Vrouwen bij het korps commandotroepen (?)

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 26/09/2013 | 07:17 uur

Ros

Citaat van: 5m@sh_1up op 04/10/2013 | 21:22 uur
Ik weet niet wie hier nou wel of niet bij Defensie zit, of wie er wel of niet iets van snapt, maar ieder militair met gezond verstand zou moeten snappen dat een vrouw in met een directe gevechtsfunctie helemaal niet werkt...

Of het wel of niet werkt kom je pas achter "when the shit hits the fan", eerder niet. Dus om op voorhand te stellen dat vrouwen niet geschikt zijn voor directe gevechtsfuncties, waar dat direct op slaat..... ?, is pure onzin. Een goede opleiding en conditie kan je iedereen geven en dan is het afwachten hoe het uitpakt als het er op aan komt.

Ace1

Citaat van: Kapitein Rob op 04/10/2013 | 22:09 uur
En jij, als je al bij defensie in een heli zit, hebt daar geen vrouwelijke collega's?

Tuurlijk heeft 5m@sh_1up vrouwelijke collega's

http://www.defensieforum.nl/Forum/dominique_vliegt_voor_de_vrijheid-t20925.105.html

KapiteinRob

Citaat van: 5m@sh_1up op 04/10/2013 | 21:22 uur
Ik weet niet wie hier nou wel of niet bij Defensie zit, of wie er wel of niet iets van snapt, maar ieder militair met gezond verstand zou moeten snappen dat een vrouw in met een directe gevechtsfunctie helemaal niet werkt...

En jij, als je al bij defensie in een heli zit, hebt daar geen vrouwelijke collega's?

Laurens

Citaat van: 5m@sh_1up op 04/10/2013 | 21:22 uur
Ik weet niet wie hier nou wel of niet bij Defensie zit, of wie er wel of niet iets van snapt, maar ieder militair met gezond verstand zou moeten snappen dat een vrouw in met een directe gevechtsfunctie helemaal niet werkt...

want....?

dudge

Citaat van: 5m@sh_1up op 04/10/2013 | 21:22 uur
Ik weet niet wie hier nou wel of niet bij Defensie zit, of wie er wel of niet iets van snapt, maar ieder militair met gezond verstand zou moeten snappen dat een vrouw in met een directe gevechtsfunctie helemaal niet werkt... En al helemaal niet bij SF operaties. En al helemaaaaaaaaal niet zo'n droeftoeter als die Bieringa, die echt geen fucking clue heeft waar ze over praat.

Inderdaad. Alleen heeft de 'Defensie community' hier zelf ook een rol in, door te stellen dat een vrouw het fysiek niet aan zou kunnen. Een argument waar logischerwijs iedereen, en vooral elke burger, een gat in schiet.

Lex

Citaat van: 5m@sh_1up op 04/10/2013 | 21:22 uur
Ik weet niet wie hier nou wel of niet bij Defensie zit, of wie er wel of niet iets van snapt, maar ieder militair met gezond verstand zou moeten snappen dat een vrouw in met een directe gevechtsfunctie helemaal niet werkt...
Was er in een ver verleden ook niet zo'n discussie over het toelaten van vrouwen tot de opleiding F-16 vlieger?  :angel:

Ace1

Citaat van: Lex op 04/10/2013 | 21:02 uur
De discussie gaat over 1 vrouw, die dus inmiddels heeft afgehaakt. Maar er schijnen er nog 3 in de running te zijn, als ik diverse media mag geloven.

klopt heb ik ook gelezen alleen zijn deze vrouwen iets slimmer door bewust niet te kiezen voor de  publiciteit.

5m@sh_1up

Ik weet niet wie hier nou wel of niet bij Defensie zit, of wie er wel of niet iets van snapt, maar ieder militair met gezond verstand zou moeten snappen dat een vrouw in met een directe gevechtsfunctie helemaal niet werkt... En al helemaal niet bij SF operaties. En al helemaaaaaaaaal niet zo'n droeftoeter als die Bieringa, die echt geen fucking clue heeft waar ze over praat.

Zeewier

Citaat van: Lex op 04/10/2013 | 21:02 uur
De discussie gaat over 1 vrouw, die dus inmiddels heeft afgehaakt. Maar er schijnen er nog 3 in de running te zijn, als ik diverse media mag geloven.
Ben allerminst tegen vrouwen, mits ze de functie aankunnen.

Lex

De discussie gaat over 1 vrouw, die dus inmiddels heeft afgehaakt. Maar er schijnen er nog 3 in de running te zijn, als ik diverse media mag geloven.

Zeewier

Citaat van: DvdW op 03/10/2013 | 11:07 uur
Inderdaad, eerst veel stampij maken en als er één keer wind tegen is meteen het koppie laten hangen. Dan ben je inderdaad:
[    ] geschikt
[ X ] ongeschikt.
Inderdaad. Ze onderschat dat men psychologisch ijzersterk moet zijn voor het KCT. Wat het inhoud om vooraan de strijd in te gaan. En levens te ontnemen van militante geloofsstrijders.

5m@sh_1up

Vrouwen horen niet bij het KCT. Natuurlijk had deze aandachtstrekker zichzelf al vanaf het moment dat zij de media opzocht ook al volledig gediskwalificeerd.

Oorlogsvis

Citaat van: Ros op 03/10/2013 | 12:45 uur
Deze dame heeft het helemaal goed. Door alle negatieve berichten en reacties vanuit Defensie kan je op de vingers natellen dat je het niet gaat redden en als het zou lijken te lukken een handje geholpen zou worden..........

Je zal maar als KCT toe moeten geven dat een vrouw het wel heeft gered. Sta je mooi voor *** als macho club  :P

Maar goed ook......heb je net 3 maanden onder de grond gezeten in een kuil van 2 x 2 meter met 8 man......blijkt dat je cluppie is opgegeven. Kan je aan de lopende band gaan werken onder leiding van een.............vrouw  :devil:
Soms kan een vrouw best goed de leiding nemen..... :big-smile:

Ros

Citaat van: DvdW op 03/10/2013 | 12:47 uur
Als je je door negatieve berichten laat tegenhouden kunnen we de gehele krijgsmacht wel opdoeken. Wel eens de krant gelezen de laatste tijd?  :angel:

Ja......maar er is negatief en negatief

DvdW

Citaat van: Ros op 03/10/2013 | 12:45 uur
Deze dame heeft het helemaal goed. Door alle negatieve berichten en reacties vanuit Defensie kan je op de vingers natellen dat je het niet gaat redden en als het zou lijken te lukken een handje geholpen zou worden..........
Als je je door negatieve berichten laat tegenhouden kunnen we de gehele krijgsmacht wel opdoeken. Wel eens de krant gelezen de laatste tijd?  :angel:
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל