Opvolging LC Fregatten

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 01/03/2017 | 16:50 uur

JdL

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 17/03/2018 | 11:52 uur
Het vMFF wordt in de eerste plaatst ontworpen als een ASW schip, voordeel voor vLCF zal daamee zijn dat het een AAW schip wordt met goede ASW capaciteiten.
Zou mooi meegenomen zijn, de huidige LCF'en presteren toch vrij matig in ASW door o.a. lawaaierige hull?
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: JdL op 17/03/2018 | 11:40 uur
Betekent dit dat de vLCF kleiner zal worden dan de huidige schepen(onze LCF'en worden internationaal toch gezien als Destroyers?) Of dat de vMFF flink groter gaan worden dan de 2 resterende MFF?

vMFF wordt (vermoedelijk) +/- 6.000 ton en rond de 140m en is daarmee fors groter dan het huidige M fregat (3.300 ton en 122m) en valt grofweg in het zelfde maatje als het huidige LCF (6.044 ton en 144m).

Het vMFF wordt in de eerste plaatst ontworpen als een ASW schip, voordeel voor vLCF zal daamee zijn dat het een AAW schip wordt met goede ASW capaciteiten.

Parera

#98
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 17/03/2018 | 10:10 uur
Lijkt verdacht veel op de bevestiging dat vLCF op basis van vMFF zal worden ontwikkeld en gebouwd zoals destijds het S en L fregat.

Ja dit had ik ook gelezen ben erg benieuwd naar de plannen van defensie rondom de vLCF, op die renders zullen we ook niet al te lang meer hoeven wachten. Ik neem aan dat die al ''klaar liggen'' op de plank voor een groot deel als de vMFF's gebouwd gaan worden.

Deze al bekende Artist render laat ook duidelijk hetzelfde idee zien vanuit Damen die natuurlijk nauw samenwerkt met DMO. Op de voorgrond een concept van de vMFF en op de achtergrond een concept ontwerp voor de vLCF door Damen.



Citaat van: JdL op 17/03/2018 | 11:40 uur
Betekent dit dat de vLCF kleiner zal worden dan de huidige schepen(onze LCF'en worden internationaal toch gezien als Destroyers?) Of dat de vMFF flink groter gaan worden dan de 2 resterende MFF?

De vMFF's worden ongeveer hetzelfde formaat als de huidige generatie LCF's , de vLCF zal nog iets groter worden.

JdL

Betekent dit dat de vLCF kleiner zal worden dan de huidige schepen(onze LCF'en worden internationaal toch gezien als Destroyers?) Of dat de vMFF flink groter gaan worden dan de 2 resterende MFF?
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 17/03/2018 | 10:06 uur
Spoor 5: Materieel

Om voorbereid te zijn op de marine van de toekomst,
lopen diverse nieuwe projecten. Voor de langere termijn
zijn dat de nieuwbouw van wapensystemen en schepen,
waarbij familievorming een belangrijk uitgangspunt is.
Daarbij werken DMO als ontwerper en CZSK als gebruiker
en instandhoudingsvoorbereider nauw samen.


Lijkt verdacht veel op de bevestiging dat vLCF op basis van vMFF zal worden ontwikkeld en gebouwd zoals destijds het S en L fregat.


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Spoor 5: Materieel

Om voorbereid te zijn op de marine van de toekomst,
lopen diverse nieuwe projecten. Voor de langere termijn
zijn dat de nieuwbouw van wapensystemen en schepen,
waarbij familievorming een belangrijk uitgangspunt is.
Daarbij werken DMO als ontwerper en CZSK als gebruiker
en instandhoudingsvoorbereider nauw samen.

https://www.kvmo.nl/media/k2/attachments/KVMO_Marineblad_ma_2018.pdf

Parera

Citaat van: vlincent op 14/12/2017 | 21:21 uur
Diesel elektrisch? Als in diesel generator met elektrische motor?

Ja, geen gasturbines meer maar standaard Diesel-Electric aandrijving. Iets waar de Denen al enkele jaren positieve ervaringen mee hebben.

vlincent

Diesel elektrisch? Als in diesel generator met elektrische motor?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Dit is wat we nu (voorlopig) weten over vLCF:

vMFF zal met haar +/-6000 ton en 140 meter romp de basis vormen voor het vLCF.

Voortstuwing: diesel-elektrisch, max 26 kts

Bewapening VLS: 48 cellen, verdeeld over twee locaties: voor de (32) brug en achter de (16) voorste opbouw.

Enforcer

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 18/11/2017 | 12:55 uur
Een rekensommetje levert dus: Nihil volledig operationeel inzetbare NL fregatten...

Op de nietjes dat wij in de komende jaren niet in een hoog intensiteit conflict betrokken worden.

Ze zijn nog net goed genoeg om de overhand te hebben over piraten met een skiff....  :sick: Den Haag, bedankt..

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#90
Citaat van: StrataNL op 18/11/2017 | 12:48 uur
Laat dat fregat wat betreft sewaco nou de mindere zijn in een hoog intensief conflict.

Een rekensommetje levert dus: Nihil volledig operationeel inzetbare NL fregatten...

Op de knietjes dat wij in de komende jaren niet in een hoog intensiteit conflict betrokken worden.

StrataNL

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 17/11/2017 | 13:56 uur
Zet het maar op Twitter, we beschikken dus momenteel over 1 volledig/redelijk operationeel fregat en zij is te vinden in de west.
Laat dat fregat wat betreft sewaco nou de mindere zijn in een hoog intensief conflict. 
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Thomasen op 17/11/2017 | 13:50 uur
Waarbij we niet moeten vergeten dat de MFF in het ASuW en AAW spectrum operationeel (te) verouderd zijn, en de NGS/TLA capaciteit vrijwel non-existent.

Het is een juiste en zeer trieste constatering.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: StrataNL op 17/11/2017 | 13:42 uur
Dit dus.

Zet het maar op Twitter, we beschikken dus momenteel over 1 volledig/redelijk operationeel fregat en zij is te vinden in de west.

StrataNL

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation