Dit plan werd onlangs in juni '24 nog eens publiekelijk aangekondigd.
 Het werkelijke probleem bij IHC is echter dat de organisatie een waterhoofd heeft met vele exorbitant betaalde nep functies. 

De reparatie en nieuwbouw hellingen van IHC de Merwede gingen in de verkoop en kwamen in handen van Neptune Shipyards.  Neptune Shipyards werd opgericht door voormalig stucadoor Andries de Kok.  Zoon Martin zwaait inmiddels met de scepter.  Andries begon met de bouw van polyester speed-jachten.  Besloot tot diversificatie door onder andere een werf op te kopen die vooral multi-cats (zelf voortgedreven werk pontons) en sleep/duw werk pontons bouwde.  Later werd dat uitgebreid naar offshore schepen en sleepboten.  Groeide dus als kool. 
Terwijl IHC in maart 2023 haar meest winstgevende dochter onderneming IQIP (funderingstechniek) verkocht om zo haar totale schuldenlast te kunnen verlagen.
Door de vele reorganisaties en inkrimpingen zijn de beste werknemers van IHC vertrokken.  In de lente van 2020 zag de overgrote meerderheid van de overblijvers het niet meer zitten.  De IHC organisatie is een opgewarmd lijk. 
#5
Belgium – Small Diameter Bomb-Increment II

WASHINGTON, July 25, 2024 - The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of Belgium of Small Diameter Bomb-Increment II and related elements of logistics and program support for an estimated cost of $115 million. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.

The Government of Belgium has requested to buy up to one hundred ninety-six (196) Guided Bomb Unit (GBU)-53/B Small Diameter Bombs-Increment II (SDB-II) All-Up-Rounds (AURs). Also included are SDB-II Weapons Load Crew Trainers (WLCT); training aids and devices; spare and repair parts, consumables, accessories, and repair and return support; unclassified software delivery and support; unclassified publications and technical documentation; major modifications and maintenance support; training and training equipment; munitions support and support equipment; transportation support; studies and surveys; U.S. Government and contractor engineering, technical, and logistics support services; and other related elements of logistics and program support. The estimated total cost is $115 million.

.../...

https://www.dsca.mil/press-media/major-arms-sales/belgium-small-diameter-bomb-increment-ii
#6
Citaat van: Master Mack op 26/07/2024 | 20:57 uurHoppa gewoon verlengen. Dus OPV's in tweeën zagen en kruisers van maken🤣

Zo werkt het niet het ontwerp moet voorbereid zijn om er modules tussen te plaatsen anders gaat het niet werken dan moet je een compleet nieuw ontwerp maken.
#7
Citaat van: Harald op 26/07/2024 | 08:29 uur"Upgraded Mogami Class" Is The New "New FFM", With Japan Aiming For Australian "Tier 2"-Requirement

Seemingly minor modifications set up the Mogami-successor as a more viable contender for Australian frigate-requirement.

Mitsubishi Heavy Industries (MHI) at the Indian Ocean Defence & Security Conference 2024 (IODS24) in Perth, Western Australia, revealed new information on the Mogami frigate-successor previously known as "New FFM". The program, now dubbed "Upgraded Mogami", carries significant importance to Australia. This is because the effort is widely understood to represent MHI's effective offer of a general purpose-frigate (GP-F) to the Royal Australian Navy. Australia seeks to procure up to 11 GP-F capable to perform a wide range of missions. The Japanese presentation ostensibly aims directly at the Australian "Tier 2"-requirement intended to supplement "Tier 1"-combatants such as the Hobart-class AAW destroyer and the "Hunter"-class ASW-frigate.

Mogami-successor in context of Australian "Tier 2"
The Australian government intends to buy the first three frigates as overseas builds, touted as "unmodified" from an existing builder specification. Subsequent units will then see local production in Australia, possibly including substantial modifications.

The independent review establishing the foundations for an expanded Australian surface combatant fleet listed four, realistically five "exemplar"-designs. These include the German Meko A-200, Spanish Alfa 3000, Korean FFX Batch II/III and Japanese Mogami class FFG. Notably MHI since the Indo Pacific International Maritime Exhibition 2023 prominently advertised the "New FFM"-successor to the Mogami-class FFG. MHI has a contract for twelve Mogami-class general purpose frigates for the Japanese Maritime Self-Defence Force (JMSDF). The design focuses on ASW, patrol and mine warfare, emphasizing affordability over multirole capability. The Mogami-procurement notably features a scaling down of the original program for 24 frigates of the type. After delivering the 12th Mogami in 2027 MHI will instead move on to construction of the "New FFM"-successor. The new design, now termed "Upgraded Mogami" includes more capable anti-air capability and increased weapons load. The ship nevertheless maintains the lean crewing of the Mogami-class frigate.

"Upgraded Mogami" represents a significant evolution of the original design, growing the frigate in size and capability. However, compared to the design shown at Indopacific 2023 the updated presentation now displayed at IODS24 appears to indicate an adjusted effort more in line with a Mogami-evolution compared to the slightly larger design shown before.

.../...

https://www.navalnews.com/naval-news/2024/07/upgraded-mogami-is-the-new-new-ffm-looking-at-australia/


"Upgraded Mogami" model at IODS24



Hoppa gewoon verlengen. Dus OPV's in tweeën zagen en kruisers van maken🤣
#8
KM / Re: MICAN
Last post by Master Mack - 26/07/2024 | 20:51 uur
Citaat van: Ace1 op 25/07/2024 | 20:20 uurNee dat is de satelliet radio.

Kvo ik zag nu pas het aparte plaatje van die container.
#9
KM / Re: LPX
Last post by Master Mack - 26/07/2024 | 20:50 uur
Citaat van: Huzaar1 op 25/07/2024 | 23:48 uurEr is geen probleem met budget iig.
Top dan ben ik benieuwd wat er uit de koker van de KM komt.
#10
Van alles en nog wat! / Re: Amerikaanse politiek
Last post by Umbert - 26/07/2024 | 20:28 uur
De enige die er garen mee spinnen zijn de chinezen want de russen, zijn door hun optreden in de oekraine niet meer dezelfde grootmacht dat het ooit was,  het is dat ze nog ruim in de atoomwapens zitten anders telde ze allang niet meer mee.
De VS gaat zich intern zo over de pis helpen dat ook zij de nodige moeite krijgen en de Europa maakt zich zwak door een onsamenhangend beleid vwb defensie en politiek (teveel haantjes)