Iedere militair een medaille

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 01/05/2012 | 15:13 uur

Lex

Citaat van: Cigarz op 19/06/2012 | 21:19 uur
Of "pax" disrespectvol (is dat een woord?) is of niet, het is een afkorting. Persons Attending eXcersize. Personen die deelnemen aan een oefening. Dus in het kader van een "uitzending" per definitie fout...
Ik snap de ophef niet. Het codewoord "pax" wat idd in den beginne stond voor "Persons Attending eXcersice" heeft in de loop der jaren een evolutie ondergaan. Het wordt tegenwoordig alom gebruikt om het aantal personen aan te geven. Zelfs in de burgerluchtvaart gebruikt men "pax" om aan te geven hoeveel passagiers er zijn in een vliegtuig, instede van "pob" (persons on board). Misschien omdat "pax" in een volzin gebruikt kan worden, terwijl "pob" gespeld moet worden.

Cigarz

Of "pax" disrespectvol (is dat een woord?) is of niet, het is een afkorting. Persons Attending eXcersize. Personen die deelnemen aan een oefening. Dus in het kader van een "uitzending" per definitie fout...

michielnr

Citaat
Trouwens ik ben niet de enige die er zo over denkt over (de TB /) speciale onderscheidingen  want er zijn verschillende militairen die hun onderschiedingen niet dragen. Of omdat men vind dat een ander er geen recht op had (met name het ondervuur-speldje) of dat men vind dat anderen deze ook hadden verdiend, maar deze niet toegekend is.

Het is een individuele beslissing om (al dan niet terecht) toegekende onderscheidingen niet te dragen. Nog steeds geen reden om het collectief af te schaffen.
NR

KapiteinRob

Citaat van: Ros op 19/06/2012 | 12:30 uur
Is het nog een dicussie dan ?.

Deels offtopic, maar ik zie er ook nog wel een link met het topic in....

Ros

Is het nog een dicussie dan ?.

KapiteinRob

Citaat van: Ros op 19/06/2012 | 12:01 uur
Mooi moment dit topic af te sluiten met een mooi vetlederen slotje ?.

Waarom?

Ros

Mooi moment dit topic af te sluiten met een mooi vetlederen slotje ?.

onderofficier

Citaat van: A.J. op 18/06/2012 | 23:13 uur
Aan de ene kant is alles kolder en aan de andere kant moet er naar madam haar pijpen gedanst worden, tsja.

Geen idee waar je dit vandaan haalt.....  maar respectvol met elkaar om gaan is niet naar iemand zijn pijpen dansen... 
Als jij accepteert dat men niet resecptvol om gaat  moet jij dat weten..... laat mij bepaalde dingen niet accepteren   maar dat heeft niets maar dan ook niets te maken dat er naar mijn pijpen gedanst moet worden...............    Ik ben benieuwd hoe het er bij jouw eenheid aan toe gaat   aangezien je eenheid dus niet naar jou hoeft te luisteren  = naar je pijpen dansen.....  / repectvol met elkaar om hoeft te gaan...  Als ze jouw maar je "verworven privileges" geven?    Gewoon een vraag. 


Citaat van: guest1400 op 18/06/2012 | 23:00 uur
dus ergens zeg jij nu dat ik (herstel) wij niet meedenken in het hele proces? want dat maak ik nou op uit jouw hele verhaal. Tenslotte ben ik maar een schaapje wat gewoon de rest volgt. Nou dan heb je het mooi verkeerd maat. Ik ben een nederlands militair, van mij wordt geacht dat ik mee denk en input kan leveren binnen bepaalde processen maar ook dat ik orders vervul en mijn werk doe. Dat houdt niet in dat lekker tegendraads moet gaan zitten doen op tijden en plekken waar dat niet gewenst is.


en dat naar je eerdere antwoorden:       
- je noemt iemand die  mee denk en een andere mening hebt "tegendraads" 
- als de gehele compagnie iets vind; is dit zo 

maar opeens ben je een Nederlands militiar waarvan geacht wordt die mee denkt........maar niet als het tegendraads is........
Meedenken is niet alleen  in de zelfde richting denken..misschien denk je dat door "mee" in het woord meedenken.. dat je zo moet denken....
Een andere gedachte ergens over mag gewoon. 

Daarnaast het wordt het meedenken ook van mij verwacht toch? Want ik ben net als jij een Nederlandse militair.......

Citaat van: guest1400 op 18/06/2012 | 23:00 uur
En wat is logica? gozer je gaat toch niet verwachten dat ik jou nu ga uitleggen wat logica is? jouw een diep antwoord ga geven hoe ik tegen logica opkijk? en hoe ik logica zie in het leven? Ik zal je vraag beantwoorden met een wedervraag. Want wat is onlogisch? nou dat is simpel: het is onlogisch om iedereen hun recht op medailles en TB's te ontzeggen omdat er een paar zijn die vinden danwel denken dat ze er ook eentje verdienen. Dat is onlogisch. Vraag beantwoord?

Je beantwoord je wedervraag aan mij zelf.....en vraagt vervolgens of de wedervraag die je aan mij stelde beantwoord is ?
Ja de wedervraag is door je zelf beantwoord....moet ik nu eens zijn met het antwoord op de gestelde wedervraag?   Een ander antwoord zal wel tegendraads zijn..
Schijnbaar wilde je geen antwoord van mij op je wedervraag.  Waarom stelde je mij eigenlijk een wedervraag?     

Als je het echt wilt weten:  Ja ik ben nog steeds van mening dat als de TB / bijzondere medialles niet aan één ieder toegekend wordt die deze verdiend het afgeschaft moet worden.  Ik ben niet overtuigd door de postings dat ik er nu een andere mening over heb gekregen.  Deze is juist alleen maar verstrekt.  Gelukkig mag ik niet alleen maar meedenken maar ook gewoon een eigen mening hebben (net als één ieder)

Trouwens ik ben niet de enige die er zo over denkt over (de TB /) speciale onderscheidingen  want er zijn verschillende militairen die hun onderschiedingen niet dragen. Of omdat men vind dat een ander er geen recht op had (met name het ondervuur-speldje) of dat men vind dat anderen deze ook hadden verdiend, maar deze niet toegekend is.

TB en speciale medialles zorgen (bijna) voor haat en nijd onderling.   
Dat is wat je eigenlijk zelf al aan gaf in een reactie.   Want je gunt het één niet, pardon de gehele compagnie gunt het iemand niet.....
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

A.J.

Citaat van: onderofficier op 18/06/2012 | 22:49 uur
De zogenaamde verworven privileges bedoel je?  Inderdaad kolder....  

Aan de ene kant is alles kolder en aan de andere kant moet er naar madam haar pijpen gedanst worden, tsja.

Citaat
Het heeft niets te maken met respectvol met elkaar omgaan...........

En "pax" is disrespectvol omdat de hogere legerleiding dat zegt?      

guest1400

Citaat van: onderofficier op 18/06/2012 | 22:20 uur

Aangezien onze meerderen vinden dat pax niet respectvol is, wordt er gezegd dat dit niet meer gebruikt mag worden.
Daarnaast vind ik het zeker niet respectvol als een ondergeschikte een meerdere pax noemt.... laat staan faalaap.        Maar ik ben van een andere tijd............  

Roddel en achterklap  hebben een oorsprong  deze oorsprong kan ook zijn dat iemand gewoon een hekel aan iemand heeft en roddels de wereld in brengt............. dat is mijn ervaring.        Inderdaad kan het geen kwaad om met geopende ogen naar mensen te kijken.........maar dan zonder de roddels en achterklap tussen de oren.  

bewijs maar, laat mij de order maar eens zien waarin staat dat pax niet respectvol is en niet meer gezegd mag worden.

Citaat van: onderofficier op 18/06/2012 | 22:20 uur
Beter dan de meelopers......  maar die vinden mensen met een andere mening vaak zeer irritant en vermoeiend.  
Terwijl mensen met een andere mening  hun grijze massa nog gebruiken nadat ze de geopende ogen naar iets gekeken hebben....    het is wel prettig als het eea onderbouwt is........    Wat is logica?  Wat de massa vind?  Dus als de massa van iets dat wit is zegt dat het blauw is zeg jij ook gewoon dat het blauw is...?  

dus ergens zeg jij nu dat ik (herstel) wij niet meedenken in het hele proces? want dat maak ik nou op uit jouw hele verhaal. Tenslotte ben ik maar een schaapje wat gewoon de rest volgt. Nou dan heb je het mooi verkeerd maat. Ik ben een nederlands militair, van mij wordt geacht dat ik mee denk en input kan leveren binnen bepaalde processen maar ook dat ik orders vervul en mijn werk doe. Dat houdt niet in dat lekker tegendraads moet gaan zitten doen op tijden en plekken waar dat niet gewenst is.

En wat is logica? gozer je gaat toch niet verwachten dat ik jou nu ga uitleggen wat logica is? jouw een diep antwoord ga geven hoe ik tegen logica opkijk? en hoe ik logica zie in het leven? Ik zal je vraag beantwoorden met een wedervraag. Want wat is onlogisch? nou dat is simpel: het is onlogisch om iedereen hun recht op medailles en TB's te ontzeggen omdat er een paar zijn die vinden danwel denken dat ze er ook eentje verdienen. Dat is onlogisch. Vraag beantwoord?

onderofficier

Citaat van: A.J. op 18/06/2012 | 22:32 uur
Dezelfde tijd waarvan je vindt dat je verworven privileges geen knip voor de neus meer waard zijn?

De zogenaamde verworven privileges bedoel je?  Inderdaad kolder.... 
Het heeft niets te maken met respectvol met elkaar omgaan...........






   

       
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

A.J.

Citaat van: onderofficier op 18/06/2012 | 22:20 uur
Aangezien onze meerderen vinden dat pax niet respectvol is, wordt er gezegd dat dit niet meer gebruikt mag worden.

Vooralsnog is dat mij nog niet verteld... Maar ik wacht af.

Citaat
Daarnaast vind ik het zeker niet respectvol als een ondergeschikte een meerdere pax noemt.... laat staan faalaap.        Maar ik ben van een andere tijd............ 

Dezelfde tijd waarvan je vindt dat je verworven privileges geen knip voor de neus meer waard zijn?


onderofficier

#122
Citaat van: guest1400 op 18/06/2012 | 22:04 uur
ten eerste ''pax'' is niet disrespectvol blijkbaar voor sommige dus wel. En ten tweede ben ik ook niet van het oordeel gelijk klaar hebben liggen maar in dit geval had het compagnie gelijk en was het ook echt een faalaap. Ook roddels en achterklap hebben meestal een oorsprong en mijn ervaring leert me dat dat meestal niet voor niets is. Het kan tenslotte ook nooit kwaad om met geopende ogen naar mensen te kijken, dat behoed je van kwaad.


Aangezien onze meerderen vinden dat pax niet respectvol is, wordt er gezegd dat dit niet meer gebruikt mag worden.
Daarnaast vind ik het zeker niet respectvol als een ondergeschikte een meerdere pax noemt.... laat staan faalaap.        Maar ik ben van een andere tijd............  

Roddel en achterklap  hebben een oorsprong  deze oorsprong kan ook zijn dat iemand gewoon een hekel aan iemand heeft en roddels de wereld in brengt............. dat is mijn ervaring.        Inderdaad kan het geen kwaad om met geopende ogen naar mensen te kijken.........maar dan zonder de roddels en achterklap tussen de oren.    

Citaat van: guest1400 op 18/06/2012 | 22:04 uur
daarnaast heb je ook lui die overal lekker tegendraads tegen in gaan om overal lekker tegendraads tegen in te kunnen gaan. Je kent ze wel types die standaard hun babbeltje klaar hebben liggen voordat er nog gesproken moet worden. Lui die tegen elke vorm van logica ingaan puur en alleen omdat het kan. Zeer irritant en zeer vermoeiende lui vind ik dat.

Beter dan de meelopers......  maar die vinden mensen met een andere mening vaak zeer irritant en vermoeiend.  
Terwijl mensen met een andere mening  hun grijze massa nog gebruiken nadat ze de geopende ogen naar iets gekeken hebben....    het is wel prettig als het eea onderbouwt is........    Wat is logica?  Wat de massa vind?  Dus als de massa van iets dat wit is zegt dat het blauw is zeg jij ook gewoon dat het blauw is...?  
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

guest1400

Citaat van: onderofficier op 18/06/2012 | 21:34 uur
Maar inderdaad ik loop echt niet mee met de meute     net als hier...... ik zeg gewoon wat ik denk/vind       want vaak is het zo dat er iemand bij een compagnie "een naam" heeft  terwijl betrokkene  (die jij onrespect vol pax blijft benoemen.....wat ik vermoed ook nog eens een meerdere)  niet eens de kans heeft gekregen om te laten zien wat hij/zij echt in zijn/haar mars heeft......      
Roddel en achterklap is de waarheid en niets anders dan de waarheid........ en er zijn personen die gewoon niets goed kan doen bij de rest (gepeupel)  wat ze ook doen.

ten eerste ''pax'' is niet disrespectvol blijkbaar voor sommige dus wel. En ten tweede ben ik ook niet van het oordeel gelijk klaar hebben liggen maar in dit geval had het compagnie gelijk en was het ook echt een faalaap. Ook roddels en achterklap hebben meestal een oorsprong en mijn ervaring leert me dat dat meestal niet voor niets is. Het kan tenslotte ook nooit kwaad om met geopende ogen naar mensen te kijken, dat behoed je van kwaad.

Citaat van: onderofficier op 18/06/2012 | 21:34 uur
Daarnaast heb je natuurlijk ook mensen die niets doen / kunnen behalve een leuke babbel / kopje waar de compagnie mee wegloopt....
En daar mag natuurlijk ook niets van gezegd worden omdat 100 man er achter aan lopen.........."in gelid"......   
O, nu komen er vast opmerkingen dat ik jaloers ben     ik zal je vast verklappen  dat ik dat niet ben....  ik heb genoeg aandacht van mensen die echt om me geven.

daarnaast heb je ook lui die overal lekker tegendraads tegen in gaan om overal lekker tegendraads tegen in te kunnen gaan. Je kent ze wel types die standaard hun babbeltje klaar hebben liggen voordat er nog gesproken moet worden. Lui die tegen elke vorm van logica ingaan puur en alleen omdat het kan. Zeer irritant en zeer vermoeiende lui vind ik dat.

michielnr

#120
Citaat van: onderofficier op 18/06/2012 | 21:52 uur
Welkom in de grote mensen wereld  (en je bent niet alleen bij defensie afhankelijk van je leidinggevende.....)  

Wie geeft je een beoordeling?  Wie doet je functioneringsgesprek?        Ik neem aan dat dit niet gedaan wordt door je collega soldaat..

Sarcasme is een vreemd verschijnsel blijkbaar :)
NR