Nederlandse special forces

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 14/07/2011 | 07:17 uur

Jellington

#107
Citaat van: Thomasen op 21/10/2013 | 10:18 uur
Gezien je eerdere posts, heb je enig idee van de capaciteiten van een KCT operator? Enig idee van de inhoud van 'de CT opleiding'? Enig idee van operationele capaciteiten van de verschillende ploegen?

Ik heb hier inderdaad niet al te veel verstand van, vandaar dat ook overal een beetje een vraag van probeer te maken....

Ik weet wel dat het KCT gewoon keihard mee doet in de "champions league" maar heb altijd gedacht dat Delta Force en Devgru en JTF2 toch wel een leveltje hoger waren, wss door Amerikaanse Hollywood propaganda...

Oorlogsvis

Citaat van: Jellington op 21/10/2013 | 02:56 uur
Misschien is het een idee om alle operators van het KCT de CT (Counter-Terrorisme) opleiding te laten doen, net zoals JTF2, Delta Force, etc.
Dan heb je niet alleen een kwalitatief betere eenheid maar kun je ook stuk meer zoals extreem intensief jagen op Taliban leiders etc.
Goed idee?
weet ik niet, volgens mij behoren onze commando's al tot de beste ter wereld.

dudge

Citaat van: Jellington op 21/10/2013 | 02:56 uur
Misschien is het een idee om alle operators van het KCT de CT (Counter-Terrorisme) opleiding te laten doen, net zoals JTF2, Delta Force, etc.
Dan heb je niet alleen een kwalitatief betere eenheid maar kun je ook stuk meer zoals extreem intensief jagen op Taliban leiders etc.
Goed idee?

Gezien je eerdere posts, heb je enig idee van de capaciteiten van een KCT operator? Enig idee van de inhoud van 'de CT opleiding'? Enig idee van operationele capaciteiten van de verschillende ploegen?

Jellington

Misschien is het een idee om alle operators van het KCT de CT (Counter-Terrorisme) opleiding te laten doen, net zoals JTF2, Delta Force, etc.
Dan heb je niet alleen een kwalitatief betere eenheid maar kun je ook stuk meer zoals extreem intensief jagen op Taliban leiders etc.
Goed idee?

Jellington


Ace1

Citaat van: Jellington op 19/10/2013 | 18:08 uur
Oke om weer even on-topic te komen, wie weet hoe het nou zit met de nieuwe voertuigen voor het KCT? Of is daar al een topic voor?

Daar is een topic over  maar geen idee waar dat staat

Vermoedelijk hier in de rubriek hier onder.

http://www.defensieforum.nl/Forum/kl-b50.0/

En anders moet je bij Nieuwe ontwikkelingen op Defensiegebied kijken

http://www.defensieforum.nl/Forum/nieuwe_ontwikkelingen_op_defensiegebied-b86.0/

En anders moet je op de zoekfunctie kijken hieronder

http://www.defensieforum.nl/Forum/search.html

Jellington

Oke om weer even on-topic te komen, wie weet hoe het nou zit met de nieuwe voertuigen voor het KCT? Of is daar al een topic voor?

guest1400

#100
Citaat van: Lex op 19/10/2013 | 11:35 uur
Verzoeke de discussie over de [mogelijke] NL inzet niet hier te voeren, maar in het topic betreffende Mali. Het gaat over meer dan alleen de SF.

Lex
Algeheel beheerder


wellicht lex maar het toont wel aan dat het SOTG zeer waarschijnlijk ingezet gaat worden..

dit houdt trouwens ook in dat luchtmobiel rekening mag gaan houden met uitzendingen... heb begrepen dat het 11e INF opdracht heeft gekregen zich gereed te maken voor een mogelijke uitzending.

Lex

Verzoeke de discussie over de [mogelijke] NL inzet niet hier te voeren, maar in het topic betreffende Mali. Het gaat over meer dan alleen de SF.

Lex
Algeheel beheerder

Elzenga

Citaat van: SMI de Boer op 19/10/2013 | 10:57 uur
Ik lees dus : Ze kunnen straks weer aan het werk in Mali

Weet jij dus meer? Nee toch? Met jou de meesten niet. Zo hoort het ook en dat moet je zo laten.
precies...en dus ga je niet zo openlijk aankondigen dat je commando's in gaat zetten...

Maar goed..er wordt al gesproken over verkennen...dus mogelijk met een beperkt mandaat (weer)...

(nee ik weet niet meer)..

SMI de Boer

Citaat van: Elzenga op 19/10/2013 | 10:51 uur
ach ze kunnen straks weer aan het werk in Mali lees ik..

Ik lees dus : Ze kunnen straks weer aan het werk in Mali

Weet jij dus meer? Nee toch? Met jou de meesten niet. Zo hoort het ook en dat moet je zo laten.

PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Elzenga

ach ze kunnen straks weer aan het werk in Mali lees ik..

SMI de Boer

#95
Citaat van: Laurens op 19/10/2013 | 09:30 uur
4 opco's Rob, 4 opco's  ;)

Mag ik u op uw eigen woorden wijzen?


Citaat van: Laurens op 15/07/2011 | 18:07 uur
Nee, waarheidsvinding, of zover dat gaat. Feit is dat er 3 boeken over het gehele beuren zijn geschreven die alle 3 direct confronterend zijn met elkaar. Zo staan er een aantal dingen in de boeken vermeld die geen van de heren heeft benoemd in de debriefing.

En nu weer back on topic, pm mag



En ik vond dat boekengeneuzel allemaal al tamelijk ontopic


Het heeft al helemaal niet meer te maken met de Topicstart, maar het is weer een politiek / economisch topic geworden. Met zwaar medewerken van het kader. Dus het ging helemaal niet over OPCO's. En met de decimeringen zou de volledige krijgsmacht van lieverlee al tot 1 bataljon teruggebracht kunnen worden
Het ging er om dat het KCT ingezet moest worden, of dat nou vaker of in het buitenland is maakt niet uit, maar ook het KCT heeft recht op minstens 21 vrije dagen.
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Laurens

Citaat van: Kapitein Rob op 18/10/2013 | 13:53 uur

Zou niet weten waarom we niet als 1 OPCO kunnen opereren. Wat we op missie al min of meer doen omdat we dan onder de CDS vallen. Het is m.i. van de zotte dat we nog steeds 3 OPCO's hebben. Je kan de hele handel (of wat er van over is/blijft) gemakkelijk centraal aansturen.

4 opco's Rob, 4 opco's  ;)

Jellington

Mij gaat het niet persé om de SF van dat andere land maar ook de sterkte van hun gehele leger en hun ambities en natuurlijk de enconmische banden